abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2675554
quote:
Op maandag 31 december 2001 16:31 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Calvobbes!!!!!
Je kent hem!!!!!
Was gaaf he in Paradiso?

JAzekers!!! Alleen erg veel duitsers in publiek
pi_2675587
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 00:33 schreef calvobbes het volgende:

[..]

JAzekers!!! Alleen erg veel duitsers in publiek

Wat vind jij zijn mooiste nummer?

(hij is tamelijk eigenaardig on stage he? dat spreekt me erg aan)

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_2675624
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 00:35 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Wat vind jij zijn mooiste nummer?

(hij is tamelijk eigenaardig on stage he? dat spreekt me erg aan)

Ik ken eik alleen zijn live cd...

Maar dat is dus Land Unter

pi_2675863
quote:
Op maandag 31 december 2001 16:29 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Als Lee Towers???????????????????????????
Luister eens naar Was soll das bv (van de cd Live).

Zijn stem is heel schor en totaal niet de klank van bv Lee Towers, als vergelijking misschien eerder Phil Collins, en dan de teksten, die zijn heel erg gewaagd, geen vergelijking met ook maar iemand van het Nederlands genre mogelijk.

Cruise-boot muziek voor alleenstaande oude vrouwen, omdat hij 1 ballad heeft gezongen?????
Het is voornamelijk hard-rock beste Bazyx, luister eens naar bv Vollmond of Was soll das van de live-cd, of de unplugged.

Je stelt me teleur Bazyx, Herbert Grönemeyer vergelijken met Lee Towers, is hetzelfde als bv Lenny Kravitz vergelijken met Boney M.

Hmm, misschien was ik wat voorbarig met m'n oordeel. Wat ik schreef was m'n eerste indruk na het luisteren van twee nummers die ik kon vinden als MP3.

Als je zegt dat hem vergelijken met Lee Towers is als Lenny Kravitz vergelijken met Boney M, dan twijfel ik toch aan m'n eigen oordeel. Ik bedoelde ook niet dat hij op Lee Towers leek qua stem, maar meer qua type.

Maar goed, ik zal nog eens wat proberen te downloaden.

Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2002 @ 01:00:44 #30
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2675881
HALT MICH (Herbert Grönemeyer)

Nehm meine Träume für bare Münze,

schwelge in Phantasien,

hab mich in dir gefangen,

weiß nicht, wie mir geschieht,

wärm mich an deiner Stimme,

leg mich zur Ruh in deinem Arm,

halt mich nur ein bißchen, bis ich schlafen kann.

Fühl mich bei dir geborgen, setz mein Herz auf dich,

will jeden Moment genießen, Dauer ewiglich,

bei dir ist gut anlehnen, Glück im Überfluß,

dir willenlos ergeben, find ich bei dir Trost.

Bin vor Freude außer mir,

will langsam mit dir untergehen,

kopflos, schwerelos in dir verlieren,

deck mich zu mit Zärtlichkeiten,

nimm im Sturm, die Nacht ist kurz,

friedvoll, liebestoll, überwältigt von dir,

schön, daß es dich gibt.

Komm, erzähl mir was, plauder auf mich ein,

ich will mich an dir satthören, immer mit dir sein

betanke mich mit Leben, laß mich in deinem Arm,

halt mich nur ein bißchen, bis ich schlafen kann,

halt mich, daß ich schlafen kann.

pi_2675948
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 00:59 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Hmm, misschien was ik wat voorbarig met m'n oordeel. Wat ik schreef was m'n eerste indruk na het luisteren van twee nummers die ik kon vinden als MP3.

Als je zegt dat hem vergelijken met Lee Towers is als Lenny Kravitz vergelijken met Boney M, dan twijfel ik toch aan m'n eigen oordeel. Ik bedoelde ook niet dat hij op Lee Towers leek qua stem, maar meer qua type.

Qua type?

Beetje ander type toch wel...

quote:
Maar goed, ik zal nog eens wat proberen te downloaden.
Graag, laat je dan nog even weten wat je ervan vond?
pi_2675968
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 01:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Qua type?

[afbeelding]
Beetje ander type toch wel...
[..]

Graag, laat je dan nog even weten wat je ervan vond?

Een houterige elleboogbeweging zou 'm niet misstaan. .

Zal ik doen.

pi_2676186
Goed, ik weet al waar de schoen wringt. Het is die vreselijke achtergrondmuziek (je zou het niet eens muziek mogen noemen!). Die klinkt als de voorgeprogrammeerde deuntjes van z'n My First Sony keyboard.

Door die ontzettend slechte achtergrondmuziek en matige melodietjes lijkt het bij veel nummers (of is het zo?) alsof hij nogal geforceerd zingt om er toch maar wat van te maken en er wat 'swing' in te krijgen. Dat is dat 'Lee Towers' en 'cruise boot' effect wat ik bedoel.

Op zich zingt hij niet slecht en z'n teksten zijn vast erg goed en gewaagd. Maar die knullige deuntjes erbij maken het (voor mij) niet om aan te horen.

pi_2676210
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 01:51 schreef Bazyx het volgende:
Goed, ik weet al waar de schoen wringt. Het is die vreselijke achtergrondmuziek (je zou het niet eens muziek mogen noemen!). Die klinkt als de voorgeprogrammeerde deuntjes van z'n My First Sony keyboard.

Door die ontzettend slechte achtergrondmuziek en matige melodietjes lijkt het bij veel nummers (of is het zo?) alsof hij nogal geforceerd zingt om er toch maar wat van te maken en er wat 'swing' in te krijgen. Dat is dat 'Lee Towers' en 'cruise boot' effect wat ik bedoel.

Op zich zingt hij niet slecht en z'n teksten zijn vast erg goed en gewaagd. Maar die knullige deuntjes erbij maken het (voor mij) niet om aan te horen.

Mogelijk heb je geluisterd naar een cd van het begin van zijn carriere, luister eens naar Chaos, of bv Vollmond van de cd Live, daar zul je geen vreemde achtergrond-melodietjes treffen.

Ik ken hem pas sinds hij bij MTV unplugged was, en heb ook alleen de cd's die nadien zijn uitgekomen (en de unplugged natuurlijk).

pi_2676220
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 01:51 schreef Bazyx het volgende:
Goed, ik weet al waar de schoen wringt. Het is die vreselijke achtergrondmuziek (je zou het niet eens muziek mogen noemen!)/knip/ Maar die knullige deuntjes erbij maken het (voor mij) niet om aan te horen.
Op de cd's die ik heb heeft hij een waanzinnige begeleidingsband, super op elkaar ingespeeld, fantastische saxofoon solo's etc.

Ik weet niet waar je naar hebt geluisterd.
Probeer anders eens Luxus van de CD Unplugged of Mambo van de cd live, daar kun je zijn band goed in horen (die 2 liedjes zijn wel een beetje commercieel).

pi_2676336
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 01:55 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Mogelijk heb je geluisterd naar een cd van het begin van zijn carriere, luister eens naar Chaos, of bv Vollmond van de cd Live, daar zul je geen vreemde achtergrond-melodietjes treffen.

Ik ken hem pas sinds hij bij MTV unplugged was, en heb ook alleen de cd's die nadien zijn uitgekomen (en de unplugged natuurlijk).

Ik zou niet weten of het oudere of nieuwere nummers waren. Bij dat nummer Chaos de achtergrondmuziek al beter in ieder geval. Dat nummer is wel om aan te horen. Maar ik blijf het muzikaal niet geweldig vinden. Kan ook komen omdat het me gewoon niet aanspreekt. Het spettert vaak niet 'echt', beetje kunstmatig ofzo? Ik weet ook niet wat het precies is.
pi_2676345
Ik heb trouwens geluisterd naar Land Unter, Was Soll Das en net Chaos.
pi_2676361
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 02:49 schreef Bazyx het volgende:
Ik heb trouwens geluisterd naar Land Unter, Was Soll Das en net Chaos.
Weet je wat het is, je moet een soort "gevangen" raken.
Wanneer je het voor het eerst hoort is het misschien wat onwennig, maar na een paar keer ben je gevangen.

Luister svp nog even naar Luxus (en dan morgen weer en overmorgen en zovoort) indien je er tijd voor kunt vrijmaken.

pi_2676375
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 03:01 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Weet je wat het is, je moet een soort "gevangen" raken.
Wanneer je het voor het eerst hoort is het misschien wat onwennig, maar na een paar keer ben je gevangen.

Luister svp nog even naar Luxus (en dan morgen weer en overmorgen en zovoort) indien je er tijd voor kunt vrijmaken.

Onder het mom van "alles went"? .

Ik zal het nog wel een keer aanzetten. 't Is dat jij het zegt, Cosma. Anders had ik de moed al opgegeven.

Wat ik zelf ontzettend goede muziek vind is bijvoorbeeld Counting Crows, misschien ken je ze wel?

pi_2676447
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 03:11 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Onder het mom van "alles went"? .

Ik zal het nog wel een keer aanzetten. 't Is dat jij het zegt, Cosma. Anders had ik de moed al opgegeven.

Wat ik zelf ontzettend goede muziek vind is bijvoorbeeld Counting Crows, misschien ken je ze wel?

Ik ken de Counting Crows niet, maar zal zeker iets van ze gaan beluisteren (wat is een bekend/goed nummer van hen?)

Onder het mom van, hij is echt geweldig, ik had ooit een plaat opgenomen van de radio, en per ongeluk de casette recorder aan laten staan, bij toeval had ik dus een nummner van Herbert Gronemeyer opgenomen (en dacht steeds o, die irri Duitser weer), maar na een keer of 6 werd ik erdoor gegrepen (dat nummer was Land Unter beste versie staat op Unplugged), maar ik wist dus niet wie het was.
Een paar weken later was ik aan het zappen en kwam ik bij MTV unplugged terecht, en daar was hij dus unplugged aan het zingen, eindelijk wist ik wie het was, gelijk de cd gekocht en nog een paar.
Toen ik de 1e cd had dacht ik echt sjeeses wat heb ik nu aangeschaft, maar ik wist dat het eerste nummer in het begin ook zware irritaties opriep, dus ben ik het blijven draaien, en echt Bazyx voor mij is HG een soort drugs, maar het is echt even wennen, ik heb best veel mensen HG opgedrongen (vrienden enzo), en velen zijn na verloop van tijd net zo in de ban geraakt.

Ik wil het je niet opdringen (beetje wel ), maar wanneer je bevangen bent door zijn muziek dan weet je wat ik bedoel.

pi_2687434
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 04:01 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ik ken de Counting Crows niet, maar zal zeker iets van ze gaan beluisteren (wat is een bekend/goed nummer van hen?)

Je kunt volgens mij geen slecht nummer van ze vinden. Maar bekend zijn bijvoorbeeld Hanging Around, Mr. Jones, Anna Begins en A Murder Of One. Op hun website is wel wat te downloaden (al is dat niet zo'n goede kwaliteit). Anders is met een Kazaa-achtig programma vast iets te vinden.

Laat je horen wat je er van vindt?

pi_2687453
Cosma, er is ook zoiets als het 'Muziekforum' hoor.
I wasn't supposed to BE here today!
pi_2687473
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 01:41 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Je kunt volgens mij geen slecht nummer van ze vinden. Maar bekend zijn bijvoorbeeld Hanging Around, Mr. Jones, Anna Begins en A Murder Of One. Op hun website is wel wat te downloaden (al is dat niet zo'n goede kwaliteit). Anders is met een Kazaa-achtig programma vast iets te vinden.

Doe ik!
  Redactie Frontpage donderdag 3 januari 2002 @ 12:32:14 #44
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2689592
Waarom staat dit eik in onzin?
pi_2689633
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 12:32 schreef SunChaser het volgende:
Waarom staat dit eik in onzin?
Vrouwe Cosma wil dat zo.
pi_2694706
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 01:41 schreef Bazyx het volgende:

[..]

*is nu al een half uurtje bezig een nummer van de Counting Crows te downloaden...

Indien het nog lukt voordat de nacht invalt laat ik het u weten.

pi_2694801
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 19:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

*is nu al een half uurtje bezig een nummer van de Counting Crows te downloaden...

Indien het nog lukt voordat de nacht invalt laat ik het u weten.

Ah, goed zo. .

Ik ben benieuwd of je het mooi vindt.

pi_2694891
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 19:33 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Ah, goed zo. .

Ik ben benieuwd of je het mooi vindt.

Bazyx, het lukte me maar om 1 nr te dowloaden (dolphins cry) kwam me trouwens wel bekend voor.
Klonk goed, in die zin dat ik dit soort muziek het liefst keihard afspeel, en ik verders geen apparatuur aan mijn laptop gekoppeld heb, dus hoorde ik het maar heel zachtjes.

Ik kan me er iig een beeld van vormen, lijkt me perfecte muziek liefst keihard en nog liever een live-optreden.

Er is wel een overeenkomst met HG in de zin van het opbouwen naar de meer ruwere onderdelen van het nummer.

pi_2694978
The Dolphin's Cry is een nummer van Live wat de zanger van de Counting Crows wel eens meezingt op optredens van Live. Dat zal in de versie die je gedownload hebt ook wel het geval zijn. Helaas geen nummer van hen zelf dus. .

Wel erg mooi, maar niet precies wat ik bedoelde.

pi_2695071
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 19:48 schreef Bazyx het volgende:
The Dolphin's Cry is een nummer van Live wat de zanger van de Counting Crows wel eens meezingt op optredens van Live. Dat zal in de versie die je gedownload hebt ook wel het geval zijn. Helaas geen nummer van hen zelf dus. .

Wel erg mooi, maar niet precies wat ik bedoelde.

Merkwaardig, dit nummer stond op hun site, en het was het enige dat bij het aanklicken werkte.

Geef ff een tip welk nummer ik van die site kan downloaden (en hoe, want Mr. Jones deed niks toen ik erop klickte).

Ben hier later vanavond terug.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')