abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41668561
quote:
Op zondag 10 september 2006 00:35 schreef nsfw het volgende:

[..]

Daar heb je een puntje!

Ik vloog veel tussen en in de bergen! Daar is het wel handig die 20PK extra!
Ik ken niet zo veel bergen binnen Nederland, ook geen echt grote in Belgie, of west Duitsland, dus ik hou het wel even bij een II & III Warrior. Als ik een vliegvakantie naar Zwitserland doe, is het een ander verhaal.
Ik post om het posten.
pi_41669668
2 Shotjes van mijn vlucht naar Paris CDG (LFPG):


  zondag 10 september 2006 @ 16:13:37 #203
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41677773
van welke uiitgever is die 737?
pi_41678963
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:13 schreef nsfw het volgende:
van welke uiitgever is die 737?
Wilco Pub, gemaakt door FeelThere.
  zondag 10 september 2006 @ 18:04:59 #205
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41681288
Een paar vragen op een rij:

Wat is Pilot Heat?
Kan je Fuel Lozen in de lucht?
Kan je op de gate aangesloten worden?
Met hoeveel Knots land je met 737, 747 , 757?
En stel je fuel is op kan je dan een noodoproep doen zodat ze jou voorang geven? (zo ja hoe )
En welke datum is FSX precies uit in Nederland?


[ Bericht 33% gewijzigd door GoodGawd op 10-09-2006 18:12:09 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41681762
En nog een vraag van mij: zijn er ook overzichten/kaarten waar je kunt zien hoe de landingsbanen heten, want ik vlieg nu nog zonder navigatie-zooi, en ik moet gokken waar ik mag landen

En mn joystick is onderweg
pi_41681970
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:04 schreef GoodGawd het volgende:
Een paar vragen op een rij:

Wat is Pilot Heat?
Kan je Fuel Lozen in de lucht?
Kan je op de gate aangesloten worden?
Met hoeveel Knots land je met 737, 747 , 757?
En stel je fuel is op kan je dan een noodoproep doen zodat ze jou voorang geven? (zo ja hoe )
En welke datum is FSX precies uit in Nederland?
Pilot Heat, een veel gemaakte fout.

Er staat Pitot Heat, de pitot-buis wordt verwarmd omdat deze dicht kan vriezen.
Nee. (Ja, je kunt fuel eruit tieften via het menu)
Nee. (Ja met payware scenery)
ZEER Globaal (payload, fuel etc): 737: ~130-150, 747: ~140-160, 757: ~135-145
Kan niet.
Eind oktober
Ik post om het posten.
  zondag 10 september 2006 @ 18:55:26 #208
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41682775
`Danke! Wel grappig want ik land met 737 bijna altijd met een snelheid van 200

Oh ja nog 1 VRAAG!

Als ik land stuiter ik nog wel eens (Boeing) Wat moet ik doen omdat te voorkomen?

Minder hard naar beneden?

Can someone confirm that?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 10 september 2006 @ 18:57:35 #209
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41682833
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:19 schreef Piles het volgende:
En nog een vraag van mij: zijn er ook overzichten/kaarten waar je kunt zien hoe de landingsbanen heten, want ik vlieg nu nog zonder navigatie-zooi, en ik moet gokken waar ik mag landen

En mn joystick is onderweg
Als je Runway 1L moet nemen dan is dat de linker runway op 1 grade, dus zegt ie dat je mag landen op runway 35R dan moet je op de rechter runway van 35 Graden als dat is wat je bedoeld XD

btw welke joystick heb je besteld? pixmania XD
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41682911
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:55 schreef GoodGawd het volgende:
`Danke! Wel grappig want ik land met 737 bijna altijd met een snelheid van 200

Oh ja nog 1 VRAAG!

Als ik land stuiter ik nog wel eens (Boeing) Wat moet ik doen omdat te voorkomen?

Minder hard naar beneden?

Can someone confirm that?
Je snelheid verminderen en op je main landing gear landen, niet op alle 3 tegelijk.
Ik post om het posten.
pi_41682944
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:57 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Als je Runway 1L moet nemen dan is dat de linker runway op 1 grade, dus zegt ie dat je mag landen op runway 35R dan moet je op de rechter runway van 35 Graden als dat is wat je bedoeld XD

btw welke joystick heb je besteld? pixmania XD
Bijna correct. 1L is ergens tussen de 10 graden van de genoemde baan, dus de (precieze) heading kan ook 15 zijn.
Ik post om het posten.
pi_41683552
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:57 schreef GoodGawd het volgende:
btw welke joystick heb je besteld? pixmania XD
Na het lezen van dit toch maar besloten om 10 euro meer te betalen, dus ik heb m bij Alternate besteld
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:01 schreef Furious het volgende:

[..]

Bijna correct. 1L is ergens tussen de 10 graden van de genoemde baan, dus de (precieze) heading kan ook 15 zijn.
Eens kijken of ik het kan vinden
  zondag 10 september 2006 @ 20:06:53 #213
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41685042
Alternate is een goed winkel Ja

Daar heb ik mijn Saitek X52 vandaan.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 10 september 2006 @ 20:12:23 #214
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41685275
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:55 schreef GoodGawd het volgende:
`Danke! Wel grappig want ik land met 737 bijna altijd met een snelheid van 200

Oh ja nog 1 VRAAG!

Als ik land stuiter ik nog wel eens (Boeing) Wat moet ik doen omdat te voorkomen?

Minder hard naar beneden?

Can someone confirm that?
wat je kan doen is een lagere snelheid aanhouden op je eindnadering. Wat je ook kan doen is een beetje meer afvangen op het laatste moment zodat je niet zo hard op de baan botst. En wat je ook kan doen is de Spoilers armen (shift + / , en dat maar 1x aanklikken) zodat op het moment dat je de baan raakt de spoilers naar boven gaan staan die in één keer een groot deel van de lift wegnemen.

Oja, Pilot heat is de verwarming.. dat de piloot het niet koud krijgt
  zondag 10 september 2006 @ 21:24:30 #215
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41688086
quote:
Pilot Heat, een veel gemaakte fout.

Er staat Pitot Heat, de pitot-buis wordt verwarmd omdat deze dicht kan vriezen.
Wat is het nou??

Pilot heat of Pitot heat en wat is het nou echt ?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41689967
pitot
pi_41690156
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:12 schreef nsfw het volgende:
Oja, Pilot heat is de verwarming.. dat de piloot het niet koud krijgt
Er is geen co-pilot heat.

Wat een kutberoep!
Ik post om het posten.
  zondag 10 september 2006 @ 22:25:39 #218
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41690505
Nog iets!

Als je gaat vliegen staat er altijd druk op de cabine, stel de deur gaat open op +3000 feet dan valt de druk weg en zou je binnen 15 minuten onder 3000 feet moeten komen (anders gaat de piloot etc aan hypoxia leiden, 25% van geheuge neemt af met alle gevolgen van dien etc etc etc.) Maar als ik in FS2004 een deurtje op bv. 19000 feet open zet dan gaat er niet eens een alarm af dat de cabine druk eraf is ofzo . Is dat niet een beetje gek of is dat de gebrekkigheid van FS?

Zal FSX zulke dingen wel hebben, nog realistischer of zijn het voornamelijk alleen de graphics die verbeterd zijn?

Tot zover deze preek
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41690547
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:25 schreef GoodGawd het volgende:
Nog iets!

Als je gaat vliegen staat er altijd druk op de cabine, stel de deur gaat open op +3000 feet dan valt de druk weg en zou je binnen 15 minuten onder 3000 feet moeten komen (anders gaat de piloot etc aan hypoxia leiden, 25% van geheuge neemt af met alle gevolgen van dien etc etc etc.) Maar als ik in FS2004 een deurtje op bv. 19000 feet open zet dan gaat er niet eens een alarm af dat de cabine druk eraf is ofzo . Is dat niet een beetje gek of is dat de gebrekkigheid van FS?

Zal FSX zulke dingen wel hebben, nog realistischer of zijn het voornamelijk alleen de graphics die verbeterd zijn?

Tot zover deze preek
Neen, en het is overigens 10000ft (volgens mij) waar een vliegtuig z.s.m. heen moet bij het verliezen van de druk in de cabine, en may I remind you dat er ook nog dingen als oxygen masks heten.
Ik post om het posten.
pi_41690730
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:25 schreef GoodGawd het volgende:
Nog iets!

Als je gaat vliegen staat er altijd druk op de cabine, stel de deur gaat open op +3000 feet dan valt de druk weg en zou je binnen 15 minuten onder 3000 feet moeten komen (anders gaat de piloot etc aan hypoxia leiden, 25% van geheuge neemt af met alle gevolgen van dien etc etc etc.) Maar als ik in FS2004 een deurtje op bv. 19000 feet open zet dan gaat er niet eens een alarm af dat de cabine druk eraf is ofzo . Is dat niet een beetje gek of is dat de gebrekkigheid van FS?

Zal FSX zulke dingen wel hebben, nog realistischer of zijn het voornamelijk alleen de graphics die verbeterd zijn?

Tot zover deze preek
In de Level-D heb ik het wel is geprobeerd, toen zag je het wel aan de cabine druk. Maar in het echt in de 737NG is het zo geregelt:

Maximum wind speed for door operation: 40kts.

The doors may remain latched open in winds of up to: 65Kts.

De wing emergency exit's locken zichzelf automatisch tijdens de take-off.
  zondag 10 september 2006 @ 22:43:25 #221
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41691179
quote:
Neen, en het is overigens 10000ft (volgens mij) waar een vliegtuig z.s.m. heen moet bij het verliezen van de druk in de cabine, en may I remind you dat er ook nog dingen als oxygen masks heten.
Dat zou kunnen boven 10000 ft maar De piloot moet in iedergeval in 15 minuten dan 3000ft voor normaal zuurstof.

Note oxygen maks gaan maar 15 minuten mee. (Weet ik van aircrash investgation )
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41691539
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:43 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Dat zou kunnen boven 10000 ft maar De piloot moet in iedergeval in 15 minuten dan 3000ft voor normaal zuurstof.

Note oxygen maks gaan maar 15 minuten mee. (Weet ik van aircrash investgation )
Hangt ook af van het aantal passagiers. De oxygen masks geven pas zuurstof als er word ingeademt, daarom raken sommige mensen in paniek dat ze geen lucht krijgen met een oxygen mask . Ook is het niet een anti-rook masker, mocht er rook zijn door brand o.i.d. kunnen de oxygen masks ook niet gebruikt worden want het is een mix van oxygen en cabin lucht zelf.

Er zit totaal 12 minuten zuurstof in met deze vertragingen:
* 0.3 min vertraging op 37,000ft
* 3.1 min vertraging naar 14,000ft
* 7.6 min hold op 14,000ft
* 1.0 min descent to 10,000ft
  maandag 11 september 2006 @ 00:10:26 #223
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41694569
LOL! Ik ging vandaag een vluchtje van huppeldepup naar Sioux City maken(737), ik kwam daar dus netjes aanvliegen ik had mijn landingsbaan inzicht en ik wilde landen. Helaas er kwam een vervelende wolk en het regend ook nog eens hard midden in de nacht, maar ik vloog er al recht op af dus ik dacht ik zit wel goed zo en toen ja hoor paar meter voor de runway had ik hem weer in beeld helaas ik zat er net naast ik dus snel weer optrekken gas aan en go arround aangegeven aan de tower. Ik vlieg omhoog en opeens vielen de engines uit. 3 keer raden... precies toen ik optrok was de fuel op XD XD XD .

Het zou maar in het echt gebeuren.

Maar gelukkig hebben wij FS-mensen een Fuel optie
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41699309
quote:
Mooie screen van de approach gast!
  maandag 11 september 2006 @ 16:51:17 #225
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41710512
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?

[ Bericht 13% gewijzigd door GoodGawd op 11-09-2006 17:13:05 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')