abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41668561
quote:
Op zondag 10 september 2006 00:35 schreef nsfw het volgende:

[..]

Daar heb je een puntje!

Ik vloog veel tussen en in de bergen! Daar is het wel handig die 20PK extra!
Ik ken niet zo veel bergen binnen Nederland, ook geen echt grote in Belgie, of west Duitsland, dus ik hou het wel even bij een II & III Warrior. Als ik een vliegvakantie naar Zwitserland doe, is het een ander verhaal.
Ik post om het posten.
pi_41669668
2 Shotjes van mijn vlucht naar Paris CDG (LFPG):


  zondag 10 september 2006 @ 16:13:37 #203
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41677773
van welke uiitgever is die 737?
pi_41678963
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:13 schreef nsfw het volgende:
van welke uiitgever is die 737?
Wilco Pub, gemaakt door FeelThere.
  zondag 10 september 2006 @ 18:04:59 #205
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41681288
Een paar vragen op een rij:

Wat is Pilot Heat?
Kan je Fuel Lozen in de lucht?
Kan je op de gate aangesloten worden?
Met hoeveel Knots land je met 737, 747 , 757?
En stel je fuel is op kan je dan een noodoproep doen zodat ze jou voorang geven? (zo ja hoe )
En welke datum is FSX precies uit in Nederland?


[ Bericht 33% gewijzigd door GoodGawd op 10-09-2006 18:12:09 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41681762
En nog een vraag van mij: zijn er ook overzichten/kaarten waar je kunt zien hoe de landingsbanen heten, want ik vlieg nu nog zonder navigatie-zooi, en ik moet gokken waar ik mag landen

En mn joystick is onderweg
pi_41681970
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:04 schreef GoodGawd het volgende:
Een paar vragen op een rij:

Wat is Pilot Heat?
Kan je Fuel Lozen in de lucht?
Kan je op de gate aangesloten worden?
Met hoeveel Knots land je met 737, 747 , 757?
En stel je fuel is op kan je dan een noodoproep doen zodat ze jou voorang geven? (zo ja hoe )
En welke datum is FSX precies uit in Nederland?
Pilot Heat, een veel gemaakte fout.

Er staat Pitot Heat, de pitot-buis wordt verwarmd omdat deze dicht kan vriezen.
Nee. (Ja, je kunt fuel eruit tieften via het menu)
Nee. (Ja met payware scenery)
ZEER Globaal (payload, fuel etc): 737: ~130-150, 747: ~140-160, 757: ~135-145
Kan niet.
Eind oktober
Ik post om het posten.
  zondag 10 september 2006 @ 18:55:26 #208
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41682775
`Danke! Wel grappig want ik land met 737 bijna altijd met een snelheid van 200

Oh ja nog 1 VRAAG!

Als ik land stuiter ik nog wel eens (Boeing) Wat moet ik doen omdat te voorkomen?

Minder hard naar beneden?

Can someone confirm that?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 10 september 2006 @ 18:57:35 #209
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41682833
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:19 schreef Piles het volgende:
En nog een vraag van mij: zijn er ook overzichten/kaarten waar je kunt zien hoe de landingsbanen heten, want ik vlieg nu nog zonder navigatie-zooi, en ik moet gokken waar ik mag landen

En mn joystick is onderweg
Als je Runway 1L moet nemen dan is dat de linker runway op 1 grade, dus zegt ie dat je mag landen op runway 35R dan moet je op de rechter runway van 35 Graden als dat is wat je bedoeld XD

btw welke joystick heb je besteld? pixmania XD
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41682911
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:55 schreef GoodGawd het volgende:
`Danke! Wel grappig want ik land met 737 bijna altijd met een snelheid van 200

Oh ja nog 1 VRAAG!

Als ik land stuiter ik nog wel eens (Boeing) Wat moet ik doen omdat te voorkomen?

Minder hard naar beneden?

Can someone confirm that?
Je snelheid verminderen en op je main landing gear landen, niet op alle 3 tegelijk.
Ik post om het posten.
pi_41682944
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:57 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Als je Runway 1L moet nemen dan is dat de linker runway op 1 grade, dus zegt ie dat je mag landen op runway 35R dan moet je op de rechter runway van 35 Graden als dat is wat je bedoeld XD

btw welke joystick heb je besteld? pixmania XD
Bijna correct. 1L is ergens tussen de 10 graden van de genoemde baan, dus de (precieze) heading kan ook 15 zijn.
Ik post om het posten.
pi_41683552
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:57 schreef GoodGawd het volgende:
btw welke joystick heb je besteld? pixmania XD
Na het lezen van dit toch maar besloten om 10 euro meer te betalen, dus ik heb m bij Alternate besteld
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:01 schreef Furious het volgende:

[..]

Bijna correct. 1L is ergens tussen de 10 graden van de genoemde baan, dus de (precieze) heading kan ook 15 zijn.
Eens kijken of ik het kan vinden
  zondag 10 september 2006 @ 20:06:53 #213
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41685042
Alternate is een goed winkel Ja

Daar heb ik mijn Saitek X52 vandaan.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 10 september 2006 @ 20:12:23 #214
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41685275
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:55 schreef GoodGawd het volgende:
`Danke! Wel grappig want ik land met 737 bijna altijd met een snelheid van 200

Oh ja nog 1 VRAAG!

Als ik land stuiter ik nog wel eens (Boeing) Wat moet ik doen omdat te voorkomen?

Minder hard naar beneden?

Can someone confirm that?
wat je kan doen is een lagere snelheid aanhouden op je eindnadering. Wat je ook kan doen is een beetje meer afvangen op het laatste moment zodat je niet zo hard op de baan botst. En wat je ook kan doen is de Spoilers armen (shift + / , en dat maar 1x aanklikken) zodat op het moment dat je de baan raakt de spoilers naar boven gaan staan die in één keer een groot deel van de lift wegnemen.

Oja, Pilot heat is de verwarming.. dat de piloot het niet koud krijgt
  zondag 10 september 2006 @ 21:24:30 #215
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41688086
quote:
Pilot Heat, een veel gemaakte fout.

Er staat Pitot Heat, de pitot-buis wordt verwarmd omdat deze dicht kan vriezen.
Wat is het nou??

Pilot heat of Pitot heat en wat is het nou echt ?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41689967
pitot
pi_41690156
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:12 schreef nsfw het volgende:
Oja, Pilot heat is de verwarming.. dat de piloot het niet koud krijgt
Er is geen co-pilot heat.

Wat een kutberoep!
Ik post om het posten.
  zondag 10 september 2006 @ 22:25:39 #218
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41690505
Nog iets!

Als je gaat vliegen staat er altijd druk op de cabine, stel de deur gaat open op +3000 feet dan valt de druk weg en zou je binnen 15 minuten onder 3000 feet moeten komen (anders gaat de piloot etc aan hypoxia leiden, 25% van geheuge neemt af met alle gevolgen van dien etc etc etc.) Maar als ik in FS2004 een deurtje op bv. 19000 feet open zet dan gaat er niet eens een alarm af dat de cabine druk eraf is ofzo . Is dat niet een beetje gek of is dat de gebrekkigheid van FS?

Zal FSX zulke dingen wel hebben, nog realistischer of zijn het voornamelijk alleen de graphics die verbeterd zijn?

Tot zover deze preek
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41690547
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:25 schreef GoodGawd het volgende:
Nog iets!

Als je gaat vliegen staat er altijd druk op de cabine, stel de deur gaat open op +3000 feet dan valt de druk weg en zou je binnen 15 minuten onder 3000 feet moeten komen (anders gaat de piloot etc aan hypoxia leiden, 25% van geheuge neemt af met alle gevolgen van dien etc etc etc.) Maar als ik in FS2004 een deurtje op bv. 19000 feet open zet dan gaat er niet eens een alarm af dat de cabine druk eraf is ofzo . Is dat niet een beetje gek of is dat de gebrekkigheid van FS?

Zal FSX zulke dingen wel hebben, nog realistischer of zijn het voornamelijk alleen de graphics die verbeterd zijn?

Tot zover deze preek
Neen, en het is overigens 10000ft (volgens mij) waar een vliegtuig z.s.m. heen moet bij het verliezen van de druk in de cabine, en may I remind you dat er ook nog dingen als oxygen masks heten.
Ik post om het posten.
pi_41690730
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:25 schreef GoodGawd het volgende:
Nog iets!

Als je gaat vliegen staat er altijd druk op de cabine, stel de deur gaat open op +3000 feet dan valt de druk weg en zou je binnen 15 minuten onder 3000 feet moeten komen (anders gaat de piloot etc aan hypoxia leiden, 25% van geheuge neemt af met alle gevolgen van dien etc etc etc.) Maar als ik in FS2004 een deurtje op bv. 19000 feet open zet dan gaat er niet eens een alarm af dat de cabine druk eraf is ofzo . Is dat niet een beetje gek of is dat de gebrekkigheid van FS?

Zal FSX zulke dingen wel hebben, nog realistischer of zijn het voornamelijk alleen de graphics die verbeterd zijn?

Tot zover deze preek
In de Level-D heb ik het wel is geprobeerd, toen zag je het wel aan de cabine druk. Maar in het echt in de 737NG is het zo geregelt:

Maximum wind speed for door operation: 40kts.

The doors may remain latched open in winds of up to: 65Kts.

De wing emergency exit's locken zichzelf automatisch tijdens de take-off.
  zondag 10 september 2006 @ 22:43:25 #221
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41691179
quote:
Neen, en het is overigens 10000ft (volgens mij) waar een vliegtuig z.s.m. heen moet bij het verliezen van de druk in de cabine, en may I remind you dat er ook nog dingen als oxygen masks heten.
Dat zou kunnen boven 10000 ft maar De piloot moet in iedergeval in 15 minuten dan 3000ft voor normaal zuurstof.

Note oxygen maks gaan maar 15 minuten mee. (Weet ik van aircrash investgation )
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41691539
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:43 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Dat zou kunnen boven 10000 ft maar De piloot moet in iedergeval in 15 minuten dan 3000ft voor normaal zuurstof.

Note oxygen maks gaan maar 15 minuten mee. (Weet ik van aircrash investgation )
Hangt ook af van het aantal passagiers. De oxygen masks geven pas zuurstof als er word ingeademt, daarom raken sommige mensen in paniek dat ze geen lucht krijgen met een oxygen mask . Ook is het niet een anti-rook masker, mocht er rook zijn door brand o.i.d. kunnen de oxygen masks ook niet gebruikt worden want het is een mix van oxygen en cabin lucht zelf.

Er zit totaal 12 minuten zuurstof in met deze vertragingen:
* 0.3 min vertraging op 37,000ft
* 3.1 min vertraging naar 14,000ft
* 7.6 min hold op 14,000ft
* 1.0 min descent to 10,000ft
  maandag 11 september 2006 @ 00:10:26 #223
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41694569
LOL! Ik ging vandaag een vluchtje van huppeldepup naar Sioux City maken(737), ik kwam daar dus netjes aanvliegen ik had mijn landingsbaan inzicht en ik wilde landen. Helaas er kwam een vervelende wolk en het regend ook nog eens hard midden in de nacht, maar ik vloog er al recht op af dus ik dacht ik zit wel goed zo en toen ja hoor paar meter voor de runway had ik hem weer in beeld helaas ik zat er net naast ik dus snel weer optrekken gas aan en go arround aangegeven aan de tower. Ik vlieg omhoog en opeens vielen de engines uit. 3 keer raden... precies toen ik optrok was de fuel op XD XD XD .

Het zou maar in het echt gebeuren.

Maar gelukkig hebben wij FS-mensen een Fuel optie
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41699309
quote:
Mooie screen van de approach gast!
  maandag 11 september 2006 @ 16:51:17 #225
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41710512
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?

[ Bericht 13% gewijzigd door GoodGawd op 11-09-2006 17:13:05 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41713983
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:51 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?
Een aantal. Kijk eens bij Select a Flight in het hoofdmenu van FS2004.
pi_41716756
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:51 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?
Ja, dat kan wel, begin gewoon een vlucht en open daarna de map. Hier kun je de locatie van je vliegtuig veranderen (gewoon het vliegtuigje verslepen geloof ik). Als je ook nog een mooie hoogte instelt en voordat je 'm weer van pauze af haalt ook nog eens je throttle wat open zet (3/4 ofzo, afhankelijk van je vliegtuig) ben je meteen aan het vliegen
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_41716795
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:51 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?
Je kunt je vlucht ook saven vlak voor de landing. Je kunt ook een flightvideo maken en dan verder gaan als je de landing inzet. Ook kun je, waar ik opt moment mee bezig ben, gewoon rondjes vliegen. Opstijgen, 90 graden bocht, nog een 90 graden bocht, stukkie vliegen, 90 graden bocht, en nog een, en maar weer landen. Best leuk om te doen, en goed om te oefenen met approach, snelheid, heading, ILS, flaps, etc etc
pi_41719174
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef PrinceSL het volgende:
Ook kun je, waar ik opt moment mee bezig ben, gewoon rondjes vliegen. Opstijgen, 90 graden bocht, nog een 90 graden bocht, stukkie vliegen, 90 graden bocht, en nog een, en maar weer landen. Best leuk om te doen, en goed om te oefenen met approach, snelheid, heading, ILS, flaps, etc etc
Ja, dat ben ik ook aan het doen, eerst eens die standaard Cessna helemaal onder de knie krijgen in standard traffic patterns (zo heet dat wat jij omschrijft). Dat wil zeggen: standard is linksom, non-standard is rechtsom.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_41725308
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:08 schreef Vloris het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik ook aan het doen, eerst eens die standaard Cessna helemaal onder de knie krijgen in standard traffic patterns (zo heet dat wat jij omschrijft). Dat wil zeggen: standard is linksom, non-standard is rechtsom.
ja, dat ja

Hier wat screens van mijn vluchtje EHAM-EGGL (Schiphol -Heathrow)


Ready for take-off


net na take-off


Climb and maintain 22.000


boven de wolken waar het zonnetje nog te zien is


Boven een agglomeratie van London


net voor de landing


En hier ook net voor de landing


Leuk vluchtje, slecht weer, maa prima omdat ik ILS aan het oefenen ben en dan kan je de runway maar beter niet zien
pi_41725911
Eigenlijk is dat hele ILS poepsimpel toch

Opdrachten van de ATC uitvoeren.
Course en ILS-frequentie van de runway in de Flight Map opzoeken. Course invullen bij CRS en frequentie bij NAV1 in de Radio Stack (wel even op active zetten). Dan knopje van NAV1 indrukken zodat die actief wordt. Vlak nadat je de laatste opdracht van de ATC (die lange van 3 regels dat je mag landen enzo) hebt gekregen, de knop APR indrukken. Zorgen dat de switch van GPS/NAV op NAV staat (paar keer vergeten, toen dook ik de zee in ).

Kind kan de was doen, je wordt automatisch op de runway gezet. Alleen effe speed en flaps in de gaten houden.

Blijft mooi, dat spul
pi_41730156
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 00:26 schreef Saekerhett het volgende:
Eigenlijk is dat hele ILS poepsimpel toch

Opdrachten van de ATC uitvoeren.
Course en ILS-frequentie van de runway in de Flight Map opzoeken. Course invullen bij CRS en frequentie bij NAV1 in de Radio Stack (wel even op active zetten). Dan knopje van NAV1 indrukken zodat die actief wordt. Vlak nadat je de laatste opdracht van de ATC (die lange van 3 regels dat je mag landen enzo) hebt gekregen, de knop APR indrukken. Zorgen dat de switch van GPS/NAV op NAV staat (paar keer vergeten, toen dook ik de zee in ).

Kind kan de was doen, je wordt automatisch op de runway gezet. Alleen effe speed en flaps in de gaten houden.

Blijft mooi, dat spul
Over dat course opzoeken. Waar staan die courses per baan precies? Want wat ik gisteren gedaan heb snap ik nog niet helemaal, ik heb wel in nav1 iets geactiveert waarna ik de ILS activeerde maar als ik nu niet vlieg met behulp van de ATC van de computer, waar kan ik dan de ILS frequences per baanopzoeken? Want als je vooraf de vlucht plant en je krijgt de map te zien dan staan er wel een hele hoop gegevens van het vliegveld (bij Heathrow staat bijv: 118.50, 121.85 ATIS (dat is dus air trafic information system ofzoiets toch?) en dan nog ergens 18ft/3894 plus de banen met hun nummers. Maar waar staat de ILS nu precies?
pi_41730408
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:15 schreef PrinceSL het volgende:

[..]

Over dat course opzoeken. Waar staan die courses per baan precies? Want wat ik gisteren gedaan heb snap ik nog niet helemaal, ik heb wel in nav1 iets geactiveert waarna ik de ILS activeerde maar als ik nu niet vlieg met behulp van de ATC van de computer, waar kan ik dan de ILS frequences per baanopzoeken? Want als je vooraf de vlucht plant en je krijgt de map te zien dan staan er wel een hele hoop gegevens van het vliegveld (bij Heathrow staat bijv: 118.50, 121.85 ATIS (dat is dus air trafic information system ofzoiets toch?) en dan nog ergens 18ft/3894 plus de banen met hun nummers. Maar waar staat de ILS nu precies?
Automatic Terminal Information Service

Voor de course even naar map gaan en inzoomen op de ILS-feather van de baan.
Ik post om het posten.
pi_41730689
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:28 schreef Furious het volgende:

[..]

Automatic Terminal Information Service

Voor de course even naar map gaan en inzoomen op de ILS-feather van de baan.
Ik ben er uit nu ja, en dan dus dubbelklikken. Danke!
pi_41731899
In je GPS apparaat kan je bij vliegveld info ook alle freqs opzoeken. Ook het aantal banen, ligging van de banen, welke banen ils hebben en ga zo maar door..
Where facts are few, experts are many.
pi_41736010
In de FMC van o.a. de 737 staan de ILS frequentie en de course gewoon op de INIT REF pagina met de VREF speeds, dus dat is dan veel handiger .
pi_41736650
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 14:21 schreef Kevin1Bravo het volgende:
In de FMC van o.a. de 737 staan de ILS frequentie en de course gewoon op de INIT REF pagina met de VREF speeds, dus dat is dan veel handiger .
Je hebt helemaal gelijk, alleen weet 75% hier uberhaupt niet wat een FMC is, laat staan INIT REF en de VREF speeds

Althans, dat gok ik.
pi_41737085
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 14:48 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, alleen weet 75% hier uberhaupt niet wat een FMC is, laat staan INIT REF en de VREF speeds

Althans, dat gok ik.
Voor degene die wel weten wat dat betekent is het wel een goede tip .
  dinsdag 12 september 2006 @ 19:38:17 #239
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41745791
Roken de banden altijd als je land? Teminste dat heb ik altijd met een boeing...
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41745893
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:38 schreef GoodGawd het volgende:
Roken de banden altijd als je land? Teminste dat heb ik altijd met een boeing...
In het echt wel toch

Mn joystick is er trouwens
Super-ding
pi_41746644
Ik moet binnenkort ook maar weer eens een nieuwe joystick kopen, gaar ding wat ik nu heb.
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:51:55 #242
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41750809
Zit jullie panel bij het landen trouwens wel eens in de weg?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41750928
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:51 schreef GoodGawd het volgende:
Zit jullie panel bij het landen trouwens wel eens in de weg?
Ja dat is wel irritant ja, landen doe ik meestal in de VC.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:06:18 #244
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41751432
Is dat in het echt ook zo dat hun panel in de weg zit anders heb ik xtra respect voor pilots
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41751853
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:06 schreef GoodGawd het volgende:
Is dat in het echt ook zo dat hun panel in de weg zit anders heb ik xtra respect voor pilots
nee, in het echt drukken ze ook ff op W
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:16:40 #246
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41751928
XD
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:18:00 #247
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41751994
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:51 schreef GoodGawd het volgende:
Zit jullie panel bij het landen trouwens wel eens in de weg?
Paar keer op Shift + Enter drukken

Dan zet je zogenaamd je stoel hoger
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:33:58 #248
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41752592
OK Tnx! Ik verwisselde soms de panel en visual ( Visual onder Panel boven )

Mooi om te weten

[ Bericht 14% gewijzigd door GoodGawd op 12-09-2006 22:49:50 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 13 september 2006 @ 07:54:41 #249
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_41760344
INIT REF is een page op je FMC
FCT
pi_41762130
quote:
Op woensdag 13 september 2006 07:54 schreef Mojave het volgende:
INIT REF is een page op je FMC
Mojave doet een poging niet tot de 75% van Fillipe te horen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')