Ik ken niet zo veel bergen binnen Nederland, ook geen echt grote in Belgie, of west Duitsland, dus ik hou het wel even bij een II & III Warrior. Als ik een vliegvakantie naar Zwitserland doe, is het een ander verhaal.quote:Op zondag 10 september 2006 00:35 schreef nsfw het volgende:
[..]
Daar heb je een puntje!
Ik vloog veel tussen en in de bergen! Daar is het wel handig die 20PK extra!![]()
Wilco Pub, gemaakt door FeelThere.quote:Op zondag 10 september 2006 16:13 schreef nsfw het volgende:
van welke uiitgever is die 737?
Pilot Heat, een veel gemaakte fout.quote:Op zondag 10 september 2006 18:04 schreef GoodGawd het volgende:
Een paar vragen op een rij:
Wat is Pilot Heat?
Kan je Fuel Lozen in de lucht?
Kan je op de gate aangesloten worden?
Met hoeveel Knots land je met 737, 747 , 757?
En stel je fuel is op kan je dan een noodoproep doen zodat ze jou voorang geven? (zo ja hoe)
En welke datum is FSX precies uit in Nederland?
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je Runway 1L moet nemen dan is dat de linker runway op 1 grade, dus zegt ie dat je mag landen op runway 35R dan moet je op de rechter runway van 35 Graden als dat is wat je bedoeld XDquote:Op zondag 10 september 2006 18:19 schreef Piles het volgende:
En nog een vraag van mij: zijn er ook overzichten/kaarten waar je kunt zien hoe de landingsbanen heten, want ik vlieg nu nog zonder navigatie-zooi, en ik moet gokken waar ik mag landen![]()
En mn joystick is onderweg
Je snelheid verminderen en op je main landing gear landen, niet op alle 3 tegelijk.quote:Op zondag 10 september 2006 18:55 schreef GoodGawd het volgende:
`Danke! Wel grappig want ik land met 737 bijna altijd met een snelheid van 200![]()
Oh ja nog 1 VRAAG!![]()
Als ik land stuiter ik nog wel eens (Boeing) Wat moet ik doen omdat te voorkomen?
Minder hard naar beneden?
Can someone confirm that?![]()
Bijna correct. 1L is ergens tussen de 10 graden van de genoemde baan, dus de (precieze) heading kan ook 15 zijn.quote:Op zondag 10 september 2006 18:57 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Als je Runway 1L moet nemen dan is dat de linker runway op 1 grade, dus zegt ie dat je mag landen op runway 35R dan moet je op de rechter runway van 35 Graden als dat is wat je bedoeld XD
btw welke joystick heb je besteld? pixmania XD![]()
Na het lezen van dit toch maar besloten om 10 euro meer te betalen, dus ik heb m bij Alternate besteldquote:Op zondag 10 september 2006 18:57 schreef GoodGawd het volgende:
btw welke joystick heb je besteld? pixmania XD![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 19:01 schreef Furious het volgende:
[..]
Bijna correct. 1L is ergens tussen de 10 graden van de genoemde baan, dus de (precieze) heading kan ook 15 zijn.
wat je kan doen is een lagere snelheid aanhouden op je eindnadering. Wat je ook kan doen is een beetje meer afvangen op het laatste moment zodat je niet zo hard op de baan botst. En wat je ook kan doen is de Spoilers armen (shift + / , en dat maar 1x aanklikken) zodat op het moment dat je de baan raakt de spoilers naar boven gaan staan die in één keer een groot deel van de lift wegnemen.quote:Op zondag 10 september 2006 18:55 schreef GoodGawd het volgende:
`Danke! Wel grappig want ik land met 737 bijna altijd met een snelheid van 200![]()
Oh ja nog 1 VRAAG!![]()
Als ik land stuiter ik nog wel eens (Boeing) Wat moet ik doen omdat te voorkomen?
Minder hard naar beneden?
Can someone confirm that?![]()
Wat is het nou??quote:Pilot Heat, een veel gemaakte fout.
Er staat Pitot Heat, de pitot-buis wordt verwarmd omdat deze dicht kan vriezen.
Er is geen co-pilot heat.quote:Op zondag 10 september 2006 20:12 schreef nsfw het volgende:
Oja, Pilot heat is de verwarming.. dat de piloot het niet koud krijgt
Neen, en het is overigens 10000ft (volgens mij) waar een vliegtuig z.s.m. heen moet bij het verliezen van de druk in de cabine, en may I remind you dat er ook nog dingen als oxygen masks heten.quote:Op zondag 10 september 2006 22:25 schreef GoodGawd het volgende:
Nog iets!
Als je gaat vliegen staat er altijd druk op de cabine, stel de deur gaat open op +3000 feet dan valt de druk weg en zou je binnen 15 minuten onder 3000 feet moeten komen (anders gaat de piloot etc aan hypoxia leiden, 25% van geheuge neemt af met alle gevolgen van dien etc etc etc.) Maar als ik in FS2004 een deurtje op bv. 19000 feet open zetdan gaat er niet eens een alarm af dat de cabine druk eraf is ofzo
. Is dat niet een beetje gek of is dat de gebrekkigheid van FS?
Zal FSX zulke dingen wel hebben, nog realistischer of zijn het voornamelijk alleen de graphics die verbeterd zijn?![]()
Tot zover deze preek![]()
In de Level-D heb ik het wel is geprobeerd, toen zag je het wel aan de cabine druk. Maar in het echt in de 737NG is het zo geregelt:quote:Op zondag 10 september 2006 22:25 schreef GoodGawd het volgende:
Nog iets!
Als je gaat vliegen staat er altijd druk op de cabine, stel de deur gaat open op +3000 feet dan valt de druk weg en zou je binnen 15 minuten onder 3000 feet moeten komen (anders gaat de piloot etc aan hypoxia leiden, 25% van geheuge neemt af met alle gevolgen van dien etc etc etc.) Maar als ik in FS2004 een deurtje op bv. 19000 feet open zetdan gaat er niet eens een alarm af dat de cabine druk eraf is ofzo
. Is dat niet een beetje gek of is dat de gebrekkigheid van FS?
Zal FSX zulke dingen wel hebben, nog realistischer of zijn het voornamelijk alleen de graphics die verbeterd zijn?![]()
Tot zover deze preek![]()
Dat zou kunnen boven 10000 ft maar De piloot moet in iedergeval in 15 minuten dan 3000ft voor normaal zuurstof.quote:Neen, en het is overigens 10000ft (volgens mij) waar een vliegtuig z.s.m. heen moet bij het verliezen van de druk in de cabine, en may I remind you dat er ook nog dingen als oxygen masks heten.![]()
![]()
Hangt ook af van het aantal passagiers. De oxygen masks geven pas zuurstof als er word ingeademt, daarom raken sommige mensen in paniek dat ze geen lucht krijgen met een oxygen maskquote:Op zondag 10 september 2006 22:43 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Dat zou kunnen boven 10000 ft maar De piloot moet in iedergeval in 15 minuten dan 3000ft voor normaal zuurstof.
Note oxygen maks gaan maar 15 minuten mee. (Weet ik van aircrash investgation)
Mooie screen van de approach gast!quote:Op zondag 10 september 2006 11:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
2 Shotjes van mijn vlucht naar Paris CDG (LFPG):
[[url=http://img133.imagevenue.com/loc557/th_80721_final_122_557lo.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img107.imagevenue.com/loc360/th_80739_nicesunset800x600_122_360lo.jpg]afbeelding][/URL]
Een aantal. Kijk eens bij Select a Flight in het hoofdmenu van FS2004.quote:Op maandag 11 september 2006 16:51 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?![]()
Ja, dat kan wel, begin gewoon een vlucht en open daarna de map. Hier kun je de locatie van je vliegtuig veranderen (gewoon het vliegtuigje verslepen geloof ik). Als je ook nog een mooie hoogte instelt en voordat je 'm weer van pauze af haalt ook nog eens je throttle wat open zet (3/4 ofzo, afhankelijk van je vliegtuig) ben je meteen aan het vliegenquote:Op maandag 11 september 2006 16:51 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?![]()
Je kunt je vlucht ook saven vlak voor de landing. Je kunt ook een flightvideo maken en dan verder gaan als je de landing inzet. Ook kun je, waar ik opt moment mee bezig ben, gewoon rondjes vliegen. Opstijgen, 90 graden bocht, nog een 90 graden bocht, stukkie vliegen, 90 graden bocht, en nog een, en maar weer landen. Best leuk om te doen, en goed om te oefenen met approach, snelheid, heading, ILS, flaps, etc etcquote:Op maandag 11 september 2006 16:51 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?![]()
Ja, dat ben ik ook aan het doen, eerst eens die standaard Cessna helemaal onder de knie krijgen in standard traffic patterns (zo heet dat wat jij omschrijft). Dat wil zeggen: standard is linksom, non-standard is rechtsom.quote:Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef PrinceSL het volgende:
Ook kun je, waar ik opt moment mee bezig ben, gewoon rondjes vliegen. Opstijgen, 90 graden bocht, nog een 90 graden bocht, stukkie vliegen, 90 graden bocht, en nog een, en maar weer landen. Best leuk om te doen, en goed om te oefenen met approach, snelheid, heading, ILS, flaps, etc etc![]()
ja, dat jaquote:Op maandag 11 september 2006 21:08 schreef Vloris het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik ook aan het doen, eerst eens die standaard Cessna helemaal onder de knie krijgen in standard traffic patterns (zo heet dat wat jij omschrijft). Dat wil zeggen: standard is linksom, non-standard is rechtsom.
Over dat course opzoeken. Waar staan die courses per baan precies? Want wat ik gisteren gedaan heb snap ik nog niet helemaal, ik heb wel in nav1 iets geactiveert waarna ik de ILS activeerde maar als ik nu niet vlieg met behulp van de ATC van de computer, waar kan ik dan de ILS frequences per baanopzoeken? Want als je vooraf de vlucht plant en je krijgt de map te zien dan staan er wel een hele hoop gegevens van het vliegveld (bij Heathrow staat bijv: 118.50, 121.85 ATIS (dat is dus air trafic information system ofzoiets toch?) en dan nog ergens 18ft/3894 plus de banen met hun nummers. Maar waar staat de ILS nu precies?quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:26 schreef Saekerhett het volgende:
Eigenlijk is dat hele ILS poepsimpel toch
Opdrachten van de ATC uitvoeren.
Course en ILS-frequentie van de runway in de Flight Map opzoeken. Course invullen bij CRS en frequentie bij NAV1 in de Radio Stack (wel even op active zetten). Dan knopje van NAV1 indrukken zodat die actief wordt. Vlak nadat je de laatste opdracht van de ATC (die lange van 3 regels dat je mag landen enzo) hebt gekregen, de knop APR indrukken. Zorgen dat de switch van GPS/NAV op NAV staat (paar keer vergeten, toen dook ik de zee in).
Kind kan de was doen, je wordt automatisch op de runway gezet. Alleen effe speed en flaps in de gaten houden.
Blijft mooi, dat spul
Automatic Terminal Information Servicequote:Op dinsdag 12 september 2006 10:15 schreef PrinceSL het volgende:
[..]
Over dat course opzoeken. Waar staan die courses per baan precies? Want wat ik gisteren gedaan heb snap ik nog niet helemaal, ik heb wel in nav1 iets geactiveert waarna ik de ILS activeerde maar als ik nu niet vlieg met behulp van de ATC van de computer, waar kan ik dan de ILS frequences per baanopzoeken? Want als je vooraf de vlucht plant en je krijgt de map te zien dan staan er wel een hele hoop gegevens van het vliegveld (bij Heathrow staat bijv: 118.50, 121.85 ATIS (dat is dus air trafic information system ofzoiets toch?) en dan nog ergens 18ft/3894 plus de banen met hun nummers. Maar waar staat de ILS nu precies?
Ik ben er uit nu ja, en dan dus dubbelklikken. Danke!quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:28 schreef Furious het volgende:
[..]
Automatic Terminal Information Service
Voor de course even naar map gaan en inzoomen op de ILS-feather van de baan.
Je hebt helemaal gelijk, alleen weet 75% hier uberhaupt niet wat een FMC is, laat staan INIT REF en de VREF speedsquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:21 schreef Kevin1Bravo het volgende:
In de FMC van o.a. de 737 staan de ILS frequentie en de course gewoon op de INIT REF pagina met de VREF speeds, dus dat is dan veel handiger.
Voor degene die wel weten wat dat betekent is het wel een goede tipquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:48 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, alleen weet 75% hier uberhaupt niet wat een FMC is, laat staan INIT REF en de VREF speeds![]()
Althans, dat gok ik.
In het echt wel tochquote:Op dinsdag 12 september 2006 19:38 schreef GoodGawd het volgende:
Roken de banden altijd als je land? Teminste dat heb ik altijd met een boeing...
Ja dat is wel irritant ja, landen doe ik meestal in de VC.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:51 schreef GoodGawd het volgende:
Zit jullie panel bij het landen trouwens wel eens in de weg?
nee, in het echt drukken ze ook ff op Wquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:06 schreef GoodGawd het volgende:
Is dat in het echt ook zo dat hun panel in de weg zit anders heb ik xtra respect voor pilots
Paar keer op Shift + Enter drukkenquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:51 schreef GoodGawd het volgende:
Zit jullie panel bij het landen trouwens wel eens in de weg?
Mojave doet een poging niet tot de 75% van Fillipe te horenquote:Op woensdag 13 september 2006 07:54 schreef Mojave het volgende:
INIT REF is een page op je FMC
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |