Thanks again!
Ik ben vandaag een dagje thuis gebleven. Naja, thuis... Ben een halve dag op school geweest en heb de rest van de dag benut om bij te slapen.
Een goede vriendin van me is bij haar langsgeweest. Zij was erg verbaasd over het optimisme van m'n moeder. Ze lacht, trekt gekke bekken, begrijpt alles wat je zegt en kan zelfs weer lezen. Ze 'praat' honderduit, maar er valt nauwelijks iets van te maken. Wel schijnt ze vandaag een paar woordjes meer te weten dan gisteren. Ze schijnt zelfs het begin van een zin gefabriceerd te hebben.
Gek eigenlijk, hoe je zo je grenzen gaat verleggen in zo'n situatie. Van een gezonde moeder ben ik opeens blij met een paar woordjes.
Maar goed. Ik ben natuurlijk erg blij dat ze zo optimistisch is. Maar ik begin me nu wel af te vragen of ze eigenlijk wel in de gaten heeft dat ze niet kan praten. Ze slaakt af en toe wel een diepe zucht als het naar haar zin te lang duurt, maar verder lijkt ze er weinig last of frustratie van te ondervinden. Vanochtend belde ze m'n vader zelfs! Er was natuurlijk geen touw aan vast te knopen, (er kwam niet meer uit dan 'maar') maar ze wilde niet ophangen voordat ze duidelijkhad gemaakt had wat ze wilde. Op een gegeven moment moest m'n vader toch ophangen.
Hij is toen meteen naar haar toegereden en mbv een plattegrond van haar huis, wist ze kenbaar te maken dat ze haar slaappilletjes wilde.
Gek mens! Ze ligt nog steeds op de IC en krijgt notabene elke avond een slaapmiddel!
M'n vader is vandaag langs een revalidatiekliniek in Rotterdanm gereden en daar kan ie morgen wat hulpmiddelen ophalen zodat ze beter met ons kan communiceren. Ben benieuwd.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.