Na in het topic
Alpha en Beta Males een aantal reacties neer te hebben gezet en ik mijn verhaal verder wilde vertellen, heb ik een nieuw topic geopend. Het topic ging vooral over de discussie over wat de rol van Alpha en Beta mannetjes is in de maatschappij, maar de discussie dwaalde een beetje af en een nieuw topic is wel op zijn plaats.
Om de achtergrond van dit topic te lezen en te begrijpen hoe ik tot deze theorie kom kan je het topic lezen vanaf deze
post.
In het vorige topic heb ik besproken over hoe de mens geëvolueerd kan zijn. Ik ben der snel door heen gegaan om een beetje een opstapje te maken naar het gene waar ik het over wil hebben. Dit is aantrekkingskracht naar elkaar toe. Dit doe ik vooral gezien vanuit het perspectief van de man, aangezien ik mezelf daar meer in kan inleven. (ben immers niet voor niets man)
Wat er uit mijn vorige posts is gebleken is dat aantrekkingskracht een gevoel is dat getriggert wordt bij bepaalde personen en situaties. De aantrekkingskracht is er met een reden, de aantrekkingskracht is er zolang jouw onderbewustzijnde de persoon een geschikte partner vindt. Het kan zo zijn dat je iemand op het eerste gezicht leuk vindt en ook aantrekkingskracht tot die persoon ondervindt. Na een bepaalde tijd met die persoon gesproken te hebben verdwijnt die aantrekkingskracht, omdat de persoon toch niet de persoon is die je oorspronkelijk in gedachten had. (direct ook de verklaring waarom sommige mensen iemand een aantal jaar leuk kunnen vinden zonder echt met ze te spreken, ze maken een hele verbeelding hoe diegene is en dat blijkt vaakt helemaaal niet zo te zijn)
Deze informatie haal ik allemaal uit mijn voorgaande studie op dit gebied, ik ben hiervoor niet naar school gegaan, maar het was voor mijzelf en omdat ik altijd al erg geïnteresseerd ben in de evolutie. Ik heb veel van één man geleerd in het speciaal, zijn naam is David DeAngelo. Om te beginnen over dit onderwerp wil ik een mooie quote met jullie delen van hem:
quote:
Success with women isn’t like success with learning to use a light switch.
Success with women is more like success with learning to play a musical instrument. It takes practice. At first, none of it makes any sense. Sometimes it seems as though all of your practice isn’t making a difference.
But if you keep at it, eventually you’ll be playing songs. And then you’ll be writing songs. Next thing you know, you’ve become a master.
1 Wat vrouwen doen is niet logisch.Het klopt dat elke vrouw anders is, maar net als mannen hebben ook vrouwen een hoop dingen overeen met elkaar. Ik ga eerst in op die dingen en eventueel later zal ik nog ingaan op die dingen die verschillen per vrouw.
Voor veel mannen zijn vrouwen als een complexe puzzel die niet te begrijpen is, mannen begrijpen de motieven niet van vrouwen voor hun handelen en kijken vaak ook met verbazing naar hun over hoe "stom" ze kunnen handelen. (vrouwen begrijpen hun eigen handelen soms ook niet, net als mannen dat soms ook over hun zelf hebben. Als een onzeker persoon iets wil doen, maar diegene doet iets anders dan zijn logische brein wil, dan wordt nu gehandeld uit een emotie)
Als je vrouwen vergelijkt met mannen dan zijn vrouwen vanuit het perspectief van mannen maar rare wezens en maken ze rare beslissingen. Bedenk bij jezelf eens wat een vrouw allemaal doet die de man niet doet, de vrouw lees bladen als cosmopolitan, vogue en nog veel meer. Mannen lezen game bladen, de playboy en kijken sport etc.
Er zit dus blijkbaar iets in al die bladen die vrouwen lezen, wat mannen niet interesseert, maar wat wel belangrijk is voor vrouwen. Waarom is het dat de meeste mannen naar een soap kijken met het idee van, "jezus, dit slaat helemaal nergens op, het is allemaal he zelfde." Een ander voorbeeld, waarom kijken vrouwen naar films waar de hele film voorspelbaar is en je precies weet wat er gaat gebeuren (Is dat wel zo? Weet je echt wat er gaat gebeuren? Weet je de dingen waarvoor de vrouw kijkt en waar ze op let? Zijn die dingen wel zo voorspelbaar?)
Waar komen onze intresses vandaan?Zoals ik in me vorige posts heb beschreven is het duidelijk dat de mens op een bepaalde manier geëvolueerd is en we alle twee een andere taak hebben in het leven als het neerkomt op voortplanten.
Ik wil niet ingaan op de specefieke intresses van de man of de vrouw, maar juist het algemene verschil hiertussen.
Heb je ooit vrouwen horen praten over mannen en dat het lijkt alsof het helemaal nergens over gaat. Dat ze, in jou oogpunt, een gigantische hoeveelheid tijd besteden aan de meest kleine nutteloze dingen die ze zeggen? In tegenstelling tot mannen die geen zin hebben om te zeuren over de kleine dingetjes. Wat is er aan de hand?
Een vrouw beschrijft blijkbaar andere dingen dan dat de man doet, legt de accenten op andere punten en heeft daardoor dus ook andere resultaten.
Een vrouw heeft veel verschillende gevoelens waar ze mee moet omgaan. Veel verschillende gedeeltes van haar hersenen willen andere dingen en dat veroorzaak conflicten.
voorbeeldje: een vrouw wil een sterke man in haar leven, maar ze wil ook onafhankelijk zijn. Ze wil misschien de aandacht hebben, maar tegelijkertijd wil ze uitstralen alsof ze het niet nodig heeft. (de man heeft dit ook, maar in andere gebieden.)
Laten we anders denken!Denk aan wat een vrouw, waarin jij geïnteresseerd bent, nodig heeft en wat ze wil en neem niet aan dat dat het zelfde is als wat jij wilt. Neem niet aan dat het gene wat vrouwen willen logisch is, want waarschijnlijk doet dat het niet. (voor jouw eigen gedachten) Dit is niet erg en er is waarschijnlijk nog een hele hoop meer tijd nodig voordat je zulke dingen wel gaat begrijpen. Het gaat erom dat je er wat van leert, dat je niet precies weet waarom het werkt dat is niet erg. Je weet waarschijnlijk ook niet waarom een tv werkt, zolang hij maar werkt en je er mee kan omgaan.
Zoals je misschien in een vorige post van mij hebt gelezen heb je gezien dat de man het meeste werk moet doen. (polygamie etc.) De vrouw is de selector. Dit is precies wat de vrouw stiekem wil, een vrouw wil tegenwoordig dat de man het werk doet. Of dit voordelig is, is iets anders..
Je kan begrijpen dat als de vrouw de selector is dat zij alle macht heeft en was de eigenschap van een alpha mannetje nou niet dat hij de macht over iedereen had? (lees me andere posts) Kom je dus uit een punt waar jij alle macht hebt en dus jij de selector bent en zij de geselecteerde zal dat alleen al zo een indruk op haar maken dat je een gigantische voorsprong hebt. Dit is niet alleen goed op zich zelf, maar het is waarschijnlijk iets wat een vrouw zelf bijna nog nooit heeft meegemaakt, zeker bij de knappere vrouwen.
Je kan het zelfs letterlijk vertellen tegen een vrouw, zeggen dat je iets gaat zeggen dat ze nog nooit heeft gehoord. De vrouw is meteen alert en zal aandachtig naar je luisteren, geweldig, dat is precies wat we willen hebben. Alles waar ik het over heb, is het belangrijk dat je het vanuit ene punt doet dat logisch is en niet vanuit een punt van angst etc. Onthoud dit: het gaat er niet om WAT je doet, het gaat er om HOE je het doet. Dus je hebt een vrouw verteld dat je haar iets gaat vertellen en het is daadwerkelijk iets wat ze nog nooit hebt gehoord dan is dat iets geweldigs en zal ze waarschijnlijk meteen tot jou aangetrokken voelen.
Als je een persoon één belangrijk ding verteld dan is dat ene ding interessant, maar vertel je nu iets waar iemand een complete realisatie van krijgt of vertel je 10 interessante dingen, dan zijn het geen interessante ideën meer, maar jij bent interessant en wil die persoon dus meer van je weten. Precies wat we willen hebben toch?
Voorbeeldje: Zeg tegen een heel arrogant persoon: "Je gedraagt je nu wel zo arrogant en gemeen, je doet stoer tegen iedereen die tegenkomt, maar er is een kant aan jou die je probeert te verbergen van iedereen. Is iemand de bitch tegen jou, dan vraag je je af wat je verkeerd hebt gedaan, wat er fout ging, terwijl diegene niets anders reageert als jij altijd normaal doet. Zegt iemand iets naar tegen je dan denk je daar de rest van de avond aan en gedraag je je nog meer als een bitch. Eigenlijk ben je zo gevoelig als een klein meisje en vind je het verschikkelijk als iemand iets naars over je zegt."
Dit gooit een vrouw zo uit haar element dat je klaar moet zijn voor een spontane meltdown en een compleet andere persoon zal zich ten toonstellen. Op dit moment is het makkelijk om te beginen over dat vrouwen altijd zo een spelletje spelen en dat je daarmee duidelijk maakt dat je niet valt voor haar spelletje. Als nog een aantal doordachte ideën haar voorschoteld zal ze zich niet meer los van je maken en zal ze zich volgen, waar dan ook. (zolang je je gedraagt alsof je alleen gelaten wilt worden zal ze achter je aan blijven gaan.)
to be continued...
[ Bericht 6% gewijzigd door Paales op 30-08-2006 17:40:58 ]