abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:32:48 #1
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_41284951

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mensen, SPAAR JE INKT!! je hebt zoveel mogenlijk inkt nodig dus ga geen kleine tekeningetjes maken maar bewaar al je inkt tot dinsdag avond zodat we het Fok! logo weer kunnen opknappen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DINSDAG 29 SEPTEMBER om 21:00 groot onderhoud!

In principe 'elke' avond op 21:00 op IRC (http://irc.fok.nl, #drawball)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-

Klik voor de DE LOKATIE

De tools
http://www.simplicity.nl/drawballtools.zip
http://www.simplicity.nl/vierkant.exe
(zie verderop voor gebruiksaanwijzing)

Vorige Delen:

Deel 1 in Onzin
Deel 2 in GC
Deel 3 in GC
Deel 4 in GC
Deel 5 in GC

Algemeen:

Naar aanleiding van het !TOPIC! in Onzin hier een derde topic met dezelfde doelstelling. Lees de andere topics goed door, daar staat veel in uitgelegd.

Waar precies? www.drawball.com

FAQ:

Q: Mijn inkt is op?!
A: Je moet (vrij lang) wachten maar langzaam neemt de inkt weer toe tot 15%. (15% omdat je nog geen briljante tekening hebt gemaakt.)

Q: Anderen klieden over ons heen??!!
A: Life is a bitch. Klied weer over hen heen.

Q: Ik deed agree maar ik werd niet toegelaten?
A: Klik disagree en lees voortaan.

Q: Er staat een soort huisje met punten en ik kan niet tekenen?
A: Klopt. Los het puzzeltje op. (Het werkt volgens het teken-een-huisje-zonder-je-pen-van-het-papier-te-halen-principe)

Q: Waar is dit goed voor?
A: Wereldvrede.

Belangrijke info uit andere topic:

Hoe het werkt: Je ziet als eerste een uitgezoomd veld van alles wat getekend is op dat moment. Herkenningspunten: Nintendo tekst, de letters VIP, enkele vlaggen en rechts een reeds vervagend badeendje.
Je kunt inzoomen door te klikken op het deel waarop je wil inzoomen. Dit doe je in totaal drie keer waarna je rechtsonderin een inktpotje ziet. Als je op dat moment wil tekenen moet je nog een kort puzzeltje (je kent ze wel, maar 1 keer over elk lijnstuk) oplossen. (Dit om macros te voorkomen.)

Huisje-Kruisje Puzzle
Voor dat je kan tekenen moet je een huisje-kruisje-puzzle oplossen om te kunnen beginnen met tekenen. Dit is een manier van hoe je hem op kan lossen:

Je moet dus eerst beginnen met de rode pijltjes, daarna verder met de blauwe en tot slot de zwarte.

Inkt
Het is als je nieuw bent allemaal een beetje onduidelijk hoe het zit met de inkt. Nou het gaat als volgt.
Wanneer je voor het eerste de site bezoekt krijg je 15% inkt. Wees zuinig met deze inkt, want het gaat snel op.
Ok, nu komt het, het aanvullen van de inkt. Er zijn twee categoriën, mensen met een vast of mensen met een dynamisch IP-adres.
Als je niet weet welke je hebt zul je er vanzelf achter komen als je Drawball een paar keer bezoekt.

Als je een vast IP hebt en je hebt alle inkt verbruikt zul je zien dat de inkt langzaam weer bijgevuld wordt. Dit gaat behoorlijk langzaam met 0.1% per paar minuten. Wanneer je de site vaker bezoekt zal dit wel sneller gaan totdat je uiteindelijk de maximale 100% hebt bereikt.

Wanneer je een dynamisch IP hebt zul je altijd binnenkomen met een potje van 15% inkt. Wanneer deze op is kun je je verbinding gewoon houden met het internet en zal hij opbouwen met 0.1% per paar minuten (net als met een vast IP).
Maar wanneer je je computer uitzet, een minuutje of 10 wacht en hem weer aanzet zul je zien dat je inkt weer is aangevuld tot 15%.

De reden hiervan is dat de site kijkt naar je IP adres. Elke keer als je met je vaste IP komt zal hij je herkennen en geeft hij weer het oude inktpercentage aan.
Wanneer je met een dynamisch IP op de site komt zul je een, voor de site, nieuw IP hebben en denken ze dus dat je er voor de eerste keer bent. Je krijgt dan dus gratis die 15%. (let op: hij geeft er niet 15% bij, je start gewoon opnieuw met 15%)

Voor beginners is het beter om een dynamisch IP te hebben, maar na een tijdje loont het wel om een statisch IP te hebben.

DRAWBALL TOOL V1.0

Met dit programma kun je exact dezelfde kleur selecteren als in het voorbeeld van de OP!

http://www.simplicity.nl/drawballtools.zip

Het is dus handig als je dat even doet.

Zo werkt het:

- Run de .exe
- Ga in het midden van het kleurenrondje staan van drawball
- Druk op Alt + C (het programma is nu goed ingesteld)
- Ga naar het voorbeeldlogo en ga met je muis boven de gewenste kleur staan die je wilt hebben in drawball
- Druk op Alt + E
- Het programma heeft nu exact dezelfde kleur geselecteerd als op het voorbeeldlogo, tekenen maar!

Vierkant tool

http://www.simplicity.nl/vierkant.exe

Hoe werkt het?

- Run het tool (moet open blijven staan op de achtergrond!)
- Selecteer de kleur (evt. met DrawballTool)
- Selecteer de lijndikte (in de praktijk de een-na-dikste)
- Zet de veer op de linkerbovenpunt van het vlak, druk op A
- Zet de veer op de rechteronderpunt van het vlak, druk op S
- Druk op D om het vlak in te kleuren

Let op: het venster mag niet gescrolld hebben tijdens het bepalen van de punten! Je moet dus ruim binnen de cirkel blijven!
De medewerkers:

• -jos-
  • Ltd.
  • Blame
  • Repeat
  • TwyLight
  • KaMo
  • Skorpija
  • dork22
  • --Christiaan--
  • Kazu
  • Impry
  • UncleSam
  • yosander
  • RSH11
  • TerroRobbie
  • Poppetjuh
  • nipeng
  • fiedel
  • Mtijn
  • Quannum
  • Kwarkie
  • RayMania
  • seadarius
  • switchboy
  • Zyggie
  • Whizzkith
  • Bullpit
  • Asmodean
  • Thieske
  • gohan16
  • Byte_Me
  • Litso
  • Casparovvv
  • GekkeMat
  • NT-T.BartMan
  • jna
  • brainster
  • Nosh
  • ZigoSOS
  • Quiestisia
  • 2Drix
  • C10H14N2
  • Pritt
  • IedeK.
  • Keileweg-ethicus

--------------------------
    IRC:

#drawball

[ Bericht 49% gewijzigd door NT-T.BartMan op 29-08-2006 13:29:10 ]
  • pi_41284959
    Hoorde ik nou dat we dinsdag 21:00 massaal gaan verdedigen?
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:35:49 #3
    131729 jna
    Je lul hangt uit je broek
    pi_41285022
    Iedereen verdedigen
    Jawel, je keek.
    pi_41285057
    Ik ben ook hevig aan het verdedigen, gaat goed zo!
    klik hier
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:37:30 #5
    35446 NT-T.BartMan
    voorgoed vertrokken
    pi_41285060
    Net weer 100% inkt ( account op mijn werk ) gebruikt. Deel van de K weer gerestaureerd
    pi_41285339
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 00:43 schreef most_wanted het volgende:
    Hehehe, Ik heb een manier gevonden hoe te cheaten. Zal het morgen uitleggen. Dan kunnen we ons Fok! sign goed maken/verdedigen.
    en, en, en?
    klik hier
    pi_41285366
    Ik zal vanavond ook gaan helpen! Hier op het werk zie ik alleen een zwarte cirkel!?
    ----
    pi_41285373
    Ik moet zeggen petje af! ik had niet verwacht dat er nog veel van over zou zijn. Maar zoals dit eruit ziet is het beter dan gisteren rond kwart over elf.
    Gisteren:

Vanmorgen

Ik zal vanavond we mee helpen met het onderhoud
    Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
    pi_41285410
    tvp
    pi_41285499
    Kan iemand nog een keer een afbeelding posten met de juiste kleuren? Volgens mij gebruikt iedereen namelijk een andere oranje en rood.
    pi_41285585
    http://www.drawball.com/qhq5aa
    Haal die kikker ff weg, mijn inkt is op
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:04:18 #12
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_41285757
    Wauw, wat stoer!

Ik loop al een paar topics te lurken maar vond het niet nodig om eerder te posten, omdat ik gister toch niet kon. Maar nu moet ik toch echt eens uit mijn schulp kruipen om iedereen die meegewerkt heeft een dikke pluim te geven!

Ik heb zojuist mijn 29% inkt gebruikt om een stukje oranje te ontdoen van vandalisme.

Wat wel vreemd is, op 100% zoom zijn de groene en blauwe lijnen inderdaad weg en op 33% ook, maar op 66% niet! Hoe kan dat? Het gaat om ongeveer dit stukje: http://www.drawball.com/t9ifv8
    pi_41285904
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 11:04 schreef Frollo het volgende:
    Wauw, wat stoer!

Ik loop al een paar topics te lurken maar vond het niet nodig om eerder te posten, omdat ik gister toch niet kon. Maar nu moet ik toch echt eens uit mijn schulp kruipen om iedereen die meegewerkt heeft een dikke pluim te geven!

Ik heb zojuist mijn 29% inkt gebruikt om een stukje oranje te ontdoen van vandalisme.

Wat wel vreemd is, op 100% zoom zijn de groene en blauwe lijnen inderdaad weg en op 33% ook, maar op 66% niet! Hoe kan dat? Het gaat om ongeveer dit stukje: http://www.drawball.com/t9ifv8
    Ja da's wel een irritante bug. Ik ben aan 't verdedigen, wat van dat zielige zwarte gepriegel weghalen. Trouwens is dat nou het GoT logo rechtsboven ons. Die van ons pwnd hen dik! Mogen we nu op wikipedia?
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    pi_41285977
    Ik ben echt verbaasd dat ie alleen maar beter geworden is sinds gister ;-)
    pi_41286052
    Heb ook maar eens meegeholpen, F gerestaureerd.
      FOK!fotograaf dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:22:31 #16
    25504 Ronhui
    Ja...Dus...?
    pi_41286222
    heb geen inkt meer, maar zag dat links onder in de O in het wit wat is geschreven.
    pi_41286342
    wow, het wordt echt goed onderhouden, ziet er fantastisch uit.

we hebben het grootste logo op drawball!!! (alhoewel, gonintendo is ook vrij groot)
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:27:38 #18
    79871 Poppetjuh
    Pas op! Ik pop!
    pi_41286370
    gister avond 100% oranje
    vannoachtend 100% oranje
    en vanavond mijn laatste 100% oranje

En nou las ik iemand voorstellen om de achtertrond zwart te doen... grrrr

Maar hij ziet er vet uit jongens! Vanavond 21:00 dus?
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:33:08 #19
    104160 Nihil
    stelt niks voor
    pi_41286527
    De OP moet ff worden aangepast, die groepjes bestaan niet meer we zijn gewoon allemaal aan het verdedigen en herstellen. Vanavond om 2100 was de bedoeling om een hele schoonmaakactie te houden maar je kan net zo goed de hele dag blijven schoonmaken
    pi_41286538
    Nonstop ben ik met mijn inkt aan het onderhouden.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_41286633
    Heeft iemand tijd om de OP bij te werken? Er staan nu drie verschillende locaties in

En als iedereen iets over Drawball in z'n signature wil zetten komen er vast nog een heleboel nieuwe mensen uit andere topics hierheen

edit: wat Nihil zegt.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:38:10 #22
    132191 -jos-
    Money=Power
    pi_41286673
    Hij ziet er nu zelfs veel beter uit dan gisteravond!!

Het resultaat:

En Bartman, zou je de OP even willen fixen? De teams kunnen zowiezo weg en nog andere dingen ook!

Wil je er ook in zetten dinsdag 21:00 aanwezig op IRC, of gewoon elke avond...!!!

En wil je ook bovenin deze 'goede' downloadlinks zetten:

www.simplicity.nl/drawballtools.zip (om de goede kleur te selecteren)

http://www.simplicity.nl/vierkant.exe (om snel grote vlakken te maken)

Trouwens, de O moet nog iets dikker gemaakt worden, linksboven staat een zwarte lijn maar ik heb nu geen inkt meer

[ Bericht 6% gewijzigd door -jos- op 29-08-2006 11:53:07 ]
    WEB / [HaxBall #64] Jos is God
    Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:46:35 #23
    79871 Poppetjuh
    Pas op! Ik pop!
    pi_41286917
    ben echt benieuwd hoe dit evolueerd, ik blijf iig verdedigen!
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:03:06 #24
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_41287408
    Heb net weer een beetje oranje rond de ! gekliedert!
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:12:18 #25
    110654 Foeske
    lives life, loves life
    pi_41287674
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 12:03 schreef B.A.Trix het volgende:
    Heb net weer een beetje oranje rond de ! gekliedert!
    Me too!
    *´¨)
    ¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
    (¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')