abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41284813
Wij moeten zowel bij de douche als in de keuken de kitrand vervangen / bijwerken. Gebruiken jullie dure merken, of is een huismerk (b.v. Praxis) net zo goed?
pi_41284890
Ik gebruik meestal een merk (prijsverschil is volgens mij niet zo heel veel), zodat als ik een extra spuitkoker moet hebben ik in elke winkel terecht kan om dezelfde soort te kopen. Zou ik een huismerk kopen en ik sta toevallig in de bouwmarkt van de concurrent dan moet ik weer bij die andere zaak zijn om daar het huismerk te kopen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_41285453
Huismerken komen gewoon uit de fabriek van gerenommeerde merken, wat Karwei en Gamma verkopen wordt gewoon geleverd door de firma Den Braven in Oosterhout die ook het eigen merk Zwaluw levert ( www.denbraven.nl ) Alleen zou er wel eens kunnen worden bezuinigd op de fungiciden, oftwel de schimmelwerende middelen die er worden toegevoegd, maar over het algemeen schimmelt een kitvoeg in de douche al veel minder als je die consequent na het douchen even afspoelt, omdat de meeste schimmel komt van aangekoekte zeep en huidschilfers.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_41286854
Komt idd bij dezelfde fabriek vandaan maar het verschil zit in de kwaliteit van de grondstoffen en de extra toevoegeningen die er wel of niet in zitten om het bvb schimmelwerende, beter verwerkbaar, flexibelen enz te maken.
pi_41320858
Ik zie hier veel mesnen die badkamer en keuken vernieuwen; wat zijn jullie ervaringen? Welke kit gebruiken jullie?
pi_41324559
Ik heb de vorigekeer bison sanitair kit gebruikt voor de eerst dingetjes. Toen die op was had ik de bison santitair proffesional gekocht (ook bij prakis/gamma/karwij) die werkte veeeel lekkerder is kun je als hij net opgedracht is met water verwijderen als je ergns wat morst. Smeert ook lekkerder glad met een natte thee- of kitlepel.
pi_41356745
Dan ga ik denk ik maar voor de Bison professional.
Bedankt voor de reakties.
pi_41496006
Ik zweer bij Den Braven kit. Mischien dat de huismerken uit dezelfde fabriek komen maar voor de prijs hoef je het niet te laten en zou ik ook geen risico lopen met andere ingredienten e.d. Bison maakt vast prima kit maar het is vooral duur en ik zie niemand op de bouw met hun spullen lopen terwijl bij een gemiddelde Pont Meyer of andere groothandel de complete collectie van Cees de Braven (ja, ik mag Cees zeggen ;-) staat. Volgens mij zegt dat genoeg. Bison is net als Alabastine, ze maken goed spul voor de consument maar zijn rustig 5 of 6 keer zo duur als professionele spullen met dezelfde kwaliteit.
pi_41496432
Het grappige is dat als je een professioneel kitter erna vraagt hij vreselijk afgeeft op Den Braven kit. Dit omdat Den Braven een aantal belangrijke eigenschappen niet of verkeerd of verkapt op het etiket vermeld. Juist om e.e.a. te verbloemen. De tips om erop te letten, maar vooral waar ik op zou moeten letten ben ik helaas vergeten. Ik zal als ik er zin en tijd in heb eens 2 kokers pakken. Dan weet ik het wel weer.
pi_41497020
Nou, ik ben geen professioneel kitter en kan me voorstellen dat zij hogere eisen stellen aan sommige eigenschappen, voor mij werkt het altijd prima, maar ben wel benieuwd waar je dan op moet letten,
Welke kit zou jij aanraden?
pi_41497162
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:49 schreef DCSboy het volgende:
Nou, ik ben geen professioneel kitter en kan me voorstellen dat zij hogere eisen stellen aan sommige eigenschappen, voor mij werkt het altijd prima, maar ben wel benieuwd waar je dan op moet letten,
Welke kit zou jij aanraden?
Ik pak altijd wat er bij ons in de lokale bouwmarkt ligt. Dat kan een sanitairkit van Enorm zijn, of -als het een polymeerkit moet zijn- dicht en vast van Hermadix.

Ik hou me ook niet altijd aan het kitadvies van de profi-kitter hoor
  maandag 4 september 2006 @ 22:55:12 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41497237
Moest de kit ook niet zuur vrij zijn ivm het uitbijten op emaile?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41497406
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:
Moest de kit ook niet zuur vrij zijn ivm het uitbijten op emaile?
Ik vermoed dat je juist zuurvrij voor acrylbaden en douchebakken bedoeld?
pi_41497482
douchebakken zijn toch geemailleerd?
pi_41497652
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:01 schreef DCSboy het volgende:
douchebakken zijn toch geemailleerd?
Stalen wel ja. Maar daar kun je gewone siliconenkit (Dus niet persee zuurvrij) op gebruiken. Op Acrylbakken en -baden gebruik je bij voorkeur zuurvrije kit.
pi_41497735
We hebben geen douchebak; de gehle douche is betegeld. Dus daar zoek ik iets voor; leuk die discussie zo.
pi_41498403
Is het niet zo dat een professioneel kitter (wat een woord zeg, wel leuk voor je CV, wat bent u geweest? ik ben professioneel kitter geweest en wel 12 jaar lang ) vooral op de prijs, verkrijgbaarheid en snelle verwerk- en droogtijd let en niet zo zeer op de kwaliteit?
pi_41507661
Wij hebben de badkamer vorig jaar verbouwd en nu laat bij ons de kitrand van het bad los (door het gewicht van water en jezelf). Daarbij is kit van de praxis gebruikt. Nu ga ik het binnenkort vervangen, maar ga nu Rubson gebruiken.
pi_41508428
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 09:35 schreef dik_voormekaar het volgende:
Wij hebben de badkamer vorig jaar verbouwd en nu laat bij ons de kitrand van het bad los (door het gewicht van water en jezelf). Daarbij is kit van de praxis gebruikt. Nu ga ik het binnenkort vervangen, maar ga nu Rubson gebruiken.
Een bad en een douchebak kit je altijd belast af. Dus eerst water erin, en dan afkitten.
pi_41515822
Dat was inderdaad niet gebeurd.
pi_41706593
By the way:
Hoe maak je het beste de (acryl)badrand en de tegels schoon nadat de oude kitrand verwijderd is?
Iemand vertelde me met tinner. Is dat hetzelfde als terpentine?
pi_41730663
Würth.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_41731503
Thinner is niet hetzelfde als terpentine. Je hebt in de bouwmarkt kitverwijderaar, dat werkt erg goed.
pi_41732275
Moet je na de kitverwijderaar nog wat doen behalve ontvetten en goed laten drogen, voordat de nieuwe kit erop kan? (En het bad vol laten lopen...)
pi_41733247
Wat is trouwens de beste manier om een oude kitrand te verwijderen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')