abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41276949
Vervolg van Zomergasten 2006 deel 6. Nog twee te gaan.

Nog 1 gast te gaan: Henkjan Smits.
Ik verwacht briljante filosofische en culturele uitspraken van hem, vergezeld door diepgaande levensbeschouwingen en fragmenten van films van Russische experimentele filmers uit de jaren 30.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_41276961
-edit-dubbel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Frontpage dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:08:07 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41277015
Ben benieuwd of Henkjans grootspraak naar voren komt.
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:16:26 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_41277301
Leg eens uit. Welke grootspraak

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Frontpage dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:19:11 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41277385
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:16 schreef tong80 het volgende:
Leg eens uit. Welke grootspraak
quote:
Idols-voorzitter Henkjan Smits liegt zijn eigen successsen bij elkaar!
Bij de start van de derde serie Idols vanvond op RTL 4 staat jury-voorzitter Henkjan Smits in de schijnwerpers. De man die van zichzelf zo graag beweert dat wat hij aanraakt succes heeft zou echter doorgaans met andermans veren pronken. zo beweerde Smits dat hij verantoowrdelijk zou zijn voor de revival van Herman Brood en het succes van total Touch en Kane. Helaas herinneren direct betrokkenen bij die drie projecten dit anders, zoals ze deze week in Nieuwe Revu vertellen.

HenkJan vindt het maar NIX
Twee jaar geleden was Idols-voorzitter Henkjan Smits te gast in Hany de Winters programma Wmtertijd. Hitmachine Rob Bolland keek ernaar: Hij herinnert zich in Nieuwe Revu: "Ik ging bijkans over mijn nek." Vooral toen Smits vertelde hoe hij Herman Brood weer op de kaart had gezet ten tijde van zijn 50ste verjaardag.

Smits werkte toen bij BMG als artist & repertoire-manager, een 'repertoire-coach' van artiesten. Volgens een hardnekkig gerucht in Hilversum was die campagne om Brood extra aandacht te geven niet Smits' eigen idee, maar dat van Menno Tirnmermans, destijds productmanager bij BMG. Na enig aandringen, "want ik zit daar verder niet meer mee," bevestigt die dat verhaal: "Ik had het idee bij Smits geopperd, maar hoorde er niets meer van. Ik weet nog hoe mijn bek openviel toen tijdens een BMG-meeting in Loosdrecht zelf aan de aanwezigen presenteerde met zo'n ding van: ik heb nou iets voor jullie bedacht!"

Maar goed. Die campagne kwam er. Sindsdien roept hij overal dat hij de grote man achter die cd was. De man achter een bosje hooguit, want in de studio heb ik hem alleen een paar keer zien binnenwandelen met de vraag of nog iemand een drankje wilde. Zijn enorme aandeel in de 'wederopstanding' van Brood is bullshit, hij is de Liar King. "

Herkenbaar, zegt Hans-Paul Nieskens, als oprichter van Volurnia! altijd de manager van die band geweest.

Vals lachend: "Ik kan bevestigen dat Smits een echte farnilieman is, zoals hij altijd in interviews beweert. Succes heeft immers vele vaders. Dat is het irritante aan Smits: hij probeert succes altijd naar zich toe te trekken. Van Volumia! beweert hij dat het zijn ontdekking was. Terwijl we een bestaande band waren die al door Rob Stenders werd gedraaid.

Een anonieme bron in Nieuwe Revu over: "Hij liet Zosja uit de eerste IdoIs de door Smits geschreven single voor de film Phileine Zegt Sorry inzingen. Vervolgens ging hij over dat nummer heel enthousiast doen bij BMG (waar hij toen zelf a&r-manager was, red.). Pas later werd duidelijk dat Smits het zelf had geschreven. Van dat soort trucjes heeft een platenmaatschappij als BMG op een gegeven moment wel genoeg."

Zo mag hij zichzelf graag opvoeren als de man achter het succes van Total Touch. De debuutplaat van de band kwam uit bij BMG, waar Smits op dat moment inderd~ a&r-manager was. Alleen was Total Touch al gecontracteerd voordat Smits er ging werken, weet Wilbert Mutsaers. Hij was Smits' voorganger bij de
platenmaatschappij en tekende de formatie van Trijntje en Tjeerd Oosterhuis. Volgens hem is Smits "in geen enkele vorm" betrokken geweest bij het ontdekken of contracteren van de band.
pi_41277448
Lijkt me een grappige aflevering, vorige week vond ik het zwaar irritant met die beetweterige-kijk mij eens een een goede actrice zijn-Halina Reijn.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:31:00 #9
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41277784
ik denk dat er -al dan niet bedoeld- wat te lachen valt, daarom is ie ook als laatste
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 augustus 2006 @ 01:01:34 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_41278585
ben benieuwd
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_41284586
Ben benieuwd naar de fragmenten.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:55:49 #12
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_41287172
Ik ga zondag kijken ! Ben benieuwd wat Henkjan Smits te vertellen heeft.
Ik heb hem ooit een keer in het echt gezien...dat was bij het Radio 2 gala van Willeke Alberti !
Dat was vorig jaar in Amsterdam.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:06:16 #13
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_41289368
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:20 schreef Stansfield het volgende:
Lijkt me een grappige aflevering, vorige week vond ik het zwaar irritant met die beetweterige-kijk mij eens een een goede actrice zijn-Halina Reijn.
Halina Reijn is een goede actrice.
pi_41289586
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:06 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Halina Reijn is een goede actrice.
Dat zal allemaal wel, maar ze doet zichzelf zo heel irritant voor als kijk mij eens een goede actrice zijn die neerkijkt op soapies terwijl ze zelf ook gewoon in een hele matige tv serie is begonnen.

Edit: pril geluk heet die tv serie.
pi_41290232
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:14 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel, maar ze doet zichzelf zo heel irritant voor als kijk mij eens een goede actrice zijn die neerkijkt op soapies terwijl ze zelf ook gewoon in een hele matige tv serie is begonnen.
Andere uitzending gezien ofzo? Ze relativeerde zichzelf, haar leventje en haar eigen prestaties juist voortdurend. Tenzij je vindt dat ze dat niet 'oprecht' deed ofzo, maar dat lijkt me dan een sterk persoonlijke perceptie. Het is natuurlijk wel zo dat ze graag andere, aparte dingen doet of wil doen, maar ik zie daar geen minachting van andere mensen in.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:49:54 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_41292592
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:13 schreef Urquhart het volgende:
Ben benieuwd naar de fragmenten.
Ondermeer beelden uit The sound of Music, Wonderland met Harman Brood, een opname van het werktheater en de bruidstranen van Maxima en Silvie Meis.

Als keuzefilm heeft hij American History X.
Poef.....gone! ©golfer
pi_41293482
AH:X als keuzefilm .

Is het bij de keuzefilm zegmaar niet de ongeschreven regel dat deze normaal nooit op tv zou komen anders? Omdat deze heel onbekend & ondergewaardeerd is ofzo?

AH:X kent iedereen onderhand wel.
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:46:01 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_41297955
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:49 schreef golfer het volgende:

[..]

Ondermeer beelden uit The sound of Music, Wonderland met Harman Brood, een opname van het werktheater en de bruidstranen van Maxima en Silvie Meis.

Wat is Wonderland ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:53:47 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_41298172
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat is Wonderland ?

Dat was een VARA-programma uit 1978.
Overigens heeft Martin Bril in 2001, als zomergast, datzelfde fragment ook al eens laten zien:

Wonderland: interview met Herman Brood
VARA, 1978
In dit interview met Herman Brood, opgenomen in de trein, legt de nog jonge rockster uit waarom hij liever met de trein reist dan met de auto. In de trein gebeurt er nog eens wat zegt hij, terwijl hij nog een lijntje snuift. Hij is ook voorzien van alcohol.
Het fragment is afkomstig uit het muziekprogramma Wonderland, waarin met behulp van muziekfragmenten en interviews aandacht werd besteed aan bekende en minder bekende stromingen in de popmuziek.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:55:35 #20
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41298228
Ben ook wel benieuwd naar HJ Smits. Echt vies ben ik niet van wat populaire cultuur, dus dat moet goedkomen denk
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:19:44 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_41298831
Dan is dat Wonderlandfragment dus dat Brood uit een treinraam gaat schieten. Dat herinner ik me nog wel.

Redactie Frontpage dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:21:17 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41298871
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:14 schreef slindenau het volgende:
Ja, maar nu trekt de VPRO ook eens een keer jongeren. Londsdale-jongeren, dat wel, maar toch.
pi_41302119
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:14 schreef slindenau het volgende:
AH:X als keuzefilm .

Is het bij de keuzefilm zegmaar niet de ongeschreven regel dat deze normaal nooit op tv zou komen anders? Omdat deze heel onbekend & ondergewaardeerd is ofzo?

Dat valt me van dit jaar Zomergasten sowieso op, dat het allemaal films zijn die recentelijk op tv zijn geweest. Ook La Pianiste bijvoorbeeld.

Terwijl in eerdere jaren veel bijzonderder films (en oudere) langskwamen die lange tijd, zo niet nooit op tv zijn geweest:
-Teorema van Pasolini
-Diva, een mooie Franse film uit 1980
-The Gods must be Crazy, een aparte film uit Botswana
-Een dromerige Marokkaanse film (ben de naam vergeten, keuzefilm van Hafid Bouazza)

Alleen Joep van Lieshout had een aparte film van Werner Herzog, die ik nog moet zien trouwens (opgenomen). Jammer dat de rest de kans niet heeft gegrepen om het publiek nu echt op een aparte film te trakteren. Vooral van Ad Verbrugge had ik meer verwacht.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:14:32 #24
97745 Thorical
finding a way
pi_41302658
Ik geloof dat ik mjn tijd beter kan gaan verdoen met iets anders dan H.J.Smits

Golfer schreef
quote:

Er is dus op voorhand niets wat al niet gezien heb. Zie er ook geen structuur in die tot diepere inzichten kan gaan leiden dan, vals sentiment.
  Redactie Frontpage dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:16:33 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41302739
Ik zou La Double Vie de Veroniqe kiezen als film en als die niet kan Paris, Texas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')