Die moesten ze eik allemaal kapot slaanquote:Op donderdag 21 september 2006 14:55 schreef Bolter het volgende:
In Nederland zo een circuit erbij bouwen gaat echt niet lukken. Voornamelijk door al die milieufreaks.
Met een boom naar keuzequote:Op donderdag 21 september 2006 14:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Die moesten ze eik allemaal kapot slaan
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Met een boom doornstruik naar keuze
Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Inderdaad, Bernie krijgt helemaal niks van de kaartverkopo bij het circuit, dat is voor het circuit zelf, bernie leeft van de tv en reclame inkomstenquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:58 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker.
Als het goed is moeten de circuits iets van 20 miljoen aan hem betalen om een F1 race te mogen organiseren. Kan er natuurlijk wat miljoentjes naast zitten...quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:58 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker.
Tsja, en als zo'n circuit dat niet kan betalen omdat er geen toeschouwers komen opdagen dan zoekt Bernie gewoon een ander circuit..quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als het goed is moeten de circuits iets van 20 miljoen aan hem betalen om een F1 race te mogen organiseren. Kan er natuurlijk wat miljoentjes naast zitten...
Dat is dus de reden dat Hockenheim het niet meer vol houdt. Circuits in exotische landen als Maleisië en Bahrein hebben daar geen problemen mee, die worden gesteund door de overheid. De circuits in Europa echter niet. Trouwens, dit is tevens de reden dat de toegangsprijzen voor de F1 zo belachelijk hoog zijn. Op die manier proberen de circuits het geld weer terug te verdienen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:52 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Tsja, en als zo'n circuit dat niet kan betalen omdat er geen toeschouwers komen opdagen dan zoekt Bernie gewoon een ander circuit..
Spa francorchamps krijgt anders al jaren steun van de waalse regering (zouden ze beter kunnen gebruiken om het land eens wat op te knappen, verschil tussen vlaanderen en Wallonnie is al veel te groot)quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:08 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat Hockenheim het niet meer vol houdt. Circuits in exotische landen als Maleisië en Bahrein hebben daar geen problemen mee, die worden gesteund door de overheid. De circuits in Europa echter niet. Trouwens, dit is tevens de reden dat de toegangsprijzen voor de F1 zo belachelijk hoog zijn. Op die manier proberen de circuits het geld weer terug te verdienen.![]()
natuurfreakquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:53 schreef pfaf het volgende:
Call me a natuurfreak, maar van mij hoeft er ook geen circuit bij.
75.000 bezoekers? Dat zit er bij de meeste GP's wel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Dat moet toch met de F1 ook kunnen zou je denken.
Er moet toch wel heel wat aan het circuit, de veiligheid en infrastructuur in en rondom Zandvoort veranderen wil daar ooit F1 komen, en die kans is volgens mij praktisch nul.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Dat moet toch met de F1 ook kunnen zou je denken.
boomhomoquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:53 schreef pfaf het volgende:
Call me a natuurfreak, maar van mij hoeft er ook geen circuit bij.
Klienquote:Klien bezoekt Spyker
Door Michel (Fir3fly) op vrijdag 22 september 2006 18:42
Bron: Racefreaks.nl
Christian Klien heeft eerder deze week de fabriek van Spyker MF1 in Silverstone bezocht. Hij kreeg daar een persoonlijke rondleiding van teambaas Colin Kolles. Naar eigen zeggen was de Oostenrijker onder de indruk.
Hij zit momenteel zonder racezitje, nadat hij ontslagen werd bij Red Bull Racing. Zijn plaats wordt ingenomen door Robert Doornbos. Klien gaat zich nu volledig richten op een racezitje voor 2007.
"Teammanager Colin Kolles heeft me persoonlijk rondgeleid in de fabriek van Midland/Spyker. Dit bezoek gaf me de mogelijkheid om de ontwikkeling voor de 2007 Spyker F1 te volgen," verklaart hij in een persbericht. "Ik kon ook de wagen van 2007 getest zien worden in de windtunnel in Brackley. In de periode van het concept zag de wagen er erg goed uit. In korte tijd zal het team ook een motor voor 2007 kiezen. Ferrari en de V8 van Cosworth zijn mogelijke motorleveranciers. Tijdens de Italiaanse Grand Prix in Monza had ik de mogelijkheid om Mike Gascoyne te ontmoeten, die vanaf 1 november het nieuwe hoofd van technologie bij Spyker zal worden."
Klien was onder de indruk van de toekomstplannen van het team. [i]"In mijn ogen is zijn kijk op de toekomst voor het team van Spyker F1 zeer overtuigend en realistisch. Onder het leiderschap van de nieuwe eigenaren heeft het gehele team van Spyker de goede indruk op me gemaakt als zeer ambitieus en positief. Het basis idee en de filosofie van teammanager Colin Kolles, om een maximum aan prestaties met een efficiënte structuur te behalen, kan duidelijk gezien en gevoeld worden in alle afdelingen en alle medewerkers."
De Oostenrijker zegt zelf dat hij een aanbieding van een team heeft om volgend jaar te racen, en dat hij een testaanbieding gekregen heeft. Omdat er wat betreft de reglementen nog veel onduidelijkheden zijn wil hij zich eerst nog wat beter oriënteren.
quote:Albers gaat rijden voor Spyker
De nieuwe Nederlandse Formule 1-renstal Spyker heeft Christijan Albers definitief vastgelegd als eerste rijder voor volgend seizoen. Het team heeft dit vrijdag in Shanghai bekendgemaakt. De 27-jarige Albers maakte al deel uit van het Midland F1-team dat eerder deze maand door autofabrikant Spyker werd overgenomen.
Het lag al in de bedoeling dat Albers zou blijven. "Dit is absoluut geweldig", jubelde Albers. "Eerst mag ik mijn plek in het team houden, daarna wordt het Nederlands en nu zijn we ook nog overeengekomen dat ze me willen betalen. Er is voor mij geen betere manier om aan mijn derde seizoen in de Formule 1 te beginnen."
Ook teamdirecteur Michiel Mol reageerde opgetogen. "Natuurlijk zijn we als Nederlands team blij en trots een Nederlandse rijder te hebben." Spyker gaat zich de komende tijd buigen over de tweede rijder. De kans is groot dat de Portugees Tiago Monteiro eveneens zal blijven. "Het heeft mijn voorkeur om met dezelfde rijders verder te gaan", lichtte Mol toe. "Maar we moeten daar wel budget voor hebben. Als we overeenstemming kunnen bereiken over het budget hoeft de samenstelling van het team wat mij betreft niet te veranderen."
Het team moet ook nog een overeenkomst sluiten over de motor voor volgend seizoen. Het zal gaan tussen Ferrari en Cosworth. "Het is ons doel om er in China uit te komen. We willen in ieder geval een langdurige samenwerking aangaan. Ik denk dat dit belangrijk is om in de loop der jaren echt progressie te kunnen maken", aldus Mol.
Ga je ook nog ergens een fatsoenlijke bijdrage leveren?quote:
Zeker met leuke weetjes als dat Alex Shnaider bij de deal nog twee C8's bedongen heeft voor in zijn prive garagequote:Op vrijdag 29 september 2006 13:45 schreef rubbereend het volgende:doordat ze beursgenoteerd zijn krijgen we wel lekker openheid qua budget
quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat heeft Monteiro nou laten zien dit jaar bij Midland?
Ze zouden er beter aan doen om er een ervaren rot neer te zetten, die het team echt vooruit kan brengen met goede feedback naar de engineers. Ik noem een David Coulthard, een Rubens Barrichello, een Marc Gené of Olivier Panis..
Maar alleen als ze vooruit betalen...quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:54 schreef Spooky4u het volgende:
een ouwe rot, zonder werk, die sponsorgeld kan meenemen.... dat zijn er niet zoveel.
Ik ken er wel 1.......![]()
Die zou ik eerder als testcoureur aannemen, als racecoureur zijn ze wel over hun houdbaarheidsdatum heenquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat heeft Monteiro nou laten zien dit jaar bij Midland?
Ze zouden er beter aan doen om er een ervaren rot neer te zetten, die het team echt vooruit kan brengen met goede feedback naar de engineers. Ik noem een David Coulthard, een Rubens Barrichello, een Marc Gené of Olivier Panis..
Spyker of de coureur....quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Maar alleen als ze vooruit betalen...![]()
Het had niet veel gescheeld of er was tijdens WO II besloten om nabij het KNVB centrum in de Zeisterse bossen een F1 circuit te bouwen. Was wel een stuk beter geweest qua bereikbaarheid en geluidsnormen. In die omgeving woont geen hond.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:19 schreef Bolter het volgende:
[..]
Er moet toch wel heel wat aan het circuit, de veiligheid en infrastructuur in en rondom Zandvoort veranderen wil daar ooit F1 komen, en die kans is volgens mij praktisch nul.
25 miljoen ophoesten om de F1 te laten komen is belangrijker.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:19 schreef Bolter het volgende:
[..]
Er moet toch wel heel wat aan het circuit, de veiligheid en infrastructuur in en rondom Zandvoort veranderen wil daar ooit F1 komen, en die kans is volgens mij praktisch nul.
En dit bericht maakt het nog wat mooier.quote:Op zaterdag 30 september 2006 12:31 schreef -Hans- het volgende:
Wow! te gek dat het Ferrari is geworden.![]()
Bronquote:Albers hoopt op Ferrari-test
Al jaren droomt Christijan Albers ervan om voor een topteam te testen. Volgens hem de enige kans om zijn ware snelheid te tonen. Die kans is door de motordeal met Ferrari opeens een stuk dichterbij gekomen.
Tijdens onderhandelingen met Jean Todt heeft Michiel Mol meteen de vraag op tafel gelegd: Is het mogelijk voor Albers om een keer voor Ferrari te testen? Tot hun grote genoegen stond de Scuderia er niet negatief tegenover. Er is nu zelfs een passage in het contract met Spyker opgenomen dat Spyker-coureurs voor Ferrari mogen testen. Andersom mag Ferrari dat ook bij Spyker.
Manager Lodewijk Varossieau: ,,Michiel heeft de voorzet gemaakt, nu is het aan mij om die in te koppen. Het is niet zo dat ik morgen al naar Jean Todt ren om de agenda’s bij elkaar te leggen, maar ik zal binnenkort eens voorzichtig informeren of we een afspraak kunnen maken.”
Als het aan Albers ligt, stapt hij vandaag nog in die Ferrari. ,,Ferrari bepaalt. Maar dat die mogelijkheid er nu is, is natuurlijk fantastisch. Dit is misschien de enige manier om te laten zien hoe snel ik ben. Zet mij maar naast Massa. Ik zal laten zien dat ik net zo snel ben. Waarom zou ik dat niet zijn?”
Dat hij gaat trouwen, vermoed ik. Meer rest er niet.quote:Op zaterdag 30 september 2006 13:33 schreef PPL het volgende:
Er staat mij nog iets bij dat Christijan Albers een tijdje gelden had gezegd dat hij 8 oktober een belangrijke mededeling zou doen.
Ben wel benieuwd wat dat dan zou moeten wezen.
Een contract heeft ie nu dus al, de nieuwe motor is bekend.
Wat kan er dan nog aan te kondigen zijn en waarom moet dat wachten tot Japan ?
Of herinner ik mij e.e.a. onjuist?
Ja, hoe moeten ze het anders terug verdienen? Er moet toch iemand betalenquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:08 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat Hockenheim het niet meer vol houdt. Circuits in exotische landen als Maleisië en Bahrein hebben daar geen problemen mee, die worden gesteund door de overheid. De circuits in Europa echter niet. Trouwens, dit is tevens de reden dat de toegangsprijzen voor de F1 zo belachelijk hoog zijn. Op die manier proberen de circuits het geld weer terug te verdienen.![]()
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54797quote:"Unfortunately that is not something that we can provide, so we are pretty disappointed. We felt the deal was in the bag actually because a large part of their 2007 car has been designed around our engine."
Hopelijk mag Albers een keer voor Ferrari gaan testen!quote:Op zaterdag 30 september 2006 13:57 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En dit bericht maakt het nog wat mooier.
[..]
Bron
Ik denk van wel, ze krijgen veel voor elkaar daar bij TCC.quote:Op zaterdag 30 september 2006 23:30 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Hopelijk mag Albers een keer voor Ferrari gaan testen!
Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari.quote:Op maandag 2 oktober 2006 00:46 schreef Radegast het volgende:
Ik snap de hosanna-stemming nooit zo bij die teams als ze een deal met Ferrari hebben gesloten voor motoren.
Het enige waar je dan zekerheid over hebt is dat je een tweedehands betrouwbare motor hebt van minstens een jaar oud, en dus nooit meer kan worden dan hoogstens middenmoot. Kijk naar Sauber, kijk naar Red Bull. Maar qua naam is het voor de rest wel leuk hoor zo'n Fiat-motor.
De motor uit hetzelfde jaar. MIsschien wat verlate upgrades.quote:Op maandag 2 oktober 2006 01:28 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari.
Geen idee wat Spyker krijgt.
Gezien de motorregelementen en de bevriezing zullen ze haast zeker wel dezelfde spec krijgen aan het begin van het seizoen. Of ze in dezelfde cyclus zullen zitten met upgrades? Dat vraag ik me af.quote:Op maandag 2 oktober 2006 01:28 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari.
Geen idee wat Spyker krijgt.
ING bank weigerde toch elk commentaar? ABN Amro ontkende in ieder gevalquote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:25 schreef Pony-Lover het volgende:
ING-bank heeft vandaag aangegeven (hoofd)sponsor van het Renault F1 team te worden, dus dat krijgt ook een enigzins Nderlands tintje.
Nee hoor, de ING heeft het vanmiddag aangegeven.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ING bank weigerde toch elk commentaar? ABN Amro ontkende in ieder geval![]()
Indd Bron??quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:51 schreef rubbereend het volgende:
Spyker heeft trouwens wel een kans gekregen voor een offerte maar dat bleek voor ING niet interessant genoeg
Misschien kan ING dochter Postbank wat geld erin pompenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:51 schreef rubbereend het volgende:
Spyker heeft trouwens wel een kans gekregen voor een offerte maar dat bleek voor ING niet interessant genoeg
Kan er eigenlijk niet uit opmaken of Leaseplan nu titelsponsor wordt.....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:26 schreef babsjuh het volgende:
LeasePlan Nederland gaat Spyker sponsoren.![]()
![]()
* Spooky4u sponsort Spyker dus nu ookquote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Kan er eigenlijk niet uit opmaken of Leaseplan nu titelsponsor wordt.....
ohh.......quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:52 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
* Spooky4u sponsort Spyker dus nu ook![]()
quote:Ambitie en realisme gaan hand in hand bij nieuwe Spyker MF1-baas Mol
LAT LIGT HOOG
SJANGHAI, donderdag
De aanloop duurde zo lang dat het er even op leek alsof de sprong in het diepe nooit meer gemaakt zou worden. Maar uiteindelijk werd de droom van Michiel Mol na ruim zes maanden van onderhandelen toch werkelijkheid. Hij werd directeur-eigenaar van het Midland Formule 1-team, dat hij samen met Victor Muller, directeur van Spyker Cars, direct in Spyker MF1 omdoopte. Een voor Nederlandse begrippen unieke aankoop, want nooit eerder in de geschiedenis kende het F1-startveld een onder Nederlandse vlag racend team. „Op de dag dat de verkoop ’s avonds beklonken werd, heb ik ’s ochtends nog gedacht dat het definitief niet door zou gaan”, aldus Mol, die direct ondervond dat letterlijk alles in de Formule 1 heel snel kan gaan.
Over het waarom van zijn nieuwste aankoop is Mol duidelijk. „Ik ben een ondernemer. Ik wil bouwen, creëren, en het liefst in een vakgebied waarvoor ik passie heb.” En met de passie voor autosport zit het wel goed bij de man die als klein jongetje aan de hand van zijn vader al genoot van de races op Zandvoort („juichen voor die prachtige John Player Special-bolides”) en een klein decennium geleden een niet al te succesvolle poging ondernam de beroemde Dakar-rally te bedwingen. „Gestrand in de woestijn van Libië. We konden kiezen: de auto achterlaten en door de organisatie worden meegenomen, of op eigen houtje – inclusief onze auto – de terugtocht door de woestijn regelen. Wij kozen voor de laatste optie; een keuze die we de dagen daarna vele malen hebben vervloekt…”
Het ’Project Spyker’ moet, daar laat Mol geen twijfel over bestaan, een succesvoller verloop krijgen dan zijn Dakaravontuur. „Onze ambities zijn hoog, al is het maar omdat ik heb geleerd dat je in ieder geval nooit méér bereikt dan je ambities. Tegelijkertijd ben ik realistisch in de doelstellingen. Het zou al geweldig zijn als we in 2007 een enkele keer in de punten (plaats bij de eerste acht, red.) zouden finishen. We streven ernaar binnen drie jaar op het podium te belanden.”
Met het verklappen van dit meerjarenplan haalt Mol zijn criticasters meteen flink wat wind uit de zeilen. De multimiljonair zou, zo vrezen de cynici, snel uitgekeken zijn op de Formule 1 en, gesteund door zijn financiële onafhankelijkheid, binnen de kortste keren op zoek gaan naar een nieuw speeltje. Dat was immers ook de handelwijze van zijn voorganger, Alex Shnaider. Deze puisant rijke Rus kocht met veel poeha en grote beloften het toenmalige Jordan-team, om de boel vervolgens alweer te verkopen voordat iedereen goed en wel aan de nieuwe teamnaam (Midland) was gewend.
Helemaal onbegrijpelijk is de vrees van Mols criticasters dus niet. „Ik ken de geluiden, maar verzeker dat dit beslist niet gaat gebeuren. Ik zie de Formule 1 niet als een speeltje, dat ik straks zo maar weer aan de kant schuif; dat zal ik de komende jaren aantonen. Verder lig ik niet wakker van de kritiek, hoor. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Ik laat me er zeker niet door afleiden. Mijn focus is om Spyker F1 de komende jaren beter te maken, dat is het belangrijkste.”
Mol weet dat het bereiken van de gestelde doelen in de komende maanden en jaren heel wat
noeste arbeid gaat vergen. „En daar ga ik zelf voor een belangrijk deel aan meewerken”, aldus de man die zijn miljoenen vooral vergaarde met zijn ’nieuwe-mediabedrijven’ Lost Boys en Media Republic. „Ik ben alleen nog als commissaris bij beide bedrijven betrokken, omdat ik vanaf nu alle tijd wil hebben voor Spyker F1. Zo zal ik minstens twee dagen per week zelf op de fabriek in Engeland aanwezig zijn, ik wil geen ’vreemde’ voor de werknemers blijven.”
Mols directe taken binnen het Nederlandse F1-team liggen voornamelijk op het terrein van sponsorwerving, marketing en alles wat verder met pr te maken heeft. „En dan niet alleen nieuwe sponsors binnenhalen, maar ook zorgen dat zij tevreden blijven”, aldus de 37-jarige Amsterdammer, die zich bij die wervende taak vooral richt op wat hij zelf zo fraai ’triple Amerken’ noemt. „We leggen de lat hoog, dat maakt de uitdaging alleen maar mooier.” Met het aantrekken van Ferrari als motorenleverancier en het vastleggen van de in de Formule 1 als ’technisch genie’ bekendstaande Mike Gascoyne, lijkt Mol te willen aantonen dat inderdaad alleen het beste goed genoeg is voor ’zijn’ team.
Dat snap ik...........quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:13 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
maw, ik heb een leasewagen van leaseplan.
Ik ken het, mijn ouwe Megane coupe heeft ook meer stil gestaan als gereden.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat snap ik...........
Daar ben ik dan weer jaloers op, ik heb een eigen Renault Clio (met iedere dag weer een ander elektronisch probleem overigens) vandaar dat ik geen Renault fan ben!
Dan heb jij het over een oude!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:19 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik ken het, mijn ouwe Megane coupe heeft ook meer stil gestaan als gereden.
Volgens mij is 'Spyker' de titelsponsor van MF1 en wordt dat om commerciële redenen angstvallig maar begrijpelijk stil gehouden...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Kan er eigenlijk niet uit opmaken of Leaseplan nu titelsponsor wordt.....
Nope. fout!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:47 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Volgens mij is 'Spyker' de titelsponsor van MF1 en wordt dat om commerciële redenen angstvallig maar begrijpelijk stil gehouden...
[;)]
Een titelsponsor is er nooit geweest bij Midland, en tijdens het seizoen mag je de teamnaam niet veranderen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:47 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Volgens mij is 'Spyker' de titelsponsor van MF1 en wordt dat om commerciële redenen angstvallig maar begrijpelijk stil gehouden...
Ik moet telkens aan een vliegtuig denken als ik naar dat logo kijkquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:36 schreef sanger het volgende:
Mooi logo overigens van Spyker
[afbeelding]
bron?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:58 schreef TJDoornbos het volgende:
Leaseplan is hoofdsponsor
quote:Rookworst en Speculaas!
Het paddock in China is zo groot dat je bijna in paniek naar een plattegrond gaat graaien als je het op komt lopen. Menig evenement of braderie zou bij zijn met zo;n lap beton. Een gemiddelde legerofficier krijgt er visioenen van marcherende manschappen en elke dictator zou er zijn jaarlijkse parade graag op oefenen.
Elk team heeft er zijnn eigen bungalow, compleet met luxe badkamer inclusief ligbad; op het paddock he! Vooraan natuurlijk Ferrari en na een stief minuutje lopen achteraan Spyker. Best stoer, een eigen Nederlandse enclave op het paddock. Nooit gehad en ook nog nooit zo gevoeld. Dat er binnen nog steeds in groet mate Duits gesproken wordt stoort ook niet meer....echt. Maar vanmiddag had ik er ineens een idee over. Wat nou als? Wat nou als de nieuwe eigenaren er een echt Nederlands geheel van maken. Nederlandse bediening, zo vanuit de hoge hotelschool Maastricht elke 14 dagen een blik studentes opentrekken! Die laat je dan met gewone Nederlandse nuchterheid de hospitality unit runnen. Ik zie het wel voor me: Goudse kaas, bitterballen, rookworst en speculaas. Elke race een ander thema met bijvoorbeeld haring, stamppot en jawel pannekoeken. Ik weet zeker dat mijn collega’s op het paddock het geweldig zouden vinden. Er was er laatst al een die vroeg; Nu dat Midland een Nederlands team geworden is, kunnen we daar in de toekomst dan misschien ook een joint roken ?
De vooroordelen over ons zijn er helaas nog steeds. Tenslotte zou ik, als ik Michiel Mol heette, een tent op het paddock zetten waar ze bij Red Bull Racing steil van achterover klappen. Een tent met grachtengevels en die er uit ziet als een oud-Nederlandse waag. Of draaf ik nu een beetje door?
olav mol
Dat komt misschien omdat ze vroeger (WW I) ze (of beter gezegd de originele Spyker) ook vliegtuigen en vliegtuig motoren maakte. Gouden Koets komt er trouwens ook vandaanquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik moet telkens aan een vliegtuig denken als ik naar dat logo kijk![]()
Het antwoord geeft Spooky4U eigenlijk al deels...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:57 schreef sanger het volgende:
Ik vraag me ook af hoe Rory op deze redenering komt eigenblijk?
Volgens mij heeft Spyker gekocht en M-Holding in Spyker geinvesteerd als ik het goed heb.....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:53 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Het antwoord geeft Spooky4U eigenlijk al deels...
Maar: een team mag toch binnen 5 seizoenen niet tweemaal van naam veranderen; dat was toch de regel?
In dat geval krijgen we nog minstens 4 seizoenen Spyker MF1.
Maar goed, misschien is er nog ergens een subartikeltje dat zegt dat ze toch de naam mogen veranderen.
Trouwens: Spyker heeft niet Midland gekocht; dat deed M Holding. Die heeft vervolgens het stickertje Spyker erop geplakt.slightly different story, but it pays the bill...
Spyker is wel degelijk koper en eigenaar!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:53 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Het antwoord geeft Spooky4U eigenlijk al deels...
Maar: een team mag toch binnen 5 seizoenen niet tweemaal van naam veranderen; dat was toch de regel?
In dat geval krijgen we nog minstens 4 seizoenen Spyker MF1.
Maar goed, misschien is er nog ergens een subartikeltje dat zegt dat ze toch de naam mogen veranderen.
Trouwens: Spyker heeft niet Midland gekocht; dat deed M Holding. Die heeft vervolgens het stickertje Spyker erop geplakt.slightly different story, but it pays the bill...
Zo is het.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:50 schreef Libris het volgende:
Dat komt misschien omdat ze vroeger (WW I) ze (of beter gezegd de originele Spyker) ook vliegtuigen en vliegtuig motoren maakte. Gouden Koets komt er trouwens ook vandaan
dat was toch al meteen bekend, Spyker heeft Midland gekocht en Mol is mede eigenaar geworden van Spyker Cars en hij is directeur F1 geworden bij Spykerquote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:26 schreef sanger het volgende:
Spyker heeft om de koop te financieren aandelen uitgegeven die door de andere participanten zijn gekocht. Michiel Mol is dus niet alleen eigenaar van het F1 deel, maar tevens aandeelhouder (eigenaar dus) van het "gewone" Spyker.
quote:Nederlandse sponsor voor Spyker MF1
Uitgegeven: 5 oktober 2006 14:49
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2006 15:03
AMSTERDAM - Het nieuwe Nederlandse Formule 1-team Spyker MF1 wordt de komende drie jaar gesponsord door het eveneens Nederlandse LeasePlan. De nieuwe sponsor wordt tevens de officiële leverancier van het team.
Spyker-directeur Victor Muller is trots om een Nederlandse sponsor bij het team te mogen begroeten. "Het feit dat zij ook toetreden als official supplier toont aan hoe groot het vertrouwen is."
Leaseplan zal naast het Formule 1-team ook het fabrieksteam, Spyker Squadron, gaan sponsoren. De nieuwe sponsornaam zal tijdens de Grand Prix van Brazilie, op 21 oktober, voor het eerst op de auto te zien zijn.
Om het volledig te maken:quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:53 schreef Rory78 het volgende:
Trouwens: Spyker heeft niet Midland gekocht; dat deed M Holding. Die heeft vervolgens het stickertje Spyker erop geplakt.slightly different story, but it pays the bill...
Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:58 schreef TJDoornbos het volgende:
Leaseplan is hoofdsponsor
Ik ook niet inderdaad.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:32 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Leaseplan gaat Spyker sponsoren, meer haal ik niet uit het bericht van lleaseplan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |