abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42015738
In Nederland zo een circuit erbij bouwen gaat echt niet lukken. Voornamelijk door al die milieufreaks.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_42015771
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:55 schreef Bolter het volgende:
In Nederland zo een circuit erbij bouwen gaat echt niet lukken. Voornamelijk door al die milieufreaks.
Die moesten ze eik allemaal kapot slaan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_42015776
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Die moesten ze eik allemaal kapot slaan
Met een boom naar keuze
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_42015811
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Met een boom doornstruik naar keuze
pi_42039970
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Dat moet toch met de F1 ook kunnen zou je denken.
pi_42040136
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker.
pi_42040827
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:58 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker.
Inderdaad, Bernie krijgt helemaal niks van de kaartverkopo bij het circuit, dat is voor het circuit zelf, bernie leeft van de tv en reclame inkomsten
  vrijdag 22 september 2006 @ 10:53:59 #210
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:49:59 #211
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_42042846
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:58 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker.
Als het goed is moeten de circuits iets van 20 miljoen aan hem betalen om een F1 race te mogen organiseren. Kan er natuurlijk wat miljoentjes naast zitten...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_42042891
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:49 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Als het goed is moeten de circuits iets van 20 miljoen aan hem betalen om een F1 race te mogen organiseren. Kan er natuurlijk wat miljoentjes naast zitten...
Tsja, en als zo'n circuit dat niet kan betalen omdat er geen toeschouwers komen opdagen dan zoekt Bernie gewoon een ander circuit..
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:08:02 #213
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_42043350
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:52 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Tsja, en als zo'n circuit dat niet kan betalen omdat er geen toeschouwers komen opdagen dan zoekt Bernie gewoon een ander circuit..
Dat is dus de reden dat Hockenheim het niet meer vol houdt. Circuits in exotische landen als Maleisië en Bahrein hebben daar geen problemen mee, die worden gesteund door de overheid. De circuits in Europa echter niet. Trouwens, dit is tevens de reden dat de toegangsprijzen voor de F1 zo belachelijk hoog zijn. Op die manier proberen de circuits het geld weer terug te verdienen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_42044591
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:08 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat is dus de reden dat Hockenheim het niet meer vol houdt. Circuits in exotische landen als Maleisië en Bahrein hebben daar geen problemen mee, die worden gesteund door de overheid. De circuits in Europa echter niet. Trouwens, dit is tevens de reden dat de toegangsprijzen voor de F1 zo belachelijk hoog zijn. Op die manier proberen de circuits het geld weer terug te verdienen.
Spa francorchamps krijgt anders al jaren steun van de waalse regering (zouden ze beter kunnen gebruiken om het land eens wat op te knappen, verschil tussen vlaanderen en Wallonnie is al veel te groot)
pi_42045954
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 10:53 schreef pfaf het volgende:
Call me a natuurfreak, maar van mij hoeft er ook geen circuit bij.
natuurfreak
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 september 2006 @ 13:56:55 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42046578
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Dat moet toch met de F1 ook kunnen zou je denken.
75.000 bezoekers? Dat zit er bij de meeste GP's wel.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:19:27 #217
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42047148
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Dat moet toch met de F1 ook kunnen zou je denken.
Er moet toch wel heel wat aan het circuit, de veiligheid en infrastructuur in en rondom Zandvoort veranderen wil daar ooit F1 komen, en die kans is volgens mij praktisch nul.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:23:04 #218
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42047222
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 10:53 schreef pfaf het volgende:
Call me a natuurfreak, maar van mij hoeft er ook geen circuit bij.
boomhomo
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_42056521
quote:
Klien bezoekt Spyker
Door Michel (Fir3fly) op vrijdag 22 september 2006 18:42
Bron: Racefreaks.nl

Christian Klien heeft eerder deze week de fabriek van Spyker MF1 in Silverstone bezocht. Hij kreeg daar een persoonlijke rondleiding van teambaas Colin Kolles. Naar eigen zeggen was de Oostenrijker onder de indruk.

Hij zit momenteel zonder racezitje, nadat hij ontslagen werd bij Red Bull Racing. Zijn plaats wordt ingenomen door Robert Doornbos. Klien gaat zich nu volledig richten op een racezitje voor 2007.

"Teammanager Colin Kolles heeft me persoonlijk rondgeleid in de fabriek van Midland/Spyker. Dit bezoek gaf me de mogelijkheid om de ontwikkeling voor de 2007 Spyker F1 te volgen," verklaart hij in een persbericht. "Ik kon ook de wagen van 2007 getest zien worden in de windtunnel in Brackley. In de periode van het concept zag de wagen er erg goed uit. In korte tijd zal het team ook een motor voor 2007 kiezen. Ferrari en de V8 van Cosworth zijn mogelijke motorleveranciers. Tijdens de Italiaanse Grand Prix in Monza had ik de mogelijkheid om Mike Gascoyne te ontmoeten, die vanaf 1 november het nieuwe hoofd van technologie bij Spyker zal worden."

Klien was onder de indruk van de toekomstplannen van het team. [i]"In mijn ogen is zijn kijk op de toekomst voor het team van Spyker F1 zeer overtuigend en realistisch. Onder het leiderschap van de nieuwe eigenaren heeft het gehele team van Spyker de goede indruk op me gemaakt als zeer ambitieus en positief. Het basis idee en de filosofie van teammanager Colin Kolles, om een maximum aan prestaties met een efficiënte structuur te behalen, kan duidelijk gezien en gevoeld worden in alle afdelingen en alle medewerkers."

De Oostenrijker zegt zelf dat hij een aanbieding van een team heeft om volgend jaar te racen, en dat hij een testaanbieding gekregen heeft. Omdat er wat betreft de reglementen nog veel onduidelijkheden zijn wil hij zich eerst nog wat beter oriënteren.
Klien
pi_42227812
quote:
Albers gaat rijden voor Spyker

De nieuwe Nederlandse Formule 1-renstal Spyker heeft Christijan Albers definitief vastgelegd als eerste rijder voor volgend seizoen. Het team heeft dit vrijdag in Shanghai bekendgemaakt. De 27-jarige Albers maakte al deel uit van het Midland F1-team dat eerder deze maand door autofabrikant Spyker werd overgenomen.

Het lag al in de bedoeling dat Albers zou blijven. "Dit is absoluut geweldig", jubelde Albers. "Eerst mag ik mijn plek in het team houden, daarna wordt het Nederlands en nu zijn we ook nog overeengekomen dat ze me willen betalen. Er is voor mij geen betere manier om aan mijn derde seizoen in de Formule 1 te beginnen."

Ook teamdirecteur Michiel Mol reageerde opgetogen. "Natuurlijk zijn we als Nederlands team blij en trots een Nederlandse rijder te hebben." Spyker gaat zich de komende tijd buigen over de tweede rijder. De kans is groot dat de Portugees Tiago Monteiro eveneens zal blijven. "Het heeft mijn voorkeur om met dezelfde rijders verder te gaan", lichtte Mol toe. "Maar we moeten daar wel budget voor hebben. Als we overeenstemming kunnen bereiken over het budget hoeft de samenstelling van het team wat mij betreft niet te veranderen."

Het team moet ook nog een overeenkomst sluiten over de motor voor volgend seizoen. Het zal gaan tussen Ferrari en Cosworth. "Het is ons doel om er in China uit te komen. We willen in ieder geval een langdurige samenwerking aangaan. Ik denk dat dit belangrijk is om in de loop der jaren echt progressie te kunnen maken", aldus Mol.
pi_42227842
O ja, in dit topic is het ook wel mooi om in te zetten.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:30:18 #222
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42228128
Ben benieuwd of Monteiro voldoende budget heeft om te kunnen blijven........

28 mio peuren uit 1 race en een paar testcoureurs is wel erg optimistisch ben ik bang.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 29 september 2006 @ 13:45:51 #223
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42231524
doordat ze beursgenoteerd zijn krijgen we wel lekker openheid qua budget
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42231562
Kwalbers
pi_42233143
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Kwalbers
Ga je ook nog ergens een fatsoenlijke bijdrage leveren?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42233852
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:45 schreef rubbereend het volgende:
doordat ze beursgenoteerd zijn krijgen we wel lekker openheid qua budget
Zeker met leuke weetjes als dat Alex Shnaider bij de deal nog twee C8's bedongen heeft voor in zijn prive garage

De rekensommetjes over de winstgevendheid op korte termijn kan ik overigens niet volgen. Wat ik eruit opmaak is dat ze 60 miljoen $ inkomsten hebben, maar ook dat bedrag weer kwijt zijn aan de uitgaven. Alleen als de motordeal minder dan 20 miljoen $ per jaar blijkt te kosten (hun schatting: 16-20) zou er een kleine winst in kunnen zitten.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:43:36 #227
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_42235808
Wat heeft Monteiro nou laten zien dit jaar bij Midland?

Ze zouden er beter aan doen om er een ervaren rot neer te zetten, die het team echt vooruit kan brengen met goede feedback naar de engineers. Ik noem een David Coulthard, een Rubens Barrichello, een Marc Gené of Olivier Panis..
pi_42235922
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat heeft Monteiro nou laten zien dit jaar bij Midland?

Ze zouden er beter aan doen om er een ervaren rot neer te zetten, die het team echt vooruit kan brengen met goede feedback naar de engineers. Ik noem een David Coulthard, een Rubens Barrichello, een Marc Gené of Olivier Panis..
pi_42236116
een ouwe rot, zonder werk, die sponsorgeld kan meenemen.... dat zijn er niet zoveel.
Ik ken er wel 1.......
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42236205
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:54 schreef Spooky4u het volgende:
een ouwe rot, zonder werk, die sponsorgeld kan meenemen.... dat zijn er niet zoveel.
Ik ken er wel 1.......
Maar alleen als ze vooruit betalen...
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:14:56 #231
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_42236594
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat heeft Monteiro nou laten zien dit jaar bij Midland?

Ze zouden er beter aan doen om er een ervaren rot neer te zetten, die het team echt vooruit kan brengen met goede feedback naar de engineers. Ik noem een David Coulthard, een Rubens Barrichello, een Marc Gené of Olivier Panis..
Die zou ik eerder als testcoureur aannemen, als racecoureur zijn ze wel over hun houdbaarheidsdatum heen
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:00:50 #232
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42247454
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:57 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Maar alleen als ze vooruit betalen...
Spyker of de coureur....

Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42248204
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:19 schreef Bolter het volgende:

[..]

Er moet toch wel heel wat aan het circuit, de veiligheid en infrastructuur in en rondom Zandvoort veranderen wil daar ooit F1 komen, en die kans is volgens mij praktisch nul.
Het had niet veel gescheeld of er was tijdens WO II besloten om nabij het KNVB centrum in de Zeisterse bossen een F1 circuit te bouwen. Was wel een stuk beter geweest qua bereikbaarheid en geluidsnormen. In die omgeving woont geen hond.
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:30:58 #234
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_42248386
Dit weekend (misschien vandaag al) zal bekend worden gemaakt met welke motoren ze gaan rijden, althans dat is de bedoeling volgens Michiel Mol (Formule 1-directeur van Spyker). Het gaat Ferrari of Cosworth worden. Maar Ferrari heeft nog een contract met Red Bull en Cosworth levert voor het komende seizoen nog aan geen enkel team motoren.


edit: had de reactie van BliksemSchigt nog niet gelezen.

* -Hans- hoopt op Ferrari maar gokt dat het Cosworth gaat worden.

[ Bericht 10% gewijzigd door -Hans- op 30-09-2006 00:51:58 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 30 september 2006 @ 00:35:38 #235
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42248519
wat ik uit het stuk in het AD kon opmaken lijkt Ferrari toch de beste papieren te hebben
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42254044
De kans zit erin dat het vandaag bekend zou worden.... ff alle sites checken hoor.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42254077
Zojuist op SBS6....DEAL MET FERRARI
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42254154
dat doen ze goed... heb je een bron? behalve sbs dan
pi_42254225
tuurlijk
bron
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42255047
f1racing bevestigt het ook

Spyker volgend jaar met Ferrari motoren, helemaal super
  zaterdag 30 september 2006 @ 11:45:27 #241
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zaterdag 30 september 2006 @ 12:31:51 #242
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_42256569
Wow! te gek dat het Ferrari is geworden.
  zaterdag 30 september 2006 @ 13:24:28 #243
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_42257071
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:19 schreef Bolter het volgende:

[..]

Er moet toch wel heel wat aan het circuit, de veiligheid en infrastructuur in en rondom Zandvoort veranderen wil daar ooit F1 komen, en die kans is volgens mij praktisch nul.
25 miljoen ophoesten om de F1 te laten komen is belangrijker.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_42257181
Er staat mij nog iets bij dat Christijan Albers een tijdje gelden had gezegd dat hij 8 oktober een belangrijke mededeling zou doen.

Ben wel benieuwd wat dat dan zou moeten wezen.
Een contract heeft ie nu dus al, de nieuwe motor is bekend.
Wat kan er dan nog aan te kondigen zijn en waarom moet dat wachten tot Japan ?

Of herinner ik mij e.e.a. onjuist?
Burnt to the core but not broken
pi_42257475
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 12:31 schreef -Hans- het volgende:
Wow! te gek dat het Ferrari is geworden.
En dit bericht maakt het nog wat mooier.
quote:
Albers hoopt op Ferrari-test

Al jaren droomt Christijan Albers ervan om voor een topteam te testen. Volgens hem de enige kans om zijn ware snelheid te tonen. Die kans is door de motordeal met Ferrari opeens een stuk dichterbij gekomen.

Tijdens onderhandelingen met Jean Todt heeft Michiel Mol meteen de vraag op tafel gelegd: Is het mogelijk voor Albers om een keer voor Ferrari te testen? Tot hun grote genoegen stond de Scuderia er niet negatief tegenover. Er is nu zelfs een passage in het contract met Spyker opgenomen dat Spyker-coureurs voor Ferrari mogen testen. Andersom mag Ferrari dat ook bij Spyker.

Manager Lodewijk Varossieau: ,,Michiel heeft de voorzet gemaakt, nu is het aan mij om die in te koppen. Het is niet zo dat ik morgen al naar Jean Todt ren om de agenda’s bij elkaar te leggen, maar ik zal binnenkort eens voorzichtig informeren of we een afspraak kunnen maken.”

Als het aan Albers ligt, stapt hij vandaag nog in die Ferrari. ,,Ferrari bepaalt. Maar dat die mogelijkheid er nu is, is natuurlijk fantastisch. Dit is misschien de enige manier om te laten zien hoe snel ik ben. Zet mij maar naast Massa. Ik zal laten zien dat ik net zo snel ben. Waarom zou ik dat niet zijn?”
Bron
pi_42257789
spyker

je maakt een racefan trots

ik ben benieuwd hoe ze volgend jaar presteren...
pi_42258214
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:33 schreef PPL het volgende:
Er staat mij nog iets bij dat Christijan Albers een tijdje gelden had gezegd dat hij 8 oktober een belangrijke mededeling zou doen.

Ben wel benieuwd wat dat dan zou moeten wezen.
Een contract heeft ie nu dus al, de nieuwe motor is bekend.
Wat kan er dan nog aan te kondigen zijn en waarom moet dat wachten tot Japan ?

Of herinner ik mij e.e.a. onjuist?
Dat hij gaat trouwen, vermoed ik. Meer rest er niet.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 30 september 2006 @ 15:23:15 #248
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42258519
hebben ze goed geregeld. HAndig ook van Ferrari, want als er een groot talent bij Spyker rijdt kunnen ze die nu heel gemakkelijk testen en naast hun eigen coureurs leggen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42259000
Burnt to the core but not broken
pi_42259567
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:08 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat is dus de reden dat Hockenheim het niet meer vol houdt. Circuits in exotische landen als Maleisië en Bahrein hebben daar geen problemen mee, die worden gesteund door de overheid. De circuits in Europa echter niet. Trouwens, dit is tevens de reden dat de toegangsprijzen voor de F1 zo belachelijk hoog zijn. Op die manier proberen de circuits het geld weer terug te verdienen.
Ja, hoe moeten ze het anders terug verdienen? Er moet toch iemand betalen

Een F1-race in Nederland zie ik trouwens niet gebeuren in de eerst 20 jaar.
pi_42268432
De 2007 Skyper is ontworpen rond de Cosworth motor..
quote:
"Unfortunately that is not something that we can provide, so we are pretty disappointed. We felt the deal was in the bag actually because a large part of their 2007 car has been designed around our engine."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54797
  zaterdag 30 september 2006 @ 23:30:43 #252
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_42269309
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:57 schreef ElmarO het volgende:

[..]

En dit bericht maakt het nog wat mooier.
[..]

Bron
Hopelijk mag Albers een keer voor Ferrari gaan testen!
pi_42274856
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 23:30 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Hopelijk mag Albers een keer voor Ferrari gaan testen!
Ik denk van wel, ze krijgen veel voor elkaar daar bij TCC.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42297480
Hopen dat de onderdelen rondom de motor ook goed wordt
pi_42300317
Ik snap de hosanna-stemming nooit zo bij die teams als ze een deal met Ferrari hebben gesloten voor motoren.

Het enige waar je dan zekerheid over hebt is dat je een tweedehands betrouwbare motor hebt van minstens een jaar oud, en dus nooit meer kan worden dan hoogstens middenmoot. Kijk naar Sauber, kijk naar Red Bull. Maar qua naam is het voor de rest wel leuk hoor zo'n Fiat-motor.
pi_42301148
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 00:46 schreef Radegast het volgende:
Ik snap de hosanna-stemming nooit zo bij die teams als ze een deal met Ferrari hebben gesloten voor motoren.

Het enige waar je dan zekerheid over hebt is dat je een tweedehands betrouwbare motor hebt van minstens een jaar oud, en dus nooit meer kan worden dan hoogstens middenmoot. Kijk naar Sauber, kijk naar Red Bull. Maar qua naam is het voor de rest wel leuk hoor zo'n Fiat-motor.
Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari.

Geen idee wat Spyker krijgt.
pi_42302961
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 01:28 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari.

Geen idee wat Spyker krijgt.
De motor uit hetzelfde jaar. MIsschien wat verlate upgrades.
Voor volgend jaar kon dit keer, meen ik, de huidige V8 niet gebruikt worden.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42303634
Hoe worden de motoren genoemd? Worden ze gerebadged tot Spyker-motoren, gaat GR8 er een brandname op plakken of blijven ze gewoon Ferrari heten?
  maandag 2 oktober 2006 @ 10:05:31 #259
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42304377
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 01:28 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari.

Geen idee wat Spyker krijgt.
Gezien de motorregelementen en de bevriezing zullen ze haast zeker wel dezelfde spec krijgen aan het begin van het seizoen. Of ze in dezelfde cyclus zullen zitten met upgrades? Dat vraag ik me af.

Overigens is dit ook voor Ferrari een goede deal in mijn ogen. Als ze een coureur willen testen sturen ze hem naar Spyker, als ze een nieuwe motorspec willen testen dan kunnen ze 2x zoveel data vergaren op bv verschillende circuits.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42312151
...en zeker met de beperkingen wat betreft het aantal test-kilometers!
pi_42374242
Een stukje uit een zeer lezenswaardig artikel op www.grandprix.com:

"The bad news for Todt is that Red Bull Racing may say the right thing if asked publicly about the engines but they know that no Ferrari customer team has ever won a race in F1 and they would prefer to have Renault V8s in the cars next year. Todt was hoping to head this off by doing a twin-deal so that both Red Bull teams used Ferrari V8s next year but the Red Bull folk were having none of that and made the point by announcing that Red Bull F1 (whatever that is) had agreed a deal with Renault for 2007. The aim was clearly to switch the Ferrari engines across to Scuderia Toro Rosso and put the Renaults in the back of the Red Bull RB3s. Todt did not want that as a Renault-engined Adrian Newey chassis could be rather troublesome for Ferrari. However Todt needs to be a little careful not to insist too much because trying to force Red Bull to use Ferrari engines could backfire big time in 2008 as it is possible that both Red Bull teams - which by then will use the same chassis - would switch to Renault engines, thus doubling Ferraris problem of Newey-Renault cars. Doing a deal with Spyker gives Ferrari the chance to beef up its challenge and it makes a lot of sense for Ferrari to give the Dutch team as much help as possible - and perhaps even supply it with chassis as well at some point in the future. Todt says that the deal is not to do with road cars and that may be the case right now but it makes a lot of sense for Ferrari to increase its involvement with Spyker (and perhaps even get into a shareholding position with the main Spyker company) and thus achieve an expansion of profits without diluting the Ferrari brand. This was something that Ferrari tried (and failed to do) with Maserati."

Een hoop speculatie, maar niet zonder fundering. De kans dat beide RBR teams overgaan op Renault zodra ze mogen is idd vrij groot als 2007 succesvol is. Of Ferrari nou echt betrokken wil raken bij zo'n kleine sportcar fabrikant voor de gewone auto's vind ik twijfelachtig, maar dat ze in ieder geval één klantenmotor team willen hebben in de toekomst lijkt me vast te staan. Zoals Rory al zegt: testkilometers worden een schaars goed en dan is een B-team best handig.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_42375207
ING-bank heeft vandaag aangegeven (hoofd)sponsor van het Renault F1 team te worden, dus dat krijgt ook een enigzins Nderlands tintje.
pi_42375338
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:25 schreef Pony-Lover het volgende:
ING-bank heeft vandaag aangegeven (hoofd)sponsor van het Renault F1 team te worden, dus dat krijgt ook een enigzins Nderlands tintje.
ING bank weigerde toch elk commentaar? ABN Amro ontkende in ieder geval
pi_42375755
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ING bank weigerde toch elk commentaar? ABN Amro ontkende in ieder geval
Nee hoor, de ING heeft het vanmiddag aangegeven.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 oktober 2006 @ 23:51:05 #265
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42375896
Spyker heeft trouwens wel een kans gekregen voor een offerte maar dat bleek voor ING niet interessant genoeg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42376994
Interessant Rubbereend. Bron?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:20:06 #267
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42380533
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:51 schreef rubbereend het volgende:
Spyker heeft trouwens wel een kans gekregen voor een offerte maar dat bleek voor ING niet interessant genoeg
Indd Bron??

Zou wel jammer zijn als dat zo is. Ik kan me de keuze van ING wel voorstellen maar Spyker had het geld beter kunnen gebruiken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:26:18 #268
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_42380626
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:33:55 #269
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42380763
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:51 schreef rubbereend het volgende:
Spyker heeft trouwens wel een kans gekregen voor een offerte maar dat bleek voor ING niet interessant genoeg
Misschien kan ING dochter Postbank wat geld erin pompen
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:41:35 #270
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42380901
quote:
Kan er eigenlijk niet uit opmaken of Leaseplan nu titelsponsor wordt.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42381067
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Kan er eigenlijk niet uit opmaken of Leaseplan nu titelsponsor wordt.....
* Spooky4u sponsort Spyker dus nu ook
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:54:01 #272
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42381099
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:52 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

* Spooky4u sponsort Spyker dus nu ook
ohh.......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 oktober 2006 @ 10:53:02 #273
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42382376
mijn bron was het AD van gisteren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42382566
De Telegraaf hedenochtend:
quote:
Ambitie en realisme gaan hand in hand bij nieuwe Spyker MF1-baas Mol

LAT LIGT HOOG


SJANGHAI, donderdag
De aanloop duurde zo lang dat het er even op leek alsof de sprong in het diepe nooit meer gemaakt zou worden. Maar uiteindelijk werd de droom van Michiel Mol na ruim zes maanden van onderhandelen toch werkelijkheid. Hij werd directeur-eigenaar van het Midland Formule 1-team, dat hij samen met Victor Muller, directeur van Spyker Cars, direct in Spyker MF1 omdoopte. Een voor Nederlandse begrippen unieke aankoop, want nooit eerder in de geschiedenis kende het F1-startveld een onder Nederlandse vlag racend team. „Op de dag dat de verkoop ’s avonds beklonken werd, heb ik ’s ochtends nog gedacht dat het definitief niet door zou gaan”, aldus Mol, die direct ondervond dat letterlijk alles in de Formule 1 heel snel kan gaan.

Over het waarom van zijn nieuwste aankoop is Mol duidelijk. „Ik ben een ondernemer. Ik wil bouwen, creëren, en het liefst in een vakgebied waarvoor ik passie heb.” En met de passie voor autosport zit het wel goed bij de man die als klein jongetje aan de hand van zijn vader al genoot van de races op Zandvoort („juichen voor die prachtige John Player Special-bolides”) en een klein decennium geleden een niet al te succesvolle poging ondernam de beroemde Dakar-rally te bedwingen. „Gestrand in de woestijn van Libië. We konden kiezen: de auto achterlaten en door de organisatie worden meegenomen, of op eigen houtje – inclusief onze auto – de terugtocht door de woestijn regelen. Wij kozen voor de laatste optie; een keuze die we de dagen daarna vele malen hebben vervloekt…”

Het ’Project Spyker’ moet, daar laat Mol geen twijfel over bestaan, een succesvoller verloop krijgen dan zijn Dakaravontuur. „Onze ambities zijn hoog, al is het maar omdat ik heb geleerd dat je in ieder geval nooit méér bereikt dan je ambities. Tegelijkertijd ben ik realistisch in de doelstellingen. Het zou al geweldig zijn als we in 2007 een enkele keer in de punten (plaats bij de eerste acht, red.) zouden finishen. We streven ernaar binnen drie jaar op het podium te belanden.”

Met het verklappen van dit meerjarenplan haalt Mol zijn criticasters meteen flink wat wind uit de zeilen. De multimiljonair zou, zo vrezen de cynici, snel uitgekeken zijn op de Formule 1 en, gesteund door zijn financiële onafhankelijkheid, binnen de kortste keren op zoek gaan naar een nieuw speeltje. Dat was immers ook de handelwijze van zijn voorganger, Alex Shnaider. Deze puisant rijke Rus kocht met veel poeha en grote beloften het toenmalige Jordan-team, om de boel vervolgens alweer te verkopen voordat iedereen goed en wel aan de nieuwe teamnaam (Midland) was gewend.

Helemaal onbegrijpelijk is de vrees van Mols criticasters dus niet. „Ik ken de geluiden, maar verzeker dat dit beslist niet gaat gebeuren. Ik zie de Formule 1 niet als een speeltje, dat ik straks zo maar weer aan de kant schuif; dat zal ik de komende jaren aantonen. Verder lig ik niet wakker van de kritiek, hoor. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Ik laat me er zeker niet door afleiden. Mijn focus is om Spyker F1 de komende jaren beter te maken, dat is het belangrijkste.”

Mol weet dat het bereiken van de gestelde doelen in de komende maanden en jaren heel wat
noeste arbeid gaat vergen. „En daar ga ik zelf voor een belangrijk deel aan meewerken”, aldus de man die zijn miljoenen vooral vergaarde met zijn ’nieuwe-mediabedrijven’ Lost Boys en Media Republic. „Ik ben alleen nog als commissaris bij beide bedrijven betrokken, omdat ik vanaf nu alle tijd wil hebben voor Spyker F1. Zo zal ik minstens twee dagen per week zelf op de fabriek in Engeland aanwezig zijn, ik wil geen ’vreemde’ voor de werknemers blijven.”

Mols directe taken binnen het Nederlandse F1-team liggen voornamelijk op het terrein van sponsorwerving, marketing en alles wat verder met pr te maken heeft. „En dan niet alleen nieuwe sponsors binnenhalen, maar ook zorgen dat zij tevreden blijven”, aldus de 37-jarige Amsterdammer, die zich bij die wervende taak vooral richt op wat hij zelf zo fraai ’triple Amerken’ noemt. „We leggen de lat hoog, dat maakt de uitdaging alleen maar mooier.” Met het aantrekken van Ferrari als motorenleverancier en het vastleggen van de in de Formule 1 als ’technisch genie’ bekendstaande Mike Gascoyne, lijkt Mol te willen aantonen dat inderdaad alleen het beste goed genoeg is voor ’zijn’ team.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:07:20 #275
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42382751
leuk stukkie......

Ik hoop dat alles inderdaad zo is als hier beschreven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42382936
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:54 schreef sanger het volgende:

[..]

ohh.......
maw, ik heb een leasewagen van leaseplan.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:17:21 #277
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42383028
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:13 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

maw, ik heb een leasewagen van leaseplan.
Dat snap ik...........

Daar ben ik dan weer jaloers op, ik heb een eigen Renault Clio (met iedere dag weer een ander elektronisch probleem overigens) vandaar dat ik geen Renault fan ben!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42383115
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat snap ik...........

Daar ben ik dan weer jaloers op, ik heb een eigen Renault Clio (met iedere dag weer een ander elektronisch probleem overigens) vandaar dat ik geen Renault fan ben!
Ik ken het, mijn ouwe Megane coupe heeft ook meer stil gestaan als gereden.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:36:03 #279
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42383601
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:19 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Ik ken het, mijn ouwe Megane coupe heeft ook meer stil gestaan als gereden.
Dan heb jij het over een oude!

Ik heb het over een Clio van 2002 met maar 46.000 op de teller. Bij de dealer zeggen ze nog dat het normaal is ook. Tot ik vertelde van mijn Opel Calibra van 92 met 400.000 op LPG die me in 2 jaar tijd nog nooit heeft laten staan.

Heb dat wrak nu nog geen 2 maanden, ben al 4x bij de dealer geweest en ze weten zowel me voornaam als achternaam al.

Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:36:22 #280
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42383612
Mooi logo overigens van Spyker

Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42383912
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Kan er eigenlijk niet uit opmaken of Leaseplan nu titelsponsor wordt.....
Volgens mij is 'Spyker' de titelsponsor van MF1 en wordt dat om commerciële redenen angstvallig maar begrijpelijk stil gehouden...
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:48:01 #282
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42383933
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:47 schreef Rory78 het volgende:

[..]

Volgens mij is 'Spyker' de titelsponsor van MF1 en wordt dat om commerciële redenen angstvallig maar begrijpelijk stil gehouden...
[;)]
Nope. fout!

Spyker heeft de renstal MF1 gekocht!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42384036
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:47 schreef Rory78 het volgende:

[..]

Volgens mij is 'Spyker' de titelsponsor van MF1 en wordt dat om commerciële redenen angstvallig maar begrijpelijk stil gehouden...
Een titelsponsor is er nooit geweest bij Midland, en tijdens het seizoen mag je de teamnaam niet veranderen.
Voor Spyker was de enige mogelijkheid om dit seizoen al met hun naam aan te kunnen treden, de plek van titelsponsor.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:57:05 #284
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42384162
Ik vraag me ook af hoe Rory op deze redenering komt eigenblijk?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42387707
Leaseplan is hoofdsponsor
pi_42387762
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:36 schreef sanger het volgende:
Mooi logo overigens van Spyker

[afbeelding]
Ik moet telkens aan een vliegtuig denken als ik naar dat logo kijk
pi_42388342
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:58 schreef TJDoornbos het volgende:
Leaseplan is hoofdsponsor
bron?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:45:19 #288
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42389359
Olav mol had een leuk stukje op zijn weblog
quote:
Rookworst en Speculaas!

Het paddock in China is zo groot dat je bijna in paniek naar een plattegrond gaat graaien als je het op komt lopen. Menig evenement of braderie zou bij zijn met zo;n lap beton. Een gemiddelde legerofficier krijgt er visioenen van marcherende manschappen en elke dictator zou er zijn jaarlijkse parade graag op oefenen.
Elk team heeft er zijnn eigen bungalow, compleet met luxe badkamer inclusief ligbad; op het paddock he! Vooraan natuurlijk Ferrari en na een stief minuutje lopen achteraan Spyker. Best stoer, een eigen Nederlandse enclave op het paddock. Nooit gehad en ook nog nooit zo gevoeld. Dat er binnen nog steeds in groet mate Duits gesproken wordt stoort ook niet meer....echt. Maar vanmiddag had ik er ineens een idee over. Wat nou als? Wat nou als de nieuwe eigenaren er een echt Nederlands geheel van maken. Nederlandse bediening, zo vanuit de hoge hotelschool Maastricht elke 14 dagen een blik studentes opentrekken! Die laat je dan met gewone Nederlandse nuchterheid de hospitality unit runnen. Ik zie het wel voor me: Goudse kaas, bitterballen, rookworst en speculaas. Elke race een ander thema met bijvoorbeeld haring, stamppot en jawel pannekoeken. Ik weet zeker dat mijn collega’s op het paddock het geweldig zouden vinden. Er was er laatst al een die vroeg; Nu dat Midland een Nederlands team geworden is, kunnen we daar in de toekomst dan misschien ook een joint roken ?
De vooroordelen over ons zijn er helaas nog steeds. Tenslotte zou ik, als ik Michiel Mol heette, een tent op het paddock zetten waar ze bij Red Bull Racing steil van achterover klappen. Een tent met grachtengevels en die er uit ziet als een oud-Nederlandse waag. Of draaf ik nu een beetje door?

olav mol
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:50:13 #289
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42389515
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik moet telkens aan een vliegtuig denken als ik naar dat logo kijk
Dat komt misschien omdat ze vroeger (WW I) ze (of beter gezegd de originele Spyker) ook vliegtuigen en vliegtuig motoren maakte. Gouden Koets komt er trouwens ook vandaan
pi_42389610
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:57 schreef sanger het volgende:
Ik vraag me ook af hoe Rory op deze redenering komt eigenblijk?
Het antwoord geeft Spooky4U eigenlijk al deels...
Maar: een team mag toch binnen 5 seizoenen niet tweemaal van naam veranderen; dat was toch de regel?
In dat geval krijgen we nog minstens 4 seizoenen Spyker MF1.
Maar goed, misschien is er nog ergens een subartikeltje dat zegt dat ze toch de naam mogen veranderen.
Trouwens: Spyker heeft niet Midland gekocht; dat deed M Holding. Die heeft vervolgens het stickertje Spyker erop geplakt. slightly different story, but it pays the bill...
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:00:53 #291
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42389844
Leuk stukkie inderdaad WEST! Nu kijken hoever het werkelijkheid wordt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:01:53 #292
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42389880
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:53 schreef Rory78 het volgende:

[..]

Het antwoord geeft Spooky4U eigenlijk al deels...
Maar: een team mag toch binnen 5 seizoenen niet tweemaal van naam veranderen; dat was toch de regel?
In dat geval krijgen we nog minstens 4 seizoenen Spyker MF1.
Maar goed, misschien is er nog ergens een subartikeltje dat zegt dat ze toch de naam mogen veranderen.
Trouwens: Spyker heeft niet Midland gekocht; dat deed M Holding. Die heeft vervolgens het stickertje Spyker erop geplakt. slightly different story, but it pays the bill...
Volgens mij heeft Spyker gekocht en M-Holding in Spyker geinvesteerd als ik het goed heb.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42390126
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:53 schreef Rory78 het volgende:

[..]

Het antwoord geeft Spooky4U eigenlijk al deels...
Maar: een team mag toch binnen 5 seizoenen niet tweemaal van naam veranderen; dat was toch de regel?
In dat geval krijgen we nog minstens 4 seizoenen Spyker MF1.
Maar goed, misschien is er nog ergens een subartikeltje dat zegt dat ze toch de naam mogen veranderen.
Trouwens: Spyker heeft niet Midland gekocht; dat deed M Holding. Die heeft vervolgens het stickertje Spyker erop geplakt. slightly different story, but it pays the bill...
Spyker is wel degelijk koper en eigenaar!

Voor de naamswijziging bestaat inderdaad deze regel, echter niet wanneer de teams unaniem overeenkomen.
En die goedkeuring is inmiddels al gegeven. Alleen mag het dit seizoen niet.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:26:09 #294
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42390762
Spyker heeft om de koop te financieren aandelen uitgegeven die door de andere participanten zijn gekocht. Michiel Mol is dus niet alleen eigenaar van het F1 deel, maar tevens aandeelhouder (eigenaar dus) van het "gewone" Spyker.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 oktober 2006 @ 16:24:31 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42392947
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 15:26 schreef sanger het volgende:
Spyker heeft om de koop te financieren aandelen uitgegeven die door de andere participanten zijn gekocht. Michiel Mol is dus niet alleen eigenaar van het F1 deel, maar tevens aandeelhouder (eigenaar dus) van het "gewone" Spyker.
dat was toch al meteen bekend, Spyker heeft Midland gekocht en Mol is mede eigenaar geworden van Spyker Cars en hij is directeur F1 geworden bij Spyker
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42393011
quote:
Nederlandse sponsor voor Spyker MF1

Uitgegeven: 5 oktober 2006 14:49
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2006 15:03
AMSTERDAM - Het nieuwe Nederlandse Formule 1-team Spyker MF1 wordt de komende drie jaar gesponsord door het eveneens Nederlandse LeasePlan. De nieuwe sponsor wordt tevens de officiële leverancier van het team.

Spyker-directeur Victor Muller is trots om een Nederlandse sponsor bij het team te mogen begroeten. "Het feit dat zij ook toetreden als official supplier toont aan hoe groot het vertrouwen is."

Leaseplan zal naast het Formule 1-team ook het fabrieksteam, Spyker Squadron, gaan sponsoren. De nieuwe sponsornaam zal tijdens de Grand Prix van Brazilie, op 21 oktober, voor het eerst op de auto te zien zijn.
pi_42418107
Allright, helder...
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:20:52 #299
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42419199
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:53 schreef Rory78 het volgende:

Trouwens: Spyker heeft niet Midland gekocht; dat deed M Holding. Die heeft vervolgens het stickertje Spyker erop geplakt. slightly different story, but it pays the bill...
Om het volledig te maken:

Midland kostte 106.6 Mio te betalen in 3 delen (laatste termijn eind 2008 dacht ik).

Spyker heeft 2,5 miljoen aandelen uitgegeven met een waarde van ¤20,=. Het grootste deel hiervan werd door Michiel Mol gekocht. De rest door andere deelnemers an het M-consortium. Deze aandelenemissie bezorgt Spyker het benodigde kapitaal voor de eerste termijn betaling.

Voor de overige termijnen gaat Spyker er vanuit dat de toenemende inkomsten daar in zullen voorzien.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42419496
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:58 schreef TJDoornbos het volgende:
Leaseplan is hoofdsponsor
Hoe kom je daarbij?

Leaseplan gaat Spyker sponsoren, meer haal ik niet uit het bericht van lleaseplan?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:41:49 #301
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42419716
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:32 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

Leaseplan gaat Spyker sponsoren, meer haal ik niet uit het bericht van lleaseplan?
Ik ook niet inderdaad.

[F1]Spyker in de F1! Oranje boven!

[ Bericht 12% gewijzigd door sanger op 06-10-2006 13:50:19 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')