abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78992899
Hoi,

Nou speciaal voor dit topic maar even een account aangemaakt, hopelijk kan iemand me hier helpen. Al een paar jaar verf ik mijn haar koperachtig rood. In december heb ik nog een permanent gehad waar het erg van uitgedroogd is.
Daarna besloten het even te laten rusten, en vandaag, na enthousiast gelezen te hebben hier, eens geprobeerd m'n haar te kleuren met henna. Ik had de henna aangemaakt met kokend water en rode wijn (half klein flesje, dus dat zal ong. een glas zijn), en een klein scheutje azijn.
Ik heb het een uur of 4 laten intrekken en net uitgewassen. In de douche schrok ik me kapot want het leek knaloranje (de uitgroei die ik had, heb peper&zout van mezelf). Net drooggefohnd, en de uitgroei is nog steeds best oranje, maar wel met een hele mooie glans. Op de rest van mijn haar, waar het nog erg droog is van oude kleuringen enz. zit die glans veel minder, en het voelt ook nog erg droog aan. De kleur is daar op zich wel ok, al zie ik daar weinig verschil. De ondergrond daar was nog wat roodachtig

Nou een heel verhaal, maar mijn vragen:
Wordt het wat donkerder met nog een behandeling henna? Ik meen op foto's hier gezien te hebben van wel. En zo ja, behandel ik dan het beste alleen de uitgroei (en indien mogelijk nog wat langer laten zitten), of het hele haar weer? Want op de rest van het haar lijkt het net of de henna nog niet goed 'gepakt' heeft. Heb ik het misschien te kort laten zitten?
Zou ik hetzelfde mengsel weer gebruiken, of misschien meer wijn en evt koffie toevoegen?

Alvast bedankt!!
pi_78995443
Ik zou zelf de henna niet koken. Heb wel gezien dat het op pakjes stond, maar door mijn infobron (hennaforhair) werd het altijd afgeraden. Weet niet meer precies wat ze zeiden, ging ten koste van de kleur oid.

Wat jouw kleur betreft wel een lastige. Denk niet dat je dat heel snel anders gaat krijgen. Lichtere uitgroei kreeg bij mij altijd minstens 2 kleurbeurten, maar ik denk dat het verschil bij mij kleiner was dan bij jou. In ieder geval zal het van meer beurten wel donkerder worden, maar als je je hele haar doet wordt het onderste stuk dan ook donkerder. Zelf zou ik proberen eerst de uitgroei donkerder te krijgen, en dan het hele haar nog een keer doen. Maar dat kost veel tijd, zeker als je er op dit moment een beetje voor gek mee loopt?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_79007546
Nou, voor gek loop ik gelukkig niet echt, bleek vanochtend bij daglicht. Het is wel erg fel, maar wel een mooie warme kleur. Maar ik moet de uitgroei zeker nog een keer doen omdat ik ook wat stukjes vergeten ben. Mijn vriend heeft al aangeboden me morgen te helpen, de lieverd.
Ok, maar dus best de henna niet met kokend water mengen?? Evt met wat meer rode wijn dan, of gewoon koud water?
En dan zou ik volgende week nog een keer het hele haar kunnen doen dan? Wordt het daar dan niet droger van, of moet ik dan de henna nog wat langer laten zitten (omdat het misschien nog niet goed gepakt heeft?). Heeft henna geen verzadigingstijd?

Alvast bedankt weer!
pi_79014355
Hmm... ik mengde het altijd met citroensap (en soms ook wel rode wijn idd), maar dat droogt je haar flink uit. Wijn denk ik ook.. Maar sommigen vinden dat henna sowieso hun haar uitdroogt, daar heb ik nooit zoveel van gemerkt. Misschien in de tussentijd een haarmaskertje of een lekker verzorgende conditioner?
Het duurt wel even voordat het werkt, tenzij je het mengsel eerst een tijd laat staan zodat de kleur al vrij gekomen is. Dat doe ik nooit, laat het altijd 's nachts inwerken, dan weet ik ook zeker dat de kleur genoeg tijd heeft gehad om zijn werk te gaan doen. Misschien kun je op hennaforhair wel vinden hoe lang je een mengsel kan laten staan en bij welke temperatuur. Als de kleur eenmaal vrij gekomen is hoef je het in ieder geval niet zo lang in te laten trekken, maar ik zou niet weten hoe lang..

Iemand anders misschien ?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_79020756
Ok, in elk geval bedankt voor reactie! Ik zal ook eens op hennaforhair gaan kijken.
  maandag 15 maart 2010 @ 21:21:16 #246
293949 EarthCry
Little miss redhead!
pi_79186383
Heb Auburn van spiritual sky gekocht, over een tijdje eens proberen, hoop dat het wat is.

Staat alleen in de gebruiksaanwijzing dat je het maar anderhalf uur in moet laten trekken, maar dit is toch veels te kort?
After some time, with my eyes closed, I began to enjoy this wonderful play of colors and forms, which it really was a pleasure to observe. Then I went to sleep and the next day I was fine. I felt quite fresh, like a newborn...
pi_79186914
Ik laat het meestal 2 uurtjes zitten maar dan is de kleur net zo mooi als wanneer ik hem 5 uur laat zitten. Maar weet niet of dat uitmaakt omdat ik m'n haren al zo lang verf?
  woensdag 17 maart 2010 @ 07:32:39 #248
293949 EarthCry
Little miss redhead!
pi_79240750
Vind t allemaal zo vaag, lees overal andere dingen. Moet ik t voor gebruik nou wel of niet een paar uur laten staan zodat de kleur eruit kan komen of maakt dat geen drol uit?
After some time, with my eyes closed, I began to enjoy this wonderful play of colors and forms, which it really was a pleasure to observe. Then I went to sleep and the next day I was fine. I felt quite fresh, like a newborn...
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:57:22 #249
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_79246055
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 07:32 schreef EarthCry het volgende:
Vind t allemaal zo vaag, lees overal andere dingen. Moet ik t voor gebruik nou wel of niet een paar uur laten staan zodat de kleur eruit kan komen of maakt dat geen drol uit?
Ik gooide het er meestal op zodra het een prettige temperatuur had en liet het er meestal een uur of twee inzitten en de kleur was prima.

Plaatje voor de leukigheid:

(Mijn eigen kleur is overigens lichtblond, dus het was echt een knalkleur )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_79403673
Ja dat vind ik idd ook wel vaag hoor, overal lees je iets anders over de inwerktijden...

De tweede keer heb ik een mooi prutje gemaakt van henna, rode wijn, koffie (caffeine vrij, dat wel ), olijfolie, ei en water. Geroerd tot er een mooi glad papje ontstond (dat er 100 keer beter uitzag als de droge koeiestront die ik de dag ervoor had gemaakt), en mijn vriend was zo lief dit met een kwast op de uitgroei te smeren. Heb het een uur of 3 laten zitten en toen uitgespoeld. Het is nog steeds best oranje-achtig, maar toch ook wel weer heel mooi. Alleen de lichte plekken die door mijn eigen geklungel kwamen blijven wel wat lichter.

Hoe vaak kleuren jullie bij? Ik ga over 2,5 weken trouwen en zit eigenlijk wel te denken om het voor die tijd nog een keer te doen om dat evt uitgroei weer helemaal weg te werken en misschien nog een wat diepere tint te krijgen.

Behalve flink wat geklungel is het me eigenlijk best goed bevallen! Het is wat meer werk, maar de kleur is wel veel aparter als uit een doosje. en ook na een paar keer wassen is het eigenlijk nog helemaal niet vervaagd! Denk wel dat ik er voortaan altijd mijn vriend bij nodig ga hebben, gelukkig vond hij het helemaal niet erg om te doen haha!
pi_79403932
Ik ben hier meerdere keren de henna van de chinese winkel, vroeger in Eindhoven, tegengekomen, maar daar op de site zie ik steeds kleuren bij staan zoals auburn, ajacou, kastanje enz. Welke is dan de 'standaard' rode henna? Iemand ook ervaring met de andere hennaproducten die op de site staan??

(Ben ik de enige trouwens die bijna van d'r stoel valt van het lachen bij het zien van die foto van die knakker in z'n kimono??????)
pi_79403963
Een keer in de 1 á 1,5 maand zo ongeveer. Maar dan heb ik ook echt flinke uitgroei en een pluizebol, wat na de henna weer weg is.

Het is wel mooi om vlak voor dat je gaat trouwen nog is ff te hennaen, is het lekker glad en glanzend en de uitgroei is dan ook weer weg
  zondag 21 maart 2010 @ 16:32:03 #253
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_79409044
ik heb net bij de tuinen twee pakjes van "henna plus" gekocht. Twee omdat erop stond dat je voor dik of lang haar miss meerdere verpakkingen nodig zou hebben. Wat is nou slim om te doen, eerst een pakje en zien hoe het staat, en als het niet helemaal mooi is het tweede pakje ( kan dat uberhaubt?) of gewoon allebei die pakjes erin mikken?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_79410308
Qua kleur zal het niet uitmaken, maar wel qua hoeveelheid.
Met lang haar heb je meer pakjes nodig omdat je anders je haar niet gelijkmatig kan bedekken.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:26:46 #255
293949 EarthCry
Little miss redhead!
pi_79618288
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:10 schreef Empathologica het volgende:
Qua kleur zal het niet uitmaken, maar wel qua hoeveelheid.
Met lang haar heb je meer pakjes nodig omdat je anders je haar niet gelijkmatig kan bedekken.
Ja hoe dik moet het er nou precies in zitten?
pi_79619002
Dat het overal evenveel in zit?
Ik had dik haar tot m'n bh-sluiting en gebruikte 2 pakjes, dan was m'n haar helemaal ingepakt, van wortel tot puntjes. Met schouderlang haar heb ik aan 1 pakje genoeg. Het is een beetje uitproberen, maar zolang er overal henna zit (en je masseert het goed in) dan moet het goed gaan.
pi_79716747
Ga vanavond bruine henna van de Lush gebruiken.
Maar moet ik het eerst wassen, of kan het ook in wat viezer haar? 2 dagen niet gewassen en regen op m'n kop = vies haar.
pi_79773490
Had het toch gewassen. Mijn haar is zo mooi en zacht
pi_79906303
Ik zou graag mijn haar verven met henna...
Ik heb heel donkere haren en vraag mij af welke kleur hier het mooist op zou zijn. Weet iemand dit?
En hoe kan ik dit het best doen?

Groetjes Ciss
pi_79907196
Met henna wordt het rood, en op donker haar meestal heel dieprood of je krijgt een rode gloed. Maar het is niet zo dat je met een andere henna paars of blond haar kan krijgen ofzo.
pi_79941755
Ik ben een brunette en gebruik al jaren henna. Eerst 1 keer per 6 maanden, nu 1 keer in de 2 maanden. En het resultaat is heel erg mooi. Ik heb dikker en gezonder haar gekregen, mijn krullen 'bouncen' mooier en de kleur is erg mooi als de zon erop schijnt.

Mijn mengsel bestaat simpelweg uit 2 pakken henna (ik heb lang en dik haar). ik doe er ongeveer 3 eetlepels citroensap bij (zorgt voor een lichtere haarkleur en het houdt de hennakleur beter en langer vast). Ik laat dit mengsel ongeveer 18 uur staan bedekt met folie op een warme plek. De volgende dag als ik het ga gebruiken doe ik er olijfolie bij zodat mijn haar niet uitdroogt en vervolgens een papje maken met warm water. En dan in het haar smeren. Ik laat het 12 tot 14 uur in mijn haar zitten. Daarna was ik de henna eruit met enkel lauw water. Dit om de henna de tijd te geven zich in mijn haar te nestelen. Pas 2 of 3 dagen daarna was ik het met shampoo.

Ik moet wel zeggen dat je zelf je eigen 'formule' moet zien te vinden voor het gebruik van henna. Wat voor de 1 werkt hoeft niet zo te zijn voor jou. Experimenteer. Begin eerst met een hennamengsel van alleen henna en lauw water. Na verloop van tijd kan je er andere ingredienten toevoegen, afhankelijk van waar jouw haar behoefte aan heeft.
pi_79944019
Tvp! Ik wil mijn haar wel graag iets intenser bruin, maar geen totaaaal andere kleur ofzo. Kan ik dit ook voor elkaar krijgen met henna?
pi_79944243
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:24 schreef Breathtaking het volgende:
Tvp! Ik wil mijn haar wel graag iets intenser bruin, maar geen totaaaal andere kleur ofzo. Kan ik dit ook voor elkaar krijgen met henna?
Niet met 'gewone' henna, maar wel sowieso die van de Lush. Alleen die is veel duurder.
pi_79944283
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:31 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Niet met 'gewone' henna, maar wel sowieso die van de Lush. Alleen die is veel duurder.
Is er geen bruine henna die niet van de Lush is?
  zondag 4 april 2010 @ 20:47:25 #265
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_79944910
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:31 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Is er geen bruine henna die niet van de Lush is?
Jawel hoor Gewoon even rondkijken bij de hennapakjes.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_79946060
Volgens mij krijg je dan nog een rode gloed over je haar heen.
Henna is altijd rood, dus als het andere kleuren zijn zitten er toevoegingen bij enzo vertelden ze me ook ooit.
  zondag 4 april 2010 @ 21:22:49 #267
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_79946328
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:16 schreef Empathologica het volgende:
Henna is altijd rood, dus als het andere kleuren zijn zitten er toevoegingen bij enzo vertelden ze me ook ooit.
Ja, dat klopt. Maar een rode gloed valt bij mij niet onder het kopje totaal andere kleur, dus vandaar En met de juiste toevoegingen kan je hele mooie bruinen krijgen, afhangend van de eigen haarkleur uiteraard.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_79946602
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:16 schreef Empathologica het volgende:
Hmm, die rode gloed zie ik niet zo zitten.. Misschien is Henna dan toch niets voor mij, maar het verzorgende aspect lijkt me zo fijn !
  zondag 4 april 2010 @ 21:47:39 #269
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_79947346
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:28 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Hmm, die rode gloed zie ik niet zo zitten.. Misschien is Henna dan toch niets voor mij, maar het verzorgende aspect lijkt me zo fijn !
Er is wel iets dat ongeveer hetzelfde voor je haar doet, maar het niet kleurt. Wordt wel senna genoemd meende ik. Misschien dat dat iets is voor je

Edit: Hmm, op senna vind ik niks. Maar het bestaat wel, daar ben ik zeker van. Misschien geeft neutrale henna meer hits.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_79947422
Mijn haar heeft amper een rode gloed, en ik heb het met die henna van de Lush dus behandeld.
Het is een soort kastanje/chocoladebruin, en misschien dat ik het in de zon wel zie maar ik zie het niet als ik in de spiegel kijk, dan is het gewoon bruinbruin dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')