abonnement Unibet Coolblue
pi_41253822
Ik heb een grote poster besteld (155 x 100 cm), maar heb geen idee hoe ik die moet ophangen. In eerste instantie dacht ik gewoon aan een hardboard waar ik de poster op zou spannen. Ging net bij de Gamma langs, en toen kwam ik tot de ontdekking dat dit veel te zwaar is.

Een goedkope (wissel)lijst op dit formaat is ook amper te vinden helaas.

Waar ik aan dacht is dit:



Een beetje vaag, maar ik hoop wel duidelijk. Dat roze is een touwtje oid om op te hangen, en de balkjes worden natuurlijk in verhouding veel kleiner. De bedoeling is dat ik de poster aan alle kanten om de balkjes heen vouw en aan de achterkant lijm, zodat dat niet zichtbaar is. Waar ik bang voor ben is dat het gedeelte dat niet in contact is met het frame 'slap' gaat hangen. Dus, gaat dit werken? Zo ja, dan ben ik voor 3,66 euro klaar

[ Bericht 2% gewijzigd door Bhuddy op 28-08-2006 18:40:18 ]
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:14:40 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_41253842
Mijn grote posters hangen gewoon met die pritt kneeddingen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_41253875
Hehe, helaas vind ik er dat niet fatsoenlijk uitzien en al helemaal niet op zo'n formaat.
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:15:52 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41253886
Naar een lijstenwinkel of de Expo gaan en daar van die poster-ophang dingen kopen. van die plastic dingetjes die je over de bovenkant en de onderkant van een poster schuift, touwtje erdoor een hangen maar.
V&D heeft ze volgens mij ook.

Oh, en duidelijkder dan 'dingetjes' kan ik het niet omschrijven.
***
pi_41253921
vergeet de hoekjes niet te zekeren met 3hoekjes ofzo. Anders klapt ie nog.
"Do or do not, there is no try!"
Kick my ass!
Xblog360
[url=http:/gesignaleerd.blogspot.com]Blog[/url]
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:17:38 #6
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_41253956
ik heb van die posters uit bushokjes... 6.... en ik heb ze gewoon vast geniet
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:18:11 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41253994
En hoe duur zijn die dingetjes Brighteyes?
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:20:14 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41254036
Eh... nou... eh...
Ik kan me niet voorstellen dat dat duurder dan 15 euro zal zijn...
***
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:20:57 #10
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_41254068
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:14 schreef Bhuddy het volgende:
Ik heb een grote poster besteld (155 x 100 cm), maar heb geen idee hoe ik die moet ophangen. In eerste instantie dacht ik gewoon aan een hardboard waar ik de poster op zou spannen. Ging net bij de Gamma langs, en toen kwam ik tot de ontdekking dat dit veel te zwaar is.

Een goedkope (wissel)lijst op dit formaat is ook amper te vinden helaas.

Waar ik aan dacht is dit:

[afbeelding]

Een beetje vaag, maar ik hoop wel duidelijk. Dat roze is een touwtje oid om op te hangen, en de balkjes worden natuurlijk in verhouding veel kleiner. De bedoeling is dat ik de poster aan alle kanten om de balkjes heen vouw en aan de achterkant lijm, zodat dat niet zichtbaar is. Waar ik bang voor ben is dat het gedeelte dat niet in contact is met het frame 'slap' gaat hangen. Dus, gaat dit werken? Zo ja, dan ben ik voor 3,66 euro klaar
Met behangplaksel op de muur lijmen en daarna een houten passe-partout op de muur bevestigen.
(schroeven, bison kit, oid)
(Dan moet je wel zeker weten dat je hem daar een poosje wil laten hangen btw.)
be nice or go away
pi_41254097
Nee, over 2 maandjes ofzo wordt 'ie verplaatst, dat gaat niet werken
pi_41254113
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Naar een lijstenwinkel of de Expo gaan en daar van die poster-ophang dingen kopen. van die plastic dingetjes die je over de bovenkant en de onderkant van een poster schuift, touwtje erdoor een hangen maar.
V&D heeft ze volgens mij ook.

Oh, en duidelijkder dan 'dingetjes' kan ik het niet omschrijven.
Maar meestal blijft de poster dan niet zo strak hangen toch? Of wordt ie door die dingetjes aan de onderkant wat zwaarder?
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:22:40 #13
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_41254126
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:21 schreef Bhuddy het volgende:
Nee, over 2 maandjes ofzo wordt 'ie verplaatst, dat gaat niet werken
Hmmm, doe maar niet doen dan!
be nice or go away
pi_41254146
Ik doe niet aan posters dus zou het niet weten =P
Ik laat jou zo nooit meer gaan! Ben zo ontzettend blij met je!
pi_41254150
quote:
Maar meestal blijft de poster dan niet zo strak hangen toch? Of wordt ie door die dingetjes aan de onderkant wat zwaarder?
Precies, het moet natuurlijk wel strak zitten. Anders kan ik net zo goed aan de plakgum
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:26:13 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41254235
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:22 schreef ijsmeis het volgende:
Maar meestal blijft de poster dan niet zo strak hangen toch? Of wordt ie door die dingetjes aan de onderkant wat zwaarder?
Even bij een naaiwinkel (fourniturenzaak met een moeilijk woord) een stukje loodkoord halen en dat er ook onderin stoppen, Dan zou het zwaar genoeg moeten zijn om recht te hangen.
En het is vaak ook een kwestie van even uitzakken omdat dat ding opgerold heeft gezeten. Uiteindelijk wint het 'gewicht' van dat dingetje het als het goed is van het papier.
***
pi_41254263
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:23 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Precies, het moet natuurlijk wel strak zitten. Anders kan ik net zo goed aan de plakgum
Nou, dat heb ik 1x gedaan.

Ze zeggen dat je de posters daarna er makkelijk af kan trekken en dat ze dus heel blijven.
Ammenooitniet. Ik heb heel de posters kapot getrokken of ik heb het behang/verf meegetrokken.

Vies goor plakspul-kauwgom-achtig-iets .

Ik raad het niet aan zoals je merkt .
pi_41254295
Nee. ik heb ook niet echt goede ervaringen met plakgum. Is waarschijnlijk te zien aan m'n behang (tenminste, wat er nog van over is )
pi_41254326
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Even bij een naaiwinkel (fourniturenzaak met een moeilijk woord) een stukje loodkoord halen en dat er ook onderin stoppen, Dan zou het zwaar genoeg moeten zijn om recht te hangen.
En het is vaak ook een kwestie van even uitzakken omdat dat ding opgerold heeft gezeten. Uiteindelijk wint het 'gewicht' van dat dingetje het als het goed is van het papier.
Maar dan blijft het denk ik niet zitten aan de poster ? Want hoe zit dat plastic dingetje vast?
pi_41254388
Ik ga binnenkort wel even bij de V&D en Expo kijken hoe dat nou werkt zulke 'dingetjes' Als 't niks is dan ga ik voor m'n zelfgemaakte frame denk ik....
pi_41254499
volgens mij klem je die gewoon aan de poster vast ( een soort plastic buisjes die open zijn aan de bovenkant bedoel je toch BE?)

maar dan zit hij niet echt "vast"als het dan waait beweegt het alsnog toch?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:35:17 #22
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_41254514
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Even bij een naaiwinkel (fourniturenzaak met een moeilijk woord) een stukje loodkoord halen en dat er ook onderin stoppen, Dan zou het zwaar genoeg moeten zijn om recht te hangen.
En het is vaak ook een kwestie van even uitzakken omdat dat ding opgerold heeft gezeten. Uiteindelijk wint het 'gewicht' van dat dingetje het als het goed is van het papier.
En dan wel hopen dat je er niet tegenaan stoot of er iet tegenaan zet, als je met een loodveter de poster verzwaard lijkt het me dat de poster dan behoorlijk op spanning komt te staan, dus wordt het risico op scheuren ook groter, lijkt me.
Als je ergens een stuk vlakke vloer hebt en een katoenen, wit, tafellaken dan zou je ook kunnen proberen het ding te strijken, wel met een theedoek ertussen, papier wordt snel geel van de hitte van een strijkbout.

Dus: strijkbout op standje 1 (Laag, niet te heet),
Tafellaken op de grond leggen,
Poster er op,
Voorzichtig met theedoek ertussen proberen of het lukt de poster zo vlak te krijgen.
be nice or go away
pi_41254586
Plakband
pi_41254682
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:34 schreef littledrummergirl het volgende:
volgens mij klem je die gewoon aan de poster vast ( een soort plastic buisjes die open zijn aan de bovenkant bedoel je toch BE?)

maar dan zit hij niet echt "vast"als het dan waait beweegt het alsnog toch?
Ja, welleens windkracht 7 in m'n kamer gehad joh
pi_41254687
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Naar een lijstenwinkel of de Expo gaan en daar van die poster-ophang dingen kopen. van die plastic dingetjes die je over de bovenkant en de onderkant van een poster schuift, touwtje erdoor een hangen maar.
V&D heeft ze volgens mij ook.

Oh, en duidelijkder dan 'dingetjes' kan ik het niet omschrijven.
Jij bedoelt poster-strips (t leven kan zo simpel zijn heh )
werkt prima, maar echt mooi vind ik het niet.
Je zou anders nog een dun plaatje MDF kunnen nemen (iets van 6mm ofzo...of eventueel nog dunner als t te krijgen is) maar wat misschien nog beter is, is alleen een raamwerkje maken van hout en daar je poster omheen spannen als een schilderij. Nadeel is wel dat je dan er voorzichtig mee om moet gaan anders gaat ie stuk. Zou je voor wat meer stevigheid natuurlijk nog een plaat karton over die latjes heen kunnen maken (erop nieten bijvoorbeeld) en je bent klaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')