abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 07:20:07 #1
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_41247254
Hout beitsen met een verfspuit, kan dat?

Ik moet mijn (vrij grote) schuur gaan beitsen, maar omdat het ding van kraaldelen gemaakt is is het vrij lastig om in alle randjes te komen. Nou kan ik van iemand een compressor en een verfspuit lenen, maar de vraag is: laat beits zich hiermee verwerken?

Heeft iemand daar ervaring mee? Moet ik het dan nog verdunnen?

Bijiv. Rambo Pantserbeits is een 'high solid' product. Op de site staat niets over verdunnen of spuiten. Bij de 'gewone' tuinbeits is aangegeven dat kwasten de voorkeur heeft boven rollen vanwege de laagdikte. Is dat een aanwijzing over de 'verspuitbaarheid'?

Wie helpt?
pi_41248053
Mijn vader heeft dit ook een keer gedaan met beits dat ging goed maar moest wel verdunt worden op de pot staat de informatie meestal waarmme verdunt moet worden. Op de site van Sigma/Rambo staan ook technische bladen waar een heleboel meer eigenschappen van de verf staat dan op de pot.
pi_41248061
denk dat je daar dan wel een speciale beits voor nodig hebt eigenlijk, inderdaad ivm vloeibaarheid

loop anders ff een boerenbond binnen, neem aan dat de boeren het namelijk niet met de kwast doen
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:42:57 #4
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_41262478
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
denk dat je daar dan wel een speciale beits voor nodig hebt eigenlijk, inderdaad ivm vloeibaarheid

loop anders ff een boerenbond binnen, neem aan dat de boeren het namelijk niet met de kwast doen
Boeren beitsen niet
Een echte boer heeft nog wel ergens een vaatje carboléum staan. Alleen kan ik het wel ten strengste afraden om dat met een verfspuit te verwerken
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:57:48 #5
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_41262914
als je met een spuit doet, dek alles af en zet alles weg wat geen beits moet hebben..... Me pa heeft toen ie klein was in 1 dag een grote schuur met carboleum geverfd gespoten, maar was 2 dagen bezig de auto van zun pa te poetsen
pi_41300984
Er bestaan wel soorten buitenverf voor hekken en schuren die je met een grote plantenspuit kunt verwerken. Dan bedoel ik eigenlij zo'n vat van 7-8 liter met een spuitpsitool aan een slang.
Ooit eens gezien bij de boerenbond, weet helaas geen merk meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')