abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41245006
In de Turkse badplaats Marmaris zijn bij 3 explosies zeker 21 mensen gewond geraakt. Onder hen zijn zeker 10 Britse toeristen, meldt het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken. De slachtoffers liggen in het ziekenhuis. Of er ook doden zijn, is niet bekend.

Het is nog niet duidelijk waardoor de ontploffingen zijn veroorzaakt. Op het moment van de explosies waren er veel mensen op straat.

Marmaris, aan de zuidwestkust, is zeer populair bij toeristen uit heel Europa. In het verleden hebben extreem-linkse groepen, Koerdische separatisten en moslimextremisten aanslagen uitgevoerd.

Bron: Nos.nl

-------------------------------------------------------------

Ja hoor volgende aanslag, maar goed, hoop dat niemand overlijd.
pi_41245502
OMG ik ben net 2 weken terug uit Marmaris!
(Y)
pi_41245548
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 02:17 schreef chiren het volgende:
OMG ik ben net 2 weken terug uit Marmaris!
Ben op dit moment een foto aan het zoeken, of een cap, er staat niks op CNN
  maandag 28 augustus 2006 @ 03:17:03 #4
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_41246238
http://www.topix.net/cont(...)17464787363423271726
Ff doorclicken brengt je tot hier.

[ Bericht 26% gewijzigd door Snarf op 28-08-2006 07:49:29 ]
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  maandag 28 augustus 2006 @ 07:49:56 #5
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_41247349
Opgeschoond, normaal verder gaan svp.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_41253432
Vraag me af waar het nou precies is gebeurd
Punk !
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:03:36 #7
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_41253494
Volgens mij op die boulevard tussen het oude gedeelte en het nieuwe gedeelte.
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:15:51 #8
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_41253884
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:03 schreef Silenus het volgende:
Volgens mij op die boulevard tussen het oude gedeelte en het nieuwe gedeelte.
foto?

ik ben 2 jaar geleden daar geweest.
ik ben lief :)
pi_41256571
zijn nog niet veel foto's van
Haleloeja
pi_41261396
Nieuwe explosie. Mogelijk 2 doden:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/5293070.stm
quote:
At least two people have died and five others have been injured in a blast in southern Turkey, according to Turkish television reports.
The explosion happened in the centre of the resort city of Antalya, the private broadcaster NTV said.

This blast comes hours after three bombs hit the south-west coastal town of Marmaris, injuring at least 21.

Six Turkish nationals were also reportedly injured in a bomb explosion in Istanbul on Sunday night.

A spokeswoman for the governor's office in Antalya said police are investigating the cause of the blast.

"It occurred in front of a building housing Turkish restaurants," Guzide Ormeci said.

Nervous atmosphere

The area around the scene has been cordoned off as the police investigation gets under way, the BBC's Sarah Rainsford says.

A police spokesman said the explosion happened just before 1700 local time. He could not confirm fatalities but said several people had been injured.

Whatever the cause of the blast, this latest incident has only added to an already nervous atmosphere, our correspondent adds.

Most of those injured in Marmaris - including 10 Britons - were on a minibus ferrying local people and holidaymakers along the main street.

No-one has yet admitted responsibility for the attacks.

Turkey has been hit by bombings in recent years. Some have been blamed on Kurds and others on Islamic militants.
pi_41265348
Apart gevoel. Net Gisteren teruggevlogen vanuit Marmaris naar Schiphol.
Ik liep elke avond met m'n vriendin over die boulevard daar, en we hebben ook een keer gebruik gemaakt van die dolmusjes... Heel gek idee dat er toen wij net weg waren bommen zijn ontploft. Hele mooie vakantie daar overigens! Wel iets te toeristisch in mijn ogen, maarja.

Vreselijk voor de bevolking daar trouwens. Je kon goed zien aan die stad dat zeker de helft van de mensen leefden van het toerisme. Dit jaar was al een rampzalig seizoen, en dan zullen aanslagen als deze wel helemaal een doodsteek zijn voor het toerisme en uiteindelijk de economie daaro.

Ik snap best dat de Koerden een eigen onafhanklijk land willen trouwens, maar terrorisme is niet de manier om dat te bereiken
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:10:05 #12
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_41267264
Net op het nieuws dat ook in Istanbul en Antalya bommen zijn ontploft... Fijn, mijn pa en zijn vriendin zijn op vakantie in Antalya
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')