Je probleem zit al bij de + en - die bij elkaar zijn geweest, het kan zijn dat de gevoelige electronica van je radio, of van je versterker de geest hebben gegeven. Ik weet alleen niet of die dingen beveiligt zijn tegen zulke geintjes...quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:01 schreef Ivo1986 het volgende:
Hallo mensen.
Ik heb een probleem met mijn versterkers in de auto.
Het zijn 2 1000 watt versterkers, ze blijven verdacht stil als de radio opdracht geeft tot muziek maken. (ze sturen dus niets naar de boxen.)
Bij beide blijft het rode protectie lampje branden, deze moet na het contact maken op groen springen.
Alle +/-/remote en audio kabels zijn goed aangesloten en ze hebbenhet gedaan.
Ook zijn alle zekeringen goed, ze zijn voor de zekerheid toch vervangen maar ook dat haalde niets uit.
De accu is in topconditie.
Echter zijn de + en - korte tegen elkaar geweest.
(echter deed hij het een korte tijd daarna wel nog...)
Hoe kan ik dit probleem oplossen?
De dikke 12V + kabel kwam tegen de - uitgang (blauwe kabel naar het chassie) van de versterker, de - kabel was wel aangesloten dus ik hoop dat deze de stroom heeft afgevoerd.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Ja, dat zijn ze in 99 van de 100 gevallen![]()
Al geprobeerd wat er gebeurt als je de speakerbedrading FF losgooit ???? en welke + en - kabels waren er kortgesloten ??? 12V plus en min of speakeruitgang plus en min ????
Versterkers staan duidelijk in protection, kijk evt ook de zekeringen FF goed na, of vervang ze gewoon....
Wat voor merk en type versterkers hebben we het trouwens over ?????
Bij de boxen maakt + en - ook niet veel uit.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:22 schreef Maikalo het volgende:
Heb je niet toevallig de + en de + bij de boxen omgedraaid? Klinkt raar, maar ik had het dus dat de vorige eigenaar de + en min had omgedraaid. Omdat dit bij de versterker ook was gedaan geen probleem. Maar toen ik er nieuwe boxen in had gehangen deden ze niets meer, totdat ik ze omdraaide. Nu zit de - draad op de + en doen ze het prima![]()
Hmm, dan vrees ik toch dat er iets gesneuveld is, die kabel heeft de volle prik van je accu, die aansluitingen zijn wel beveiligd met diodes waarschijnlijk, maar die gaan dan wel stuk en zullen in dat geval vervangen moeten worden...kost op zich niet zoveel, dingetjesa kosten een paar ¤ct.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:51 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
De dikke 12V + kabel kwam tegen de - uitgang (blauwe kabel naar het chassie) van de versterker, de - kabel was wel aangesloten dus ik hoop dat deze de stroom heeft afgevoerd.
De zekeringen had ik al nagekeken en deze leken in orde.
De versterkers:
Mac Audio Pulsar 4 (1000watt max)
Twister YW-1000s (1000watt max)
Op beide zit nog garantie dus in het uiterste geval kan ik ze terug brengen
Ze komen van MediaMarkt NL en DE, terug brengen is vrij makkelijk volgens mij, heb daar 2 jaar geleden een digitale camera van 2,5 jaar oud met vochtschade terug gebracht en geld terug gekregenquote:Op maandag 28 augustus 2006 22:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, dan vrees ik toch dat er iets gesneuveld is, die kabel heeft de volle prik van je accu, die aansluitingen zijn wel beveiligd met diodes waarschijnlijk, maar die gaan dan wel stuk en zullen in dat geval vervangen moeten worden...kost op zich niet zoveel, dingetjesa kosten een paar ¤ct.
Terugbrengen gaan ze vast niet intrappen, hufterschade (waar dit onder valt) is natuurlijk geen garantie
Proberen kan altijd natuurlijk, maar ik geef je weinig kans...
Vreemde is, dat als die diode(s) eruit fikken, dat de stroomkring onderbroken zou moeten zijn en dan brandt er helemaal niks, óók geen protectie lampje, dus er is nog wel een kansje dat de amp het heeft overleefd![]()
Het is alleen een beetje lastig om hiervandaan te zeggen wat er nu mis gaat...![]()
Zekeringen zijn vervangen en dat heeft niets uit gehaald.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:15 schreef Metro2005 het volgende:
Zekering al vervangen?
Heb het zelfde probleem ook een keer gehad namelijk, + en - ook een keer tegen elkaar gehad per ongeluk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |