abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41233077
Hallo mensen.

Ik heb een probleem met mijn versterkers in de auto.
Het zijn 2 1000 watt versterkers, ze blijven verdacht stil als de radio opdracht geeft tot muziek maken. (ze sturen dus niets naar de boxen. )

Bij beide blijft het rode protectie lampje branden, deze moet na het contact maken op groen springen.
Alle +/-/remote en audio kabels zijn goed aangesloten en ze hebbenhet gedaan.
Ook zijn alle zekeringen goed, ze zijn voor de zekerheid toch vervangen maar ook dat haalde niets uit.
De accu is in topconditie.

Echter zijn de + en - korte tegen elkaar geweest.
(echter deed hij het een korte tijd daarna wel nog...)

Hoe kan ik dit probleem oplossen?
pi_41234903
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:01 schreef Ivo1986 het volgende:
Hallo mensen.

Ik heb een probleem met mijn versterkers in de auto.
Het zijn 2 1000 watt versterkers, ze blijven verdacht stil als de radio opdracht geeft tot muziek maken. (ze sturen dus niets naar de boxen. )

Bij beide blijft het rode protectie lampje branden, deze moet na het contact maken op groen springen.
Alle +/-/remote en audio kabels zijn goed aangesloten en ze hebbenhet gedaan.
Ook zijn alle zekeringen goed, ze zijn voor de zekerheid toch vervangen maar ook dat haalde niets uit.
De accu is in topconditie.

Echter zijn de + en - korte tegen elkaar geweest.
(echter deed hij het een korte tijd daarna wel nog...)

Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Je probleem zit al bij de + en - die bij elkaar zijn geweest, het kan zijn dat de gevoelige electronica van je radio, of van je versterker de geest hebben gegeven. Ik weet alleen niet of die dingen beveiligt zijn tegen zulke geintjes...
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:50:07 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_41239261
Ja, dat zijn ze in 99 van de 100 gevallen

Al geprobeerd wat er gebeurt als je de speakerbedrading FF losgooit ???? en welke + en - kabels waren er kortgesloten ??? 12V plus en min of speakeruitgang plus en min ????

Versterkers staan duidelijk in protection, kijk evt ook de zekeringen FF goed na, of vervang ze gewoon....

Wat voor merk en type versterkers hebben we het trouwens over ?????
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_41251608
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Ja, dat zijn ze in 99 van de 100 gevallen

Al geprobeerd wat er gebeurt als je de speakerbedrading FF losgooit ???? en welke + en - kabels waren er kortgesloten ??? 12V plus en min of speakeruitgang plus en min ????

Versterkers staan duidelijk in protection, kijk evt ook de zekeringen FF goed na, of vervang ze gewoon....

Wat voor merk en type versterkers hebben we het trouwens over ?????
De dikke 12V + kabel kwam tegen de - uitgang (blauwe kabel naar het chassie) van de versterker, de - kabel was wel aangesloten dus ik hoop dat deze de stroom heeft afgevoerd.

De zekeringen had ik al nagekeken en deze leken in orde.

De versterkers:
Mac Audio Pulsar 4 (1000watt max)
Twister YW-1000s (1000watt max)

Op beide zit nog garantie dus in het uiterste geval kan ik ze terug brengen
pi_41259599
heb ik ook eens gehad, teruggestuurd en gewoon nieuwe gekregen
The best way to life is to life your live
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:22:34 #6
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_41259721
Heb je niet toevallig de + en de + bij de boxen omgedraaid? Klinkt raar, maar ik had het dus dat de vorige eigenaar de + en min had omgedraaid. Omdat dit bij de versterker ook was gedaan geen probleem. Maar toen ik er nieuwe boxen in had gehangen deden ze niets meer, totdat ik ze omdraaide. Nu zit de - draad op de + en doen ze het prima
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_41260075
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:22 schreef Maikalo het volgende:
Heb je niet toevallig de + en de + bij de boxen omgedraaid? Klinkt raar, maar ik had het dus dat de vorige eigenaar de + en min had omgedraaid. Omdat dit bij de versterker ook was gedaan geen probleem. Maar toen ik er nieuwe boxen in had gehangen deden ze niets meer, totdat ik ze omdraaide. Nu zit de - draad op de + en doen ze het prima
Bij de boxen maakt + en - ook niet veel uit.
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:32:39 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_41273141
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:51 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

De dikke 12V + kabel kwam tegen de - uitgang (blauwe kabel naar het chassie) van de versterker, de - kabel was wel aangesloten dus ik hoop dat deze de stroom heeft afgevoerd.

De zekeringen had ik al nagekeken en deze leken in orde.

De versterkers:
Mac Audio Pulsar 4 (1000watt max)
Twister YW-1000s (1000watt max)

Op beide zit nog garantie dus in het uiterste geval kan ik ze terug brengen
Hmm, dan vrees ik toch dat er iets gesneuveld is, die kabel heeft de volle prik van je accu, die aansluitingen zijn wel beveiligd met diodes waarschijnlijk, maar die gaan dan wel stuk en zullen in dat geval vervangen moeten worden...kost op zich niet zoveel, dingetjesa kosten een paar ¤ct.
Terugbrengen gaan ze vast niet intrappen, hufterschade (waar dit onder valt ) is natuurlijk geen garantie Proberen kan altijd natuurlijk, maar ik geef je weinig kans...

Vreemde is, dat als die diode(s) eruit fikken, dat de stroomkring onderbroken zou moeten zijn en dan brandt er helemaal niks, óók geen protectie lampje, dus er is nog wel een kansje dat de amp het heeft overleefd
Het is alleen een beetje lastig om hiervandaan te zeggen wat er nu mis gaat...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_41274421
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmm, dan vrees ik toch dat er iets gesneuveld is, die kabel heeft de volle prik van je accu, die aansluitingen zijn wel beveiligd met diodes waarschijnlijk, maar die gaan dan wel stuk en zullen in dat geval vervangen moeten worden...kost op zich niet zoveel, dingetjesa kosten een paar ¤ct.
Terugbrengen gaan ze vast niet intrappen, hufterschade (waar dit onder valt ) is natuurlijk geen garantie Proberen kan altijd natuurlijk, maar ik geef je weinig kans...

Vreemde is, dat als die diode(s) eruit fikken, dat de stroomkring onderbroken zou moeten zijn en dan brandt er helemaal niks, óók geen protectie lampje, dus er is nog wel een kansje dat de amp het heeft overleefd
Het is alleen een beetje lastig om hiervandaan te zeggen wat er nu mis gaat...
Ze komen van MediaMarkt NL en DE, terug brengen is vrij makkelijk volgens mij, heb daar 2 jaar geleden een digitale camera van 2,5 jaar oud met vochtschade terug gebracht en geld terug gekregen
Kon toen een betere nieuwe kopen voor iets minder geld

Ik ga morgen of woensdag eens naar mijn neer, misschien weet hij iets.

Jullie horen er nog wel van.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2006 23:02:01 ]
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:07:33 #10
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_41276994
mooi verhaal maken kan bij de mediamarkt wel denk ik Staat er nix in de handleidingen van je versterkers, meestal kan je daar het eea terugvinden over protectie mode van je versterker en hoe je het kan oplossen.
pi_41277133
Ik zou het gaan zoeken in de uitgang van je autoradio. Aangezien het 2 versterkers zijn van 2 verschillende merken zou het straf zijn moesten ze beide stuk zijn.

In de versterkers zitten normaal gezien ook zekeringen. 2 x 25A ongeveer. Zijn het die die je hebt vervangen? Want voor deze kan het al eens zijn dat je sommige modellen even moet openschroeven....

Ik heb het eventjes opgezocht voor die Pulsar:

My power amplifier is not working, only the red pilot light is on.
The red pilot light is the indicator of the amplifier's protective circuit It is triggered, for example, by a pending short circuit / earth fault, the impedance is below the minimum, or if the power amplifier is too hot.

Toch kabeltjes eventjes opnieuw checken...

[ Bericht 43% gewijzigd door Cityfm op 29-08-2006 00:17:45 ]
pi_41284888
Heb je het al geprobeerd met een andere autoradio, kabels en andere boxen?

Als hij het wel doet met een andere autoradio, ligt het aan de radio
als hij het wel doet met andere boxen, ligt het aan de boxen
Als hij het wel doet met andere kabels, ligt het aan de kabels
als hij het bij een andere radio, andere kabels of andere boxen niet doet, ligt het ergens anders aan.

Het klinkt misschien een beetje overdreven zo, maar met deze werkwijze sluit je stap voor stap dingen uit die niet het probleem zijn, en zo ga je net zo lang door tot je weet wat wel het probleem is
pi_41286020
Zekering al vervangen?
Heb het zelfde probleem ook een keer gehad namelijk, + en - ook een keer tegen elkaar gehad per ongeluk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_41332488
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:15 schreef Metro2005 het volgende:
Zekering al vervangen?
Heb het zelfde probleem ook een keer gehad namelijk, + en - ook een keer tegen elkaar gehad per ongeluk.
Zekeringen zijn vervangen en dat heeft niets uit gehaald.
Boxen zijn in orde.
Verder heb ik gister kabels getest en lijken die in orde op de remote na.
Ik heb een nieuwe gehaald en ga deze zaterdag even aansluiten om het te testen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')