abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41232226
Hallo, hier ben ik weer,

Ik heb nu mijn muurtje redelijk wit gekregen.........maar nu moet ik alle muren nog doen. Ik wil zelf een poging wagen, maar nu begin ik pas als ik weet hoe het moet.

Ik heb muren van spachtelputz ........deze heb ik voor een klein stukje proberen over te witten, maar ik heb denk ik niet het goede spul. Bovendien vind ik de kleur te wit. De structuur is vrij behoorlijk grof...

Welke materialen heb ik nodig: Dus soort kwast of roller...........en soort verf .............en moet ie juist dik of dun zijn

Danke
pi_41233221
S-t-o-r-m-l-o-o-p-t-o-p-i-c
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_41233246
Als het van dat spachtelputz is metdie "dikke klodders" , dan zou ik een blokkwast gebruiken. Je bent dan eigelijk veroordeeld toto tamponeren.

Dwz, dat je niet strijkt maar met de uiteinde van je kwast steeds op de muur drukt. Als je wel gaat strijken kom je niet in alle hoekjes en gaatjes. Wat je zou kunnen proberen als je perse een roller wilt gebruiken, is een special voor grove ondergrond. Hangt er helemaal van af hoe grof je putz is...

In principe geld, putz is K schilderen...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41235060
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:06 schreef Gompy58 het volgende:
Als het van dat spachtelputz is metdie "dikke klodders" , dan zou ik een blokkwast gebruiken. Je bent dan eigelijk veroordeeld toto tamponeren.

Dwz, dat je niet strijkt maar met de uiteinde van je kwast steeds op de muur drukt. Als je wel gaat strijken kom je niet in alle hoekjes en gaatjes. Wat je zou kunnen proberen als je perse een roller wilt gebruiken, is een special voor grove ondergrond. Hangt er helemaal van af hoe grof je putz is...

In principe geld, putz is K schilderen...
Dat zou echt een baggerstreek zijn...............ik woon in een soort paleis met naar schatting anderhalve hectare aan muuroppervlak

Anyway....bedankt voor je reactie
pi_41253440
dan zou ik maar eens gaan kijken wat de kosten gaan worden als je het laat spuiten. Is sowieso het mooiste. De kosten daarvan zitten 'm overigens ook voor een zeer groot deel in de tijd die het kost om alles goed af te dekken/plakken.
zoek eens uit wat het kost als je dat deel nu zelf doet, dus alleen laten spuiten.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41253606
Wij hebben het gedaan met een wollige grote roller.
Dan blijf je altijd stukjes zien, maar dat tamponeer je dan weg met een blokkwast.
Appeltje, eitje...

Oftewel, putwerk...

Maar het lukt wel.
We zijn van diep rood naar victoriaans blauw gegaan.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:28:40 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41254304
Vachtroller en muurverf en gaan.
Als het te grof is kan het idd heel zwaar zijn. Beter is dan om de verf ietsjes te verdunnen en de boel 2 keer doen of zo.
pi_41254526
Je kan spachtelputz toch al meteen op kleur laten aanbrengen?? waarom heb je dat toen dan niet gedaan?? had je een hoop werk gescheeld. Maar inderdaad zoals BE al aangaf, vachtroller. Bij pech meerdere keren doen.... de blokkwast alleen als het met roller echt niet wil lukken
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:23:27 #9
129586 klara12
fly with the wind
pi_41259753
Ik heb een muur gehad met vreselijk grof stukwerk. Dikke klonten. Vreselijk. De enige manier om dat dekkend te verven was: verf flink verdunnen met water. Veel kranten op de vloer leggen. Met de stoffer in de verdunde verfemmer soppen en de verf er zo opsmeren. Van boven naar beneden werken.
Voordeel: het gaat heel snel en dekt zeer goed.
Nadeel: het is een natte kliederboel.

Ben zo blij dat dat klote muurtje nu weg is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')