Alleen het willen is voldoende, iemand die graag een dier wil koopt er anders zelf wel eentje. Het kunnen is iets dat je pas achteraf kan beslissen, dat kan je nooit van tevoren zeggen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:29 schreef Godlike02 het volgende:
Maar je moet iemand wel erg goed kennen wil jij kunnen beslissen of iemand de verantwoordelijkheid kan en wil dragen voor een levend beestje.
Mijn goudvissen leven ook nog. Maar alleen omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om een dier expres dood te laten gaan. Maar blij was ik er niet meequote:Op zondag 27 augustus 2006 15:33 schreef Milou__ het volgende:
Ik heb een vriendin wel eens een vis gegeven, en die leeft ook nog.
dus ik vind dat het wel kan![]()
Kunnen verstaan we ook onder of iemand voldoende tijd, ruimte, geld, etc heeft om er voor te zorgen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Alleen het willen is voldoende, iemand die graag een dier wil koopt er anders zelf wel eentje. Het kunnen is iets dat je pas achteraf kan beslissen, dat kan je nooit van tevoren zeggen.
Dat is iets wat je wel van te voren zeker móét kunnen zeggen. Waarom denk je dat de asiels zo vol zitten? Omdat die mensen allemaal plots allergisch zijn? Omdat die honden allemaal plots agressief werden? Omdat er opeens, per ongeluk een kindje kwam?quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Alleen het willen is voldoende, iemand die graag een dier wil koopt er anders zelf wel eentje. Het kunnen is iets dat je pas achteraf kan beslissen, dat kan je nooit van tevoren zeggen.
Waarom kan je niet op een forum info verkrijgen?quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:36 schreef francoise het volgende:
Dieren zijn geen goederen, klaar.
Ik zou het niet willen, ik zoek zelf wel de dieren uit waarmee ik die *klik* heb. Dat is voor mij nog de voornaamste reden.
Het kan heus wel eens goed gaan, maar ik heb het om me heen al veel te vaak fout zien gaan, en daarom ben ik er principieel tegen.
Daarbij is een forum niet echt de plek om tips te vragen, hoe moeilijk is het om bij een serieuze fokker (en dan bedoel ik niet al die mensen die op fok zitten) info in te winnen?
Maar vast ook niet omdat ze állemaal cadeau zijn gedaanquote:Op zondag 27 augustus 2006 15:38 schreef francoise het volgende:
[..]
Dat is iets wat je wel van te voren zeker móét kunnen zeggen. Waarom denk je dat de asiels zo vol zitten? Omdat die mensen allemaal plots allergisch zijn? Omdat die honden allemaal plots agressief werden? Omdat er opeens, per ongeluk een kindje kwam?
Omdat je wat betreft dieren ergens anders véél betrouwbaarder informatie kan krijgen. Als je toch echt een dier wil, kun je de info dan niet zelf opzoeken ipv een ander? Ik zie niet veel andere informatie in dat topic behalve een paar links die de topicstarter ook via google zelf had kunnen vinden.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:38 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Waarom kan je niet op een forum info verkrijgen?![]()
Zullen we FOK! maar dicht gooien?![]()
Niet iedereen kan omgaan met googlequote:Op zondag 27 augustus 2006 15:46 schreef francoise het volgende:
[..]
Omdat je wat betreft dieren ergens anders véél betrouwbaarder informatie kan krijgen. Als je toch echt een dier wil, kun je de info dan niet zelf opzoeken ipv een ander? Ik zie niet veel andere informatie in dat topic behalve een paar links die de topicstarter ook via google zelf had kunnen vinden.
De grootste helft van de topics op Fok is ook zinloos omdat Ts het allemaal zelf had kunnen uitvinden, dat ga je toch niet ontkennen?
Het topic is zinloos omdat je het ook ergens anders kan vinden?quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:46 schreef francoise het volgende:
[..]
Omdat je wat betreft dieren ergens anders véél betrouwbaarder informatie kan krijgen. Als je toch echt een dier wil, kun je de info dan niet zelf opzoeken ipv een ander? Ik zie niet veel andere informatie in dat topic behalve een paar links die de topicstarter ook via google zelf had kunnen vinden.
De grootste helft van de topics op Fok is ook zinloos omdat Ts het allemaal zelf had kunnen uitvinden, dat ga je toch niet ontkennen?
Nee, maar wel állemaal omdat de eigenaar niet goed had nagedacht over de toekomst van zijn aankoop. In het geval van een cadeau is het niet eens de eigenaar maar de gever die er over na moet denken, in veel gevallen gaat dat gewoon niet goed.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:45 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar vast ook niet omdat ze állemaal cadeau zijn gedaan.
Een vraag op een forum kan toch een start zijn bij die zoektocht? Wie weet duikt er een kenner op die je de weg kan wijzen. Niet geschoten is altijd mis.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:55 schreef francoise het volgende:
[..]
Ja, ik vind het een domme vraag ook. Sorry, maar als je iets écht wil weet je het wel te vinden, betrouwbare fokkers, stichtingen voor opvang en asielen staan gewoon in de telefoongids, je weet wel, dat papieren gevaarte waarin allerlei b.v.'s hun contactinformatie hebben staan.
Ik vind dat echt zo aan de situatie liggen. Je kunt niet zomaar iedereen dieren cadeau doen vind ik, je moet die persoon wel goed kennen. Wilt hij/zij echt wel een huisdier? Wat voor huisdier? Is hij/zij bereidt er ook echt zorg voor te dragen?quote:
Ik denk dat er veel betere plekken zijn om die zoektocht te starten. Meer voor de hand liggend ook. Zeker als je kijkt naar de reacties die Ts (ook dankzij mij, ja) in het topic heeft gekregen. Huisdierenforum bijvoorbeeld, of de vraagbaak van een vogelwebsite. Dat Fok zo groot is betekent niet automatisch dat het een goeie plek is voor al je vragen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een vraag op een forum kan toch een start zijn bij die zoektocht? Wie weet duikt er een kenner op die je de weg kan wijzen. Niet geschoten is altijd mis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |