Als dat mogelijk is dan lijkt dat me een beter plan. Dat kleine zwarte kraantje, dat zijn er namelijk twee. En tenzij het afgetapte water uit het knopje zelf stroomt zie ik niet waar het vandaan moet komen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:03 schreef klipper het volgende:
In plaats van het aftapkraantje kun je ook de kraan in de keuken opendraaien, als de druk eraf is komt er echt niet veel water meer uit de kraan.
onderhet handwieltje van dat zwarte knopje zit en heel klein uitloopje in de zwarte ring, misschien zie je het niet maar jekunt het wel voelen, grote kans dat deze draaibaar is.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:06 schreef ZomerDagDromer het volgende:
[..]
Als dat mogelijk is dan lijkt dat me een beter plan. Dat kleine zwarte kraantje, dat zijn er namelijk twee. En tenzij het afgetapte water uit het knopje zelf stroomt zie ik niet waar het vandaan moet komen.
Inderdaad! En het zijn dus twee buizen, met twee 'hoofd'schakelaars en twee aftapkraantjes. Eentje voor het warme water, en één voor het koude denk ik dan. Goed, morgen is het dan zover.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:29 schreef klipper het volgende:
[..]
onderhet handwieltje van dat zwarte knopje zit en heel klein uitloopje in de zwarte ring, misschien zie je het niet maar jekunt het wel voelen, grote kans dat deze draaibaar is.
Dat begrijp ik. Wat ik wel maf vind is dat ik niet echt een hoofdschakelaar heb, het zijn er twee. Niet dat ik dat erg vind ofzo, ik lig er niet wakker van.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:27 schreef Martijn_77 het volgende:
Voor de wasmachine hoef je alleen het koude water af te sluiten
Daarvoor hoef ik niet eens een kraan open te zetten, één buis is volgens mij standaard warm (niet degene die naar de wasmachine loopt). Ik neem aan dat dat normaal is, ik woon in een flat.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:46 schreef klipper het volgende:
Het kan ook zo zijn dat je koudwatersysteem in twee groepen ingedeeld is, dit gebeurt vaker om te voorkomen dat je gelijk het gehele huis zonder water zet.
Dus zet even een warme kraan open en voel dan eens aan de leiding of 1 van beide warm wordt.
Zoja dan heb je een koude hoofdkraan en een warme hoofdkraan, zonee dan heb je twe koud water groepen.
Flat met gedeelde stookruimte wellicht?quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:44 schreef XTracer het volgende:
Ben ik nou gek of heb je volgen mij nog geen warm en koud water bij je watermeter hoor
volgens mij ook niet. misschien iets met stadsverwarming cq een warmtewisselaar ??quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:44 schreef XTracer het volgende:
Ben ik nou gek of heb je volgen mij nog geen warm en koud water bij je watermeter hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |