abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:47:04 #1
139154 DoNirvana
Nir fucking vana
pi_41212041
Ik ga aankomende woensdag verhuizen, nu heb ik vorig jaar een pannen zet gekocht en het hele jaar door op een gasstel gekookt. Nu komt er in ons nieuwe huis een keramisch of electrisch kook plaat. Nu vroeg ik me af kan ik die pannen die ik vorig jaar heb gekocht hier gewoon weer op gebruiken ??
[TK] Marshall valvestate 8200e
Marshalls to da bône
pi_41212227
Wij weten niet wat jij voor een pannen zet hebt dus kunnen dan ook niet vertellen of die zet ook op jouw keramische plaat mag. Iets meer informatie geven dus
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:53:46 #3
139154 DoNirvana
Nir fucking vana
pi_41212278
nou ja goed dat kunnen ze wel maar zijn ze niet door de gas (vuur) gebruik aangetast of iets dergelijks ?? heb namelijk wel is gehoord dat je dan je plaat naar de knoppen helpt
Marshalls to da bône
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:57:55 #4
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_41212387
Die pannen zet zet je gewoon op het fornuis. En koken maar.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_41212391
Het gaat erom dat je pannen helemaal vlak zijn aan de onderkant. Als jouw pannen zet ook geschikt is voor een keramische plaat maakt het volgens mij niet uit als je deze eerder op gas gebruikt hebt.
pi_41212485
Bij een electrische plaat maakt het trouwens niks uit wat voor een pannen zet je hebt.
  zondag 27 augustus 2006 @ 01:08:18 #7
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_41212670
Welk merk heb je? Volgens mij zijn Tefalpannen universeel bruikbaar.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_41212895
Ik hoor altijd dat pannen die eenmaal op gas geweest zijn minder geschikt zijn voor keramisch koken, omdat ze door de ongelijk verdeelde hitte krom zouden zijn geworden.
  zondag 27 augustus 2006 @ 01:48:04 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41213707
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 00:47 schreef DoNirvana het volgende:
Ik ga aankomende woensdag verhuizen, nu heb ik vorig jaar een pannen zet gekocht en het hele jaar door op een gasstel gekookt. Nu komt er in ons nieuwe huis een keramisch of electrisch kook plaat. Nu vroeg ik me af kan ik die pannen die ik vorig jaar heb gekocht hier gewoon weer op gebruiken ??
Het kan wel MAAR:

• omdat de pannen met direct vuur in aanraking zijn geweest is de samenstelling van de pan iets veranderd in de bodem. Met name de dichtheid. Dit kan ervoor zorgen dat je aardappelen vrij moeilijk gaar worden. Dit komt overigens vaker voor dan men denkt, en vaak geven de mensen de schuld aan de kookplaat.
  • omdat de pannen op het gasstel met andere metalen delen in aanraking zijn gekomen kunnen hier miniscule braampjes ontstaan. Deze kunnen/zullen krassen maken op de glazen plaat van de keramische plaat. En dat is niet zo mooi.
  • niet iedere pannenset is geschikt om te koken op keramische platen. Zoek dit eventeeel na op de site van de fabrikant.

Mijn advies zou zijn een nieuwe pannenset te kopen, maar ik kan niet in je portemonnee kijken.
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_41214189
    Koop 1 nieuwe pan (ongeveer gelijk aan je huidige pannen zet (zoals jij het zegt)). Vergelijk de kooktijd met je oude pan --> goed --> de rest niet vervangen.... simpel.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_41214393
    Zet je huidige set in V&A en koop zelf nieuw. Het wordt door zoveel fabrikanten afgeraden. Wat staat er trouwens in de handleiding van je keramische kookplaat?

Of heb je helemaal nog geen kookplaat en overweeg je een elektrisch (keramisch of 'gewoon' elektrisch) of een inductieplaat? In dat geval kan de leverancier van die plaat beter aangeven of bij het type wat je koopt je pannen wel of niet kunnen.
    pi_41214911
    bij de weg, is het niet vooral van belang bij inductiekoken en niet bij keramisch?
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_41219678
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 02:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    bij de weg, is het niet vooral van belang bij inductiekoken en niet bij keramisch?
    Voor inductiekoken heb je speciaal geschikte pannen nodig. Bij keramisch heb je niet eerder op gas gebruikte pannen nodig.
    pi_41221877
    We gebruiken gewoon de pannen van voor onze verhuizing; ook van gas naar keramisch; de bodem was vlak, alleen van de koekepan niet. Deze laatste hebben we dus wel vervangen.
      maandag 28 augustus 2006 @ 08:48:34 #15
    139154 DoNirvana
    Nir fucking vana
    pi_41247746
    Hartstikke bedankt voor alle bruikbare reacties ik ben gister even in me nieuwe huis geweest om te kijken wat voor plaat het nou precies was, het is dus keramisch. Daarna heb ik ook even in de gebruikers handleiding gelezen, en daar stond in dat als je eenmaal op gashebt gekookt met die pannen je nieuwe pannen moe thebben voor keramisch dus word idd nieuw setje ..

Maar alsnog bedankt voor de reacties.
    Marshalls to da bône
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')