Inderdaad. Een aap, een olifant of een mongooltje 'kan' ook kunst maken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:41 schreef gdbasketcase het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van kunnen maar van, nou ja... oefenen, observeren, het leuk vinden etc. Ligt er ook aan wat voor een kunstenaar je bent natuurlijk.
En nu houd ik wijselijk mijn mond maar voordat ik nog meer onzin begin uit te kramen.
Klopt, je moet ongelovelijk veel doen in korte tijd en je krijgt veel onduidelijkheid over je heen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:04 schreef Elda het volgende:
kunstacedemie is wel aardig moeilijk...
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:04 schreef Elda het volgende:
Klopt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:25 schreef Maethor_Veleg het volgende:
[..]
Klopt, je moet ongelovelijk veel doen in korte tijd en je krijgt veel onduidelijkheid over je heen.
Eens, vooral het eerste jaar is zwaar. Daarna is het vergelijkbaar met andere studies.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:04 schreef Elda het volgende:
..Wat ben jij een idioot.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:59 schreef amies1234 het volgende:
Als er één beroep is wat GEEN beroep is is het wel kunstenaar. Een beetje alto wezen en met die kuttekeningen onder je arm de straat onveilig maken. Altijd kak, klaar studie en hoppa die uitkeringsregeling ontvangen en dan met zijn allen in de kroeg op de zak van de belastingbetaler interessant leuteren over een tekening. Nee, daar heb je wat aan. Goor piercings, alternatief kutvolk. Waardeloos beroep waar niemand op zit te wachten. Op de brandstapel ermee!
Ach, alsof een werkschuwe verfkliederaar voor ca. 1500,- euro rommel kan verkopenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:38 schreef Maethor_Veleg het volgende:
*is kunstenaar*
TS, het beeld wat jij hebt van kunstenaars stamt uit de jaren 70 toen het inderdaad veel gemakkelijker was om kunstenaar te zijn in verband met de destijds zeer populaire WIK. Maar aangezien die echt niet zo hoog zijn, en omdat het inderdaad kut is om van een uitkering te leven, worden kunstenaars opgeleid tot zelfstandig beroepsbeoefenaar, en daarmede dus zelfstandig ondernemer. We kregen lessen in muzeconomie. Als kunstenaar ben je dus ondernemer, en de meesten kunnen prima van hun eigen werk rondkomen. (weet van docenten die het er eigenlijk 'bij' doen - het doceren dan!)
Dus TS, kruip onder die steen vandaan en open die kijkers van je, of doe eerst even wat research voordat je een bevolkingsgroep als stinkende alto's bestempelt.
Ik snap dat echt niet. Als je zegt dat je het ook wel kan maken, dóe het dan!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:35 schreef BasOne het volgende:
En als ik kijk naar 'kunst' van tegenwoordig..... vindt ik er weinig kunstzinnig aan, het meeste kan je zelf ook maken.
Ik bedoel.. een stalen pin in een blok hout...... gewoon... en blok hout van 15x15cm... met een stalen pin erin.. kunst.. en nog verkopen ook voor een paar duizend eurie O.o
Meestal zit er wel een interessantere gedachte aan, en dat men grof geld betaald voor semi-shockerende troep ( als bijvoorbeeld een pistooltje gemaakt uit huid ) wil natuurlijk niet zeggen dat de hele kunstwereld verziekt is. Er is genoeg moois, ook in commercieel opzicht te vinden; denk aan de clips van gorillaz, album-covers en ga eens kijken in een museum met moderne kunst. Daar zal ongetwijfeld veel bijzitten wat je niks doet, maar ook een hoop dat wel interessant is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
Er zijn niet alleen maar van die abstracte alto's hoor. Er zitten genoeg tussen die goed realistisch kunnen schilderen/tekenen maar zeg nou zelf. Als mensen een blok hout met een spijker erin kopen, waarom zou je dan uren zitten werken aan een realistisch portret? Waarom zou een bedrijf een voor voetgangers veilige auto maken als de koper geen voetganger is? Enzovoorts...
"kunst" maken is niet zo moeilijk, ik pak een vuilnis emmer, gooi het vol met lege bierblikjes en noem het 'een goeie avond' et voila, kunst.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:46 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet. Als je zegt dat je het ook wel kan maken, dóe het dan!
Echt, de kunstwereld is net zo kapitalistisch als iedere markt. Het is puur wat de gek ervoor geeft, en ik kan kunstenaars alleen maar groot gelijk geven dat ze daar gebruik van maken. Ik bedoel, ze verdienen goed én doen precies wat ze altijd hebben willen doen. Prima toch?
Niet een beperkt beeld, wel veel gezien waarvan je denkt.. is dat kunst??quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:29 schreef Batsnek het volgende:
BasOne, ik denk dat jij een wat beperkt beeld van kunst hebt. Ga eens naar een modern kunstmuseum, als het groninger museum of het museum van de moderne kunsten in Arnhem. Daar zit ook veel spul tussen wat me niks doet, maar ook een hele hoop werk wat wel interessant is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |