Zij krijgt de woning, waarvan ik me financieel niet mee mee bezig ga houden...quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:46 schreef mgerben het volgende:
En wie krijgt het appartement, gaat dat niet 50/50?
Aan het kind vind ik ook logisch.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:49 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik moet alimentatie betalen aan het kind, logisch.
Alimentatie betalen aan haar, vind ik ook minder logisch, maar dat moet waarschijnlijk vanwege het feit dat ze geen inkomen heeft en niet in staat is om te werken ivm opvoeden van het kind.
Ik ben het met je eens, ik bedoel, het was voor mij ook een verrassing toen ik van haar hoorde dat ik ook aan haar maandelijks een bedrag moest betalen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:55 schreef mgerben het volgende:
[..]
Aan het kind vind ik ook logisch.
Maar aan haar, op welke grond?
In die link die net rondgestuurd werd stond dat familie, kinderen en ouders alimentatie kunnen eisen, net als gehuwden en geregistreerde-partners.
Niet vriend-vriendin.
Daarbij is het feit dat iemand met een kind niet kan werken toch geen alimentatiereden? Als ze wel kon werken hoefde je niets te betalen ofzo?
En van wie was het appartement?
Zou je dit niet even heel goed uitzoeken voordat je honderden euro's betaalt, en haar met een appartement achterlaat, alleen maar omdat je zo snel mogelijk je handtekening wilde zetten?
Oh, ik lees nog iets in dat gelinkte artikel.
Jij valt onder het Duitse recht als jij in Duitsland woont.
Als jij dus zsm teruggaat naar NL, en het komt tot een rechtszaak, val je niet onder dat recht.
Maar als we met advocaten gaan werken,waar zij en haar familie overigens veel meer verstand van hebben, dan bestaat de kans dat ik wellicht nog veel meer moet betalen dan alleen die 400 Euro in de maand...quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:01 schreef ozzyat105 het volgende:
ik zou toch een goeie advocaat in de arm nemen dat kan je op de lange duur geld opleveren. Je praat misschien wel over de komende 21 jaar 400 p/m= 100800 euro!!
idd... die kans zit er ook in....quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:11 schreef BlaZ het volgende:
Bovendien komt het echt tot een rechtzaak dan gaat die advocaat je ook nog eens een vermogen kosten.
Bullshit, die ex van hem gaat alles op alles zetten hem uit te kleden en dat ze nu al met 400 euro akkoord gaat betekend alleen maar dat het bedrag veel lager kan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:30 schreef BlaZ het volgende:
Kost bakken met geld en indien er een rechtzaak komt, komt dat de verstandhouding met de moeder van je kind niet ten goede.
Probeer verder af te spreken het bedrag te verlagen als je ex samen gaat wonen met een andere partner en zelf gaat werken.
Het Duitse recht ken ik niet, maar in Nederland is het iig niet zo.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:35 schreef Patch het volgende:
Ik ben het met je eens, ik bedoel, het was voor mij ook een verrassing toen ik van haar hoorde dat ik ook aan haar maandelijks een bedrag moest betalen.
Bij navraag bij enkele personen blijkt het ook zo te zijn, dit vanwege het feit dat ze nu geen inkomen heeft en dat ze niet kan werken ivm de baby.
Dit maandelijkse bedrag aan haar betalen wordt minder of wordt zelfs helemaal opgeheven als ze gaat werken of haar nieuwe partner trekt bij haar in.
Het appartement staat op naam van ons beiden, ik verhuis, verder geen nadelige consequenties voor mij lijkt me zo...
Klopt in NL is het niet zo, geloof wel dat ze het ook hiero zo wilden invoeren....quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Het Duitse recht ken ik niet, maar in Nederland is het iig niet zo.
Als jij samenwoont zonder enige vorm van contract tussen jullie beiden, hoeft de verdienende partner geen alimentatie te betalen. Jullie zijn immers niets van elkaar. Vriend-vriendin is jurdisch niets. Als één van de twee komt te overlijden ben je bijv. ook geen automatische erfgenaam.
Wat het appartement betreft: Als het een huurflat is, is er nx aan het handje. Maar als het een koophuis is, wordt de situatie anders. Maar in beide gevallen: Denk ook aan de inboedel. Je kunt wel zeggen: 'Ik ga toch terug naar Nederland', maar meubels en witgoed zijn bij elkaar toch aardig wat waard.
Oftewel: Als je gescheiden bent (nadat je eerst getrouwd bent geweest), moet partner 1 aan partner 2 alimentatie betalen indien partner 2 wegens het opvoeden van een gemeenschappelijk kind niet kan werken.quote:§ 1570
Unterhalt wegen Betreuung eines Kindes
Ein geschiedener Ehegatte kann von dem anderen Unterhalt verlangen, solange und soweit von ihm wegen der Pflege oder Erziehung eines gemeinschaftlichen Kindes eine Erwerbstätigkeit nicht erwartet werden kann.
Hier wordt gesteld dat de vader van het kind de moeder van het kind (ongeacht hun relatie) een bepaalde periode rond de zwangerschap moet onderhouden. Lid 2 gaat over een vrouw die door de zwangerschap niet meer kan werken. Tot max. 3 jaren na de geboorte van het kind moet de vader de moeder onderhouden. Maarr... dan moet er dus wel sprake zijn van ongemakken. Als je vriendin helemaal gezond is en geen arbeidsbeperkende dingen heeft overgehouden aan de zwangerschap gaat ook dit artikel niet op.quote:§ 1615l
Unterhaltsanspruch von Mutter und Vater aus Anlass der Geburt
(1) Der Vater hat der Mutter für die Dauer von sechs Wochen vor und acht Wochen nach der Geburt des Kindes Unterhalt zu gewähren. Dies gilt auch hinsichtlich der Kosten, die infolge der Schwangerschaft oder der Entbindung außerhalb dieses Zeitraums entstehen.
(2) Soweit die Mutter einer Erwerbstätigkeit nicht nachgeht, weil sie infolge der Schwangerschaft oder einer durch die Schwangerschaft oder die Entbindung verursachten Krankheit dazu außerstande ist, ist der Vater verpflichtet, ihr über die in Absatz 1 Satz 1 bezeichnete Zeit hinaus Unterhalt zu gewähren. Das Gleiche gilt, soweit von der Mutter wegen der Pflege oder Erziehung des Kindes eine Erwerbstätigkeit nicht erwartet werden kann. Die Unterhaltspflicht beginnt frühestens vier Monate vor der Geburt; sie endet drei Jahre nach der Geburt, sofern es nicht insbesondere unter Berücksichtigung der Belange des Kindes grob unbillig wäre, einen Unterhaltsanspruch nach Ablauf dieser Frist zu versagen.
[...]
cool...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:06 schreef ChrisJX het volgende:
Tot max. 3 jaren na de geboorte van het kind moet de vader de moeder onderhouden. Maarr... dan moet er dus wel sprake zijn van ongemakken. Als je vriendin helemaal gezond is en geen arbeidsbeperkende dingen heeft overgehouden aan de zwangerschap gaat ook dit artikel niet op.
Oftewel: voorlopig heb ik nog niets kunnen vinden wat erop duidt dat jij voor je vriendin alimentatie moet betalen.
Ik weet ook niet wat er in onderliggende regelingen of in jurisprudentie is geregeld...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:13 schreef Patch het volgende:
Ben alleen bang dat ze een verrekte goeie advocaat weet te vinden die een of andere maas in de wet weet te vinden en dat ik dan uiteindelijk meer moet betalen dan 400 Euro maandelijks....
http://de.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCsseldorfer_Tabellequote:Ik bedoel, wat moet ik eigenlijk aan kinderalimentatie betalen? Of nee, dat wordt natúurlijk aan de hand van mijn salaris berekend....
Ik heb begrepen dat het kind in kwestie vrij klein is, dus ik denk 204 euro p/m. Het is immers een minderjarig, buitenechtelijk kind.quote:Der Gesetzgeber sieht nur für minderjährige nicht eheliche Kinder mit der alle zwei Jahre erneuerten Verordnung zum Regelbetrag konkrete Zahlen zur Höhe des Unterhalts vor.
Die Verordnung 2005 nennt für die
Altersstufen von 0-5 von 6-11 von 12-17
204 EUR 247 EUR 291 EUR
keejquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:55 schreef ChrisJX het volgende:
ZOEK RECHTSHULP
En vraag in OUD oid ff na wat ze daar zoal voor bedrag aan alimentatie krijgen
quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:55 schreef ChrisJX het volgende:
ZOEK RECHTSHULP
Jouw situatie zal heel anders zijn. Je kunt geen leentjebuur spelen en uit andere alimentatiezaken pikken wat jou bevaltquote:En vraag in OUD oid ff na wat ze daar zoal voor bedrag aan alimentatie krijgen
goeie raadquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:55 schreef ChrisJX het volgende:
goeie raadquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:55 schreef ChrisJX het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |