Lijkt me een slecht plan.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:35 schreef JK het volgende:
Vandalisme doe je niets tegen (tenzij de politie eens hard op gaat treden en elke vandalist gewoon met de knuppel een paar goeie meppen op z'n reet, rug en knieen geeft) , dus denk vooruit en probeer te voorkomen dat ze het nogmaals doen door alternatieven te zoeken zoals plexiglas of in het uiterste geval die halve zeecontainer.
Ik kan me nog wel herinneren dat men plexiglas gebruikte. Het was toen de sport om het in de hens te steken zodat ervan die leuke grote druppels ontstonden. Uiteindelijk bleek glas toch iets minder gevaarlijk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:35 schreef JK het volgende:
Als ze nou plexiglas er van maken of gewoon een halve zeecontainer neerzetten voor de mensen om in de schuilen voor regen etc. als ze op de bus moeten wachten... nee, men blijft glas gebruiken en er dus als het ware om vragen.
kijk dat zijn tenminste oplossingen waar ik van houquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:47 schreef postmortum het volgende:
smijt ze door het glas van het bushokje heen
Zit geen glas meer in, dan gooi ik ze dus door de lucht de struiken inquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:47 schreef postmortum het volgende:
smijt ze door het glas van het bushokje heen
Ach, vorige week hebben ze nog mn ruit van m'n auto ingeslagen en even gesnuffeld in mn dashboardkastje. Dus alleen van aan autoinbraken kunnen glasfabrieken prima leven.quote:niet zo negatief allemaal. anders zou de glasfabriek failiet gaan,
Het is nu al zo vaak gebeurd, maar ik weet dus echt niet wie het zijn.... maar mijn woonkamer zit ook aan de achterkant van m'n appartement en dus niet aan de straatkant, waardoor ik die schoffies nooit zie. Misschien eens een webcam neerzetten en 'm bij beweging snapshots laten maken. Maargoed, er rijd hier nog aardig wat verkeer....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:52 schreef longinus het volgende:
Het zijn meestal bekende groepjes die ze slopen, maar omdat ze niet op heterdaad worden betrapt doen ze er niks aan.
Als je ze rond een bushokje ziet hangen en je belt de politie dan komen diie geen eens omdat het geen prioriteit heeft en er nog niks is gebeurt.
Ik heb zelf een tijdje bij een bedrijf gewerkt wat abri's deed plaatsen. Daar heb ik toendertijd ook al eens de vraag gesteld over plexiglas.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:35 schreef JK het volgende:
Wat is er leuk aan?
Bij dit bushokje gooien ze ong. om de 2 weken de ruiten in en Connexxion of welk verantwoordelijk bedrijf ervoor is zo stom om elke keer weer het glas te vervangen. Als ze nou plexiglas er van maken of gewoon een halve zeecontainer neerzetten voor de mensen om in de schuilen voor regen etc. als ze op de bus moeten wachten... nee, men blijft glas gebruiken en er dus als het ware om vragen.
Tuurlijk is het leuk om iets kapot te gooien of ruiten in te slaan, maar dan wel van jezelf, niet van een ander. Kunnen die kereltjes die dat doen niet thuis de ruiten kapot slaan en daarna de eigen
nee, meestal blijven deze eigendom van een reclame bedrijf. De inkomsten verdient men terug door de reclame wat erin hangt, en worden er contracten gemaakt voor billboardsquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:43 schreef Cassius het volgende:
Stuur een brief naar de gemeente, die is eigenaar van de bushokjes.
Duidelijk antwoord !quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:56 schreef john6 het volgende:
[..]
Ik heb zelf een tijdje bij een bedrijf gewerkt wat abri's deed plaatsen. Daar heb ik toendertijd ook al eens de vraag gesteld over plexiglas.
Echter dit geeft een probleem voor de eigenaar van de abri's. Omdat deze eigendom blijven van het bedrijf, men plaatst deze en heeft inkomsten uit de reclames die erin worden gehangen, moet men ook zelf zorg dragen dat deze abri's intact blijven.
Plexiglas heeft de volgende nadelen die niet opwegen tegen het vervangen van een nieuwe ruit.
1) het word na verloop van tijd dof / grijs waardoor men er niet meer doorheen kan kijken
2) door vandalisme wordt erin gekrast en bewerkt met graffiti, welke men dan niet op een simpele wijze kan verwijderen.
Veelal word er gedacht als men weer eens ziet dat er een ruit uitligt dat het vandalisme is, dit gebeurt ook idd veel. Echter let eens op als het slecht weer is geweest en het heeft hard gewaaid, dan zie je op meerdere plaatsen het glas eruit liggen. Dit om de simpele reden dat de abri speling heeft en de mogelijkheid bestaat dat de profielen het glas raken waardoor deze spontaan springen
ja, en die schaamhaar in dat bord friet van je zal je ook wel uit je eigen broek hebben gehaald !quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:06 schreef -Sandstorm- het volgende:
Volgens mij doe je het gewoon zelf.....
Net als brandweerlieden die bossen in de fik steken om zichzelf werk te verschaffen.
Tegenwoordig wordt hier gebruik gemaakt van glas dat totaal uit elkaar valt als de ruit breekt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:04 schreef JK het volgende:
[..]
Duidelijk antwoord !![]()
Wel raar dat het spontaan kan springen, en heel apart als er 3 ruiten uitliggen of zelfs 1 helemal eruit en 2 voor de helft (alleen de onderkant 'weg'). Verklaar alleen niet waar de tijdentabel is gebleven![]()
Enige irritante is al dat glas op straat... met mn auto banjer ik er wel doorheen, met de motor en fiets ben ik er minder happig op (al heb ik dikke noppen op mn motor waar dat glas niet doorheen kan)
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:08 schreef JK het volgende:
[..]
ja, en die schaamhaar in dat bord friet van je zal je ook wel uit je eigen broek hebben gehaald !![]()
En waarom heeft men, voor zover ik weet, maar in 1 stad bedacht om Lexaan te gebruiken?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:56 schreef john6 het volgende:
[..]
Ik heb zelf een tijdje bij een bedrijf gewerkt wat abri's deed plaatsen. Daar heb ik toendertijd ook al eens de vraag gesteld over plexiglas.
Echter dit geeft een probleem voor de eigenaar van de abri's. Omdat deze eigendom blijven van het bedrijf, men plaatst deze en heeft inkomsten uit de reclames die erin worden gehangen, moet men ook zelf zorg dragen dat deze abri's intact blijven.
Plexiglas heeft de volgende nadelen die niet opwegen tegen het vervangen van een nieuwe ruit.
1) het word na verloop van tijd dof / grijs waardoor men er niet meer doorheen kan kijken
2) door vandalisme wordt erin gekrast en bewerkt met graffiti, welke men dan niet op een simpele wijze kan verwijderen.
Veelal word er gedacht als men weer eens ziet dat er een ruit uitligt dat het vandalisme is, dit gebeurt ook idd veel. Echter let eens op als het slecht weer is geweest en het heeft hard gewaaid, dan zie je op meerdere plaatsen het glas eruit liggen. Dit om de simpele reden dat de abri speling heeft en de mogelijkheid bestaat dat de profielen het glas raken waardoor deze spontaan springen
Met een fiets ben ik er echt niet happig op, maar zal het straks eens proberen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:11 schreef john6 het volgende:
[quote]Op zaterdag 26 augustus 2006 11:04 schreef JK het volgende:
[..]
Kun je rusig doorheen rijden, tis veiligheidsglas
dat werkt niet met instituten als 'knuffelallochtonen' , 'zelfbenoemde viva-psychologen' , 'verkiezingstijd voor de tweede kamer en ministerraad' en 'boomknuffelaars'.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:41 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Lijkt me een slecht plan.
De 'kwaliteit' van de bushokjes gaat op deze manier achteruit omdat één groepje het verpest voor de rest.
Beter is om het bij de bron aan te pakken, de vandalen zelf (of de ouders ervan).
geen idee, is al ruim 10 jaar geleden dat ik dat werk deed, dus er is ook heel veel veranderd. en als men kunstof als lexaan gebruikt? mischien een test?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En waarom heeft men, voor zover ik weet, maar in 1 stad bedacht om Lexaan te gebruiken?
zet er eens een camera op snachts (webcam desnoods, als het maar zichtbaar is) en kijk welke randdebielen het zijn, en mail het naar hun ouders,quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:35 schreef JK het volgende:
lang verhaal...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |