abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:35:54 #1
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_41190349
Wat is er leuk aan?
Heb voor m'n huis een bushokje staan aan de overkant van de straat en die is er elke keer slachtoffer van. Toen ik afgelopen nacht naar mn nest ging, en nog even uit het raam keek, zag ik dat ze weer 3 ruiten eruit gegooid hadden. De tijdentabel zat er niet in, maar dat klopt, die was de vorige keer al gejat.

Bij dit bushokje gooien ze ong. om de 2 weken de ruiten in en Connexxion of welk verantwoordelijk bedrijf ervoor is zo stom om elke keer weer het glas te vervangen. Als ze nou plexiglas er van maken of gewoon een halve zeecontainer neerzetten voor de mensen om in de schuilen voor regen etc. als ze op de bus moeten wachten... nee, men blijft glas gebruiken en er dus als het ware om vragen.

Tuurlijk is het leuk om iets kapot te gooien of ruiten in te slaan, maar dan wel van jezelf, niet van een ander. Kunnen die kereltjes die dat doen niet thuis de ruiten kapot slaan en daarna de eigen moeder verrotslaan omdat ze zo'n kutkind heeft geproduceerd ?

Vandalisme doe je niets tegen (tenzij de politie eens hard op gaat treden en elke vandalist gewoon met de knuppel een paar goeie meppen op z'n reet, rug en knieen geeft) , dus denk vooruit en probeer te voorkomen dat ze het nogmaals doen door alternatieven te zoeken zoals plexiglas of in het uiterste geval die halve zeecontainer.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:38:18 #2
148573 Skitmark
Love Filled 1/1
pi_41190376
ookal is je aanpak misschien wat hard, ben ik het 110% met je eens.
"There Is No Spoone".
"........."
"....Then How Do We Eat Soup"
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:41:42 #3
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_41190432
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:35 schreef JK het volgende:
Vandalisme doe je niets tegen (tenzij de politie eens hard op gaat treden en elke vandalist gewoon met de knuppel een paar goeie meppen op z'n reet, rug en knieen geeft) , dus denk vooruit en probeer te voorkomen dat ze het nogmaals doen door alternatieven te zoeken zoals plexiglas of in het uiterste geval die halve zeecontainer.
Lijkt me een slecht plan.
De 'kwaliteit' van de bushokjes gaat op deze manier achteruit omdat één groepje het verpest voor de rest.
Beter is om het bij de bron aan te pakken, de vandalen zelf (of de ouders ervan).
Ga doorrrrrr!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:43:34 #4
111843 Cassius
Something's fucky
pi_41190459
Stuur een brief naar de gemeente, die is eigenaar van de bushokjes.
pi_41190536
smijt ze door het glas van het bushokje heen
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_41190571
niet zo negatief allemaal. anders zou de glasfabriek failiet gaan,
pi_41190578
quote:
Als ze nou plexiglas er van maken of gewoon een halve zeecontainer neerzetten voor de mensen om in de schuilen voor regen etc. als ze op de bus moeten wachten... nee, men blijft glas gebruiken en er dus als het ware om vragen.
Ik kan me nog wel herinneren dat men plexiglas gebruikte. Het was toen de sport om het in de hens te steken zodat ervan die leuke grote druppels ontstonden. Uiteindelijk bleek glas toch iets minder gevaarlijk.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_41190613
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:47 schreef postmortum het volgende:
kijk dat zijn tenminste oplossingen waar ik van hou
kei hard gooien door gehard glas van 6 cm dik
en dan net zolang tot hij er helemaal door heen gaat
plus een boete van 2500 euro om de boel weer te maken
pi_41190616
Het zijn meestal bekende groepjes die ze slopen, maar omdat ze niet op heterdaad worden betrapt doen ze er niks aan.
Als je ze rond een bushokje ziet hangen en je belt de politie dan komen diie geen eens omdat het geen prioriteit heeft en er nog niks is gebeurt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:53:16 #10
4259 JK
pi_41190647
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:47 schreef postmortum het volgende:
Zit geen glas meer in, dan gooi ik ze dus door de lucht de struiken in
quote:
niet zo negatief allemaal. anders zou de glasfabriek failiet gaan,
Ach, vorige week hebben ze nog mn ruit van m'n auto ingeslagen en even gesnuffeld in mn dashboardkastje. Dus alleen van aan autoinbraken kunnen glasfabrieken prima leven.
En als ze dat nou door de weeks deden, nee precies zaterdagavond toen ik wilde gaan stappen en 2 man achterin mn auto moesten. Snel glas eruit gezogen, plasticzak op het gat geplakt en wezen stappen. Dag erna pas naar carglass . Maargoed, dat is offtopic, al gaat het wel over glas
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:54:42 #11
4259 JK
pi_41190686
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:52 schreef longinus het volgende:
Het zijn meestal bekende groepjes die ze slopen, maar omdat ze niet op heterdaad worden betrapt doen ze er niks aan.
Als je ze rond een bushokje ziet hangen en je belt de politie dan komen diie geen eens omdat het geen prioriteit heeft en er nog niks is gebeurt.
Het is nu al zo vaak gebeurd, maar ik weet dus echt niet wie het zijn.... maar mijn woonkamer zit ook aan de achterkant van m'n appartement en dus niet aan de straatkant, waardoor ik die schoffies nooit zie. Misschien eens een webcam neerzetten en 'm bij beweging snapshots laten maken. Maargoed, er rijd hier nog aardig wat verkeer....
pi_41190741
quote:
Wat is er leuk aan?

Bij dit bushokje gooien ze ong. om de 2 weken de ruiten in en Connexxion of welk verantwoordelijk bedrijf ervoor is zo stom om elke keer weer het glas te vervangen. Als ze nou plexiglas er van maken of gewoon een halve zeecontainer neerzetten voor de mensen om in de schuilen voor regen etc. als ze op de bus moeten wachten... nee, men blijft glas gebruiken en er dus als het ware om vragen.

Tuurlijk is het leuk om iets kapot te gooien of ruiten in te slaan, maar dan wel van jezelf, niet van een ander. Kunnen die kereltjes die dat doen niet thuis de ruiten kapot slaan en daarna de eigen
Ik heb zelf een tijdje bij een bedrijf gewerkt wat abri's deed plaatsen. Daar heb ik toendertijd ook al eens de vraag gesteld over plexiglas.
Echter dit geeft een probleem voor de eigenaar van de abri's. Omdat deze eigendom blijven van het bedrijf, men plaatst deze en heeft inkomsten uit de reclames die erin worden gehangen, moet men ook zelf zorg dragen dat deze abri's intact blijven.

Plexiglas heeft de volgende nadelen die niet opwegen tegen het vervangen van een nieuwe ruit.
1) het word na verloop van tijd dof / grijs waardoor men er niet meer doorheen kan kijken
2) door vandalisme wordt erin gekrast en bewerkt met graffiti, welke men dan niet op een simpele wijze kan verwijderen.

Veelal word er gedacht als men weer eens ziet dat er een ruit uitligt dat het vandalisme is, dit gebeurt ook idd veel. Echter let eens op als het slecht weer is geweest en het heeft hard gewaaid, dan zie je op meerdere plaatsen het glas eruit liggen. Dit om de simpele reden dat de abri speling heeft en de mogelijkheid bestaat dat de profielen het glas raken waardoor deze spontaan springen
pi_41190771
Wie post ff dat leuke smiley-ding met die smiley die door een bushokje tyft?
pi_41190832
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:43 schreef Cassius het volgende:
Stuur een brief naar de gemeente, die is eigenaar van de bushokjes.
nee, meestal blijven deze eigendom van een reclame bedrijf. De inkomsten verdient men terug door de reclame wat erin hangt, en worden er contracten gemaakt voor billboards
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:04:01 #15
4259 JK
pi_41190903
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:56 schreef john6 het volgende:

[..]

Ik heb zelf een tijdje bij een bedrijf gewerkt wat abri's deed plaatsen. Daar heb ik toendertijd ook al eens de vraag gesteld over plexiglas.
Echter dit geeft een probleem voor de eigenaar van de abri's. Omdat deze eigendom blijven van het bedrijf, men plaatst deze en heeft inkomsten uit de reclames die erin worden gehangen, moet men ook zelf zorg dragen dat deze abri's intact blijven.

Plexiglas heeft de volgende nadelen die niet opwegen tegen het vervangen van een nieuwe ruit.
1) het word na verloop van tijd dof / grijs waardoor men er niet meer doorheen kan kijken
2) door vandalisme wordt erin gekrast en bewerkt met graffiti, welke men dan niet op een simpele wijze kan verwijderen.

Veelal word er gedacht als men weer eens ziet dat er een ruit uitligt dat het vandalisme is, dit gebeurt ook idd veel. Echter let eens op als het slecht weer is geweest en het heeft hard gewaaid, dan zie je op meerdere plaatsen het glas eruit liggen. Dit om de simpele reden dat de abri speling heeft en de mogelijkheid bestaat dat de profielen het glas raken waardoor deze spontaan springen
Duidelijk antwoord !
Wel raar dat het spontaan kan springen, en heel apart als er 3 ruiten uitliggen of zelfs 1 helemal eruit en 2 voor de helft (alleen de onderkant 'weg'). Verklaar alleen niet waar de tijdentabel is gebleven

Enige irritante is al dat glas op straat... met mn auto banjer ik er wel doorheen, met de motor en fiets ben ik er minder happig op (al heb ik dikke noppen op mn motor waar dat glas niet doorheen kan)
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:06:03 #16
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_41190945
Volgens mij doe je het gewoon zelf.....
Net als brandweerlieden die bossen in de fik steken om zichzelf werk te verschaffen.
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:08:34 #17
4259 JK
pi_41191001
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:06 schreef -Sandstorm- het volgende:
Volgens mij doe je het gewoon zelf.....
Net als brandweerlieden die bossen in de fik steken om zichzelf werk te verschaffen.
ja, en die schaamhaar in dat bord friet van je zal je ook wel uit je eigen broek hebben gehaald !
pi_41191026
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:04 schreef JK het volgende:

[..]

Duidelijk antwoord !
Wel raar dat het spontaan kan springen, en heel apart als er 3 ruiten uitliggen of zelfs 1 helemal eruit en 2 voor de helft (alleen de onderkant 'weg'). Verklaar alleen niet waar de tijdentabel is gebleven

Enige irritante is al dat glas op straat... met mn auto banjer ik er wel doorheen, met de motor en fiets ben ik er minder happig op (al heb ik dikke noppen op mn motor waar dat glas niet doorheen kan)
Tegenwoordig wordt hier gebruik gemaakt van glas dat totaal uit elkaar valt als de ruit breekt.
Daardoor heb je minder/geen scherpe scherven waar je je aan kan verwonden.
pi_41191049
[quote]Op zaterdag 26 augustus 2006 11:04 schreef JK het volgende:

[..]

Duidelijk antwoord !

Goed lezen is ook een kunst.

Kun je rusig doorheen rijden, tis veiligheidsglas
pi_41191057
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:08 schreef JK het volgende:

[..]

ja, en die schaamhaar in dat bord friet van je zal je ook wel uit je eigen broek hebben gehaald !
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:12:48 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41191081
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:56 schreef john6 het volgende:

[..]

En waarom heeft men, voor zover ik weet, maar in 1 stad bedacht om Lexaan te gebruiken?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:13:31 #22
4259 JK
pi_41191092
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:11 schreef john6 het volgende:
[quote]Op zaterdag 26 augustus 2006 11:04 schreef JK het volgende:

[..]
Kun je rusig doorheen rijden, tis veiligheidsglas
Met een fiets ben ik er echt niet happig op, maar zal het straks eens proberen.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:14:09 #23
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41191104
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:41 schreef Ablaze het volgende:

[..]

Lijkt me een slecht plan.
De 'kwaliteit' van de bushokjes gaat op deze manier achteruit omdat één groepje het verpest voor de rest.
Beter is om het bij de bron aan te pakken, de vandalen zelf (of de ouders ervan).
dat werkt niet met instituten als 'knuffelallochtonen' , 'zelfbenoemde viva-psychologen' , 'verkiezingstijd voor de tweede kamer en ministerraad' en 'boomknuffelaars'.

bovendien zijn de agenten in kwestie gewoon lui en ongemotiveerd.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_41191135
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En waarom heeft men, voor zover ik weet, maar in 1 stad bedacht om Lexaan te gebruiken?
geen idee, is al ruim 10 jaar geleden dat ik dat werk deed, dus er is ook heel veel veranderd. en als men kunstof als lexaan gebruikt? mischien een test?
pi_41191381
quote:
lang verhaal...
zet er eens een camera op snachts (webcam desnoods, als het maar zichtbaar is) en kijk welke randdebielen het zijn, en mail het naar hun ouders,

het is heel simpel, waarschijnlijk zijn het dezelfde piemels, als die het niet meer doen = gelukkig bushok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')