Murphy's Law: Anything that CAN go wrong, WILL go wrong.
En zo geschiede....
Het begon allemaal gistermiddag. Een belletje van ons kantoor in Las Vegas dat er een piepend geluid uit hun serverhok kwam. Bij nader onderzoek bleek 1 van de 4 UPS-en een dode batterij te hebben. Geen probleem, ik bestel online een nieuwe en binnen enkele dagen zou een nieuwe afgeleverd worden. (Begin volgende week dus).
Vanmorgen opeens een belletje van het Las Vegas kantoor: Niemand kan inloggen. Wat blijkt? De Gbit switch waar de servers op zitten aangesloten is gaar. En dat niet alleen, in de Sonicwall Firewall/VPN unit zit ook geen leven meer. 2 apparaten op hetzelfde moment morsdood.
Dus ik ze telefonisch helpen met het veplaatsen van de kabels van de serverswitch naar een andere switch zodat ze in ieder geval weer kunnen inloggen. Maar hun internetconnectie nog steeds plat.
En om het helemaal mooi te maken: Nu krijg ik net een telefoontje van het Las Vegas kantoor dat op 1 van de servers 1 van de schijven een rood lichtje heeft. Op zich geen probleem, want het is RAID en ik hoef alleen maar een hot-swappable schijf terug te plaatsen en de server blijft wel doordraaien.
Maar wat mij steekt is is dat binnen 24 uur in principe vier dingen fout gaan in 1 serverhok...... en daarom ga ik een advocaat inhuren en Murphy aanklagen!!!
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin