abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:51:37 #26
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41177813
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:26 schreef garnage-patrick het volgende:
vergeet je roestbehandeling niet

maar jonge, een 1.4? dan heb je met een (sl)opel hooguit 60 pk... en dan ga je er een bodykit en te grote uitlaat onder hange om hem stoer te laten lijken...
ik ga er eerst ander blok in zetten en compleet aanpassen VOOR dat ik er een bodykit opzet
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:53:24 #27
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_41177886
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:09 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]

maar dan in het wit


Opel Astra F, bouwjaar 1992.


standaard zit er een 1.4 blokje in maar wil er een 156PK 2.0 blok in gooien, of hoger
Sjonnieauto?! vind het meer een 65+bak
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:53:57 #28
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41177899
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:32 schreef Quint24 het volgende:
Je mag dan wel de : bezinepomp vervangen, voorwiel ophaning, versnellingsbak, inspuitcomputer+kabelboom, stabilisatorstang achter bij plaatsen, schrijfremmen achter, rembekrachtiger,remkracht verdeler, schijfremmen voor, remklauwen voor, radiateur, (en als je nog stuurbekrahtiging wild een ander stuurhuis, stuurbekraghtigingspomp, en een stuurbekraachtings potje bij plaatsen tenzij de 1.4 uit 1992 stuurbekrachting heeft).

oh ja en hij moet dan nog door de RDW herkeurt worden.

Kan je niet beter gelijk een Astra GSI kopen dan ben je voordeliger uit dan een astra 1.4i om te bouwen.
Heeft stuurbekrachtiging ja..
en ik weet dondersgoed wat allemaal vervangen moet worden..

verschil is dat de Astra GSI geen Calibra blok er in heeft, en die komt hier wel in..

gast die die site poste heb ik eventjes gekeken..
alles wordt aangepast.. en je heb dan straks 6 versnellingen in je autotje...


en dan kun je denken.. oh wat een kut astra.. maar als die astra naast jou autotje staat of wie dan ook.. is het geen kut astratje meer
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:55:30 #29
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41177950
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:53 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Sjonnieauto?! vind het meer een 65+bak
dat mag jij vinden
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:00:06 #30
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_41178127
Enige BMW, Cosworth, Supra... allemaal grote verhalen maar het blijft een FWD.

En dat is kut
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_41178312
Tjah iederen beweerd z'n auto om te bouwen slechts een enkeling doet het daadwerkelijk. Als je echt wist waar je over praat kocht je wel gelijk een 16V GSI die is alvast een stuk beter opgewassen tegen al het geweld.

Een gaar roest doosje kopen met de intenties om hem sneller te maken Kanloos!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:08:04 #32
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41178418
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:04 schreef 1299 het volgende:
Tjah iederen beweerd z'n auto om te bouwen slechts een enkeling doet het daadwerkelijk. Als je echt wist waar je over praat kocht je wel gelijk een 16V GSI die is alvast een stuk beter opgewassen tegen al het geweld.

Een gaar roest doosje kopen met de intenties om hem sneller te maken Kanloos!
net zo kanslooos als je reactie
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:08:52 #33
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41178442
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:00 schreef daNpy het volgende:
Enige BMW, Cosworth, Supra... allemaal grote verhalen maar het blijft een FWD.

En dat is kut
is jou.. 66 1300 Marathon Coupé niet kut dan?
pi_41178497
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:08 schreef Asmooh het volgende:

[..]

net zo kanslooos als je reactie
hij heeft wel gelijk! wat je nu wilt doen is een auto opvoeren die er helemaal niet voor gemaakt is. kan je idd beter een astra gsi 16V kopen. die heeft het onderstel en de remmen ervoor.

dat je straks een calibra blok krijgt maakt niet veel verschil want als het hetzelfde bouwjaar is is het hetzelfde blokkie!

en jammer dat een golf gti 16v uit 86 je alsnog te snel af is
pi_41178605
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:08 schreef Asmooh het volgende:

[..]

is jou.. 66 1300 Marathon Coupé niet kut dan?
Het wagentje heeft wel rwd! en is lekker licht.
pi_41178643
waarom zou je een antieke 1.4 astra kopen om daar vervolgens bakken met geld in te stoppen, terwijl ze volledig gesjond met lilleke spoilers en flipflop verf onder de 500e op marktplaats te vinden zijn? (zegt ook wat over de restwaarde na je verbouwing zeg maar )

als je zonodig van je geld af moet kan je het ook wel naar mij overmaken
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_41178816
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:08 schreef Asmooh het volgende:

[..]

net zo kanslooos als je reactie
Inhoudelijk reageren is ook niet aan jou uitbesteed is het wel? Een gare astra van die tijd is zelfs in GSI vorm totaal niet duur. Waarom zou je dan voor die paar knaken gaan besparen als je daarna er juist weer 10X zoveel geld tegenaan moet gooien.

Ach over een jaar of 10 zie je vast het licht wel
pi_41178851
Het zal wel een hobby van Asmooh zijn en een hobby mag geld kosten.

Asmooh, laat ze maar lekker zeuren en doe lekker wat je leuk vind ook al kost het geld.
Als het puur oom het geld gaat hebben sommigen wel gelijk, dan kun je beter een GSI kopen.
Maar als het je om het sleutelen te doen is: GO for it!
pi_41178969
Ach dr is nog zat te sleutelen aan een GSI Blijft een opel he hahaahha
pi_41179240
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:23 schreef 1299 het volgende:
Ach dr is nog zat te sleutelen aan een GSI Blijft een opel he hahaahha
een GSI is wèl vies snel, en ondanks dat het leeuwendeel gaar getrapt is zijn er nog wel redelijke exemplaren te vinden, ook voor weinig,

als je met een 15 jaar oude 1.4 gaat rijden alsof het een GSI is, (want dat andere blok gaat er toch niet van komen) dan hang je wel regelmatig onder je auto ja.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_41179295
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:31 schreef extreme het volgende:

[..]

een GSI is wèl vies snel, en ondanks dat het leeuwendeel gaar getrapt is zijn er nog wel redelijke exemplaren te vinden, ook voor weinig,

als je met een 15 jaar oude 1.4 gaat rijden alsof het een GSI is, (want dat andere blok gaat er toch niet van komen) dan hang je wel regelmatig onder je auto ja.
Jawel een werknemer van mij heeft ook een 16V GSI, zijn idd goed snel ja Al win ik stiekum wel net aan bi het stoplicht En hij heeft ook een goed exemplaar te pakken. Maar gemiddeld gezien heb je er toch wel aardig wat gedonder mee.
pi_41179387
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk aan is om een roestbak ouder dan 13 jaar te kopen om geld te besparen om hem "sneller" te maken? Er wordt zoveel geld ingestoken dat ik bij mezelf denk: je kan toch beter al het geld dat je voor die onzin uit zou trekken bij elkaar leggen en gelijk een wat nieuwere auto kopen, met meer luxe, een nieuwere generatie moter, lagere kilomterstand enzovoort. Ik ben 18 en veel van mijn leeftijdsgenoten zie ik hetzelfde doen. Bakken met geld steken ze in tuning, bumpers, spoilers en velgen. En dan rijden ze tegen een paaltje aan omdat ze door hun lompe rijgedrag uit moeten wijken. Daat gaat je nieuwe bumper!
pi_41179501
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:34 schreef Xbox_360 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk aan is om een roestbak ouder dan 13 jaar te kopen om geld te besparen om hem "sneller" te maken? Er wordt zoveel geld ingestoken dat ik bij mezelf denk: je kan toch beter al het geld dat je voor die onzin uit zou trekken bij elkaar leggen en gelijk een wat nieuwere auto kopen, met meer luxe, een nieuwere generatie moter, lagere kilomterstand enzovoort. Ik ben 18 en veel van mijn leeftijdsgenoten zie ik hetzelfde doen. Bakken met geld steken ze in tuning, bumpers, spoilers en velgen. En dan rijden ze tegen een paaltje aan omdat ze door hun lompe rijgedrag uit moeten wijken. Daat gaat je nieuwe bumper!
True.. al heb ik zelf een auto van 10 jaar oud en daar ga ik ook een aardig bedrag in steken. Maar dan heb ik wel een auto met sloot vermogen waar de meeste sportieve auto's nog een puntje aan kunnen zuigen. Het uiterlijk laat ik dan ook ongemoeid. Ik heb liever een wolf in schaapskleren dan zo'n opzichtige kermiswagen.
pi_41179562
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:34 schreef Xbox_360 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk aan is om een roestbak ouder dan 13 jaar te kopen om geld te besparen om hem "sneller" te maken? Er wordt zoveel geld ingestoken dat ik bij mezelf denk: je kan toch beter al het geld dat je voor die onzin uit zou trekken bij elkaar leggen en gelijk een wat nieuwere auto kopen, met meer luxe, een nieuwere generatie moter, lagere kilomterstand enzovoort. Ik ben 18 en veel van mijn leeftijdsgenoten zie ik hetzelfde doen. Bakken met geld steken ze in tuning, bumpers, spoilers en velgen. En dan rijden ze tegen een paaltje aan omdat ze door hun lompe rijgedrag uit moeten wijken. Daat gaat je nieuwe bumper!
ik heb een Mini Cooper uit '91waar inmiddels 12k in zit (voornamelijk in de techniek en de ombouw naar vol cabrio),

maar ik denk niet dat ik een leukere auto zou kunnen vinden
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_41179634
Mooie wagen man
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_41179656
10 jaar oud vind ik nog best gaan. Als je goed kijkt op autotrack kun je er toch wel wat leuke auto's voor een aardige prijs vinden van rond dat bouwjaar. Persoonlijk vind ik de Seat Ibiza wel wat hebben, is mischien te overwegen als eerste auto. Ik zou er alleen niks aan veranderen. Enige wat ik er aan zou doen is een schoonmaakbeurt
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:42:37 #47
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41179702
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:18 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Deze heeft GSi velgen. .
en spatbordranden...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_41179954
Opel uit 92?

ls je daar een 2.0 blok in hangt weet je zeker dat op alle punten waar hij nu aan het rotten is alles afbreekt

Misschien dat het in een scherpe bocht je overkomt
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:49:29 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_41179961
Die C20XE krijg je er zowieso niet in zonder je complete voorzooitje mee te bouwen, heb ik ook moeten doen...alleen FF hoofdremcilinder remdrukverdeler achter en idd de schijfjes op de achteras zetten als je jezelf een beetje heel wilt houden

En idd er is géén verschil tussen een Calibra C20XE en een Astra C20XE blok, behalve dat er wat slangetjes van de koeling e.d. nét FF anders lopen geloof ik

Je kan trouwens nét zo makkelijk een Cali turbo blok erin hangen icm de 6 bak, alleen moet de bak dan even aangepast woren van 4WD naar FWD...reken dan wel voor een complete set (blok/bak/kabelboom + ECU) op een kleine 4000 ¤ en dan heb je nog niet eens een nieuwe föhn of dikkere intercooler, én dan moet ie nog FF goed ingebouwd worden
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_41180188
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:10 schreef rival het volgende:

[..]

hij heeft wel gelijk! wat je nu wilt doen is een auto opvoeren die er helemaal niet voor gemaakt is. kan je idd beter een astra gsi 16V kopen. die heeft het onderstel en de remmen ervoor.

dat je straks een calibra blok krijgt maakt niet veel verschil want als het hetzelfde bouwjaar is is het hetzelfde blokkie!

en jammer dat een golf gti 16v uit 86 je alsnog te snel af is
Dat Calibra blok waar hij het over had, heeft ongemodificeert 200+ PK's... (turbo). Stage 1 tuning kost je (voor een degelijke uitvoering) een redelijke 500 euro en levert je uiteindelijk 240pk'tjes op... Dat was stage 1.

Nadeel blijft altijd FWD.
RWD/AWD

Veel succes ermee Asmooh! Het beste kun je je op het OpelForum registreren met dergelijke projecten... En Mathijsen Technics is een goed bedrijf. Er zijn zat mensen die hun onderdelen daar vandaan hebben om hun 1.2/1.4/1.6 whatever om te bouwen van soms 60pk naar zelfs 350pk... Reken er wel op dat je er met 5000 euro dan niet komt... Een goed gereviseerd C20LET blok kost je ruim 2500 Euro. Dan heb je de versnellingsbak nog niet... Plus dat je dan nog de nodige verstevegingen moet hebben + remmerij/schokbrekers, intercooler, enz. Maar je bent zeker niet de eerste met dit product, dus zat mensen die je goed op weg kunnen helpen.

Respect als je het echt wilt doen. Dan volg ik je topic hier op Fok! tot in elk detail
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')