abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:55:03 #1
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_41169919
ik kom vaak reacties/ topics tegen op Fok en GeenStijl waarin jongeren belachelijk worden gemaakt die andere interesses hebben, zich anders kleden en ander taalgebruik hebben dan de gemiddelde user op die fora.

Kijk, er zitten soms wel types tussen die lachwekkend zijn, zoals die wannabe's en veel te sletterige breezah's, maar een groepje Marokkanen dat (niet al te goed) rapt, of een nederlander die nou eenmaal van hiphopkleding houdt, of meisjes die nou eenmaal in straattaal praten, waarom moeten die zo nodig belachelijk gemaakt worden?

Ik denk dat er voor een gedeelte jaloezie achter zit. Veel van die users komen hun deur niet uit doordat ze maar achter de computer zitten en zodra ze de jeugd van tegenwoordig zien (Marokkanen bijvoorbeeld) voelen ze zich bedreigd. Ze zien misschien dat ze eigenlijk losers zijn, en dat zijn ze ook vaak op school en op straat, en dus gaan ze maar op fora deze jongeren uitschelden.
Zeg eerlijk.. zit hier niet een kern van waarheid in?
.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:56:54 #2
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41169976
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:55 schreef Marseille het volgende:
Zeg eerlijk.. zit hier geen kern van waarheid in?
Yup, hier zit geen kern van waarheid in.
Ik ga naar huis.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:58:24 #3
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_41170023
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:56 schreef nietzman het volgende:

[..]

[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_41170034
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:56 schreef nietzman het volgende:

[..]

Maar TS, weet je wat het is? Die mensen van de 'urban-generatie' denken meestal dat ze uit een ghetto komen. Maar denk nou ff zelf na? Sinds wanneer hebben wij in Nederland ghetto's?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:00:05 #5
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_41170077
quote:
ik kom vaak reacties/ topics tegen op Fok en GeenStijl waarin jongeren belachelijk worden gemaakt die andere interesses hebben, zich anders kleden en ander taalgebruik hebben dan de gemiddelde user op die fora.

Kijk, er zitten soms wel types tussen die lachwekkend zijn, zoals die wannabe's en veel te sletterige breezah's, maar een groepje Marokkanen dat (niet al te goed) rapt, of een nederlander die nou eenmaal van hiphopkleding houdt, of meisjes die nou eenmaal in straattaal praten, waarom moeten die zo nodig belachelijk gemaakt worden?

Ik denk dat er voor een gedeelte jaloezie achter zit. Veel van die users komen hun deur niet uit doordat ze maar achter de computer zitten en zodra ze de jeugd van tegenwoordig zien (Marokkanen bijvoorbeeld) voelen ze zich bedreigd. Ze zien misschien dat ze eigenlijk losers zijn, en dat zijn ze ook vaak op school en op straat, en dus gaan ze maar op fora deze jongeren uitschelden.
Zeg eerlijk.. zit hier geen kern van waarheid in?
Hoeveel procent van de Fok! users zie jij als mensen die de deur niet uitkomen? Ik denk dat ongeveer 90% users zijn die af en toe voor hun plezier achter de computer te kruipen, om vermaak te vinden op een forum als deze. Een oordeel als "veel van die users komen hun deur niet uit" lijkt me ook een beetje overtrokken.
pi_41170097
En we vinden het natuurlijk leuk om mensen te bashen.
pi_41170153
quote:
Veel van die users komen hun deur niet uit doordat ze maar achter de computer zitten en zodra ze de jeugd van tegenwoordig zien (Marokkanen bijvoorbeeld) voelen ze zich bedreigd.
Ben je nu zelf niet hetzelfde aan het doen..?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:03:26 #8
104543 Marseille
pi_41170182
ok foutje aangepast nou weer verder

@GioStyle; je hebt gelijk.. zeggen dat je uit de ghetto komt is overdreven, maar wijken als Bijlmer/ Baarsjes/ Schilderswijk en Charlois zijn soms ook behoorlijk vervallen.En als blanke in een koophuis in een nieuwbouwwijk heb je makkelijk praten, voor veel families is het leven - ja ook in NL - vaak heel moeilijk.
.
pi_41170190
Jonge swa je moet gewoon normaal prate jonge snapte je weet toch
pi_41170275
hahaha tyfes kut marokkanen
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:07:16 #11
104543 Marseille
pi_41170283
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:02 schreef DiaZePaM het volgende:

[..]

Ben je nu zelf niet hetzelfde aan het doen..?
ik probeer te begrijpen waarom die users dat doen, dat is geen bashen..

ik kan natuurlijk ook een bash-topic maken over de Fok-computernerd en de GS'er die hun eigen woorden hebben (heaumeaux), maar dat is niet mijn bedoeling.
.
pi_41170300
Preventief opsluiten dat Urban-gespuis.
pi_41170317
mee eens
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:08:52 #14
3767 Herald
Come get some
pi_41170335
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:58 schreef GioStyle het volgende:

Maar TS, weet je wat het is? Die mensen van de 'urban-generatie' denken meestal dat ze uit een ghetto komen. Maar denk nou ff zelf na? Sinds wanneer hebben wij in Nederland ghetto's?
en mensen op Fok! denken allemaal dat ze hoog begaafd zijn en superieur zijn aan elke andere internetter persoon. Lijkt me ook niet helemaal reëel.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_41170398
dat ben ik toch ook dennis?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:11:48 #16
3767 Herald
Come get some
pi_41170412
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:11 schreef Scorp[AM] het volgende:
dat ben ik toch ook dennis?
uitzonderingen zijn er altijd eh
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_41170420
thx!
pi_41170584
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:03 schreef Marseille het volgende:
ok foutje aangepast nou weer verder

@GioStyle; je hebt gelijk.. zeggen dat je uit de ghetto komt is overdreven, maar wijken als Bijlmer/ Baarsjes/ Schilderswijk en Charlois zijn soms ook behoorlijk vervallen.En als blanke in een koophuis in een nieuwbouwwijk heb je makkelijk praten, voor veel families is het leven - ja ook in NL - vaak heel moeilijk.
Verander blank in halfblank en you got me.
In Nederland is alles goed geregeld. Je zult hier niet zomaar omkomen van de honger. Anders doe je wel heel wat verkeerds.
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:08 schreef Herald het volgende:

[..]

en mensen op Fok! denken allemaal dat ze hoog begaafd zijn en superieur zijn aan elke andere internetter persoon. Lijkt me ook niet helemaal reëel.
Ik ben wel superieur.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:25:13 #19
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_41170721
Ontwetenden zijn altijd goed om te BBQn.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_41170835
TS heeft gelijk, er is veel kansloos volk hier, die afgeven op de samenleving omdat ze daar net buitenvallen.

Toch moeten mensen als Miss_Honey en kompanen gewoon uitgelachen wordne.
pi_41170865
Paar weken geleden was ik wintarsporten met mijn maten

Op de laatste dag besloten we de gletsjer op te gaan, eigenlijk was ons afgeraden om te gaan boarden die dag, wegens sneeuwstormen etc (zei onze snowboard leraar de dag ervoor)

maar ons testosteron was ons de baas.. en we gingen omhoog ... richting de witte hel..
we stapten uit de skilift en de "metro" die ons erheen bracht .. en we wisten niet precies wat we moesten verwachten..

Het was 1 witte waas voor ons ogen.. alles was wit..
de grond was wit
de lucht was wit
links was het wit
en rechts .. ja wit

(beetje de scene uit de matrix als neo zegt van "we need weapons" 1 witte ruimte waar die kasten in schuiven (maar dan zonder de kasten)

We probeerden toch af te dalen zonder besef voor snelheid en waar we heengingen ...
op een gegeven moment ging ik even zitten .. ik dacht dat ik praktisch stilstond .. maar ik schoof echt 6 meter door ofzo op mijn kont door de sneeuw.. kennelijk ging ik toch vrij rap

de gure wind blies de sneeuw maar in onze gezichten .. als er een hel is .. op aarde
dan is dat het..

Op een gegeven moment zie ik een vage schim voor me .. en ik rem net op tijd af.. dat was mijn maat Larss0n .. die met zijn armen over zijn hoofd zic hbeschermde tegen de sneeuwval en de wind..

but we survived.. na een lange tocht kwamen we eindelijk beneden aan

Rudi, Larss0n and the Guzzman

wat een helden

vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:33:14 #22
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41170948
Urban meelopers hebben over het algemeen nogal een laag niveau. Ze hebben nauwelijk een eigen mening en geen eigen smaak. En die smaak die ze dan (moeten) hebben is gewoon kút!
Ze denken dat ze hip hop luisteren, maar het heeft er to-taal niets mee te maken. Ze denken dat je stoer bent als je zo boos mogelijk kijkt en zo agressief mogelijk overkomt. Ze denken dat het helemaal geweldig is om de Nederlandse taal te verkrachten dmv een allochtonentaalachterstand te simuleren of om woorden te veranderen in buitenlandse woorden of vage klinkers achter te mikken. Ze denken dat het stoer is om zoveel mogelijk te neuken (daar hebben ze natuurlijk wel gelijk in...) Ze denken dat ze super stoer zijn als ze een zooi shooters naar achter gooien waardoor zo omgerekend 2 bier op hebben om dan vervolgens nepdronken te zijn wat weer een excuus geeft om de slet uit te hangen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:39:30 #23
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_41171131
Boh gek, wtf bbq? Dus tjeh in prinicpe is Marseille gepwnd wie ein n00b.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:44:09 #24
104543 Marseille
pi_41171264
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:33 schreef -skippybal- het volgende:
Urban meelopers hebben over het algemeen nogal een laag niveau. Ze hebben nauwelijk een eigen mening en geen eigen smaak. En die smaak die ze dan (moeten) hebben is gewoon kút!
Ze denken dat ze hip hop luisteren, maar het heeft er to-taal niets mee te maken. Ze denken dat je stoer bent als je zo boos mogelijk kijkt en zo agressief mogelijk overkomt. Ze denken dat het helemaal geweldig is om de Nederlandse taal te verkrachten dmv een allochtonentaalachterstand te simuleren of om woorden te veranderen in buitenlandse woorden of vage klinkers achter te mikken. Ze denken dat het stoer is om zoveel mogelijk te neuken (daar hebben ze natuurlijk wel gelijk in...) Ze denken dat ze super stoer zijn als ze een zooi shooters naar achter gooien waardoor zo omgerekend 2 bier op hebben om dan vervolgens nepdronken te zijn wat weer een excuus geeft om de slet uit te hangen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kijk jij begrijpt dit niet omdat dit niet in jouw (beperkte?) wereldje voortkomt. maar zie je dan niet dat wat jij nu aan het doen bent: van een jongerencultuur een parodie maken, terwijl datzelfde ook over jouw cultuur gedaan kan worden.

ik haal even de kernwoorden uit je - verder bullshit - verhaal:

hiphop- agressieve image - slang (straattaal) - sex - scooters

dat dit jou allemaal niet interesseert, wil nog niet zeggen dat een groot deel van de jeugd over de hele wereld (kijk eens in Londen, Brussel, Parijs) hier terecht wel mee bezig is.
.
pi_41171296
Mensen op fora die van andere mensen op fora roepen dat ze sneu zijn en geen leven hebben zijn zó 1995.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')