Je kunt XMMS gebruiken. Of mpg123, dat is een console-applicatie.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:45 schreef prof.bierbekje het volgende:
Ik bedoel dus linux X-OS met KDE e.d.
En ik bedoel een speler om mp3 af te spelen.
Of kan dit gewoon met windhoosmediapleeyer?
Met MAC-OSX (10.4.8) red ik me prima !
Ik had gehoopt dat mensen met zulk soort vragen wel eerst zelf zouden gaan zoekenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:45 schreef prof.bierbekje het volgende:
En ik bedoel een speler om mp3 af te spelen.
Dat is wel heel raar ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:20 schreef whoops het volgende:
Okay, dit is echt wazig... Mijn servertje is zojuist onderuit gegaan, ik was via samba een bestand aan het kopieren toen dat ineens niet meer reageerde. Toen ik de server probeerde te pingen kreeg ik geen respons. Na een paar minuten kreeg ik echter weer PONG, en na weer een aantal minuten kon ik weer op m'n machine via ssh en samba.
Nu wist ik dat ik vorig jaar rond dezelfde tijd ook een keer zoiets heb gehad, en hier om hulp heb gevraagd... Wat blijkt nou, vorig jaar is m'n machine ook op 4 oktober gecrashed...![]()
Kent iemand een 4 oktober bug of zou m'n machine gewoon crashen bij een uptime van 365?
Met smartctl kun je "smart" gegevens van je disk bekijken, oa of er veel fouten hebben plaatsgevonden. Je kunt met smartctl vooraf al zien of je disk het loodje gaat leggen voordat je fouten op je filesysteem krijgt. Moet je disk wel smart ondersteunen en voor linux + sata moet je kernel >= 2.6.15, maar de meeste disks ondersteunen tegenwoordig wel smart en met sata is een kernel >= 2.6.15 zowiezo wel aan te raden.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:03 schreef whoops het volgende:
.. smartctl kijken, ik ken het programma nog niet...
Als de nieuwe schijf erin zit ga ik met deze schijf nog wel proberen te analyseren wat er nu eigenlijk mis mee is, maar nu effe niet want hij draait momenteel weer effe 'stabiel'...quote:$smartctl -Hc /dev/hda
...........
SMART overall-health self-assessment test result: PASSED
...........
Met Putty ziet het er ongeveer zo uit:quote:ssh user@192.168.1.1 -L2222:192.168.1.2:22
Dat stukje werkt blijkbaar niet, ik heb het exact overgetikt, (met en andere groep uiteraardquote:Op maandag 2 oktober 2006 22:28 schreef devzero het volgende:
[..]
Google bracht mij het onderstaande stukje uit de wpa_supplicant config file
[..]
[..]
Zover ik weet draaien alle unix-based machines hun init/rc/opstart scripts als root. Een sudo -u aparteuser wpa_supplicant door root, zal dus geen passwd vragen (omdat je het als root draait is sudo het zelfde als su). Maar, zie bovenstaand stukje. Je wilt het juist als root draaien.
1 2 | Failed to read or parse configuration '/etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf'. |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | # ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant DIR=/var/run/wpa_supplicant GROUP=users # ap_scan=0 network={ ssid="Geen_Draadje" key_mgmt=WPA-PSK scan_ssid=1 proto=WPA2 pairwise=CCMP group=TKIP psk="*******" } |
Op je servert...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:23 schreef Tijn het volgende:
Het klinkt niet verkeerd. Ik begrijp alleen niet helemaal of ik dit nu op m'n server of op een client moet installeren. Of op allebei?
quote:Screen is a wonderful program that creates a "session" in which several "windows" exist. In each window is a shell prompt, from which commands can be executed and programs can be run. With screen, a user can "detach" from his or her screen session, log out, eat some runts, log back in, and reattach to the screen session and find it in the same condition as it was left. Read on for a demonstration.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |