Net 3 weken vakantie gehad. Afgelopen dinsdag weer begonnen. Redelijk wat e-mailtjes, brieven en telefoonnotities liggen. Belt er dinsdagochtend (om 9.30 en ik was om 8.00 uur begonnen na 3 week vakantie) een of ander kut-wijf en begint gelijk te zeiken “ik heb vorige week met een collega van u gebeld en die zei dat u deze zaak behandelde en vandaag terug zou komen”. Ik zeg “ja dat klopt ben vanochtend net weer begonnen”. Kutwijf: waarom belt u mij niet terug dan? Ik deed uiteraard mijn best om vriendelijk te blijven en zei: “daar ben ik nog niet aan toe gekomen”. Kutwijf: “gaan jullie altijd zo met klanten om?” Ik behoorlijk chagrijnig: “denkt u dat u de enige bent die mij tijdens mijn vakantie heeft proberen te bellen” Stemming van dat wijf werd er toen niet beter op en ze zei: “ik dien een klacht in bij uw chef, en ik wil dat iemand anders vanaf nu mijn contactpersoon is”. Het ene (die klacht) vind ik minder, het tweede dat ze niet meer wil dat ik haar contactpersoon ben daar gaat de vlag voor uit, het is toch een zeikwijf.
Mijn klacht is dus dat er van die mensen zijn die denken dat je niks te doen hebt en op hun telefoontje zit te wachten. Alsof ik al mijn aandacht aan 1 klant kan besteden. Beseft zo’n uitgezakte huisvrouw wel hoeveel telefoontjes – e-mailtjes – brieven – en andere post er na 3 weken vakantie op mijn bureau ligt? Kan ik er wat aan doen dat het hoogtepunt van haar week is dat de Libelle door de post word bezorgd? En als het nou echt spoedeisend was dan hadden mijn collega’s dat wel opgepakt (tijdens vakantie en bij ziekte vervangen we elkaar bij spoedgevallen). Maar dat was nu niet het geval.
p.s. de reden dat ik dit nu pas post en niet dinsdag al is dat dat wijf inderdaad een klacht heeft gestuurd. Mijn afdelingshoofd heeft vandaag een brief gekregen en hij wil daar volgende week even met mij over “babbelen”.