Onlangs ben ik 3 weken naar Kroatie geweest. Voor de vakantie had ik nog het saldo verhoogd tot ruim ¤14,- en dat moest toch ruim voldoende zijn. Mijn mobiel met daarin een Simyo-simkaart had ik mee en op lock staan (zoals altijd). In Kroatie aangekomen heb ik een paar smsjes gestuurd (50ct per sms) en verder niets.. De rest van de tijd lag hij in een opbergvakje van de auto. Op de 4e dag (na het 7e smsje) kreeg ik ineens een berichtje van Simyo; mijn beltegoed zou onder de 2 euro zijn gekomen en mogelijk zelfs onder de 0. Had echt geen idee waar dat door kon komen en heb daarna noodgedwongen alleen nog de mobiel van mijn vriendin gebruikt die ook Simyo heeft. Even later bleken ook haar ¤25 beltegoed foetsie! Eenmaal thuis gekomen ben ik op de persoonlijke pagina van Simyo gaan kijken en kreeg toen dit te zien:
huidig beltegoed: -8,49
verbruik:
10 × Gesprekken vanuit het buitenland -13,50
3 × Europa -10,00
1 × Italie:
17-07-2006 15:35 | Gesprek naar 0031653061368**** | 00:00:24 | -1,25
1 × Kroatie:
21-07-2006 17:22 | Gesprek naar 0031653061368**** | 00:05:44 | -7,50
1 × Oostenrijk:
17-07-2006 14:05 | Gesprek naar 0031653061368**** | 00:00:28 | -1,25
7 × Europa - SMS -3,50
4 × Ontvangen gesprekken in het buitenland -9,05
2 × Europa -8,75
1 × Kroatie:
21-07-2006 17:22 | Ontvangen gesprek | 00:05:44 | -7,50
1 × Oostenrijk:
17-07-2006 14:05 | Ontvangen gesprek | 00:00:28 | -1,25
2 × Vakantielanden Europa -0,30
2 × Italie:
17-07-2006 15:35 | Ontvangen gesprek | 00:00:24 | -0,15
17-07-2006 15:58 | Ontvangen gesprek | 00:00:38 | -0,15Ze laten je dus leuk 2x betalen (inkomend en uitgaand) voor een gesprek dat je niet gevoerd hebt. Heb toen een email gestuurd naar Simyo met de vraag wat er aan de hand was en kreeg dit antwoord:
Bij simyo is de voicemail standaard ingeschakeld. Wanneer u in het
buitenland een gesprek niet beantwoord, wordt de beller net als in Nederland
doorgeschakeld naar de voicemail.
Er wordt dan betaalt voor het ontvangen van een gesprek, vanaf de
Nederlandse grens naar uw mobiele toestel, en voor een uitgaand gesprek, uw
voicemail heeft immers het gesprek aangenomen, vanaf uw mobiele telefoon
naar de voicemailbox in Nederland.en een ander:
Zodra men gebeld wordt in het buitenland en deze wordt doorgeschakeld naar
uw voicemail dan wordt dit als een inkomend gesprek berekend of er nu wel of
geen bericht is ingesproken. Op de site staat vermeld dat u uw voicemail uit
kunt zetten door te bellen met nummer 12339.Vanuit het buitenland is dit
00316120012339.In het buitenland hebben we alleen ge'sms't en nemen we geen telefoontjes aan, bellen we niet, en luisteren geen voicemail af. Toch weten die honden een manier te vinden om je even te laten dokken!
Wij zijn niet degenen die naar de voicemailbox in Nederland bellen en hebben op de site niets kunnen vinden waaruit af te leiden is dat er betaald moet worden voor pogingen van anderen om jou te bereiken! Sure.. het zal wel "normaal" zijn volgens die gasten maar ze doen ook geen enkele moeite om er ook maar één regel tekst aan te besteden op hun site.
Wat me pas echt kwaad maakt is dat ik in december gebeld heb met de vraag of die voicemail uit kan.
"NEE, DAT IS NIET MOGELIJK BIJ ONS"WAT!!!
![]()
Die zal wel nieuw geweest zijn bij de helpdesk, te druk met d'r make-up of wat dan ook maar uiteindelijk is dit toch niets anders dan MISLEIDING! Ze werkt er niet voor niets!! Eerst vertellen ze je ff dat je dat rotding niet uit kan zetten, vervolgens buiten ze het uit en dan vertellen ze je doodleuk dat je één of ander pokkenummertje kan bellen om die shit uit te zetten.
We gaan ook direct kappen met Simyo en met telefoon via KPN.. Willen zsm van die oplichters af! Heb gehoord dat Vodafone haar klanten ook al op deze manier naait.. Helaas valt er (nog) niet veel te doen tegen dit soort praktijken.