abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:43:02 #1
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41145524
Soms, enkele keren, heb je van die dagen. Van die dagen waarop je niks te doen hebt. Dagen waarop er ook op het forum weinig te beleven valt. Geen boeiende topics, zelfs te talloze slowchattopics lijken stil te staan.
Of van die dagen waarop FOK! plat gaat. Geen activiteiten meer, als een platte lijn op de hartmonitor bij een overleden patient.

Die dagen, die saaie , levenloze dagen, dat zijn de dagen waarop ik ga vensterkijken .

Jawel, u leest het goed, vensterkijken . De gordijntjes gaan opzij, de luxaflex worden opengedraaid, of beter nog, omhoog getrokken. De plantjes op de vensterbank gaan aan de kant en zie daar, een perfect kijkgat heeft zich geopenbaard.

Ik pak er een stoel bij. Dat kan ook een poef zijn, of een fijne fauteuil. Dit alles om me het beste comfort en mooiste uitzicht te geven.
Waarschijnlijk zit u nog steeds met de vraag, waarom in hemelsnaam gaan vensterkijken ? Dat zal ik dan maar eens vertellen. Ik woon niet in een buurt met uitkijk op mooie menschen, nee in tegendeel. Maar dat is juist wat het zo leuk en hip maakt.Want ik zal eens vertellen wat ik onder andere gezien heb.

Daar zit ik dan, helemaal klaar, in een fijne stoel, voor het raam, helemaal klaar voor de spannende dag. Het is nog redelijk vroeg. De supermarkt is nog maar een paar uurtjes geopend. Nu denk je misschien, waarom begint hij over een supermarkt? Nou, dat brengt mij namelijk tot mijn eerste visuele ontmoeting van die dag.

Elke dag, steevast, komt er een mannetje langs met een boodschappenkarretje. Deze man is op weg naar de supermarkt. Hij gaat daar heen om daar een kratje bier te kopen (Amstel). Ergens heb ik respect voor deze man. Het is vast niet makkelijk om je gezicht zo zonder expressie te hebben, en zo te lopen zonder ook maar enige notie te hebben van je omgeving. Daar heb ik respect voor. En voor het feit dat hij lopens een kratje bier gaat halen.
Ik heb deze meneer Adje Kratje genoemd. Adje, omdat hij er uit ziet als een Adje, en Kratje omdat het rijmt en omdat hij elke dag een kratje bier haalt.
Ik heb een poging gedaan om hem te visualiseren, zoals hij er ongeveer uitziet. Het boodschappenwagentje moet je er bij bedenken.

Daar loopt hij dan, op weg naar de supermarkt. Nu is zijn wagentje nog leeg. Nu nog wel. Ik kijk 'm na totdat ik 'm niet langer door mijn raam kan zien. Vol spanning wacht ik op mijn tweede visuele ontmoeting met iemand.

Het laat niet lang op zich wachten. Ik zie een stelletje aankomen. Ik verheug me op het feit dat zij er aan komen, aangezien ik zeal langer ken. Het betreft een man en een vrouw. Ze zijn soms wat eigenaardig. Als ze voor mijn raam langs lopen en ze zien mij zitten stoppen ze. Allebei draaien ze zich naar mij toe en gaan zwaaien. Niet zomaar zwaaien, nee, maar echt met beide armen wild slaand, handen gespreid. Totale vriendelijkheid, geweldig. Hierdoor hebben ze van mij de naam Zwaaimensen gekregen, de reden mag duidelijk zijn.
Ook hiervan weer een stukje visuele ondersteuning, zodat ik wat minder uit hoef te leggen.

Behalve zwaaien kunnen deze personen ook praten (in tegenstelling tot Adje Kratje), maar meestal doet hij (Jut) het, en knikt zij (Jul) instemmend mee. Jut heeft altijd spannende verhalen over iemand die vermoord is en gewoon bleef liggen! En dat vertelt hij dan half schreeuwend en met bijbehorende stukjes speeksel die naar buiten vliegen. Ik herinner me een keer dat ze me aanspraken en Jut zei: "HE, WE ZIJN VERLOOFD!", ik reageerde: "Oh, en jullie gaan dat zeker nu vieren?" Hij: "NEE WE GAAN NEUKEN!". Jul knikte instemmend.

Jazeker, een prettig gezelschap om even mee te kletsen. Om echt de voetjes van de vloer te laten gaan moet ik nog wat langer voor het venster zitten. Ik wacht en wacht. Er komen immers niet de hele tijd mensen voorbij. Terwijl ik wacht komt Adje Kratje weer even terug, dit keer met een krat bier in zijn boodschappenwagentje. Ik zwaai vriendelijk, en reageer niet verbaasd als hij niet op of om kijkt.

Maar wat zie ik daar? Tot mijn grote vreugde komt het feestbeest weer een keer langs. Deze lange donkergekleurde meneer is altijd al van verre te herkennen aan zijn "bling-bling" welke van hem een kruising maakt tussen een hiphopper en een gothic. Hij kreeg van mij de naam Michael Jackson, dankzij zijn vrouwelijke trekjes en muzikale uitstraling, niet omdat hij een donkere huidskleur heeft en een grote neus heeft.

Als dezeman voorbij loopt begin ik altijd "Thriller" te neuriën, en ik wordt helemaal vrolijk. Om zjin benen nog meer haldbanden dan om zijn armen en helemaal schitterend in het felle zonlicht loopt hij stoer langs. Ja, ik kijk 'm na totdat hij uit mijn zich verdwenen is. Gesproken heb ik nog nooit met deze beste man, maar wellicht dat het er in de toekomst nog ooit van komt.

Tot zo ver mijn avontuur van het vensterkijken . Wellicht dat er nog ooit andere mensen langs komen lopen die ik weer mooi kan naschetsen. Vergeef me het lange verhaal, en mijn slechte tekenkunsten en eventuele typefouten .

Ik raad het iedereen aan om gewoon een keer een dag voor het raam te gaan zitten en te kijken. Je zult verbaast zijn over wat je ziet. Al die pracht in één dag .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_41145569
Sja...
Hoi.
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 22:47:01 #3
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_41145633
Ik was eens ziek, toen heb ik mijn bed voor een groot raam gezet.
En toen maar naar buiten kijken inderdaad

Oh, erik.. Dit is een te tof topic voor ONZ
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:48:09 #4
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_41145667
Wow, met illustraties
Fok! kijken is tóch leuker dan buiten...
Ga doorrrrrr!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:48:31 #5
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_41145674
Ik zit hier voor het vensterglas
Mij onnoemlijk te vervelen
Ik wou dat ik twee hondjes was
Dan kon ik samen spelen

(maar ik ben toch wel nieuwsgierig geworden naar die gothicneger )
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
pi_41145695
tvp
pi_41145740
Dus eigenlijk zit je voor het raam?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_41145744
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:48 schreef Dr.Death het volgende:
Ik zit hier voor het vensterglas
Mij onnoemlijk te vervelen
Ik wou dat ik twee hondjes was
Dan kon ik samen spelen
Daar moest ik ook gelijk aan denken .

Erik, echt een geyniale OP .
ijs_beer fan!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:50:33 #9
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41145755
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:47 schreef Sebasser het volgende:
Ik was eens ziek, toen heb ik mijn bed voor een groot raam gezet.
En toen maar naar buiten kijken inderdaad
Het is tof, naar buiten kijken!
quote:
Oh, erik.. Dit is een te tof topic voor ONZ
.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:51:14 #10
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41145781
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:50 schreef rena het volgende:
Dus eigenlijk zit je voor het raam?
Hele dagen .
Hoogachtend,
Erik.
pi_41145937
Erik... een geweldige OP Complimentjes!!!
pi_41146008
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:51 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Hele dagen .
Dan kom ik wel een keer langs.
And you know I might
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:57:11 #13
138448 PeZu
Suspended animation
pi_41146009
uhuh de laatste paar dagen is venster kijken leuker dan fok
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_41146067
Toffe topic!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:59:20 #15
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41146092
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:57 schreef PeZu het volgende:
uhuh de laatste paar dagen is venster kijken leuker dan fok
Precies! Je snapt het.
Hoogachtend,
Erik.
pi_41146185
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:58 schreef DaMart het volgende:
Toffe topic!
Toffe topic? Dronken?
And you know I might
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:05:51 #17
136021 gateh
be different
pi_41146225
buiten is alles zwart, naja behalve de weerspiegeling van mijn kamer.
osdorp posse!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:06:07 #18
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41146234
Het was een inspannende dag, ook voor mij. Tijd om te gaan slapen dan maar.

.

Tot morgen.
Hoogachtend,
Erik.
pi_41146276
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 23:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Het was een inspannende dag, ook voor mij. Tijd om te gaan slapen dan maar.

.

Tot morgen.
Truste!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:08:18 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_41146300
Ik woon ook in een goeie buurt voor vensterkijken. Ik woon op de eerste etage aan een pleintje met een speeltuin dat vlakbij een supermarkt ligt... Ik kan er ook uren van genieten, vooral in de namiddag 's zomers als een groep allochtone vrouwen gezellig aan de houten tafel zit te keuvelen terwijl hun kroost in de speeltuin bezig is.
En dan ook vooral hoe zij reageren op voorbijsjokkende junks en paupers die in zwarte golfjes met keiharde foute muziek voorbij scheuren. Topvermaak!
Goeie OP en geweldige tekeningen trouwens!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:12:29 #21
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_41146431
TVP!

Goed topik!
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_41146449
Erg mooie OP.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_41146469
Oh god, goed topic .
pi_41146481
Ik heb maar een saai uitzicht hoor op een duf winkelcentrum.
En die tekeningen in de OP zien er niet uit, dus voor mij een fuck topic en mijn raam uitzicht is helemaal triest.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_41146553
He Erik, prima tekeningen. Ik heb zo ooit eens zo Berlijn in staan staren tot het donker was. Heb daar toen ook eens iets over geschreven, maar dat werd wat quasie dichterlijk. Hoe dan ook, veel pezier met uit het raam kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')