abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:38:50 #1
70795 GiSH
waiting for sun
pi_41138650
Vandaag in ons bedrijfkantine geweest voor portie nasie met sate..

maar ik was nog al vroeg en de nasi was al wel warm alleen de sate nog niet.
normaal maken ze in ons kantine deze klaar op de plaat...maar omdat ik een beetje haast had vroeg deze gewoon eventjes in het frituur te gooien.. nu doen ze dat bij diverse snackbars en ik vind het ook best wel lekker een gefrituurd sate-tje..

tot zover niks aan de hand.. tot de chef langs kwam.. en die kwam het het verhaal dat het keuringsdienst van ware niet zou mogen..

lijkt me erg sterk..
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_41138885
moet je ook de saus er in mieteren hoor anders is het niet lekker!
he buur!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:03:39 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41139550
Waarom zou het van de Keuringsdienst van Waren niet mogen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:07:30 #4
147338 miss_schaapje
schaapjes zijn lief..
pi_41139680
tsja als het niet mag, dan moet je maar wat anders verzinnen ey
miss_schaapje
pi_41141417
Voedsel en warenautoriteit heeft hier totaal geen probeem mee. Anders zouden er ook geen snackbars bestaan. Die frituren alles. ( hoewel sommige het netjes op de plaat leeg drukken )
Nadeel is alleen dat de frituur zwaar naar de klote gaat door de marinade er omheen. En waarschijnlijk mag dat niet van de chef
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:06:19 #6
70795 GiSH
waiting for sun
pi_41141972
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:53 schreef Pilootje het volgende:

Nadeel is alleen dat de frituur zwaar naar de klote gaat door de marinade er omheen. En waarschijnlijk mag dat niet van de chef
maar in dat zelfde frituur gaan ook de kroketen .. vervuild dat niet meer?? marinade is niks meer als kruiden met wat olie..
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_41142067
Klopt maar de kroketten laten maar zeer weinig paneermeel los. Slechts enkele kruimels.
Bij sate komen er eiwitten uit het vlees, daarnaast zit de marinade er los op. Leg maar eens een sate in een bakje water, dan is alle marinade er in no time af. Dit klinkt als appels met peren vegelijken maar dit gebeurt ook in de frituur. Het vlees schroeit meteen dicht maar de marinade blijft er los op zitten. Dit hele verhaal hangt en staat bij de soort marinade. Droge marinade blijft beter zitten. Ketjap marinades laten makkelijker los.
pi_41178207
als je je sate marineert en dan een tijdje in laat trekken heb je dat probleem al een stuk minder. en dat zal toch wel gebeuren, ivm grote hoeveelheden in zo'n kantine

iets anders waar ik aan moest denken bij dit verhaal is de angst voor legionella ed.
maar daar kan ik me verder niks bij voorstellen, want die zooi is zo dood in vet van 180 graden..

maarja..ik ben wel benieuwd waarom dat niet zou mogen!
(dan zouden wij in de winkel namelijk ook een probleem hebben.. )
pi_41187741
Denk dat je salmonella bedoelt
pi_41266084
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 02:58 schreef AlohaXa het volgende:
Denk dat je salmonella bedoelt
ernstig!
je hebt helemaal gelijk
pi_41276480
oops misverstandje
When dry solid
nitrogen triiodide