En of je het hoort: Al eens een bat-detector voor de tv gehouden?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:17 schreef GioStyle het volgende:
En al die mensen die beweren dat ze het horen.
Grappig hier had ik het laatst over met een audiotechnicus. Volgens hem was het geluid wel hoorbaar, alleen in een andere frequentie omdat die boxen het niet aankunnen...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:14 schreef Jonathon het volgende:
Wat zielig zeg, die audioengineers die dit in elkaar hebben geprakt moeten toch eens naar school gaan.
Hoe kan je nou op TV een reclame met een 17KHz toon laten horen!!!!
FM radio en FMTV gebruiken soundprocessors die tot 15KHz gaan en voor FM radio een onderdrukking van 60dB moeten hebben voor de pilot toon die op 19KHz staat (zorgt ervoor dat je tuner ziet waar het stereo geluid zich bevind)
Dus elk TV station heeft een soundprocessing chain en zal dus niets boven de 15KHz doorlaten...
Reclame is dus grote onzin!
Voor digitale TV en satelliet is het anders, als ze op een hoge bitrate encoden en een HD soundprocessor hebben staan die dus gewoon tot 22KHz gaat.
En op je telefoon dan?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:32 schreef Nawien het volgende:
[..]
Grappig hier had ik het laatst over met een audiotechnicus. Volgens hem was het geluid wel hoorbaar, alleen in een andere frequentie omdat die boxen het niet aankunnen...
Simpel gezegd: het wordt vervormd, en dat klopt, want de toon is te horen, en klinkt anders per boxenset![]()
Via de digitale tv hoorde ik hem welquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:17 schreef GioStyle het volgende:
En al die mensen die beweren dat ze het horen.
Precies, de mensen die dus beweren dat het onmogelijk is de toon te horen, lullen dus uit hun nek. Zowel mijn vriendin als ik kunnen tegelijkertijd aangeven wanneer de toon begint en eindigd...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:32 schreef Nawien het volgende:
[..]
Grappig hier had ik het laatst over met een audiotechnicus. Volgens hem was het geluid wel hoorbaar, alleen in een andere frequentie omdat die boxen het niet aankunnen...
Simpel gezegd: het wordt vervormd, en dat klopt, want de toon is te horen, en klinkt anders per boxenset![]()
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:32 schreef Nawien het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Precies, de mensen die dus beweren dat het onmogelijk is de toon te horen, lullen dus uit hun nek. Zowel mijn vriendin als ik kunnen tegelijkertijd aangeven wanneer de toon begint en eindigd...![]()
Yup resonantie'squote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:32 schreef Nawien het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:41 schreef mg794613 het volgende:
[..]
Yup resonantie's
8,5khz bijv. (nog veel meer)
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:42 schreef Maarteb het volgende:
zoiezo de reclame bevat nog een veel grotere fout, en dat is dat er staat 17000 KHz, dit kan helemaal niemand horen.
Wat dacht je vanquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:42 schreef Maarteb het volgende:
zoiezo de reclame bevat nog een veel grotere fout, en dat is dat er staat 17000 KHz, dit kan helemaal niemand horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |