quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:41 schreef es70 het volgende:Het enige waar ik 'spijt' van heb is het feit dat ik roofbouw heb gepleegd op mijn lijf, dat echt jaren nodig heeft gehad om bij te komen
![]()
.
Als ik moeders zie die hun eerste kindje met een zwangere buik naar school brengen, denk ik 'jakkes, dan begin je weer helemaal opnieuw'
Ik heb 2 kindjes met 20 mnd leeftijdsverschil. Die roofbouw waar je het over hebt ben ik me momenteel juist heel erg van bewust. Het weerhoud me engzins om een poging te wagen voor een 3e kindje. Ik vind dat je lichamelijk echt een hele klus moet klaren, niet alleen fysiek, maar ook kwa uiterlijk
Streepje hier, litteken daar, scheurtje zus, knipje zo, kilootje hier, kwabbeltje daar
![]()
Voor vele is dit ondergeschikt, en dat is het uiteindelijk ook...maar toch zit het me dwars
Ook dat idee wat je zegt dat je moeders naar school ziet lopen die dan he-le-maal opnieuw moeten beginnen zie ik ook precies zo.
Tuurlijk is het erg prettig als je kindje zindelijk is en zelf kan lopen/fietsen enz. Maar wat ik best fijn vond wat dat ik gewoon door kon gaan met het ritme waar ik in zat...luiertje verschonen, kindje tillen, aankleden, nachtvoedingkje enz enz.
Mijn oudste zoontje komt bijvoorbeeld zijn bordje met zijn boterham zelf halen in de keuken en dat lúcht al zó ontzettend op, dat kleine beetje 'vrijheid' wat dit oplevert voor mij, dat ik denk ik als een berg ertegen op zie om weer aan kleine beepjes te beginnen als mijn kindjes al zouden fietsen, lopen zelf aankleden enz.
Go with the flow gaat me momenteel het makkelijkste af. Ik denk wel dat het 'leven op de automatische piloot' is, en als de kindjes ouder zijn dat je zelf pas weer aan de beurt komt om 'adem te halen' .
Ik zit nu in een héle erge tweestrijd of ik er zin in heb of niet
![]()
Ik wíl heel graag nog een 3e kindje...maarja......de tijd zal het leren. Voor mezelf heb ik een soort van limiet gesteld, voordat mijn jongste 1 jaar wordt (is nu bijna 4 mnd) móet ik eruit zijn wat ik wil.
hubbie vind het allemaal prima, maarja...die hoeft niet te zeulen heel de dag
Dit ook ivm het leeftijdsverschil wat ik niet te groot wil laten worden
als ik daar enigzins invloed op uit kan oefenen[ Bericht 63% gewijzigd door MiSs-TaKe op 25-08-2006 22:46:57 (vergeten te reageren ...duh!!!) ]
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!