Dank je..quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:51 schreef Thrilled het volgende:
succes?
Dat aansluitingstraject op zich heeft wel nut (ik haal mn eerste graads); maar het is de naam aansluitingstraject niet waard. Ze laten mensen met 80 uur leservaring als 1e graads afstuderen; terwijl ze mensen die al het 4 dubbele aan ervaring hebben ook nog eens dezelfde stage laten lopen. (met alle vakdidactische ongein die daarbij komt).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:58 schreef Thrilled het volgende:
ja meer had ik niet voor je
je hebt dus veel meer stage uren gelopen dan andere leraren die blijkbaar al mogen beginnen met 80 uur terwijl jij ruim 350 uur hebt? kut voor je in ieder geval.. je mag nu weer een verslag gaan schrijven wat ook in herhaling valt aangezien je dat al meerdere keren hebt gedaan, ook kut voor je... en dat aansluitingsproject heeft dus eigelijk geen nut voor je?
wat is je toekomst? in ieder geval succes
En wat precies is daarquote:
maar ff kijken dan.. voor dat project heb je dus minimaal 80 uur nodig? waarom word je dan boos als je 350 uur hebt terwijl je er blijkbaar aan 80 genoeg hebt... ?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:01 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Dat aansluitingstraject op zich heeft wel nut (ik haal mn eerste graads); maar het is de naam aansluitingstraject niet waard. Ze laten mensen met 80 uur leservaring als 1e graads afstuderen; terwijl ze mensen die al het 4 dubbele aan ervaring hebben ook nog eens dezelfde stage laten lopen. (met alle vakdidactische ongein die daarbij komt).
En dan durven ze het een aansluitingstraject te noemen...![]()
Ik moet de eerste docent anders nog tegenkomen die zegt dat het lesgeven aan bovenbouw moeilijker is / meer vaardigheden vereist als docent dan het lesgeven aan de onderbouw. Andersom daarentegen heb ik wel eens aan een lastige onderbouwklas gevraagd of ze wel eens stagiares hadden gehad van de Universiteit... 'Ja; die hadden we binnen 3 weken weg meneer!' was hun veelzeggende antwoord....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:02 schreef Dirktator het volgende:
Universiteit en HBO kun je nooit, maar dan ook nooit, gelijk stellen. Dat is hetzelfde als Michaela Krajicek die een potje tennist tegen Corky met het syndroom van Down.
Typisch een geval van UNI-arrogantie waar de TS waarschijnlijk op doelt!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:02 schreef Dirktator het volgende:
Universiteit en HBO kun je nooit, maar dan ook nooit, gelijk stellen. Dat is hetzelfde als Michaela Krajicek die een potje tennist tegen Corky met het syndroom van Down.
nee; Ik heb tijdens mijn HBO- tijd al zo'n 350 uur lesgegeven; compleet zelfstandig in zowel onder- als bovenbouwklassen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:03 schreef Thrilled het volgende:
[..]
maar ff kijken dan.. voor dat project heb je dus minimaal 80 uur nodig? waarom word je dan boos als je 350 uur hebt terwijl je er blijkbaar aan 80 genoeg hebt... ?
Klopt; maar gezien de poster neem ik het niet 100% serieus....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:07 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Typisch een geval van UNI-arrogantie waar de TS waarschijnlijk op doelt!![]()
bekijk het van de positieve kant, je bent straks wel een top-docentquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:08 schreef descendent1 het volgende:
[..]
nee; Ik heb tijdens mijn HBO- tijd al zo'n 350 uur lesgegeven; compleet zelfstandig in zowel onder- als bovenbouwklassen.
Op de VU laten ze mensen afstuderen als 1e graads docent; terwijl die mensen nog geen 100 uur voor de klas hebben gestaan.
Kom jij als post-HBO-er op de VU; en dan moet je nog eens dezelfde stage gaan lopen; terwijl je al bevoegd docent bent en speciaal ook zo'n 150 uur les hebt gegeven aan de bovenbouw tijdens je laatste HBO-stage omdat je toen al wist dat je naar de VU zou gaan.
Snap je?
Dat was ik al..quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:09 schreef Thrilled het volgende:
[..]
bekijk het van de positieve kant, je bent straks wel een top-docent![]()
Hm, en jij bent docent?quote:
Heb uiteraard begrip voor je frustratie maar niet voor de kern van je klacht, namelijk arrogantie van een WO opleiding tov een HBO opleiding. Die kan ik hier namelijk niet uit opmaken.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:47 schreef descendent1 het volgende:
Moet je je eens voorstellen: je bent HBO afgestudeerd; bevoegd 2e graads docent geschiedenis. In het derde jaar van je HBO biedt men je een zogenaamd 'aansluitingstraject' aan; dit houdt in dat je op de VU je 1e graads docentschap gaat halen (2e graads is VMBO+onderbouw HAVO/ VWO bevoegdheid; 1e graads= heel Voortgezet onderwijs + evt HBO les bevoegdheid)
Vanwege dat 'aansluitingstraject' heb ik tijdens mijn (HBO) LIO stage volledig lesgegeven aan de bovenbouw; zón 200 uur aan HAVO 4; VWO 4 en VWO 5. Ook heb ik tijdens eerdere stages al lesgegeven aan allerlei soorten klassen (vn onderbouw). Bij elkaar zo'n 350 uur leservaring in t VO.
Kom je op de VU. Volg je de eerste 1,5 jaar leuke geschiedenisvakken; daarna moet je; als bevoegd docent weer stage gaan lopen en behandelt men je alsof je een beginneling bent. Als je zegt dat je toch al wat meer leservaring hebt krijg je opmerkingen als: 'Ja, maar deze stage is wel wat anders dan het lesgeven aan een paar brugklasjes'.![]()
EN dan te bedenken dat ze mensen die vanaf de VU rechtstreeks voor hun eerste graads gaan met 80 uur lesgeven als eerste graads docent laten afstuderen. Is er iemand die mij hier de logica van kan uitleggen? EN let wel; het wordt je voorgeschoteld als een HBO-VU aansluitjngs traject. (sneu is dat veel van die 'echte' VU studenten al snel afhaken voor t onderwijs; omdat ze finaal afgemaakt worden door lastige klassen).
Gevolg: Ik heb lopen ploeteren op weer een stageverslag; waarin ik opnieuw dingen moest gaan lopen bewijzen die ik al lang bewezen heb; ik heb weer een halfjaar les lopen geven; heb iedere maandag 'Vakdidactiek' gehad op de VU. Alles laat zich dsamenvatten onder de noemer: EXtreem demotiverende herhaling.
Ander gevolg: Ik ben nu pas net met mn masterscriptie begonnen; en je zult zien dat ze over mijn stageverslag ook wel weer wat te zeiken gaan hebben... Nou; dan hoop ik voor ze dat ze harder kunnen rennen als ik.![]()
Mijn klacht kortom: Universitaire arrogantie tov HBO; en aansluitingstrajecten die die naam absoluut niet waard zijn. Ze gaan nog zeker van me horen daar.![]()
(sorry voor de lange OP)
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:20 schreef De Wouzeraar het volgende:
[..]
Hm, en jij bent docent?![]()
Ik zeg: helemaal terug naar de basisschool! Een beetje herhaling kan blijkbaar geen kwaad...![]()
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:20 schreef De Wouzeraar het volgende:
[..]
Hm, en jij bent docent?![]()
Ik zeg: helemaal terug naar de basisschool! Een beetje herhaling kan blijkbaar geen kwaad...![]()
Ik wil niet zeuren maarreh...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:25 schreef Vinno het volgende:
Het maar goed dat je geen docent Nederlands wil worden.
Kom jij toevallig ook uit het WO?quote:
Is dr ook genoeg; maar daar open je zelf maar een topic over!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:25 schreef caartyaait het volgende:
Tsja wat dacht je van hbo arrogantie vs mbo ????
enz enz
Jawel: ze behandelen bevoegd docenten als absolute beginners; enkel omdat ze nog geen 1e graads bevoegdheid hebben; en ik heb het proberen uit te leggen aan ze; maar sommige mensen hebben daar echt een bord voor hun kop. En ik heb t hele gezeik nu bijna achter de rug; dus ben dr bijna doorheen!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:24 schreef M-I-L-F het volgende:
[..]
Heb uiteraard begrip voor je frustratie maar niet voor de kern van je klacht, namelijk arrogantie van een WO opleiding tov een HBO opleiding. Die kan ik hier namelijk niet uit opmaken.
En tja, dat je zo wordt behandeld, dat is nou eenmaal een periode waar je dan doorheen zult moeten. Leg het is rustig uit ipv alleen een opmerking te plaatsen als 'ik heb heus wel meer ervaring' ...
Dan laat je toch gewoon zien dat je het beter kan..... naja, succes enzoot.
Op het CCC toch?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:47 schreef descendent1 het volgende:
zón 200 uur aan HAVO 4; VWO 4 en VWO 5.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |