Structuurverf doe je met een blokkwast of een (structuur)roller.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:03 schreef niederer28 het volgende:
Maar het woord structuurverf klinkt dunner dan het spul dat ik thuis (bij mijn ouders) wel eens gezien heb, dat is nl. een hele dikke massa die met spatel op de muur moet. Structuurverf lijkt me dat je dat met de kwast kunt doen.
Structuurverf is gewoon rollen indd. Of kwasten.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:08 schreef niederer28 het volgende:
Dat spul van mijn ouders kan sierplijster heten, je moet daar ook mooie draaien etc. mee maken op de muur. Ik ga er van uit dat je dat met structuurverf niet hoeft.
Ok.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:44 schreef niederer28 het volgende:
De muur mag best een fijn structuurtje erin hebben, niet teveel, dus geen echte structuur. Super glad vind ik zelf minder mooi.
wegstucen is een groot woord hoor.... gewoon beetje muurvuller erin.... heb ze zelfs nog wel opgevuld met een beetje kit... de muurvuller was op en die laatste paar gaatjes wilde ik die avond nog dicht hebbenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:59 schreef niederer28 het volgende:
Ja, kleine gaatjes moet je wegstucen, anders blijf je ze zien.
Behangklaar is best wel ruw over het algemeen. Voor het mooie zou de muur sausklaar moeten zijn.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:12 schreef niederer28 het volgende:
Maar is een behangklare wand echt voldoende om daaroverheen met structuurverf te gaan?
Kan de aannemer niet sausklaar afleveren ipv behangklaar (evt. tegen bijbetaling?).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:52 schreef niederer28 het volgende:
Nee, dat klopt, maar om nu alle muren in huis sausklaar te laten maken, dan wordt het wel erg duur...
Qua kleur gaat het in de richting van lichte tinten khaki, terra of chcolade misschien iets met zandgeel of mosgroen.
Zoals sanger al aan gaf kan het inderdaad prima met een schuurpapiertje. Meestal dat ik eerst even de grote items met een plamuurmes weg steek, en vervolgens een vlak-schuurmachine eroverheen haal. Daarna stofvrij maken (effe afnemen met een licht-vochtige doek) en structuurverf eroverheen. Wat betreft de kleuren heb je ook weer 2 optiesquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:00 schreef niederer28 het volgende:
Dara hebben we het over gehad, de aannemer rekent hiervoor een behoorlijke meerprijs, en hij gaf zelf aan dat de wanden behangklaar bij hun stucadoor al behoorlijk mooi en glad zijn (hij gaf ook aan: schuurpapiertje + structuurverf, zo doet iedereen het in die wijk).
We twijfelen een beetje: ik betaal liever niet voor iets dat niet per se nodig is, het huis is al duur genoeg...
Volgens mij moet je het niet aanbrengen met de structuur-roller, maar aanbrengen met een vacht-roller (zoals ik al eerder beschreef) en daarna met de structuur-roller de structuur erin rollen. Als je het met de structuur-roller ook aanbrengt krijg je niet tot nauwelijks structuur in je verf omdat alle gaatjes in de roller meteen dicht zitten.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:05 schreef Chrrris het volgende:
Structuurverf heeft gewoon meer structuur, tis wel handig als je muur niet zo mooi meer is.
Met structuurverf valt het dan niet zo op. Je moet het altijd aanbrengen met een structuurroller.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |