FOK!forum / Klaagbaak / De NS
JvdKdonderdag 24 augustus 2006 @ 10:00
Kwam ik vorige week terug van mijn vakantie in Turkije, aangezien niemand mij en mijn vriendin kon ophalen waren we genoodzaakt om met de trein te gaan.
Van Eindhoven naar Delft in één ruk door, klinkt mooi toch..? Toen we op Delft-Zuid aankwamen maakte we vast aanstalte om uit te gaan stappen.
Aangekomen op Delft Station... M'n meissie stapte uit, ik ga haar koffer aan en poogde daarna om zelf eruit te gaan.
Helaas, de deuren gingen dicht.. daar stond ik dan ik dacht:"Ik zie een nood-rem... Hebben die kip".
Dus ik trok volgas aan die rem, en wat denk je? HELEMAAL NIKS, de trein reed gewoon door! $&#U&#& kut NS. Wat moet je nou met die lui? Zat ik in die trein naar Den Haag CS, terwijl ik op Delft eruit moest.. Ik dus weer terug naar Delft CS, waar mijn meissie stond te wachten intussen had zij geprobeerd een klacht in te dienen. Máár dat gaat niet, je moet eerst bellen met een 0900 nummer.. kortom: IK HAAT DE NS!
Ablazedonderdag 24 augustus 2006 @ 10:02
Topic #432423
Herkauwerdonderdag 24 augustus 2006 @ 10:05
Aan de noodrem trekken omdat je niet competent genoeg bent om met een koffer uit te stappen
descendent1donderdag 24 augustus 2006 @ 10:06
DE NS bestaat uit dieven ende tollenaers!
Bestrijd ende kastijdt hen!! Met de karwats erover!

zo, nu ga ik schijten
JvdKdonderdag 24 augustus 2006 @ 10:07
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:05 schreef Herkauwer het volgende:
Aan de noodrem trekken omdat je niet competent genoeg bent om met een koffer uit te stappen
Na 20 seconde gingen de deuren al dicht...
skiczukiedonderdag 24 augustus 2006 @ 10:08
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:05 schreef Herkauwer het volgende:
Aan de noodrem trekken omdat je niet competent genoeg bent om met een koffer uit te stappen
Inderdaad, hoe sloom ben je dan.
Herkauwerdonderdag 24 augustus 2006 @ 10:08
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:07 schreef JvdK het volgende:

[..]

Na 20 seconde gingen de deuren al dicht...
Dank je voor de bevestiging
skiczukiedonderdag 24 augustus 2006 @ 10:09
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:07 schreef JvdK het volgende:

[..]

Na 20 seconde gingen de deuren al dicht...
Sommige mensen lopen alvast richting de deuren voordat de trein helemaal stil staat enzo.
Ko_9donderdag 24 augustus 2006 @ 10:10
Sorry maar onkunde lijkt met niet echt een geldige reden om aan de NOODrem te gaan hangen

maar geef je wel gelijk dat de conducteur ff iets beter uit zn doppen had moeten kijken
danosdonderdag 24 augustus 2006 @ 10:18
Haha zo zat ik een keer in de trein van Mokum naar Almere. Er zat 3 Amerikanen bij me in de coupe, Moeder Mega Whopper, Vader Dubbele Whopper en zoon Mega Dubbele Whopper moesten er uit bij almere Muziekwijk (ik weet het ff niet meer precies).

De trein rijdt het station binnen en er stonden mensen op ze te wachten, de deuren gaan open en de Whopper Family maakt aanstalten om naar buiten te gaan maar Ma Whopper was niet al te snel met de monstergrote koffers die ze bij zich hadden dus voor haar neus ging de deur alweer dicht.

Die moest dus lekker door naar Almere Centraal, alwaar wel een Burger King was overigens
JeRadonderdag 24 augustus 2006 @ 10:19
Wees blij dat je geen fikse boete voor die noodrem hebt gekregen (als ie al had gewerkt)
BocaDillodonderdag 24 augustus 2006 @ 10:19
het gebruik van de noodrem kan ernstige gevolgen hebben (waar ik verder niet op in ga).
Thrilleddonderdag 24 augustus 2006 @ 10:20
20 seconden is lang , en jij was te traag, simpel...

wel een schande dat de noodrem het niet deed trouwens
MaxPowerdonderdag 24 augustus 2006 @ 10:22
En vervolgens klagen dat de NS altijd vertraging heeft zeker. Komt dus door sukkels als TS die niet snel genoeg uitstappen.
Richard_dubbelBdonderdag 24 augustus 2006 @ 10:26
Is lullig.

Maar zie er ook wel humor in
TheYoung1donderdag 24 augustus 2006 @ 10:26
De noodrem gaat pas werken bij een iets hogere snelheid dan de vertreksnelheid....Vandaar dat deze het niet deed.
Voorts kan ik het hele voorval wel lachwekkend vinden, is toch nog een leuk vakantieverhaaltje om te vertellen?!
PDOAdonderdag 24 augustus 2006 @ 10:28
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:22 schreef MaxPower het volgende:
En vervolgens klagen dat de NS altijd vertraging heeft zeker. Komt dus door sukkels als TS die niet snel genoeg uitstappen.
En bovendien ook nog eens als een zwakzinnige aan de noodrem gaan hangen.
HiZdonderdag 24 augustus 2006 @ 10:31
Gefeliciteerd TS dat de noodrem het niet deed, want anders had je je vakantie ook nog afgesloten met een vette boete.
JvdKdonderdag 24 augustus 2006 @ 10:51
Het is best grappig, maar ook wel irritant, je bent dood moe van die kut vliegreis... krijg je ook dat nog! Gelukkig was er geen controleur of ander aanverwant figuur..
PlarkPlarkdonderdag 24 augustus 2006 @ 10:54
Noodrem is voor snelheden boven de 30. Hieronder krijgt de machinist enkel een lampje te zien "Noodrem aangetrokken".

Dussssssssss
BocaDillodonderdag 24 augustus 2006 @ 10:56
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:54 schreef PlarkPlark het volgende:
Noodrem is voor snelheden boven de 30. Hieronder krijgt de machinist enkel een lampje te zien "Noodrem aangetrokken".

Dussssssssss
en die lacht zich een aap, en geeft vol gas
Dribbel_donderdag 24 augustus 2006 @ 16:53
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:56 schreef BocaDillo het volgende:

[..]

en die lacht zich een aap, en geeft vol gas
TheThirdMarkdonderdag 24 augustus 2006 @ 16:58
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:09 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Sommige mensen lopen alvast richting de deuren voordat de trein helemaal stil staat enzo.
#ANONIEMdonderdag 24 augustus 2006 @ 17:02
en nu?

je zou moeten klagen voordat het gebeurt, want nu kun je er niets aan doen, want je moet nog steeds met de ns gaan reizen als je met een trein wilt reizen.

Dus, niet zeiken of de 0900 nummer bellen
Urvindonderdag 24 augustus 2006 @ 19:52
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:07 schreef JvdK het volgende:

[..]

Na 20 seconde gingen de deuren al dicht...
Zeker een sprinter
Wadloperdonderdag 24 augustus 2006 @ 19:58
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:54 schreef PlarkPlark het volgende:
Noodrem is voor snelheden boven de 30. Hieronder krijgt de machinist enkel een lampje te zien "Noodrem aangetrokken".

Dussssssssss
Ik heb anders nog nooit een lampje 'noodrem aangetrokken' in een cabine gezien hoor
Lucifer_Doosjedonderdag 24 augustus 2006 @ 20:45
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:06 schreef descendent1 het volgende:
zo, nu ga ik schijten
Op de NS?
Eixdonderdag 24 augustus 2006 @ 21:12
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:54 schreef PlarkPlark het volgende:
Noodrem is voor snelheden boven de 30. Hieronder krijgt de machinist enkel een lampje te zien "Noodrem aangetrokken".

Dussssssssss


Op het moment dat je aan de noodrem trekt gaat normaal gesproken alle lucht uit de remleiding omdat er een ventiel open gaat. Gevolg: De remmen van de trein krijg je nietmeer los totdat de conducteur de noodrem terugdraait.

Dussssssssss
slaapkamermugdonderdag 24 augustus 2006 @ 21:23
Omdat jij te dom was om uit te stappen wilde je, laten we zeggen 100 mensen vertraging geven?


Asociaal.
#ANONIEMdonderdag 24 augustus 2006 @ 21:25
whehehe, volgende keer staat ie al 5 minuten voor de treindeur voordat de trein op het gewenste station aankomt..
caartyaaitdonderdag 24 augustus 2006 @ 22:34
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:12 schreef Eix het volgende:

[..]



Op het moment dat je aan de noodrem trekt gaat normaal gesproken alle lucht uit de remleiding omdat er een ventiel open gaat. Gevolg: De remmen van de trein krijg je nietmeer los totdat de conducteur de noodrem terugdraait.

Dussssssssss
Ja dat heeft ooit een gigantisch ongeluk veroorzaakt in frankrijk
Eixzaterdag 26 augustus 2006 @ 10:50
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:34 schreef caartyaait het volgende:

[..]

Ja dat heeft ooit een gigantisch ongeluk veroorzaakt in frankrijk
Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien? Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
wolferlzaterdag 26 augustus 2006 @ 11:01
Je staat toch bij die deuren als je weet dat de trein het station nadert?
En vooral met koffers bij je.

Slak.
wolferlzaterdag 26 augustus 2006 @ 11:08
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:50 schreef Eix het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien? Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
Ja zoiets had ik jaartje terug toen ik van Station Sloterdijk met de trein richting Station Zaandam ging. We zaten in de coupe, en er liep constant een groepje van 6 jongens heen en weer te pendelen. Oke mischien zijn ze zenuwachtig, maar opeens schreeuwt een man, dat hij zijn portemonnee kwijt is.

Dus hij verdenkt gelijk die 6 gasten ervan, dat hun hem hebben bestolen. Met een mega impuls trekt hij aan de noodrem, komt de conducteur en machinist bij hem en vragen waarom er op de noodrem is getrokken. De man graait in zijn zak en haalt zijn portemonnee tevoorschijn, ja die was ik kwijt.

Ja nu ben je veel geld kwijt, een boete van een paar honderd euro, weges opzettelijk aan de noodrem trekken. de noob.
optifreezaterdag 26 augustus 2006 @ 11:10
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:50 schreef Eix het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien? Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
Ze hadden daar tussen 2 wagons in de leiding afgesloten zodat de achterste wagons altijd op druk bleven (en dus niet remde) terwijl het voorste deel nog wel kon remmen

In nederland is dit ook mogelijk, maar de hendel zit op een veel en veel lastigere plaats om te bereiken
Limburger_noordzaterdag 26 augustus 2006 @ 11:24
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:10 schreef optifree het volgende:

[..]

Ze hadden daar tussen 2 wagons in de leiding afgesloten zodat de achterste wagons altijd op druk bleven (en dus niet remde) terwijl het voorste deel nog wel kon remmen

In nederland is dit ook mogelijk, maar de hendel zit op een veel en veel lastigere plaats om te bereiken
Wie gaat er dan in Frankrijk in een trein zitten
optifreezaterdag 26 augustus 2006 @ 13:57
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:24 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Wie gaat er dan in Frankrijk in een trein zitten
Wie gaat er dan in een franse trein zitten

Erg veel mensen die met de trein reizen
Limburger_noordzaterdag 26 augustus 2006 @ 14:14
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:57 schreef optifree het volgende:

[..]

Wie gaat er dan in een franse trein zitten

Erg veel mensen die met de trein reizen
De meeste zijn Fransen ...of toeristen op weg naar Frankrijk ...die verdienen niet beter
opgebaardezaterdag 26 augustus 2006 @ 14:16
vorige week.....
__Saviour__zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:18
voor zoiets trek je niet aan de noodrem eikel!
optifreezaterdag 26 augustus 2006 @ 14:20
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:14 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

De meeste zijn Fransen ...of toeristen op weg naar Frankrijk ...die verdienen niet beter
Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans
Limburger_noordzaterdag 26 augustus 2006 @ 14:22
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:20 schreef optifree het volgende:

[..]

Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans
Maar hier staan de meeste treinen toch stil
Bovendien ga ik meestal met auto of fiets
Neuralnetzaterdag 26 augustus 2006 @ 14:36
Ik geloof niks van die 20 seconden. Zelfs sprinters staan op kleine stations minstens 40 seconden tot een minuut stil. Je was gewoon te traag. Pech gehad. De volgende keer maar eens wat sneller reageren.
Wadloperzaterdag 26 augustus 2006 @ 14:37
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:20 schreef optifree het volgende:

[..]

Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans
De locs 1600/1700/1800 zijn alleen frans dacht ik, de rest is Duits (Talbot heeft die dingen gemaakt)
optifreezaterdag 26 augustus 2006 @ 16:34
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:37 schreef Wadloper het volgende:

[..]

De locs 1600/1700/1800 zijn alleen frans dacht ik, de rest is Duits (Talbot heeft die dingen gemaakt)
Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV's
Arjan662zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:42
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:34 schreef optifree het volgende:

[..]

Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV's
Ik heb een Talbot gehad
optifreezaterdag 26 augustus 2006 @ 16:56
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:42 schreef Arjan662 het volgende:

[..]

Ik heb een Talbot gehad
Ik haal ze door elkaar Foutje bedankt!
Wadloperzaterdag 26 augustus 2006 @ 18:20
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:34 schreef optifree het volgende:

[..]

Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV's
ICM is door Talbot gemaakt

Maar goed
MREnzaterdag 26 augustus 2006 @ 19:44
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:50 schreef Eix het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien? Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
Ook in Nederland kan het noodremsysteem worden uitgeschakeld, dit gebeurt vooral bij supportersvervoer. Er moeten dan wel extra begeiders mee om in geval van nood in te kunnen grijpen.
In Duitsland is het zelfs verplicht om noodremonderbreking te hebben zodat bijv. een brandende trein niet stil komt te staan in een tunnel.
Ruuubzaterdag 26 augustus 2006 @ 19:57
NS

echt hoor!
MREnzaterdag 26 augustus 2006 @ 21:14
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:57 schreef Ruuub het volgende:
NS

echt hoor!
Ja natuurlijk, omdat TS zijn koffers niet de trein uit kreeg, is de NS weer een kut-bedrijf. Ook prima onderbouwd van je
Ruuubzaterdag 26 augustus 2006 @ 21:25
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 21:14 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, omdat TS zijn koffers niet de trein uit kreeg, is de NS weer een kut-bedrijf. Ook prima onderbouwd van je
het is gewoon mijn mening
heeft niks met het verhaal van de TS te maken...
navizaterdag 26 augustus 2006 @ 21:32
Het heeft ook niks te maken met het verhaal van TS maar vond dit wel grappig. Ik zit in de trein van Den Bosch naar Eindhoven (dubbeldekker) en er moest een vrouw naar de wc. Ze wilde de wc deur open maken met de hendel van de noodrem
JvdKzaterdag 26 augustus 2006 @ 21:50
Ik vind het overigens een slechte zaak dat bij de nieuwe generatie koplopers, er geen mensen meer buiten kijken of er oude oma's of mensen met koffers uit de trein willen stappen...
MREnzaterdag 26 augustus 2006 @ 22:00
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 21:50 schreef JvdK het volgende:
Ik vind het overigens een slechte zaak dat bij de nieuwe generatie koplopers, er geen mensen meer buiten kijken of er oude oma's of mensen met koffers uit de trein willen stappen...
Er is nog geen nieuwe generatie koplopers, de eerste wordt momenteel nog gemaakt.

Bedoel je niet de gemoderniseerde sprinters met automatische deursluiting? Dat is gewoon even wennen. Syntus heeft dat ook, maar dan ook nog eens zonder conducteur. Ik geloof niet dat ik daar ooit problemen heb gezien.
Yildizzaterdag 26 augustus 2006 @ 22:01
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:20 schreef optifree het volgende:

[..]

Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans
Die TGV's in Frankrijk zijn best okay, maar sommige 'stoptreinen' zeg maar, die hebben echt een look alsof ze net uit Indië komen zetten, maar dan zonder mensen op het dak...
JvdKzaterdag 26 augustus 2006 @ 22:02
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:00 schreef MREn het volgende:

[..]

Er is nog geen nieuwe generatie koplopers, de eerste wordt momenteel nog gemaakt.

Bedoel je niet de gemoderniseerde sprinters met automatische deursluiting? Dat is gewoon even wennen. Syntus heeft dat ook, maar dan ook nog eens zonder conducteur. Ik geloof niet dat ik daar ooit problemen heb gezien.
Ja die bedoel ik!!! Ik vind het wel on persoonlijk.. Misschien ben ik een zeur
Byte_Mezaterdag 26 augustus 2006 @ 22:07
de NS is geweldig. Ik was eerst ook nooit tevreden over de NS, maar nu woon ik in Duitsland. De NS is zoveel beter dan de Deutsche Bahn, dat ik ze veel beter ben gaan waarderen. vorige week kwam ik dankzij de DB pas een dag later aan (~12 uur vertraging)

nou herinner ik me trouwens ineens dat iets dergelijks mij ook ooit is gebeurd. ik stap uit de trein met mijn gitaar op mijn rug, gaat de deur achter me dicht terwijl de gitaar nog in de trein was. Ik schrok me natuurlijk de tering, ik zag mezelf al meegesleurd worden door de trein. gelukkig zag de conducteur het gebeuren en die heeft me uit mijn benarde positie bevrijd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Byte_Me op 26-08-2006 22:12:26 ]
Yildizzaterdag 26 augustus 2006 @ 22:08
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:07 schreef Byte_Me het volgende:
de NS is geweldig. Ik was eerst ook nooit tevreden over de NS, maar nu woon ik in Duitsland. De NS is zoveel beter dan de Deutsche Bahn, dat ik ze veel beter ben gaan waarderen.

nou herinner ik me trouwens ineens dat iets dergelijks mij ook ooit is gebeurd. ik stap uit de trein met mijn gitaar op mijn rug, gaat de deur achter me dicht terwijl de gitaar nog in de trein was. Ik schrok me natuurlijk de tering, ik zag mezelf al meegesleurd worden door de trein. gelukkig zag de conducteur het gebeuren en die heeft me uit mijn benarde positie bevrijd.
Dat is wel scary
MREnzaterdag 26 augustus 2006 @ 22:29
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die TGV's in Frankrijk zijn best okay,
Mwa, ook alleen maar als je niet langer bent dan de gemiddelde Fransoos van 1m75, anders zit je ook nog gewoon met je knieën tegen de stoel van je voorganger.

Geef mij dan maar een ICE, of Duitse IC. Komen beide in Nederland en in het barrijtuig heb je oa Warsteiner uit de fles (gekoeld) met glas, en je mag nog roken.
MREnzaterdag 26 augustus 2006 @ 22:30
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:02 schreef JvdK het volgende:

[..]

Ja die bedoel ik!!! Ik vind het wel on persoonlijk.. Misschien ben ik een zeur
Sja, ieder zijn voorkeur hoor. Ik vind het ding er wel grappig uit zien, maar het zit verder voor geen meter.
optifreezondag 27 augustus 2006 @ 10:02
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:20 schreef Wadloper het volgende:

[..]

ICM is door Talbot gemaakt

Maar goed
Wel al mijn posts lezen voordat je antwoord Ik had mijn fout al toegegeven!
Wadloperzondag 27 augustus 2006 @ 13:41
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 10:02 schreef optifree het volgende:

[..]

Wel al mijn posts lezen voordat je antwoord Ik had mijn fout al toegegeven!
Neuralnetzondag 27 augustus 2006 @ 14:15
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is wel scary
Dat je de NS beter waardeert is inderdaad wel scary.
Nawienzondag 27 augustus 2006 @ 14:27
Yo G heb je nooit geleerd dat je niet aan de noodrem moet trekken als je zelf de oorzaak van het probleem bent?
MREnzondag 27 augustus 2006 @ 16:47
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 14:27 schreef Nawien het volgende:
Yo G heb je nooit geleerd dat je niet aan de noodrem moet trekken als je zelf de oorzaak van het probleem bent?
Dat is niet waar, als ik -om wat voor reden dan ook- met een been ofzo tussen de gesloten deuenr klem kom te zitten en ik kan bij de noodrem, zal ik hier toch echt wel gebruik van maken. En knappe vent die mij daar een boete voor durft te geven, dat win je gemakkelijk voor de rechter als het er op aan zou komen.
Nawienzondag 27 augustus 2006 @ 17:03
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:47 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is niet waar, als ik -om wat voor reden dan ook- met een been ofzo tussen de gesloten deuenr klem kom te zitten en ik kan bij de noodrem, zal ik hier toch echt wel gebruik van maken. En knappe vent die mij daar een boete voor durft te geven, dat win je gemakkelijk voor de rechter als het er op aan zou komen.
Ja okee, maar je bent vast met me eens dat dat wel heel achterlijk is . Volgens mij zit er sowieso een beveiliging op die deuren , dus dat kan volgens mij niet eens
Ivatjezondag 27 augustus 2006 @ 17:11
Gewoon op tijd opstaan en voor de deur staan, zo simpel is het...
optifreezondag 27 augustus 2006 @ 17:37
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:03 schreef Nawien het volgende:

[..]

Ja okee, maar je bent vast met me eens dat dat wel heel achterlijk is . Volgens mij zit er sowieso een beveiliging op die deuren , dus dat kan volgens mij niet eens
Nou officieel kan het wel Maaarrrrr sinds dat er iemand is meegesleept door een trein (was iets lomps met een tas), gaat de trein pas rijden als werkelijk alle deuren dichtzitten (inclusief die van de conducteur).
PvtRyanzondag 27 augustus 2006 @ 17:47
Ik vind de NS prima, als je je even bedenkt wat een logistieke nachtmerrie het moet zijn om alle treinen in Nederland op tijd te laten rijden. Dat het dan in 10% van de gevallen misgaat en vaak niet meer dan 10-15 minuten, is dat zeker goed geregeld.
Neuralnetzondag 27 augustus 2006 @ 18:18
10 % en 15 tot 10 minuten? Het is eerder rond de 15 % wat misgaat. In het eerste kwartaal reed 86 % op tijd en dat was nog het beste kwartaal sinds de eeuwwisseling. Waarbij 1) op tijd gedefinieerd wordt als 3 minuten te laat EN 2) het alleen gaat om treinen die rijden. Treinen die niet rijden tellen niet mee. Dus is een trein die niet rijdt + een trein die 3 minuten vertraging heeft voor mij een vertraging van 33 minuten terwijl het voor de NS op tijd is.
MREnzondag 27 augustus 2006 @ 18:33
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:18 schreef Neuralnet het volgende:
10 % en 15 tot 10 minuten? Het is eerder rond de 15 % wat misgaat. In het eerste kwartaal reed 86 % op tijd en dat was nog het beste kwartaal sinds de eeuwwisseling. Waarbij 1) op tijd gedefinieerd wordt als 3 minuten te laat EN 2) het alleen gaat om treinen die rijden. Treinen die niet rijden tellen niet mee. Dus is een trein die niet rijdt + een trein die 3 minuten vertraging heeft voor mij een vertraging van 33 minuten terwijl het voor de NS op tijd is.
Niet helemaal waar.
De punctualiteit is redelijk hoog gezien het aantal treinen (en trouwens niet hoger dan bijv. in Belgie waar veel minder treinen per baanvak zijn).
Reizigerspunctualiteit telt wel degelijk mee, want 33 minuten te laat = GTBV. Overigens is het aantal opgeheven treinen ongeveer 0,4 a 0,5%. En het is trouwens ook niet NS die de normen vaststelt of meet, mocht dat niet duidelijk zijn. Het ministerie van V&W heeft besloten om de aankomspunctualiteit van treinen te meten, en niet bijv. het percentage gehaalde overstappen of minimalisering van de totale klantreistijd.
MouseOverzondag 27 augustus 2006 @ 18:33
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:18 schreef Neuralnet het volgende:
10 % en 15 tot 10 minuten? Het is eerder rond de 15 % wat misgaat. In het eerste kwartaal reed 86 % op tijd en dat was nog het beste kwartaal sinds de eeuwwisseling. Waarbij 1) op tijd gedefinieerd wordt als 3 minuten te laat EN 2) het alleen gaat om treinen die rijden. Treinen die niet rijden tellen niet mee. Dus is een trein die niet rijdt + een trein die 3 minuten vertraging heeft voor mij een vertraging van 33 minuten terwijl het voor de NS op tijd is.
Desondanks heb ik afgelopen weken mogen ondervinden dat die percentages in Italie zo ongeveer andersom zijn (15-20% op tijd, ipv datzelfde percentage te laat). Staat wel tegenover dat de prijzen veel redelijker zijn, zo rond de 4 euro per 100 km. Maar ik verlangde serieus terug naar de stiptheid van de ns
Neuralnetzondag 27 augustus 2006 @ 18:42
Dit artikel is wel een aardige:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=718339/sc=6c1013

Statistisch gezien kan je aardige resultaten laten zien. Mits alle manipulaties in dat artikel worden aangebracht. De reiziger wordt gewoon bedonderd.
Willy84zondag 27 augustus 2006 @ 18:46
Afgelopen week op Adam CS.
De trein van Z-Limburg naar Haarlem rijdt weg, een vrouw die er achteraan loopt en alsnog de deurhendel bedient. En de deur ging nog open ook terwijl de trein dus al opgang kwam. Gelukking ging hij direct daarna weer dicht. Het gaat om zo een getroken IC trein. Fijne karretjes
Geerannezondag 27 augustus 2006 @ 18:55
Een vriend van mij had een keer zijn hand tussen de deuren gekregen, en trok dus daarom aan de noodrem. Maar de machinist dacht dat het een geintje was en reed dus gewoon door. Stonden ze daar met man en macht aan de deuren te trekken. Niet dat dat hielp ofzo.
Na een paar minuten vond de machinist het eindelijk nodig om de deuren weer te openen.
MREnzondag 27 augustus 2006 @ 19:11
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:55 schreef Geeranne het volgende:
Een vriend van mij had een keer zijn hand tussen de deuren gekregen, en trok dus daarom aan de noodrem. Maar de machinist dacht dat het een geintje was en reed dus gewoon door. Stonden ze daar met man en macht aan de deuren te trekken. Niet dat dat hielp ofzo.
Na een paar minuten vond de machinist het eindelijk nodig om de deuren weer te openen.
er zit ook gewoon noodopening boven de deuren

Bovendien is het verhaal gelul, want noodrem = stop en geen lamp ofzo die de machnist laat weten dat er geremd moet worden.

Iets technischer: door luchtdruk op een leiding blijven de remmen los, valt die luchtdruk weg, bijv. door afbreken koppeling of door noodrem, raakt de luchteiding leeg en slaan de remmen vast.

[ Bericht 21% gewijzigd door MREn op 27-08-2006 21:40:38 ]
JvdKmaandag 28 augustus 2006 @ 08:23
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:11 schreef MREn het volgende:

[..]

er zit ook gewoon noodopening boven de deuren

Bovendien is het verhaal gelul, want noodrem = stop en geen lamp ofzo die de machnist laat weten dat er geremd moet worden.

Iets technischer: door luchtdruk op een leiding blijven de remmen los, valt die luchtdruk weg, bijv. door afbreken koppeling of door noodrem, raakt de luchteiding leeg en slaan de remmen vast.
Ik weet niet, maar ik trok ook aan die nood opening.. maar er gebeurde geen ené klote!!
KUT NS! KUT TALPA
PDOAmaandag 28 augustus 2006 @ 09:05
Zelfs 's ochtends om 7 uur hebben die lijers vertraging!
Nawienmaandag 28 augustus 2006 @ 13:08
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:37 schreef optifree het volgende:

[..]

Nou officieel kan het wel Maaarrrrr sinds dat er iemand is meegesleept door een trein (was iets lomps met een tas), gaat de trein pas rijden als werkelijk alle deuren dichtzitten (inclusief die van de conducteur).
Dus het kan niet, want de trein gaat niet rijden als de deuren niet goed dichtzitten
JDudemaandag 28 augustus 2006 @ 13:29
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 08:23 schreef JvdK het volgende:

Ik weet niet, maar ik trok ook aan die nood opening.. maar er gebeurde geen ené klote!!
KUT NS! KUT TALPA
Het is dan ook geen noodopening maar een noodontgrendeling, daarna moet je nog wel zelf even de deuren openduwen .
MREnmaandag 28 augustus 2006 @ 15:57
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:08 schreef Nawien het volgende:

[..]

Dus het kan niet, want de trein gaat niet rijden als de deuren niet goed dichtzitten
Maar als iemand met zn dunne pols tussen de deuren zit, kunnen de deuren toch goed dichtzitten
JvdKwoensdag 30 augustus 2006 @ 15:22
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:57 schreef MREn het volgende:

[..]

Maar als iemand met zn dunne pols tussen de deuren zit, kunnen de deuren toch goed dichtzitten
De NS, zijn echt die lui zijn echt amateurs. Waarom hoor je dit soort ellende nooit in China ofzo.
Nawienwoensdag 30 augustus 2006 @ 15:27
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:57 schreef MREn het volgende:

[..]

Maar als iemand met zn dunne pols tussen de deuren zit, kunnen de deuren toch goed dichtzitten
Weet niet niet, dicht is dicht. Dikke of dunne pols, echt dicht zit ie dan nooit.
Nawienwoensdag 30 augustus 2006 @ 15:28
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:22 schreef JvdK het volgende:

[..]

De NS, zijn echt die lui zijn echt amateurs. Waarom hoor je dit soort ellende nooit in China ofzo.
whehehe

In china was een spoorbaan in elkaar getieft omdat ze permafrost als fundament hadden gebruikt. Dan liever vertraging
MREnwoensdag 30 augustus 2006 @ 15:57
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:22 schreef JvdK het volgende:

[..]

De NS, zijn echt die lui zijn echt amateurs. Waarom hoor je dit soort ellende nooit in China ofzo.
Omdat je dergelijke 'kleine' nieuwsberichten uit andere landen zelden hoort, en ten tweede omdat in China dat soort dingen pas bekend worden gemaakt als er 100 doden ineens vallen.
JvdKzondag 3 september 2006 @ 23:25
Zal ik een klacht indienen? Of is dat overtrokken?
JDudezondag 3 september 2006 @ 23:29
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:25 schreef JvdK het volgende:
Zal ik een klacht indienen? Of is dat overtrokken?
Wat is je klacht dan?
Evenzondag 3 september 2006 @ 23:37
Godverdomme vandaag was het weer raak

Er was een ongeluk gebeurd (waar precies weet ik niet meer ) maar daardoor reden er geen treinen van Zwolle naar Schiphol en ook niet naar Deventer... Stond ik daar op Zwolle, NS zette geen bussen in... Enige wat ze zeiden was succes.. Gelukkig kon ik naar Amersfoort worden gebracht door ouders van mn vriendin en daar dor mn vader worden opgehaald maar wat kut geregeld... Gelukkig mag ik nu wel een brief schrijven dat ik mijn kaartje en de benzinekosten vergoed krijg
JvdKzondag 3 september 2006 @ 23:39
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:29 schreef JDude het volgende:

[..]

Wat is je klacht dan?
Nou dat die koplopers gewoon bemant/d moeten worden (teminste de deuren moeten weer gecontroleerd worden).
Ik kan er nu wel om lachen, maar stel je eens voor als dat met een gefrustreerde extreem gelovig figuur gebeurd
JDudezondag 3 september 2006 @ 23:41
Voor een koploper weg mag moet de conducteur eerst checken of alles veilig is en de deur dichtsleutelen hoor.
Limburger_noordzondag 3 september 2006 @ 23:42
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:41 schreef JDude het volgende:
Voor een koploper weg mag moet de conducteur eerst checken of alles veilig is en de deur dichtsleutelen hoor.
En dat kon in dit geval
Je zat toch niet tussen de deur ?
Frazzzondag 3 september 2006 @ 23:42
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:08 schreef Nawien het volgende:

[..]

Dus het kan niet, want de trein gaat niet rijden als de deuren niet goed dichtzitten
ik zag toch echt een ic-k (van die getrokken duitse bakken) rijden waar de deur van de conducteur nog open stond terwijl de trein al aan het rijden was.
JDudezondag 3 september 2006 @ 23:43
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:42 schreef Frazz het volgende:

ik zag toch echt een ic-k (van die getrokken duitse bakken) rijden waar de deur van de conducteur nog open stond terwijl de trein al aan het rijden was.
Bij ICK laat de techniek dat inderdaad nog toe.
Het kan echter alleen met de deur waar de conducteur sleutelt. Ik zat een keer bij een deur die helemaal niet sloot vanwege een technisch probleem, maar rijden deden we toen niet... een kwartier lang .
JvdKzondag 3 september 2006 @ 23:45
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:42 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

En dat kon in dit geval
Je zat toch niet tussen de deur ?
Ik zat er niet tussen, maar wilde er dol graag uit..
Frazzzondag 3 september 2006 @ 23:47
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:43 schreef JDude het volgende:

[..]

Bij ICK laat de techniek dat inderdaad nog toe.
Het kan echter alleen met de deur waar de conducteur sleutelt. Ik zat een keer bij een deur die helemaal niet sloot vanwege een technisch probleem, maar rijden deden we toen niet... een kwartier lang .
Die duitse bakken moeten ook hoognodig naar de sloop
Limburger_noordzondag 3 september 2006 @ 23:47
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:45 schreef JvdK het volgende:

[..]

Ik zat er niet tussen, maar wilde er dol graag uit..
Tja iets sneller zijn de volgende keer ...of klaar staan bij de deur...dan mmoet het wel lukken
JDudezondag 3 september 2006 @ 23:48
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:47 schreef Frazz het volgende:

Die duitse bakken moeten ook hoognodig naar de sloop
Goed plan ja. En dan in de spits alleen maar één dubbeldekkerviertje per Intercity. .
Limburger_noordzondag 3 september 2006 @ 23:48
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:47 schreef Frazz het volgende:

[..]

Die duitse bakken moeten ook hoognodig naar de sloop
Zal nog wel even op zich laten wachten want de NS heeft blijkbaar al rijtuigen te kort
Nawienzondag 3 september 2006 @ 23:51
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:42 schreef Frazz het volgende:

[..]

ik zag toch echt een ic-k (van die getrokken duitse bakken) rijden waar de deur van de conducteur nog open stond terwijl de trein al aan het rijden was.
Hmm, dan klopt Optifree's verhaal niet
Mijn reactie was een doorberedenering op zijn verhaal
MREnzondag 3 september 2006 @ 23:52
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:47 schreef Frazz het volgende:

[..]

Die duitse bakken moeten ook hoognodig naar de sloop
Dan kan hoor...
klein probleempje is dan dat je dan zo'n 10.000 zitplaatsen minder hebt

Dus als je die 10.000 mensen ff uit legt dat ze moeten staan omdat de oude zooi naar de sloop is...
Bovendien kan zo'n rijtuig best 40 jaar mee, ze zijn pas helemaal opgeknapt. En beter iets dan niets...
JDudezondag 3 september 2006 @ 23:53
ICK zit ook relaxed. Vooral de eerste klas .
Limburger_noordzondag 3 september 2006 @ 23:57
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:52 schreef MREn het volgende:

[..]

Dan kan hoor...
klein probleempje is dan dat je dan zo'n 10.000 zitplaatsen minder hebt

Dus als je die 10.000 mensen ff uit legt dat ze moeten staan omdat de oude zooi naar de sloop is...
Bovendien kan zo'n rijtuig best 40 jaar mee, ze zijn pas helemaal opgeknapt. En beter iets dan niets...
Ga maar eens in andere landen kijken wat daar nog rondrijd dan mogen we in NL echt niet klagen
MREnzondag 3 september 2006 @ 23:59
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:53 schreef JDude het volgende:
ICK zit ook relaxed. Vooral de eerste klas .
Ik vind 'em wat aan de drukke kant met 9 stoelen in een coupe, vooral in de spits.
Gelukkig zijn er naar Tilburg enzo niet zo veel 1e klas reizigers als naar Amsterdam-Zuid ofzo.