JvdK | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:00 |
Kwam ik vorige week terug van mijn vakantie in Turkije, aangezien niemand mij en mijn vriendin kon ophalen waren we genoodzaakt om met de trein te gaan. Van Eindhoven naar Delft in één ruk door, klinkt mooi toch..? Toen we op Delft-Zuid aankwamen maakte we vast aanstalte om uit te gaan stappen. Aangekomen op Delft Station... M'n meissie stapte uit, ik ga haar koffer aan en poogde daarna om zelf eruit te gaan. Helaas, de deuren gingen dicht.. daar stond ik dan ik dacht:"Ik zie een nood-rem... Hebben die kip". Dus ik trok volgas aan die rem, en wat denk je? HELEMAAL NIKS, de trein reed gewoon door! $U& kut NS. Wat moet je nou met die lui? Zat ik in die trein naar Den Haag CS, terwijl ik op Delft eruit moest.. Ik dus weer terug naar Delft CS, waar mijn meissie stond te wachten intussen had zij geprobeerd een klacht in te dienen. Máár dat gaat niet, je moet eerst bellen met een 0900 nummer.. kortom: IK HAAT DE NS! ![]() | |
Ablaze | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:02 |
Topic #432423 | |
Herkauwer | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:05 |
Aan de noodrem trekken omdat je niet competent genoeg bent om met een koffer uit te stappen ![]() | |
descendent1 | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:06 |
DE NS bestaat uit dieven ende tollenaers! ![]() Bestrijd ende kastijdt hen!! Met de karwats erover! ![]() zo, nu ga ik schijten | |
JvdK | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:07 |
quote:Na 20 seconde gingen de deuren al dicht... ![]() | |
skiczukie | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:08 |
quote:Inderdaad, hoe sloom ben je dan. | |
Herkauwer | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:08 |
quote:Dank je voor de bevestiging ![]() | |
skiczukie | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:09 |
quote:Sommige mensen lopen alvast richting de deuren voordat de trein helemaal stil staat enzo. ![]() | |
Ko_9 | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:10 |
Sorry maar onkunde lijkt met niet echt een geldige reden om aan de NOODrem te gaan hangen maar geef je wel gelijk dat de conducteur ff iets beter uit zn doppen had moeten kijken | |
danos | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:18 |
Haha zo zat ik een keer in de trein van Mokum naar Almere. Er zat 3 Amerikanen bij me in de coupe, Moeder Mega Whopper, Vader Dubbele Whopper en zoon Mega Dubbele Whopper moesten er uit bij almere Muziekwijk (ik weet het ff niet meer precies). De trein rijdt het station binnen en er stonden mensen op ze te wachten, de deuren gaan open en de Whopper Family maakt aanstalten om naar buiten te gaan maar Ma Whopper was niet al te snel met de monstergrote koffers die ze bij zich hadden dus voor haar neus ging de deur alweer dicht. Die moest dus lekker door naar Almere Centraal, alwaar wel een Burger King was overigens ![]() | |
JeRa | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:19 |
Wees blij dat je geen fikse boete voor die noodrem hebt gekregen (als ie al had gewerkt) ![]() | |
BocaDillo | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:19 |
het gebruik van de noodrem kan ernstige gevolgen hebben (waar ik verder niet op in ga). | |
Thrilled | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:20 |
20 seconden is lang , en jij was te traag, simpel... wel een schande dat de noodrem het niet deed trouwens | |
MaxPower | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:22 |
En vervolgens klagen dat de NS altijd vertraging heeft zeker. Komt dus door sukkels als TS die niet snel genoeg uitstappen. | |
Richard_dubbelB | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:26 |
Is lullig. Maar zie er ook wel humor in ![]() | |
TheYoung1 | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:26 |
De noodrem gaat pas werken bij een iets hogere snelheid dan de vertreksnelheid....Vandaar dat deze het niet deed. Voorts kan ik het hele voorval wel lachwekkend vinden, is toch nog een leuk vakantieverhaaltje om te vertellen?! ![]() | |
PDOA | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:28 |
quote:En bovendien ook nog eens als een zwakzinnige aan de noodrem gaan hangen. | |
HiZ | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:31 |
Gefeliciteerd TS dat de noodrem het niet deed, want anders had je je vakantie ook nog afgesloten met een vette boete. | |
JvdK | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:51 |
Het is best grappig, maar ook wel irritant, je bent dood moe van die kut vliegreis... krijg je ook dat nog! Gelukkig was er geen controleur of ander aanverwant figuur.. | |
PlarkPlark | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:54 |
Noodrem is voor snelheden boven de 30. Hieronder krijgt de machinist enkel een lampje te zien "Noodrem aangetrokken". Dussssssssss | |
BocaDillo | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:56 |
quote:en die lacht zich een aap, en geeft vol gas ![]() | |
Dribbel_ | donderdag 24 augustus 2006 @ 16:53 |
quote: ![]() | |
TheThirdMark | donderdag 24 augustus 2006 @ 16:58 |
![]() quote: | |
#ANONIEM | donderdag 24 augustus 2006 @ 17:02 |
en nu? je zou moeten klagen voordat het gebeurt, want nu kun je er niets aan doen, want je moet nog steeds met de ns gaan reizen als je met een trein wilt reizen. Dus, niet zeiken of de 0900 nummer bellen ![]() | |
Urvin | donderdag 24 augustus 2006 @ 19:52 |
quote:Zeker een sprinter ![]() | |
Wadloper | donderdag 24 augustus 2006 @ 19:58 |
quote:Ik heb anders nog nooit een lampje 'noodrem aangetrokken' in een cabine gezien hoor ![]() | |
Lucifer_Doosje | donderdag 24 augustus 2006 @ 20:45 |
quote:Op de NS? ![]() | |
Eix | donderdag 24 augustus 2006 @ 21:12 |
quote: ![]() Op het moment dat je aan de noodrem trekt gaat normaal gesproken alle lucht uit de remleiding omdat er een ventiel open gaat. Gevolg: De remmen van de trein krijg je nietmeer los totdat de conducteur de noodrem terugdraait. Dussssssssss ![]() | |
slaapkamermug | donderdag 24 augustus 2006 @ 21:23 |
Omdat jij te dom was om uit te stappen wilde je, laten we zeggen 100 mensen vertraging geven? Asociaal. | |
#ANONIEM | donderdag 24 augustus 2006 @ 21:25 |
whehehe, volgende keer staat ie al 5 minuten voor de treindeur voordat de trein op het gewenste station aankomt.. | |
caartyaait | donderdag 24 augustus 2006 @ 22:34 |
quote:Ja dat heeft ooit een gigantisch ongeluk veroorzaakt in frankrijk | |
Eix | zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:50 |
quote:Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien? ![]() | |
wolferl | zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:01 |
Je staat toch bij die deuren als je weet dat de trein het station nadert? En vooral met koffers bij je. Slak. | |
wolferl | zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:08 |
quote:Ja zoiets had ik jaartje terug toen ik van Station Sloterdijk met de trein richting Station Zaandam ging. We zaten in de coupe, en er liep constant een groepje van 6 jongens heen en weer te pendelen. Oke mischien zijn ze zenuwachtig, maar opeens schreeuwt een man, dat hij zijn portemonnee kwijt is. Dus hij verdenkt gelijk die 6 gasten ervan, dat hun hem hebben bestolen. Met een mega impuls trekt hij aan de noodrem, komt de conducteur en machinist bij hem en vragen waarom er op de noodrem is getrokken. De man graait in zijn zak en haalt zijn portemonnee tevoorschijn, ja die was ik kwijt. Ja nu ben je veel geld kwijt, een boete van een paar honderd euro, weges opzettelijk aan de noodrem trekken. ![]() | |
optifree | zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:10 |
quote:Ze hadden daar tussen 2 wagons in de leiding afgesloten zodat de achterste wagons altijd op druk bleven (en dus niet remde) terwijl het voorste deel nog wel kon remmen ![]() In nederland is dit ook mogelijk, maar de hendel zit op een veel en veel lastigere plaats om te bereiken ![]() | |
Limburger_noord | zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:24 |
quote:Wie gaat er dan in Frankrijk in een trein zitten ![]() | |
optifree | zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:57 |
quote:Wie gaat er dan in een franse trein zitten ![]() Erg veel mensen die met de trein reizen ![]() | |
Limburger_noord | zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:14 |
quote:De meeste zijn Fransen ...of toeristen op weg naar Frankrijk ...die verdienen niet beter ![]() | |
opgebaarde | zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:16 |
vorige week..... | |
__Saviour__ | zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:18 |
voor zoiets trek je niet aan de noodrem eikel! | |
optifree | zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:20 |
quote:Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans ![]() | |
Limburger_noord | zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:22 |
quote:Maar hier staan de meeste treinen toch stil ![]() Bovendien ga ik meestal met auto of fiets ![]() | |
Neuralnet | zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:36 |
Ik geloof niks van die 20 seconden. Zelfs sprinters staan op kleine stations minstens 40 seconden tot een minuut stil. Je was gewoon te traag. Pech gehad. De volgende keer maar eens wat sneller reageren. | |
Wadloper | zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:37 |
quote:De locs 1600/1700/1800 zijn alleen frans dacht ik, de rest is Duits (Talbot heeft die dingen gemaakt) | |
optifree | zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:34 |
quote:Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV's | |
Arjan662 | zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:42 |
quote:Ik heb een Talbot gehad | |
optifree | zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:56 |
quote:Ik haal ze door elkaar ![]() ![]() | |
Wadloper | zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:20 |
quote:ICM is door Talbot gemaakt ![]() Maar goed ![]() | |
MREn | zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:44 |
quote:Ook in Nederland kan het noodremsysteem worden uitgeschakeld, dit gebeurt vooral bij supportersvervoer. Er moeten dan wel extra begeiders mee om in geval van nood in te kunnen grijpen. In Duitsland is het zelfs verplicht om noodremonderbreking te hebben zodat bijv. een brandende trein niet stil komt te staan in een tunnel. | |
Ruuub | zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:57 |
NS ![]() echt hoor! ![]() | |
MREn | zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:14 |
quote:Ja natuurlijk, omdat TS zijn koffers niet de trein uit kreeg, is de NS weer een kut-bedrijf. Ook prima onderbouwd van je ![]() | |
Ruuub | zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:25 |
quote:het is gewoon mijn mening heeft niks met het verhaal van de TS te maken... | |
navi | zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:32 |
Het heeft ook niks te maken met het verhaal van TS maar vond dit wel grappig. Ik zit in de trein van Den Bosch naar Eindhoven (dubbeldekker) en er moest een vrouw naar de wc. Ze wilde de wc deur open maken met de hendel van de noodrem ![]() | |
JvdK | zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:50 |
Ik vind het overigens een slechte zaak dat bij de nieuwe generatie koplopers, er geen mensen meer buiten kijken of er oude oma's of mensen met koffers uit de trein willen stappen... | |
MREn | zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:00 |
quote:Er is nog geen nieuwe generatie koplopers, de eerste wordt momenteel nog gemaakt. Bedoel je niet de gemoderniseerde sprinters met automatische deursluiting? Dat is gewoon even wennen. Syntus heeft dat ook, maar dan ook nog eens zonder conducteur. Ik geloof niet dat ik daar ooit problemen heb gezien. | |
Yildiz | zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:01 |
quote:Die TGV's in Frankrijk zijn best okay, maar sommige 'stoptreinen' zeg maar, die hebben echt een look alsof ze net uit Indië komen zetten, maar dan zonder mensen op het dak... | |
JvdK | zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:02 |
quote:Ja die bedoel ik!!! Ik vind het wel on persoonlijk.. Misschien ben ik een zeur ![]() | |
Byte_Me | zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:07 |
de NS is geweldig. Ik was eerst ook nooit tevreden over de NS, maar nu woon ik in Duitsland. De NS is zoveel beter dan de Deutsche Bahn, dat ik ze veel beter ben gaan waarderen. vorige week kwam ik dankzij de DB pas een dag later aan (~12 uur vertraging) nou herinner ik me trouwens ineens dat iets dergelijks mij ook ooit is gebeurd. ik stap uit de trein met mijn gitaar op mijn rug, gaat de deur achter me dicht terwijl de gitaar nog in de trein was. Ik schrok me natuurlijk de tering, ik zag mezelf al meegesleurd worden door de trein. gelukkig zag de conducteur het gebeuren en die heeft me uit mijn benarde positie bevrijd. [ Bericht 6% gewijzigd door Byte_Me op 26-08-2006 22:12:26 ] | |
Yildiz | zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:08 |
quote:Dat is wel scary | |
MREn | zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:29 |
quote:Mwa, ook alleen maar als je niet langer bent dan de gemiddelde Fransoos van 1m75, anders zit je ook nog gewoon met je knieën tegen de stoel van je voorganger. Geef mij dan maar een ICE, of Duitse IC. Komen beide in Nederland en in het barrijtuig heb je oa Warsteiner uit de fles (gekoeld) met glas, en je mag nog roken. | |
MREn | zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:30 |
quote:Sja, ieder zijn voorkeur hoor. Ik vind het ding er wel grappig uit zien, maar het zit verder voor geen meter. | |
optifree | zondag 27 augustus 2006 @ 10:02 |
quote:Wel al mijn posts lezen voordat je antwoord ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 27 augustus 2006 @ 13:41 |
quote: ![]() ![]() | |
Neuralnet | zondag 27 augustus 2006 @ 14:15 |
quote:Dat je de NS beter waardeert is inderdaad wel scary. ![]() | |
Nawien | zondag 27 augustus 2006 @ 14:27 |
Yo G heb je nooit geleerd dat je niet aan de noodrem moet trekken als je zelf de oorzaak van het probleem bent? | |
MREn | zondag 27 augustus 2006 @ 16:47 |
quote:Dat is niet waar, als ik -om wat voor reden dan ook- met een been ofzo tussen de gesloten deuenr klem kom te zitten en ik kan bij de noodrem, zal ik hier toch echt wel gebruik van maken. En knappe vent die mij daar een boete voor durft te geven, dat win je gemakkelijk voor de rechter als het er op aan zou komen. | |
Nawien | zondag 27 augustus 2006 @ 17:03 |
quote:Ja okee, maar je bent vast met me eens dat dat wel heel achterlijk is ![]() | |
Ivatje | zondag 27 augustus 2006 @ 17:11 |
Gewoon op tijd opstaan en voor de deur staan, zo simpel is het... ![]() | |
optifree | zondag 27 augustus 2006 @ 17:37 |
quote:Nou officieel kan het wel ![]() | |
PvtRyan | zondag 27 augustus 2006 @ 17:47 |
Ik vind de NS prima, als je je even bedenkt wat een logistieke nachtmerrie het moet zijn om alle treinen in Nederland op tijd te laten rijden. Dat het dan in 10% van de gevallen misgaat en vaak niet meer dan 10-15 minuten, is dat zeker goed geregeld. | |
Neuralnet | zondag 27 augustus 2006 @ 18:18 |
10 % en 15 tot 10 minuten? Het is eerder rond de 15 % wat misgaat. In het eerste kwartaal reed 86 % op tijd en dat was nog het beste kwartaal sinds de eeuwwisseling. Waarbij 1) op tijd gedefinieerd wordt als 3 minuten te laat EN 2) het alleen gaat om treinen die rijden. Treinen die niet rijden tellen niet mee. Dus is een trein die niet rijdt + een trein die 3 minuten vertraging heeft voor mij een vertraging van 33 minuten terwijl het voor de NS op tijd is. ![]() | |
MREn | zondag 27 augustus 2006 @ 18:33 |
quote:Niet helemaal waar. De punctualiteit is redelijk hoog gezien het aantal treinen (en trouwens niet hoger dan bijv. in Belgie waar veel minder treinen per baanvak zijn). Reizigerspunctualiteit telt wel degelijk mee, want 33 minuten te laat = GTBV. Overigens is het aantal opgeheven treinen ongeveer 0,4 a 0,5%. En het is trouwens ook niet NS die de normen vaststelt of meet, mocht dat niet duidelijk zijn. Het ministerie van V&W heeft besloten om de aankomspunctualiteit van treinen te meten, en niet bijv. het percentage gehaalde overstappen of minimalisering van de totale klantreistijd. | |
MouseOver | zondag 27 augustus 2006 @ 18:33 |
quote:Desondanks heb ik afgelopen weken mogen ondervinden dat die percentages in Italie zo ongeveer andersom zijn (15-20% op tijd, ipv datzelfde percentage te laat). Staat wel tegenover dat de prijzen veel redelijker zijn, zo rond de 4 euro per 100 km. Maar ik verlangde serieus terug naar de stiptheid van de ns ![]() | |
Neuralnet | zondag 27 augustus 2006 @ 18:42 |
Dit artikel is wel een aardige: http://www.planet.nl/plan(...)tid=718339/sc=6c1013 Statistisch gezien kan je aardige resultaten laten zien. Mits alle manipulaties in dat artikel worden aangebracht. De reiziger wordt gewoon bedonderd. | |
Willy84 | zondag 27 augustus 2006 @ 18:46 |
Afgelopen week op Adam CS. De trein van Z-Limburg naar Haarlem rijdt weg, een vrouw die er achteraan loopt en alsnog de deurhendel bedient. En de deur ging nog open ook ![]() ![]() | |
Geeranne | zondag 27 augustus 2006 @ 18:55 |
Een vriend van mij had een keer zijn hand tussen de deuren gekregen, en trok dus daarom aan de noodrem. Maar de machinist dacht dat het een geintje was en reed dus gewoon door. Stonden ze daar met man en macht aan de deuren te trekken. Niet dat dat hielp ofzo. Na een paar minuten vond de machinist het eindelijk nodig om de deuren weer te openen. | |
MREn | zondag 27 augustus 2006 @ 19:11 |
quote:er zit ook gewoon noodopening boven de deuren Bovendien is het verhaal gelul, want noodrem = stop en geen lamp ofzo die de machnist laat weten dat er geremd moet worden. Iets technischer: door luchtdruk op een leiding blijven de remmen los, valt die luchtdruk weg, bijv. door afbreken koppeling of door noodrem, raakt de luchteiding leeg en slaan de remmen vast. [ Bericht 21% gewijzigd door MREn op 27-08-2006 21:40:38 ] | |
JvdK | maandag 28 augustus 2006 @ 08:23 |
quote:Ik weet niet, maar ik trok ook aan die nood opening.. maar er gebeurde geen ené klote!! KUT NS! KUT TALPA ![]() | |
PDOA | maandag 28 augustus 2006 @ 09:05 |
Zelfs 's ochtends om 7 uur hebben die lijers vertraging! ![]() | |
Nawien | maandag 28 augustus 2006 @ 13:08 |
quote:Dus het kan niet, want de trein gaat niet rijden als de deuren niet goed dichtzitten ![]() | |
JDude | maandag 28 augustus 2006 @ 13:29 |
quote:Het is dan ook geen noodopening maar een noodontgrendeling, daarna moet je nog wel zelf even de deuren openduwen ![]() | |
MREn | maandag 28 augustus 2006 @ 15:57 |
quote:Maar als iemand met zn dunne pols tussen de deuren zit, kunnen de deuren toch goed dichtzitten ![]() | |
JvdK | woensdag 30 augustus 2006 @ 15:22 |
quote:De NS, zijn echt die lui zijn echt amateurs. Waarom hoor je dit soort ellende nooit in China ofzo. ![]() | |
Nawien | woensdag 30 augustus 2006 @ 15:27 |
quote:Weet niet niet, dicht is dicht. Dikke of dunne pols, echt dicht zit ie dan nooit. | |
Nawien | woensdag 30 augustus 2006 @ 15:28 |
quote:whehehe ![]() In china was een spoorbaan in elkaar getieft omdat ze permafrost als fundament hadden gebruikt. Dan liever vertraging ![]() | |
MREn | woensdag 30 augustus 2006 @ 15:57 |
quote:Omdat je dergelijke 'kleine' nieuwsberichten uit andere landen zelden hoort, en ten tweede omdat in China dat soort dingen pas bekend worden gemaakt als er 100 doden ineens vallen. | |
JvdK | zondag 3 september 2006 @ 23:25 |
Zal ik een klacht indienen? Of is dat overtrokken? | |
JDude | zondag 3 september 2006 @ 23:29 |
quote:Wat is je klacht dan? | |
Even | zondag 3 september 2006 @ 23:37 |
Godverdomme vandaag was het weer raak ![]() Er was een ongeluk gebeurd (waar precies weet ik niet meer ![]() ![]() ![]() | |
JvdK | zondag 3 september 2006 @ 23:39 |
quote:Nou dat die koplopers gewoon bemant/d moeten worden (teminste de deuren moeten weer gecontroleerd worden). Ik kan er nu wel om lachen, maar stel je eens voor als dat met een gefrustreerde extreem gelovig figuur gebeurd ![]() | |
JDude | zondag 3 september 2006 @ 23:41 |
Voor een koploper weg mag moet de conducteur eerst checken of alles veilig is en de deur dichtsleutelen hoor. | |
Limburger_noord | zondag 3 september 2006 @ 23:42 |
quote:En dat kon in dit geval ![]() Je zat toch niet tussen de deur ? | |
Frazz | zondag 3 september 2006 @ 23:42 |
quote:ik zag toch echt een ic-k (van die getrokken duitse bakken) rijden waar de deur van de conducteur nog open stond terwijl de trein al aan het rijden was. | |
JDude | zondag 3 september 2006 @ 23:43 |
quote:Bij ICK laat de techniek dat inderdaad nog toe. Het kan echter alleen met de deur waar de conducteur sleutelt. Ik zat een keer bij een deur die helemaal niet sloot vanwege een technisch probleem, maar rijden deden we toen niet... een kwartier lang ![]() | |
JvdK | zondag 3 september 2006 @ 23:45 |
quote:Ik zat er niet tussen, maar wilde er dol graag uit.. ![]() | |
Frazz | zondag 3 september 2006 @ 23:47 |
quote:Die duitse bakken moeten ook hoognodig naar de sloop ![]() | |
Limburger_noord | zondag 3 september 2006 @ 23:47 |
quote:Tja iets sneller zijn de volgende keer ...of klaar staan bij de deur...dan mmoet het wel lukken | |
JDude | zondag 3 september 2006 @ 23:48 |
quote:Goed plan ja. En dan in de spits alleen maar één dubbeldekkerviertje per Intercity. ![]() | |
Limburger_noord | zondag 3 september 2006 @ 23:48 |
quote:Zal nog wel even op zich laten wachten want de NS heeft blijkbaar al rijtuigen te kort | |
Nawien | zondag 3 september 2006 @ 23:51 |
quote:Hmm, dan klopt Optifree's verhaal niet ![]() Mijn reactie was een doorberedenering op zijn verhaal | |
MREn | zondag 3 september 2006 @ 23:52 |
quote:Dan kan hoor... klein probleempje is dan dat je dan zo'n 10.000 zitplaatsen minder hebt ![]() Dus als je die 10.000 mensen ff uit legt dat ze moeten staan omdat de oude zooi naar de sloop is... Bovendien kan zo'n rijtuig best 40 jaar mee, ze zijn pas helemaal opgeknapt. En beter iets dan niets... | |
JDude | zondag 3 september 2006 @ 23:53 |
ICK zit ook relaxed. Vooral de eerste klas ![]() | |
Limburger_noord | zondag 3 september 2006 @ 23:57 |
quote:Ga maar eens in andere landen kijken wat daar nog rondrijd dan mogen we in NL echt niet klagen | |
MREn | zondag 3 september 2006 @ 23:59 |
quote:Ik vind 'em wat aan de drukke kant met 9 stoelen in een coupe, vooral in de spits. Gelukkig zijn er naar Tilburg enzo niet zo veel 1e klas reizigers als naar Amsterdam-Zuid ofzo. |