Pardon , dan heb je het zalm roze boekje niet gelezenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:55 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daar staat spelling in. Dit gaat over grammatica en vooral LEESTEKENS!
nou ik heb goede zin, hoef nog maar een paar uurtjesquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:48 schreef Sunjammer het volgende:
Wát is er zo goed aan deze morgen?
Dat er inmiddels nog slechts een kleine 2 uur van over zijn?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:48 schreef Sunjammer het volgende:
Wát is er zo goed aan deze morgen?
Smeltvrees?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:07 schreef Stroekie het volgende:
en omdat het regent zaterdag heb ik besloten om niet naar Mysteryland te gaan
Ja ik ben van suiker en als het gaat regenen dan smelt ikquote:
Moet het antwoord dan niet "Ja" zijn?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:12 schreef Stroekie het volgende:
nee ik ben van suiker en als het gaat regenen dan smelt ik![]()
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:14 schreef NathaN het volgende:
[..]
Moet het antwoord dan niet "Ja" zijn?
Ik las in eerste instantie smetvreesquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:14 schreef NathaN het volgende:
[..]
Moet het antwoord dan niet "Ja" zijn?
Altijd goed op blijven letten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:22 schreef Stroekie het volgende:
Ik las in eerste instantie smetvrees
dus daarop baseerde ik mijn nee
maar je had het dus wel bij het rechte eind![]()
dat mag gerust hoorquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:51 schreef Dave het volgende:
Er zijn van die momenten, dan vraag je je de herkomst van bepaalde zegswijzen af. Zo ook nu. Het bij het rechte eind hebben. Welk eind? Hoezo recht?
Sorry, ik zal jullie verder niet met m'n overpijnzingen vermoeien.
Recht heeft natuurlijk altijd een verbinding met goed, zoals ook het Duitse "richtig". Eind geeft simpelweg twee punten van een lijn aan. En als je dat wat metaforisch op bijvoorbeeld een paard betrekt, kun je zelf wel raden welke van de twee het goede eind is om het beest te aaien. Of zoiets...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:51 schreef Dave het volgende:
Er zijn van die momenten, dan vraag je je de herkomst van bepaalde zegswijzen af. Zo ook nu. Het bij het rechte eind hebben. Welk eind? Hoezo recht?
Sorry, ik zal jullie verder niet met m'n overpijnzingen vermoeien.
Een ander ander? Dat kan alleen typisch Brabants zijn...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:59 schreef Stroekie het volgende:
dat mag gerust hoor
en toevallig had ik daar vanochend een discussie over de volgende uitdrukking of die nu typisch brabants is
"op een ander ander gaan slapen"
daar wordt gewoon mee bedoelt dat je een nacht niet thuis slaapt maar elders, en dus niet de letterlijke betekenis![]()
Gewoon doorposten. Oefening baart kunst.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:24 schreef Stroekie het volgende:
ik zal maar stoppen met posten want ik ben echt niet helder en scherp deze ochtend
eerst smeltvrees lezen als smetvrees
nu alweer ander ander typen waar het gewoon ander moet zijn
volgens mij rust er geen zegen op mijn werk deze ochtend![]()
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:20 schreef Weemz het volgende:
Morgen.
zo jij straalt helemaalquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:48 schreef TehRockstar het volgende:
Goedemorgen.
leg eens uit danquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 08:02 schreef PhalanX het volgende:
aaaah dat is TMM weer, met de typische PvdA oogkleppen.
Ja en bij CHP krijg je vanavond natuurlijk ook niet direct een arts te spreken, en mag je via de telefoon je klachten toelichten en niet op consult komenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:18 schreef Ang3l het volgende:
*Belt huisarts* bandje.... afspraken worden alleen gemaakt tussen 8 en 9:30
*Leest* Buiten onze normale openingstijden kunt U de Centrale Huisartsen Post (CHP) bellen.
*Belt CHP* Deze huisartsen post is tussen 8 en 17 gesloten. U dient uw eigen arts te raadplagen.
............................ Juist ja. Ik kan gewoon geen afspraak maken dus??!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |