abonnement Unibet Coolblue
pi_41093883
Ik woon in een oud huisje en dat heeft z'n voor -en nadelen. Een nadeel is dat de wc af en toe verstopt. Er schijnt een kleine oneffenheid in de buis eronder te zitten waardoor er steeds heel langzaam rommel ophoopt. Op een gegeven moment spoelt de wc dan nog maar heel langzaam door en komt er wc-papier omhoog.

Bestaat er een middel dat de wc ontstopt? Dat je in de toiletpot gooit en zich als het ware een weg naar beneden 'vreet'? Ik kreeg de tip om heet water in de toiletpot te gooien maar het helpt niet echt. Het opgehoopte wc-papier moet oplossen om weer normaal door te kunnen spoelen, heeft iemand tips?
pi_41094723
Stouw d'r een veer doorheen..
Je hebt wel van dat spul 'crofty' schijnt best agressief te zijn en is verkrijgbaar bij de supermarkt.
pi_41094730
Soda met heet water in de wc oplossen en doorspoelen
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 augustus 2006 @ 14:49:38 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_41094791
Soda inderdaad, een veer of een wc-plopper (of hoe heet zo'n ding..)
pi_41094813
Probeer eens de vloeibare ontstopper van HG. Die is eigenlijk voor keuken en wastafel maar je weet maar nooit. Misschien helpt het bij het toilet ook. Tja en als het wc papier echt vast zit zou je het met zo'n metalen "grijpertje" wellicht eens los kunnen trekken? ( dat is een veer van ca 45 cm, en dan moet je op een knopje drukken en aan het eind gaat er dan een grijper open en dicht). Ik heb helaas geen idee waar je die kunt kopen. Succes en sterkte ermee.
A wise man makes his own decisions, an ignorant man follows public opinion.
~ Chinese Proverb
pi_41095428
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:47 schreef Étoile het volgende:
Soda met heet water in de wc oplossen en doorspoelen
Uhm, als je artic soda bedoeld, dat moet met KOKEND water. Heet kraan water is absoluut niet toereikend.. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je dan een enorm risico hebt op een "stenen" bal. en die krijg j eer niet mee ruit waarmee je dan zelf je conslussies mag trekken.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41099747
Ik heb nu FIFAX gekocht, een korrelontstopper voor hardnekkige verstoppingen van keuken afvoerbuizen. Agressief spul. Heb er flink wat ingegooid en het begint gelijk te borrelen en bruisen. Nu maar hopen dat het zich een weg naar beneden vreet, ik hoop echt dat het helpt want ik word gek van de lucht die er nu hangt.
pi_41100218
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:50 schreef nr100 het volgende:
Tja en als het wc papier echt vast zit zou je het met zo'n metalen "grijpertje" wellicht eens los kunnen trekken? ( dat is een veer van ca 45 cm, en dan moet je op een knopje drukken en aan het eind gaat er dan een grijper open en dicht). Ik heb helaas geen idee waar je die kunt kopen. Succes en sterkte ermee.
Ik weet niet hoe een wc van onderen loopt, volgens mij loopt die buis niet recht naar beneden. Zou er niet net zoiets als bij een gootsteen zitten? Kom je danniet met een grijpertje doorheen.
pi_41104254
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:47 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe een wc van onderen loopt, volgens mij loopt die buis niet recht naar beneden. Zou er niet net zoiets als bij een gootsteen zitten? Kom je danniet met een grijpertje doorheen.
Hogedruk slang dr door
pi_41104316
Dat FIFAX werkt dus niet, het is echt een hardnekkige verstopping. Denk dat FIFAX niet diep genoeg komt. Ben langs de Karwei geweest en heb twee soorten HG ontstopper gekocht. Eén van de twee zit nu in de pot, moet een half uur inwerken.
Verder heb ik een tuinslang gekocht, proberen om daarmee diep in de buis te komen en de boel weg te spuiten. Erg leuk om al uren bezig te zijn met een verstopte, overstromende wc. Inmiddels vind ik het al lang niet meer smerig, alleen maar irritant. Hoop dat iéts gaan werken, vanavond nog.
pi_41104340
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Hogedruk slang dr door
Ja, heb dus een tuinslang gekocht, eens proberen.
pi_41104556
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:57 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

Ja, heb dus een tuinslang gekocht, eens proberen.
wij hebben zo`n slang die op de hogedruk reiniger past ding ramt zich door de verstopping.. (ding kan hard door een buis joh! ) en dan door de waterstralen wordt t wel los geblazen
pi_41104804
Dat grijpertje waar ik het eerder over had kan inderdaad alleen van van dienst zijn als de verstopping ergens in het begin zit. Ik heb ook geen idee hoe de buizen aan de onderkant lopen maar het is me wel eens gelukt om daar wat weg te grijpen ermee.
Die HG zal je misschien gewoon maar de hele nacht moeten laten zitten.
En als het echt allemaal niet meer helpt zal je toch de huisbaas of gewoon de loodgieter moeten bellen.
A wise man makes his own decisions, an ignorant man follows public opinion.
~ Chinese Proverb
pi_41107099
Betreft het een eigen woning of niet?
Als het een eigen woning betreft, moet je er toch eens over na gaan denken om een gedeelte van je riool te gaan vervangen.

Rotzooi zoals rioolontstopper lossen het maar tijdelijk op en vaak verergeren ze de boel.

Wat ook goed werkt is om eerst door te trekken, zodat de pot lekker vol water staat en vervolgens heel snel met de toiletborstel een op en neer gaande beweging te maken in de afvoer, 999 van de 1000 x loopt ie geheid door.
Dit moet je in het gedeelte doen waar het water je pot verlaat.
pi_41108414
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:17 schreef klipper het volgende:
Betreft het een eigen woning of niet?
Als het een eigen woning betreft, moet je er toch eens over na gaan denken om een gedeelte van je riool te gaan vervangen.

Rotzooi zoals rioolontstopper lossen het maar tijdelijk op en vaak verergeren ze de boel.

Wat ook goed werkt is om eerst door te trekken, zodat de pot lekker vol water staat en vervolgens heel snel met de toiletborstel een op en neer gaande beweging te maken in de afvoer, 999 van de 1000 x loopt ie geheid door.
Dit moet je in het gedeelte doen waar het water je pot verlaat.
als het eigen woning was had ik t idd wel al verholpen dit is dweilen met de kraan open
pi_41108504
Pfff... Wat een dag...

Maar het is uiteindelijk, na drie uur, gelukt!

HG drie kwartier laten zitten ipv een half uur, geen resultaat. Leek de boel juist te verergeren, de pot stond nog steeds vol. De bekende gootsteen-ontstop-plopper geprobeerd en er leek enig verschil in te komen. Nog steeds een pot vol water maar het stroomde langzaam weg.
Toen de tuinslang. Stukje bij beetje erin geschoven, aanvankelijk leek het niet te lukken. Pot bleef maar volstromen, om moedeloos van te worden. Blijven proberen, tuinslang ging stukje bij beetje dieper erin. En toen, uiteindelijk, het verlossende borrelende geluid. Probleem opgelost.

Het is een huurwoning en het is een probleem dat zo eens per jaar voorkomt. Het is een oud huisje, zoals ik zei zit er ergens een oneffenheid in de rioolbuis. De vorige twee keer heb ik de huisbazin laten komen die dan uren in de pot stond te roeren. Dat wilde ik dit keer niet, dit keer wilde ik het zelf doen. En gelukkig is het gelukt. Het zat diep, het was een hoop, maar ik kan weer rustig naar de wc zonder me zorgen te maken over het doortrekken. Hij heeft nog nooit zo goed doorgespoeld
pi_41111733
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:56 schreef Stampie22 het volgende:
Pfff... Wat een dag...

Maar het is uiteindelijk, na drie uur, gelukt!

HG drie kwartier laten zitten ipv een half uur, geen resultaat. Leek de boel juist te verergeren, de pot stond nog steeds vol. De bekende gootsteen-ontstop-plopper geprobeerd en er leek enig verschil in te komen. Nog steeds een pot vol water maar het stroomde langzaam weg.
Toen de tuinslang. Stukje bij beetje erin geschoven, aanvankelijk leek het niet te lukken. Pot bleef maar volstromen, om moedeloos van te worden. Blijven proberen, tuinslang ging stukje bij beetje dieper erin. En toen, uiteindelijk, het verlossende borrelende geluid. Probleem opgelost.

Het is een huurwoning en het is een probleem dat zo eens per jaar voorkomt. Het is een oud huisje, zoals ik zei zit er ergens een oneffenheid in de rioolbuis. De vorige twee keer heb ik de huisbazin laten komen die dan uren in de pot stond te roeren. Dat wilde ik dit keer niet, dit keer wilde ik het zelf doen. En gelukkig is het gelukt. Het zat diep, het was een hoop, maar ik kan weer rustig naar de wc zonder me zorgen te maken over het doortrekken. Hij heeft nog nooit zo goed doorgespoeld
Mischien een idee om dan periodiek de tuinslang er door te jagen?
pi_41115328
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Mischien een idee om dan periodiek de tuinslang er door te jagen?
Ga ik doen ja
pi_41115966
Ik zou toch het knelpunt proberen op te zoeken en daar je probleem op te (laten) lossen door een expert.

In 2006 moet het nodig zijn regelmatig en preventief een tuinslang door je pot het riool in te jagen om verstoppingen te voorkomen.

Ook is het verstandig iedereen in huis te infomeren wat er wel en wat er niet door de pot en door het riool gespoeld mag worden.
pi_41116203
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:50 schreef Marsepein het volgende:
Ik zou toch het knelpunt proberen op te zoeken en daar je probleem op te (laten) lossen door een expert.

In 2006 moet het nodig zijn regelmatig en preventief een tuinslang door je pot het riool in te jagen om verstoppingen te voorkomen.

Ook is het verstandig iedereen in huis te infomeren wat er wel en wat er niet door de pot en door het riool gespoeld mag worden.
hier zat laatst ook mooi de buis verstopt.. en dr gaan hier echt geen rare dingen door de pot,

buis is op het "zwakke" punt ook 1 lang recht eind van ons huis naar de straat.. zonder rare constructies er in :/

1x per jaar ff de slang er door en hij bljft t prima doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')