Ik heb de laatste jaren eigenlijk (naar wat ik mij kan herinneren) bijna alleen maar dromen gehad waarin ik in een trein, in de tram en de bus zat en een keertje zelfs dat ik met m'n voet vastzat in het bovenluik van een op hol geslagen ruimteschip.
Nou weet ik dat transport enzo psychologisch gezien staat voor het feit dat je maalt over aankomende veranderingen in je leven maar dit is eigenlijk al jaren aan de gang.
Soms zijn de transportmiddelen absurd en soms dood normaal. Soms ontspoort mijn trein in een sneeuwachtig gebergte en soms brengt een vliegende ballon me naar een mooi meer. Vannacht droomde ik bijvoorbeeld dat ik de hele tijd in de bus zat. Ik kwam allemaal mensen tegen van de basisschool en middelbare en het ritje ging van buiten amsterdam naar het centrum toe. Op een gegeven moment veranderde de bus gewoon in een tram en moest ik rond de dam uitstappen samen met een oude schoolvriend die ik eigenlijk al jaren niet meer heb gezien. Toen werd ik weer wakker.
Het zijn dus altijd transportmiddelen en altijd ook iets waar ik zelf totaal geen controle over heb waar het mij heen brengt (ik heb nog nooit gedroomt dat ik in een auto rij oid).
Ik klaag overgens niet aangezien het vaak fijne of neutrale dromen zijn en soms maar negatieve elementen in zich hebben maar ik vind het gewoon vreemd dat die ene factor zo vaak er in terugkomt.
Misschien hebben meer mensen last van dezelfde soort repetitie? Ik hoor het graag
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like