abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:16:31 #1
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41091706
Ik heb de laatste jaren eigenlijk (naar wat ik mij kan herinneren) bijna alleen maar dromen gehad waarin ik in een trein, in de tram en de bus zat en een keertje zelfs dat ik met m'n voet vastzat in het bovenluik van een op hol geslagen ruimteschip.

Nou weet ik dat transport enzo psychologisch gezien staat voor het feit dat je maalt over aankomende veranderingen in je leven maar dit is eigenlijk al jaren aan de gang.

Soms zijn de transportmiddelen absurd en soms dood normaal. Soms ontspoort mijn trein in een sneeuwachtig gebergte en soms brengt een vliegende ballon me naar een mooi meer. Vannacht droomde ik bijvoorbeeld dat ik de hele tijd in de bus zat. Ik kwam allemaal mensen tegen van de basisschool en middelbare en het ritje ging van buiten amsterdam naar het centrum toe. Op een gegeven moment veranderde de bus gewoon in een tram en moest ik rond de dam uitstappen samen met een oude schoolvriend die ik eigenlijk al jaren niet meer heb gezien. Toen werd ik weer wakker.

Het zijn dus altijd transportmiddelen en altijd ook iets waar ik zelf totaal geen controle over heb waar het mij heen brengt (ik heb nog nooit gedroomt dat ik in een auto rij oid).

Ik klaag overgens niet aangezien het vaak fijne of neutrale dromen zijn en soms maar negatieve elementen in zich hebben maar ik vind het gewoon vreemd dat die ene factor zo vaak er in terugkomt.

Misschien hebben meer mensen last van dezelfde soort repetitie? Ik hoor het graag
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:31:28 #2
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_41092185
euh.... dit heb ik nou nooit
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_41092314
Hmm, dit heb ik nou ook constant

Idd altijd openbaar vervoer, nergens controle over hebben. Alleen in mijn geval speelt de droom zich meer af tijdens het zoeken/rennen naar de juiste gate/perron/bushalte/weetikwatmeer. Ik moet me áltijd haasten en ik word áltijd tegengewerkt. Bagage kwijt, mensenmeutes waar ik doorheen moet worstelen. Levensgrote vertrekhallen waar ik precies aan de andere kant moet zijn en altijd de weg kwijt raak. .
pi_41092447
Ik heb een tijdlang gedroomd dat ik overreden werd door een vrachtwagen. Na een tijdje stopte dit toen ik mezelf begon af te vragen in hoeverre die droom eigenlijk onzin is en of het mijn leven moest gaan bepalen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:49:42 #5
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41092711
Hecht niet teveel waarden aan die betekenissen. Ik heb weleens zo'n dream dictionary gelezen en daar hebben die dingen altijd meerdere betekenissen en blabla. Volgens mij zijn wetenschappers er nog lang niet over uit wat nou precies de functie van dromen is. Sommige mensen (wetenschappers niet echt denk ik) zien het als visioenen en anderen gewoon als verwerkingsmethode voor die gigantische lading informatie die onze hersens op een dag te verduren krijgen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:18:31 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41095675
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:35 schreef Lynx666 het volgende:
Hmm, dit heb ik nou ook constant

Idd altijd openbaar vervoer, nergens controle over hebben. Alleen in mijn geval speelt de droom zich meer af tijdens het zoeken/rennen naar de juiste gate/perron/bushalte/weetikwatmeer. Ik moet me áltijd haasten en ik word áltijd tegengewerkt. Bagage kwijt, mensenmeutes waar ik doorheen moet worstelen. Levensgrote vertrekhallen waar ik precies aan de andere kant moet zijn en altijd de weg kwijt raak. .
Klinkt een beetje als het "willen rennen maar merken dat je benen (half)verlamd zijn" type
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:41 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Ik heb een tijdlang gedroomd dat ik overreden werd door een vrachtwagen. Na een tijdje stopte dit toen ik mezelf begon af te vragen in hoeverre die droom eigenlijk onzin is en of het mijn leven moest gaan bepalen.
Ouch
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:49 schreef Zero2Nine het volgende:
Hecht niet teveel waarden aan die betekenissen. Ik heb weleens zo'n dream dictionary gelezen en daar hebben die dingen altijd meerdere betekenissen en blabla. Volgens mij zijn wetenschappers er nog lang niet over uit wat nou precies de functie van dromen is. Sommige mensen (wetenschappers niet echt denk ik) zien het als visioenen en anderen gewoon als verwerkingsmethode voor die gigantische lading informatie die onze hersens op een dag te verduren krijgen.
Ja het is gewoon het chemische bombardement in je hersenen tijdens je slaap die je (net als ruis op de tv) gaat proberen te verklaren in je brein door er beelden enzo in te zien.
Ik zie het ook totaal niet als iets esotherisch maar het is toch een soort patroon wat er in zit. Dat moet ergens vandaan komen. Misschien is het gewoon een obsessie met vervoersmiddelen, of misschien is het toch het concept van "niet in controle zijn van je eigen leven en manier van doen" wat je ook een beetje ondergaat als je in een bus of tram stapt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_41095763
Om de een of andere reden denken een heleboel mensen dat ik over transport droom, maar dat is dus NIET zo. Ik droom gewoon over vrouwen
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:29:03 #8
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_41095979
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Om de een of andere reden denken een heleboel mensen dat ik over transport droom, maar dat is dus NIET zo. Ik droom gewoon over vrouwen

Zeg TS, hoe kan ik vanavond over transport dromen?
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_41096408
Dit topic gaat op slot .
TS er is een centrale dromentopic.. hier te vinden: Centraal dromen topic : Deel 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')