After eightquote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:53 schreef The_Martian het volgende:
Omdat de combinatie mint en sinaasappel niet echt lekker is wslLaatst de fout gemaakt om sap te drinken na een after-eight chocolaatje
Niet met sinaasappelsapquote:
melk wel! heerlijkquote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:54 schreef Tjahzi het volgende:
alles wat je drinkt na het tandenpoetsen smaakt voor geen meter, behalve water en dat nog niet helemaal zoals het hoort.
Maar als je iets eet of drinkt vlak nadat je je tanden hebt gepoetst... waarom poets je uberhaubt je tanden dan? Heeft toch niet veel zin dan?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:48 schreef RijstNatie het volgende:
waarom is een glaasje ju's orange zo vies na tanden poetsen
Ja, kraanwater, want daar zit fluoride in en dat zou de tanden versterken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:53 schreef De_Postbode het volgende:
Je moet sowieso minstens een kwartier niks in je broodmolen stoppen, op water na.
Oeh dat wist ik niet. Denk je dat je gezond bezig bent, ben je dat alsnog niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:00 schreef Theodoric het volgende:
pH en buffercapaciteit
Tanderosie ontstaat doordat het tandglazuur dunner wordt onder invloed van zuren, bijvoorbeeld in frisdranken. Over het algemeen kunnen drankjes met een zuurwaarde (pH-waarde) lager dan 5,5 het tandglazuur aantasten. Daarbij is wel van belang welk soort zuur het drankje bevat. Zo is fosforzuur in cola minder schadelijk dan citroenzuur, hoewel de pH van cola erg laag is (ca. 2,5). Vers geperst sinaasappelsap (pH 3,4) staat bekend als een van de meest erosieve dranken.
Daarom noem ik het dus altijd jus d' orange...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:12 schreef De_Postbode het volgende:
Sinaas, helder licht. Die Fransen doen trouwens weer veel te omslachtig met hun kutwoord. Sap van Sinaasappels...
Kloptquote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:21 schreef De_Postbode het volgende:
Alleen versgeperst is echt lekker.
Euh, ja, hier in Nederland drinken we water inderdaad doorgaans uit de kraan.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, kraanwater, want daar zit fluoride in en dat zou de tanden versterken.
Een vers sappie mag wel hoor, maar doe niet uren over een glas en drink het niet de hele dag door. Een complete zak zuurtjes in 1 keer naar binnen gooien is ook minder schadelijk voor je tanden dan de hele dag op 1 zuurtje sabbelen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:05 schreef xman het volgende:
[..]
Oeh dat wist ik niet. Denk je dat je gezond bezig bent, ben je dat alsnog niet.![]()
Was laatst nog op het nieuws; mineraal water en frisdranken(duh) zorgen voor tandbederf. Maar kraanwater dan weer niet, want daar hebben ze o.a. fluoride aan toegevoegt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:28 schreef De_Postbode het volgende:
Heh, trouwens...
[..]
Euh, ja, hier in Nederland drinken we water inderdaad doorgaans uit de kraan.![]()
Dat van die fluor wist ik niet, toch vriendelijk van ze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |