abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41228200
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet liegen: ong. 150 meter.
Ok wat is de remvertraging van je wagen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_41229770
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:18 schreef raptorix het volgende:

Ok wat is de remvertraging van je wagen?
Onder goede omstandigheden ongeveer 11 m/s2.

Maar je gaat nu toch niet mij proberen te overtuigen dat op ene snelweg 200 km/u rijden levensgevaarlijk is?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_41229784
met 11 meter per seconde sta je dus niet in 150 meter stil.
pi_41230628
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:06 schreef raptorix het volgende:
met 11 meter per seconde sta je dus niet in 150 meter stil.
Dat klopt, dan rij je met een constante snelheid...

Met 11 m/s2 sta je overigens na 140 meter stil. Pak je binas en zakjapanner er maar bij. Succes!
pi_41230836
Pffff anders lees je even hoe remafstand berekend word:

aantal meters per seconde in het kwadraat min 2 maal de vertragingsnelheid in m/s + 1 maal je snelheid per meters in seconde.

dus: 200.000/3600 = 55 meter per seconden.

55*55 = 3025 delen door 22 = 137.5
137.5 + 55 = 192.5 meter.

Inderdaad, kies je boom maar uit vriend.
pi_41231392
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 09:49 schreef Kadesh het volgende:

[..]

tot 30 te hard (en 40 op snelwegen) is er niets aan de hand, en de boete's zijn aanzienlijk lager dan hier. Maar jah hier controleren ze voor het geld, en daar nog voor de verkeersveiligheid.
Dus deze bedragen (Bron ANWB ) kloppen niet ?

De hoogte van de boete hangt af van de gemeten snelheidsoverschrijding. Voorbeelden van boetes buiten de bebouwde kom:
Tot 10 km/u: ¤10
16-20 km/u: ¤ 30
21-25 km/u: ¤ 40
31-40 km/u: ¤ 75
41-50 km/u: ¤ 100
Boetes zijn hoger binnen de bebouwde kom.
Vanaf 26 km/u te hard kan ook een rijontzegging tot 3 maanden worden opgelegd

Toegegeven (nog ) veel lager als in NL maar om nu te zeggen 'er is niets aan de hand 'klopt dus ook niet

Maar ja wat verwacht je van een ,ongetwijfelt linkse , organisatie als de ANWB
pi_41231611
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 02:58 schreef StefanP het volgende:

[..]

Jaloers? Die rijstbrander kost 3x een modaal Nederlands bruto jaar salaris.
En wat zegt dat over jouw rijstijl en ervaring ?
quote:
Vandaar misschien dat . Verder heb je de de ballen verstand van de verkeerswetgeving in de VS, met je "65".... houd het lekker bij de polder, daar weet je het misschien wel.
En jij zegt iets over een 'overduidelijk minachtende toontje'
quote:
200 is lachwekkend langzaam en aangezien niemand er bij was om de weg en de verkeerssituatie ter plekke te overzien,
Jij toch ook niet ?

is het triest om de moraalridder te gaan uithangen
Het typische opmerking van een iemand die ,omdat hij in een 'dikke'bak rijdt , ook de waarheid in pacht heeft (we noemen jou toch ook geen verjkeersterrorist ?)
quote:
. 200 kan makkelijk op de meeste momenten zonder iemand in gevaar te brengen.
En jij bepaald wel waar dat is voor de rest van de weggebruikers (oftewel overal waar jij op dat moment rijdt ) ?
pi_41231841
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 02:58 schreef StefanP het volgende:
Jaloers?
nee hoor zou wel zo`n auto willen hebben maar vind het absurd veel geld voor een auto koop ik liever wat anders voor, maar dat is een andere discussie
quote:
Die rijstbrander kost 3x een modaal Nederlands bruto jaar salaris. Vandaar misschien dat overduidelijk minachtende toontje. Verder heb je de de ballen verstand van de verkeerswetgeving in de VS, met je "65".... houd het lekker bij de polder, daar weet je het misschien wel.
moet je even bij vermelden dat ze in de VS 60% kosten van wat het hier kost en aangezien jij daar woont mag je best zeggen wat hij daar kost en niet hier, maar dan klinkt het minder stoer natuurlijk
quote:
200 is lachwekkend langzaam en aangezien niemand er bij was om de weg en de verkeerssituatie ter plekke te overzien, is het triest om de moraalridder te gaan uithangen. 200 kan makkelijk op de meeste momenten zonder iemand in gevaar te brengen.
200 is niet lachwekkend langzaam, dat er niemand was om de situatie in te schatten ben ik met je eens. op een lege snelweg is wat anders als in de spits maar het is niet langzaam wil ik nog even benadrukken
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_41232030
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:48 schreef raptorix het volgende:
Pffff anders lees je even hoe remafstand berekend word:

aantal meters per seconde in het kwadraat min 2 maal de vertragingsnelheid in m/s + 1 maal je snelheid per meters in seconde.

dus: 200.000/3600 = 55 meter per seconden.

55*55 = 3025 delen door 22 = 137.5
137.5 + 55 = 192.5 meter.

Inderdaad, kies je boom maar uit vriend.
Ik weet niet hoe jij komt aan de "+ 1 maal je snelheid per meters in seconde" (waarmee je ongetwijfeld bedoelt: "in meters per seconde"), maar in een fatsoenlijke binas staat die er niet bij.

Voor jou een linkje. Misschien dat je dan wat minder eigenwijs wordt.

http://www.gratistheorie.nl/auto/snelheid/p08.htm
pi_41232103
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij komt aan de "+ 1 maal je snelheid per meters in seconde" (waarmee je ongetwijfeld bedoelt: "in meters per seconde"), maar in een fatsoenlijke binas staat die er niet bij.

Voor jou een linkje. Misschien dat je dan wat minder eigenwijs wordt.

http://www.gratistheorie.nl/auto/snelheid/p08.htm
Op het moment dat je moet anticiperen kost dat tijd de zogenaamde schrik seconde.
pi_41232161
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:24 schreef GewoneMan het volgende:

moet je even bij vermelden dat ze in de VS 60% kosten van wat het hier kost en aangezien jij daar woont mag je best zeggen wat hij daar kost en niet hier, maar dan klinkt het minder stoer natuurlijk
Hij gaat uit van de prijs van de meest extreem getunede modellen. In NL koop je overigens als het moet een tweedehandse Supra voor minder dan 1x modaal...
pi_41232177
LOL het staat trouwens nog letterlijk in het links
pi_41232253
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:32 schreef raptorix het volgende:

Op het moment dat je moet anticiperen kost dat tijd de zogenaamde schrik seconde.
Je haalt stopafstand en remweg door elkaar. Een reactietijd van 1 seconde is overigens bijzonder ruim genomen. Net zoiets als de remwegberekeningen van de politie. Die gaan uit van APK norm (5,2 m/s2). Niet echt realistisch, maar het is bon ton om hardrijden te veroordelen. Terwijl maar 3% van de verkeersdoden ten gevolge van snelheid is...
pi_41232296
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij heb je bij Anticiperen (vooruit lopen op en herkennen van situaties ) juist geen 'schrik 'seconde ?
Anticiperen is toch juist een gevaarlijke situatie herkennen voor die zich voordoet ?
Als je dat goed doet komt dat moment dus nooit ineens
Dus hoef je ook niet op de rem te 'knallen '
Pas als je niet meer anticipeert kun je dus in een situatie komen waar je ineens op de rem moet rammen of niet?
pi_41232333
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:34 schreef raptorix het volgende:
LOL het staat trouwens nog letterlijk in het links
Je bent EN niet goed in natuurkunde EN niet goed met lezen... Dat wordt een moeilijk leven voor je.
pi_41232420
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je bent EN niet goed in natuurkunde EN niet goed met lezen... Dat wordt een moeilijk leven voor je.
ANDERS LEES JE EVEN EIGENWIJZE ZAK
quote:
Mocht je ooit nog eens willen uitrekenen hoeveel seconde het duurt voordat je stilstaat dan volgt hier de rekensom. Deel de snelheid in meter per seconde door de remvertraging. Bij 100 kilometer per uur en een remvertraging van 5 m/s² wordt dit:
100 km/u = 27,8 m/s
27,8 : 5 = 5,6 seconde voordat je stilstaat. Hier is de reactietijd niet bij opgeteld.
pi_41232427
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:37 schreef Limburger_noord het volgende:

Volgens mij heb je bij Anticiperen (vooruit lopen op en herkennen van situaties ) juist geen 'schrik 'seconde ?
Anticiperen is toch juist een gevaarlijke situatie herkennen voor die zich voordoet ?
Als je dat goed doet komt dat moment dus nooit ineens
Dus hoef je ook niet op de rem te 'knallen '
Pas als je niet meer anticipeert kun je dus in een situatie komen waar je ineens op de rem moet rammen of niet?
Precies... En zo dien je ook te rijden. Je moet leren "lezen" hoe de situatie zich zal gaan ontwikkelen.
pi_41232471
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je je zelf lekker in de kreukels rijd, en de rest van je leven alleen nog maar door een rietje kan eten, kan je lekker hele dag naar dit topic staren.
pi_41232526
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies... En zo dien je ook te rijden. Je moet leren "lezen" hoe de situatie zich zal gaan ontwikkelen.

Dude, er zijn zat situaties waarin NIETS te lezen valt, ik heb het zelf meegemaakt dat iemand voor ons een klapband had en zwaar begon te slingeren, dan kan je nog zo goed Lezen, maar op dat moment is je enige hoop dat je snel kan afremmen, en dat gaat helaas niet met 200 km/u
pi_41232552
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:41 schreef raptorix het volgende:

ANDERS LEES JE EVEN EIGENWIJZE ZAK
Jongen, rustig... slecht voor je hart.

We hadden het dus over remweg. Dat jij nu kennelijk iets heel anders bedoelde vind ik heel leuk voor je, maar dan moet je beter leren typen.

Even een herinnering:
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 14:01 schreef raptorix het volgende:
met 300 meter remweg kan ik je stelling helaas niet serieus nemen.
BTW: waar blijf je eigenlijk met die 300 meter?
pi_41232618
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:44 schreef raptorix het volgende:
Dude, er zijn zat situaties waarin NIETS te lezen valt, ik heb het zelf meegemaakt dat iemand voor ons een klapband had en zwaar begon te slingeren, dan kan je nog zo goed Lezen, maar op dat moment is je enige hoop dat je snel kan afremmen, en dat gaat helaas niet met 200 km/u
Ik denk dat jouw fout is dat jij denkt dat iedereen net zo beperkt is met autorijden als jij. Ik heb wel eens bij een hogere snelheid een sleurhut mogen ontwijken.

Maar: blijf vooral denken dat snelheid heel veel zegt over veiligheid. Maar verklaar dan ook even waarom maar 3% van de ongevallen snelheid als hoofdoorzaak hebben. Dank.
pi_41232662
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:42 schreef raptorix het volgende:

Ik hoop dat je je zelf lekker in de kreukels rijd, en de rest van je leven alleen nog maar door een rietje kan eten, kan je lekker hele dag naar dit topic staren.
Tsjonge... en dat alleen omdat ik een andere mening heb.
pi_41232693
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw fout is dat jij denkt dat iedereen net zo beperkt is met autorijden als jij. Ik heb wel eens bij een hogere snelheid een sleurhut mogen ontwijken.

Maar: blijf vooral denken dat snelheid heel veel zegt over veiligheid. Maar verklaar dan ook even waarom maar 3% van de ongevallen snelheid als hoofdoorzaak hebben. Dank.
Ik beweer slechts dat je met 200 km per uur niet kan stellen dat je verantwoordelijk bezig bent.
Wat is trouwens je bron van die 3 procent?
pi_41232864
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:49 schreef raptorix het volgende:

Ik beweer slechts dat je met 200 km per uur niet kan stellen dat je verantwoordelijk bezig bent.
Hetgeen ik dus betwist.
quote:
Wat is trouwens je bron van die 3 procent?
Adviesdienst verkeer en vervoer (onderdeel van VWS), cijfers 2000 (daarna zijn ze niet meer gepubliceerd, politiek zijn ze niet zo handig).

Overigens, in Australië is het cijfer zelfs maar 2%. En ook daar hakt men op snelheid. Dat levert geld op...
pi_41233064
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hetgeen ik dus betwist.
[..]

Adviesdienst verkeer en vervoer (onderdeel van VWS), cijfers 2000 (daarna zijn ze niet meer gepubliceerd, politiek zijn ze niet zo handig).

Overigens, in Australië is het cijfer zelfs maar 2%. En ook daar hakt men op snelheid. Dat levert geld op...
Ik zou zeggen, start een wetenschappelijk bureau, voer bewijzen aan, dan zal elke overheid gelijk je advies overnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')