abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41198416
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
^ Toffe kleur, wat mag dat wezen, een gibson of een epi?

En echte mannen halen de slagplaat eraf.
[..]

Haha, prutsers. Ik heb zelf ook 3 keer post van de HKU gehad, elke keer moest ik bellen omdat ze de helft waren vergeten . Hoe die gasten daar aan hun beroep komen... wie ik ben, een gozer met halflang haar, meestal zwarte kleding en altijd een headset om z'n nek . Ben trouwens niet op de intro (te laat voor ingeschreven), kheb gehoord dat er donderdag en vrijdag wat in utrecht zelf is, dus wellicht verschijn ik daar.
Echte mannen laten de gitaar origineel, met slagplaat!

Enne ja prutsers zijn het zeker... waardeloze bende... Had je je ook al op het DC forum aangemeld of niet? Als je niet naar dat introkamp gaat maandag krijg je geen studiepunt trouwens, de ratten! 100 euro betalen en dan verplicht stellen d.m.v. studiepunt eraan toe te kennen...
pi_41198459
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe / 2e hands versterker, maar ik heb er totaal geen verstand van. Ik wil graag een versterker hebben die ik evt. ook op het podium kan gebruiken, zo ver is het nog niet, maar anders kan ik over een tijdje wéér een nieuwe nodig. Hoeveel Watt etc. heb ik ongeveer nodig?
www.myspace.com/olk2006
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:24:43 #253
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_41199244
whoei door ruil vekregen:

maf apparaatje haha weet nog niet of ik hem ga houden of verkopen:) Het is een envelope follower, om een idee te krijgen hoe dat klinkt: http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F19_Filters%2F29_Doctor_Q
pi_41199385
Wel cool, klinkt als een raar soortig filter ding/ wahwah maar dan anders... misschien kun je er wel leuke dingen mee doen, of verkopen... anders komt van ruilen huilen
pi_41199763
Ha mede gitaristen!

Ff een techniekvraagje, in de hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Als voorbeeld nemen we even one van metallica. In ´t nummer zitten vrij veel snelle triplets (palm muted op de e-snaar), en ik ga er eigenlijk van uit dat je die aan hoort te slaan door je plectrum steeds op/neer te halen. Probleem is, dat krijg ik niet fatsoenlijk voor elkaar Het gaat prima als ik de plectrum alleen omlaag doe de hele tijd, maar dan is 't nogal een uitdaging om de goeie snelheid te halen. Iemand tips?
pi_41199834
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:43 schreef TMan het volgende:
Ha mede gitaristen!

Ff een techniekvraagje, in de hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Als voorbeeld nemen we even one van metallica. In ´t nummer zitten vrij veel snelle triplets (palm muted op de e-snaar), en ik ga er eigenlijk van uit dat je die aan hoort te slaan door je plectrum steeds op/neer te halen. Probleem is, dat krijg ik niet fatsoenlijk voor elkaar Het gaat prima als ik de plectrum alleen omlaag doe de hele tijd, maar dan is 't nogal een uitdaging om de goeie snelheid te halen. Iemand tips?
langzaam op en neer spelen en dan proberen sneller te gaan?
écht snel met alleen down-strokes gaat je namelijk nooit lukken.
pi_41199919
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:46 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

langzaam op en neer spelen en dan proberen sneller te gaan?
écht snel met alleen down-strokes gaat je namelijk nooit lukken.
Mja, dat zal ´t wel worden he. Met een slappe plectrum gaat ´t wel, maar dat wil je niet want dan kun je die solo er niet fatsoenlijk uitkrijgen
pi_41200438
Die riffs van One lukt je idd niet om alleen te downstroken. Gewoon oefenen. Langzaam beginnen en steeds sneller.

Maar die Ice man is echt wel vet!!
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:17:58 #259
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_41200665
Langzaam oefenen ja. En inderdaad niet met een te dun plectrum, dat maakt het te makkelijk. Je moet proberen exclusief met het puntje van je plectrum te spelen. Als je de snaar met het vlakke deel raakt moet je veel overbodige kracht gebruiken om je plectrum van de snaar af te halen. En dat kost natuurlijk weer tijd. Oefen dus de precisie van je aanslag! Ten tweede is het belangrijk dat je rechterhand altijd ontspannen is. Alleen met een ontspannen hand zul je op hoge snelheid kunnen spelen.

En inderdaad, bagger-intro. 100 euro, X dagen weg, en het dan ook nog verplicht maken. Maargoed. Ik ben ik Erikforce op dat forum, zal me te zijner tijd wel eens introduceren
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:31:00 #260
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_41200960
die intro's zijn leuk! allemaal jonge meisjes in de discotheken in de grote steden
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_41200965
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:17 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Langzaam oefenen ja. En inderdaad niet met een te dun plectrum, dat maakt het te makkelijk. Je moet proberen exclusief met het puntje van je plectrum te spelen. Als je de snaar met het vlakke deel raakt moet je veel overbodige kracht gebruiken om je plectrum van de snaar af te halen. En dat kost natuurlijk weer tijd. Oefen dus de precisie van je aanslag! Ten tweede is het belangrijk dat je rechterhand altijd ontspannen is. Alleen met een ontspannen hand zul je op hoge snelheid kunnen spelen.

En inderdaad, bagger-intro. 100 euro, X dagen weg, en het dan ook nog verplicht maken. Maargoed. Ik ben ik Erikforce op dat forum, zal me te zijner tijd wel eens introduceren
Dat noem ik nou constructieve tips

Die intro bij de HU mis je geen hol aan volgens mij, ben zelf ook niet geweest 3 jaar terug
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:32:25 #262
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_41201000
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:31 schreef Jorikjet het volgende:
die intro's zijn leuk! allemaal jonge meisjes in de discotheken in de grote steden
Offtopic!!!

Dat was in Leiden ook wel fijn... Lang leve de El Cid!
pi_41201343
Introducties? Bierweek noemen we dat
I Will not mention Dean in this topic.
....
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:32:34 #264
98135 TeleluvR
pi_41202607
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:47 schreef Desensitized het volgende:
Introducties? Bierweek noemen we dat
Wij doen nog net alsof we voor wat anders komen...
pi_41202906
Aan hoeveel euro moet ik denken als ik een degelijke electrische gitaar wil hebben met een degelijke versterker waar ik gewoon altijd mee kan doen?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:50:56 #266
98135 TeleluvR
pi_41203181
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:41 schreef renz0r het volgende:
Aan hoeveel euro moet ik denken als ik een degelijke electrische gitaar wil hebben met een degelijke versterker waar ik gewoon altijd mee kan doen?
Waar je voor altijd mee kunt doen? Dat hangt ervan af wat je eisen zijn en/of zullen worden. Maar voor 1000 euro gitaar + 1000 euro versterker ben je een heel eind!
pi_41203350
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:50 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Waar je voor altijd mee kunt doen? Dat hangt ervan af wat je eisen zijn en/of zullen worden. Maar voor 1000 euro gitaar + 1000 euro versterker ben je een heel eind!
Grapjas
Voor dat geld krijg inderdaad veel moois, maar je moet natuurlijk wel kijken of het je het geld waard is.
Ook belangrijk om te weten is dat je waarschijnlijk niet voor altijd met je gear zult doen. Je wilt altijd wel weer iets nieuws....
pi_41203390
Heb je voor 700 euro een degelijke gitaar en versterker?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:58:38 #269
98135 TeleluvR
pi_41203465
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:56 schreef renz0r het volgende:
Absoluut! Voor een starter, gevorderde beginner, kun je voor dat geld ruim wat leuks scoren!
pi_41203470
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:56 schreef renz0r het volgende:
Makkelijk... voor ¤400 krijg je best wel een leuke ibanez of epiphone.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:59:34 #271
98135 TeleluvR
pi_41203492
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:55 schreef Elmo1608 het volgende:

[..]

Grapjas
Voor dat geld krijg inderdaad veel moois, maar je moet natuurlijk wel kijken of het je het geld waard is.
Hoezo dan Grapjas?
Als ik kijk waar ik minimaal mee door zou kunnen, dan heeft dit ongeveer deze waarde. En gezien wat ik allemaal in handen heb gehad, durf ik te zeggen dat dat iets is waarmee je door kunt!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:59:58 #272
98135 TeleluvR
pi_41203499
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:58 schreef Elmo1608 het volgende:

[..]

Makkelijk... voor ¤400 krijg je best wel een leuke ibanez of epiphone.
Ja, daar wil je echt de rest van je leven op spelen...
pi_41203660
Ik denk dat het sowieso moeilijk wordt om een setje te kopen waar je voor altijd mee wil doen. Vooral als je net begint, je hebt dan nog geen idee van wat je zoekt, je kan wel kijken wat je lekker vindt spelen, maar op een gegeven moment wil je waarschijnlijk toch óf een ander geluid óf een bredere hals etc. Ik denk dat je zoiets pas na een aantal jaar ervaring kan zeggen en dan nog wil je waarschijlijk alsnog elke keer wat nieuws. Ook moet je kijken of je met de versterker ook wil gaan optreden ofdat je hem alleen gaat gebruiken op je slaapkamer en wat voor een geluid je wil hebben. Wil je per sé een buizenversterker, dan ben je wat meer kwijt dan wanneer je al voldoende hebt aan wat minder geluid.
www.myspace.com/olk2006
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:11:28 #274
98135 TeleluvR
pi_41203845
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:05 schreef mberg86 het volgende:
Ik denk dat het sowieso moeilijk wordt om een setje te kopen waar je voor altijd mee wil doen. Vooral als je net begint, je hebt dan nog geen idee van wat je zoekt, je kan wel kijken wat je lekker vindt spelen, maar op een gegeven moment wil je waarschijnlijk toch óf een ander geluid óf een bredere hals etc. Ik denk dat je zoiets pas na een aantal jaar ervaring kan zeggen en dan nog wil je waarschijlijk alsnog elke keer wat nieuws. Ook moet je kijken of je met de versterker ook wil gaan optreden ofdat je hem alleen gaat gebruiken op je slaapkamer en wat voor een geluid je wil hebben. Wil je per sé een buizenversterker, dan ben je wat meer kwijt dan wanneer je al voldoende hebt aan wat minder geluid.
Erg mee eensch.
Hoewel, het laatste puntje, een buizenversterker hoeft niet per sé duurder te zijn.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:24:32 #275
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_41204234
een setje voor de rest van je leven lukt je denk ik niet... GAS, en je smaak veranderd op den duur ook wel
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')