abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41056997
Hi!

Misschien even een vreemde vraag, maar vroeg me het volgende af: ik ga morgen naar de fysio voor spanningsklachten en duizeligheid in mijn hoofd. Ik voel dat m'n schouders en nek ook gespannen zijn. Wat ik me nu afvroeg is hoe het onderzoek zal plaatsvinden: zal het zich voornamelijk richten op het bovengedeelte van de rug (ik weet het, is misschien zo wat lastig te zeggen).
Ik vroeg me gewoon af of ik daar morgen (en verdere behandelingen) in mijn BH lig/zit of dat ik gewoon lekker een hempje aan zal kunnen houden.

Iemand ervaring?
pi_41057398
Ik zou iig net ondergoed aantrekken Het is goed mogelijk dat die pijn lager in je rug ontstaat, bijv door een holle rug of een scheef bekken. Vaak moet je dan wel in je ondergoed, zodat ze dat goed kunnen zien en voelen. En als je schouders en nek behandeld moeten worden dan krijg je een handdoek om als je staat en lig je meestal alleen in je onderbroek, eventueel met een handdoek tot over je billen. Ze kunnen natuurlijk niet goed masseren als je je bh aan hebt. Een beetje spannend, maar die mensen zien de hele dag genoeg half blote mensen
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_41058165
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:14 schreef Étoile het volgende:
Ik zou iig net ondergoed aantrekken Het is goed mogelijk dat die pijn lager in je rug ontstaat, bijv door een holle rug of een scheef bekken. Vaak moet je dan wel in je ondergoed, zodat ze dat goed kunnen zien en voelen. En als je schouders en nek behandeld moeten worden dan krijg je een handdoek om als je staat en lig je meestal alleen in je onderbroek, eventueel met een handdoek tot over je billen. Ze kunnen natuurlijk niet goed masseren als je je bh aan hebt. Een beetje spannend, maar die mensen zien de hele dag genoeg half blote mensen
Nou, dan ga ik maar eens snel ff wassen ;-) Maar ik heb nu dus ook ff een wond op m'n rug, net onder m'n BH bandje, ingepleisterd en wel; ik hoop dat dat geen problemen voor ze zal opleveren...
pi_41062720
je hoeft je niet druk te maken hoor. de fysiotherapeut zal beginnen met een kort gesprekje met je om na te gaan wat je klachten precies zijn en daarna zal hij/zij een onderzoek doen. bij dit onderzoek is de kans heel reeël dat ze naar je nek en je rug zullen kijken. hiervoor is het handigst als je gewoon alleen je bh aanhebt van boven.
Als je dat vervelend vind kun je altijd gewoon een hempje aandoen en vragen of je die uit moet doen want niet altijd is het nodig om je hele rug te zien en dan kun je best je hempje aanhouden .
Verder is natuurlijk lastig te zeggen wat de fysio voor behandeling wil doen maar als hij je schouders en nek wil gaan masseren kun je rustig een hempje en bh aanhouden hoor. ze vragen dan gewoon even aan je of ze je bandjes wat naar beneden mogen doen. Wanneer ze je hele rug zouden willen masseren (wat ik niet vermoed bij spanningsklachten) dan ga je gewoon op je buik liggen en word je bh zodra je op je buik ligt even los gemaakt maar je hoeft hm dus niet uit hoor! hij word gewoon weer vast gemaakt voor je weer rechtop gaat zitten .
Die wond levert zeker geen problemen op hoor. Daar kijken ze gewoon omheen. Omdat je komt met spanningsklachten en duizeligheid vermoed ik dat ze echt voornamelijk naar je nek gaan kijken hoor want vaak zie je daar een hele hoge spierspanning waardoor duizeligheidsklachten worden veroorzaakt.
Wat ik hierboven beschreven heb is hoe ik het zou doen bij een patiënt en wat wij op de opleiding hebben geleerd.
Nou heel veel succes ermee en als je nog vragen hebt dan stel je ze maar hoor
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:52:02 #5
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_41064017
Zoals fysiotje het beschrijft heb ik het ook ervaren.

Ik ben bij de fysio in behandeling geweest voor hoofdpijnklachten die ontstaan doordat ik een scheve rug heb (in mijn onderrug een scoliose en mijn ruggegraat bovenin mijn rug is wat naar links verschoven). Daardoor heb ik vooral bij stress een grote spierspanning op mijn schouders en nek, wat ernstige hoofdpijnklachten geeft. Helaas krijg ik niet meer behandelingen vergoed van de verzekering, want nu ik 4 weken gestopt ben met de behandeling komen de klachten weer in volle hevigheid terug ( ik heb weer zeker 3x in de week zware hoofdpijn) .

De fysio heeft mijn rug "gekraakt" en mijn bovenrug gemasseerd. Hiervoor lag ik op mijn buik en werd mijn bh van achter losgemaakt. En voordat ik opstond werd hij weer netjes dichtgemaakt.
Bij het masseren van mijn schouder hoefde ik alleen het bandje naar beneden te doen, onder mijn oksel. Bij deze behandeling zat ik op een krukje terwijl mijn armen op de bank leunden.

Ik voelde me in ieder geval totaal niet ongemakkelijk in mijn bh, de fysio ging op een zeer respectvolle manier met me om.
Fuck the EBU
pi_41065833
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:07 schreef fysiotje het volgende:
je hoeft je niet druk te maken hoor. de fysiotherapeut zal beginnen met een kort gesprekje met je om na te gaan wat je klachten precies zijn en daarna zal hij/zij een onderzoek doen. bij dit onderzoek is de kans heel reeël dat ze naar je nek en je rug zullen kijken. hiervoor is het handigst als je gewoon alleen je bh aanhebt van boven.
Als je dat vervelend vind kun je altijd gewoon een hempje aandoen en vragen of je die uit moet doen want niet altijd is het nodig om je hele rug te zien en dan kun je best je hempje aanhouden .
Verder is natuurlijk lastig te zeggen wat de fysio voor behandeling wil doen maar als hij je schouders en nek wil gaan masseren kun je rustig een hempje en bh aanhouden hoor. ze vragen dan gewoon even aan je of ze je bandjes wat naar beneden mogen doen. Wanneer ze je hele rug zouden willen masseren (wat ik niet vermoed bij spanningsklachten) dan ga je gewoon op je buik liggen en word je bh zodra je op je buik ligt even los gemaakt maar je hoeft hm dus niet uit hoor! hij word gewoon weer vast gemaakt voor je weer rechtop gaat zitten .
Die wond levert zeker geen problemen op hoor. Daar kijken ze gewoon omheen. Omdat je komt met spanningsklachten en duizeligheid vermoed ik dat ze echt voornamelijk naar je nek gaan kijken hoor want vaak zie je daar een hele hoge spierspanning waardoor duizeligheidsklachten worden veroorzaakt.
Wat ik hierboven beschreven heb is hoe ik het zou doen bij een patiënt en wat wij op de opleiding hebben geleerd.
Nou heel veel succes ermee en als je nog vragen hebt dan stel je ze maar hoor
Hmmz, ok, als het zo wordt geleerd, dan merk ik het wel morgen! Het is bij een praktijk waar ook met studenten wordt gewerkt, dus die moeten het nog helemaal volgens het boekje doen natuurlijk ;-)
Ze vroegen me trouwens wel een handdoek mee te nemen, dat is dan wel een beetje tegestrijdig toch?
pi_41067853
nee hoor het is niet tegenstrijdig. Er word in de meeste praktijken gevraagd aan de patiënt zelf een handdoek mee te nemen voor op de behandelbank. Dit is voor je eigen hygiëne zodat je op je eigen schone handdoek ligt ipv op een laken waar meerdere mensen op gelegen hebben.
Dat je de handdoek mee moet nemen hoeft nog niet te betekenen dat je hem direct nodig zult hebben maar ze kunnen natuurlijk niet op afstand bedenken of ze wel of niet de behandelbank zullen gebruiken
nou succes ermee! en laat je even horen hoe je het ervaren hebt?
pi_41089437
Nou, dat was fijn ff:-) Ze kunnen waarschijnlijk wel iets voor me doen. Ik span blijkbaar te vaak wat spieren in m'n schouder aan, terwijl ik die dan op dat moment helemaal niet zou moeten aanspannen (bv als ik achter een compu zit). Dus dat trekt aan alle kanten, dus dat gaat ff ontspannen worden. En daarna aan m'n houding werken ter preventie. En dat allemaal in mijn hempje

Oh, wel fijn dat ze iets kunnen doen, word ik wel even blij van moet ik zeggen
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:13:34 #9
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_41089704
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:04 schreef Gwenstar het volgende:
Nou, dat was fijn ff:-) Ze kunnen waarschijnlijk wel iets voor me doen. Ik span blijkbaar te vaak wat spieren in m'n schouder aan, terwijl ik die dan op dat moment helemaal niet zou moeten aanspannen (bv als ik achter een compu zit). Dus dat trekt aan alle kanten, dus dat gaat ff ontspannen worden. En daarna aan m'n houding werken ter preventie. En dat allemaal in mijn hempje

Oh, wel fijn dat ze iets kunnen doen, word ik wel even blij van moet ik zeggen
Nou, dat viel dus ff mee . Dat had ik ook, dat ik onbewust mijn schouderspieren aanspande. Zonder dat ik het wist zat ik heel vaak met opgetrokken schouders. Daar ben ik nu wel helemaal vanaf, maar helaas heb ik toch weer klachten.

Ik ga vanmiddag toch nog weer een keer naar fysio om te kijken of ik misschien zooltjes of wat kan nemen om mijn houding te verbeteren.
Fuck the EBU
pi_41094757
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:13 schreef MaLo het volgende:

[..]

Nou, dat viel dus ff mee . Dat had ik ook, dat ik onbewust mijn schouderspieren aanspande. Zonder dat ik het wist zat ik heel vaak met opgetrokken schouders. Daar ben ik nu wel helemaal vanaf, maar helaas heb ik toch weer klachten.

Ik ga vanmiddag toch nog weer een keer naar fysio om te kijken of ik misschien zooltjes of wat kan nemen om mijn houding te verbeteren.
Oh, da's niet zo mooi dat je weer klachten hebt. Hebben ze je wel geleerd hoe je je houding kon verbeteren, of hebben ze alleen je spieren toen losgemaakt?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:55:52 #11
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_41094988
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:48 schreef Gwenstar het volgende:

[..]

Oh, da's niet zo mooi dat je weer klachten hebt. Hebben ze je wel geleerd hoe je je houding kon verbeteren, of hebben ze alleen je spieren toen losgemaakt?
Mijn houding is een heel stuk beter nu, maar omdat ik scheef gegroeid ben (scoliose in onderrug, ruggengraat die naar links staat in bovenrug, een been langer dan het andere, scheef bekken ) is het alleen aanpassen van mijn houding niet genoeg.

Ik ben een paar jaar geleden bij de fysio in behandeling geweest voor dezelfde klachten en toen hebben we dus vooral aan mijn houding gewerkt. Daar is nu niks mis meer mee. De behandeling die ik een paar maanden terug had (tot 4 weken geleden) was vooral gericht op het losmaken van mijn spieren en het kraken van mijn rug.
Fuck the EBU
pi_41155425
Grr, ik voel me zo vervelend. Was gisteren bij de fysio voor de eerste behandeling en was na afloop nog best licht in m'n hoofd. Ik kreeg een beetje het idee dat hij hierdoor nogal verbaasd was en dat ik me eigenlijk beter had moeten voelen. Maar nu vroeg ik me af: moet ik me ook al meteen wat beter voelen?
Ik ben verder ook gewoon moe, futloos, heb last van een soort tinteling in m'n onderbeen (niks met m'n nek te maken dus), ik voel me gewoon nog steeds niet helemaal lekker.

Is het niet zo dat m'n spieren pas na een aantal behandeling echt los komen en dat ik gewoon nog niet te veel moet verwachten zo snel ofzo? Ik wil me gewoon weer eens lekker voelen, het duurt nu ook al zo lang! Maar als ik me weer druk ga maken, dat werkt natuurlijk ook weer niet bevorderend... Grrrrrrr, moest ik ff kwijt.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:16:43 #13
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_41165805
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:01 schreef Gwenstar het volgende:
Grr, ik voel me zo vervelend. Was gisteren bij de fysio voor de eerste behandeling en was na afloop nog best licht in m'n hoofd. Ik kreeg een beetje het idee dat hij hierdoor nogal verbaasd was en dat ik me eigenlijk beter had moeten voelen. Maar nu vroeg ik me af: moet ik me ook al meteen wat beter voelen?
Ik ben verder ook gewoon moe, futloos, heb last van een soort tinteling in m'n onderbeen (niks met m'n nek te maken dus), ik voel me gewoon nog steeds niet helemaal lekker.

Is het niet zo dat m'n spieren pas na een aantal behandeling echt los komen en dat ik gewoon nog niet te veel moet verwachten zo snel ofzo? Ik wil me gewoon weer eens lekker voelen, het duurt nu ook al zo lang! Maar als ik me weer druk ga maken, dat werkt natuurlijk ook weer niet bevorderend... Grrrrrrr, moest ik ff kwijt.
Ik merkte na de eerste 2 behandelingen helemaal geen verbetering, het ging eerder slechter dan beter . Na de derde keer voelde ik me stukken beter en vanaf de keer dat mijn rug gekraakt werd, ging het met heel veel sprongen vooruit.

Ik denk dat je nog even geduld moet hebben Gwenstar, maar hopelijk merk je snel verbetering in je klachten
Fuck the EBU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')