abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41053879
Welkom bij RJP voor Dummies

Opzet:
"RJP voor Dummies" is een spin off van Raad-je-Plaatje (RJP), het succesnummer van C&H HOC. Ooit begonnen door Seborik, toen Yvonne hier de scepter zwaaide.

"RJP voor Dummies" is een poging om die oorspronkelijke bedoeling van het spelletje weer in ere te herstellen, zonder verder afbreuk te doen aan Raad-je-Plaatje. Een vergeefse poging is het zeker niet gebleken, gezien de grote populariteit van RJP voor Dummies.
Al spoedig gooide RJPvdD hogere ogen dan het origineel (RJP) op het wat reacties betreft tot dan toe kwakkelende C&H HOC forum.

Wat we doen is dus een plaatje zetten, vragen stellen en dan zonder gebruik te maken van mighty Google de naam van het personage raden. De echte diehards in deze tak van sport kunnen dan mee blijven doen met Raad-je-Plaatje en het lekker knus houden. De dommere mensen, onder wie ik mezelf eigenlijk niet reken (maar enfin), kunnen dan hier terecht in "RJP voor Dummies".
Tussen plaatjes door kan je het feuilleton 'Avonturen in de Fok!straat' lezen.

enjoy

1e amendement: onraadbaar gebleken plaatjes kunnen, desgewenst, te vondeling worden gelegd bij onze goede overburen van RJP

een link naar deze openingspost

RJPvD nu ook op de Fok! Wiki!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_41053939

Deze mevrouw-met-doorzichtig-befje dus. Geen heilige. Geen landvoogdes en niet Anna van Buren, maar wel in die richting. Zo ongeveer.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:00:54 #3
71048 Tokay
makes your day!
pi_41054026
De TT slaat op mevrouw, pyl?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_41054051
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:00 schreef Tokay het volgende:
De TT slaat op mevrouw, pyl?
Nee, op jou en je mederaders!

Ofschoon ook mevrouw niet was gespeend van enige geestdrift. Goed punt!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:02:31 #5
71048 Tokay
makes your day!
pi_41054060
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:02 schreef pyl het volgende:
Nee, op jou en je mederaders!
Ik moet lachen!
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
pi_41054080
Zij huwde een vorst?
pi_41054161
Ha.
Aldus.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:07:22 #8
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_41054178
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:08 schreef Z het volgende:

[..]

Weet je dan hoe ik er uit zie? Ik heb de Bloc Party van een afstandje gezien. Heb je je vermaakt, en kon je Peaceman een beetje bijhouden?
Nee dat weet ik niet maar ik zag af en toe een zwangere vrouw. Ben er maar vanuit gegaan dat je met je vriendin was.... misschien is dat niet eens zo.

Waar stond je dan bij Bloc Party? Aan de rechterkant? Tussen de "kraampjes" en de tent?
Make love, not war ☮
pi_41054286
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:03 schreef Gellius het volgende:
Zij huwde een vorst?
Zeker, ook dat deed zij.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:13:51 #10
71048 Tokay
makes your day!
pi_41054344
Heb jij deze dame al eens gevraagd, pyl? Ze komt me wel bekend voor, namelijk...

Mary Stuart?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:14:58 #11
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_41054374
Nederlandse?
Make love, not war ☮
pi_41054420
Bestond Nederlnad wel al in haar tijd?
pi_41054477
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:13 schreef Tokay het volgende:
Heb jij deze dame al eens gevraagd, pyl? Ze komt me wel bekend voor, namelijk...
Niet dat ik weet.
quote:
Mary Stuart?
Maar ... eh ... het lijkt wel zo te zijn, want dit is spot on!

Kort en bondig (een uitgebreide biografie is veel leuker, want schrijnender ... ):
quote:
Maria I (Mary Stuart of Stewart) (8 december 1542 – 8 februari 1587), ook bekend als Mary, Queen of Scots, regeerde over Schotland vanaf 14 december 1542 tot 24 juli 1567. Zij was de dochter van koning Jacobus (James) V Stuart en Marie de Guise. Maria Stuart is misschien de bekendste Schotse monarch, deels vanwege haar tragische levensgeschiedenis.

Gedurende korte tijd was zij gehuwd met Frans II van Frankrijk, en als dusdanig gedurende zeventien maanden koningin van Frankrijk, tot aan de vroegtijdige dood van haar echtgenoot. Op haar 18e was zij al weduwe.
Op 29 juli 1565 trouwde Maria onverwachts met Henry Stuart, Lord Darnley, een afstammeling van koning Hendrik VII van Engeland.
Na de moord op Henry Stuart trouwde Maria met James Hepburn, beter bekend als Bothwell.

Maria I van Schotland wordt soms verward met haar nicht Maria I van Engeland, die ongeveer tegelijkertijd leefde (1516 – 1558), en tegelijkertijd met Mary, Queen of Scots regeerde.

In 1567 werd Maria afgezet door Schotse edellieden en opgevolgd door haar zoon. Na een mislukte opstand vluchtte Maria naar Engeland waar ze aanvankelijk als eregast werd onthaald. Als katholieke nicht van de protestantse koningin Elisabeth I van Engeland maakte ze echter aanspraak op de Engelse troon. Katholieken vestigden hun hoop op Maria als de rechtmatige erfgename van de troon en de Schotse koningin werd aldus een bedreiging voor Elisabeth. Maria was bijna twintig jaar lang opgesloten in het afgelegen kasteel Fotheringhay. In 1587 werd haar naam genoemd in het Babington plot (een plan om Elisabeth te vermoorden en te vervangen door Maria). Of Maria daar werkelijk bij betrokken was is onduidelijk. Er wordt algemeen aangenomen dat zij is geslachtofferd door de protestantse regering. Na een schijnproces werd zij ter dood veroordeeld en onthoofd.
pi_41054545
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:24:32 #15
71048 Tokay
makes your day!
pi_41054588

Hmmm, het zal wel met mijn liefde voor Schotland te maken hebben, dan.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:26:09 #16
71048 Tokay
makes your day!
pi_41054622
Da's vast een Nederlandse schrijfster. Of niet, natuurlijk.
pi_41054700
Ja, of niet natuurlijk. Dit is ze ook:

.
pi_41054724
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:26 schreef Tokay het volgende:
Da's vast een Nederlandse schrijfster.
Dat moet haast wel, hè? Eens even denken, wie was er in de vroege jaren tachtig van die leeftijd ....
pi_41054741
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:29 schreef Gellius het volgende:
Ja, of niet natuurlijk. Dit is ze ook:

[afbeelding].

Verkeerd spoortje....
pi_41054794
Mevrouw is een Engelse schrijfster, natuurlijk!
pi_41054818
En dit lieve meisje is ze ook. Hebben jullie genog aan deze frenologische benaderingswijze, of willen jullie ook nog hints van een biografisch karakter?

pi_41054828
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:34 schreef pyl het volgende:
Mevrouw is een Engelse schrijfster, natuurlijk!
Ja, of niet natuurlijk.
pi_41054922
Hmmmmm .... ik las even een denkpauze in!

Maar eerst zeg ik nog even dat het om een Amerikaanse schrijfster gaat, natuurlijk.
pi_41055021
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:40 schreef pyl het volgende:
Hmmmmm .... ik las even een denkpauze in!

Maar eerst zeg ik nog even dat het om een Amerikaanse schrijfster gaat, natuurlijk.
Laat ik mijn vraag van gisteren even in herinnering roepen: Waaròm denk je dat het een schrijfster is? Wat is er in de drie gegeven portretten dat ons zegt: schrijfster! (in tegenstelling tot, ik noem maar wat - filosofe?)
pi_41055727
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:43 schreef Gellius het volgende:
Laat ik mijn vraag van gisteren even in herinnering roepen: Waaròm denk je dat het een schrijfster is? Wat is er in de drie gegeven portretten dat ons zegt: schrijfster! (in tegenstelling tot, ik noem maar wat - filosofe?)
In frenologisch opzicht is er natuurlijk geen verschil tussen een schrijfster en een filosofe, laat staan een tegenstelling. In dit spelletje worden nu eenmaal meer schrijfsters geplaatst dan filosofes - vandaar.

Mevrouw is afkomstig uit de intellectuele stand, zoveel is wel duidelijk. Een filosofe dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')