Laten we hopen dat onze wetgever zich niet met dit soort futiliteiten bezighoudt.quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:02 schreef Jutima het volgende:
Mag een hbo of uni dit je wettelijk gezien eigenlijk wel verplichten?
Nou.. .Dat ik nou juist wel.. Ik heb heel vaak heel lessen en vooral practica gehad op vrijdag gedurende mijn HBO opleiding...quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:24 schreef Theodoric het volgende:
Meestal heb je maar drie of vier dagen echt colleges op het HBO, daarnaast heb je tijd om te leren en aan je project te werken. Doorgaans is vrijdag echt zo'n dag dat je geen lessen hebt.
quote:In overleg met docenten is vaak wel veel te regelen, wacht dus eerst maar rustig af wat voor colleges je op die dag hebt (wie weet kun je dat vak bijv. bij een andere klas volgen) en onderneem dan actie.
Goeie tips, daar had ik zeker zelf ook al aan gedacht hoorquote:Je kunt je baantje niet opgeven? Als je bijvoorbeeld anders niet genoeg inkomen hebt en niet kunt studeren dan kun je misschien beter een afspraak maken op school dat je die lessen gewoon legaal mag missen. Als je laat zien dat je wel voldoendes weet te halen zullen ze daar niet moeilijk over doen lijkt me.
Zo bond?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:45 schreef gedrocht het volgende:
met een hoop gelul en een aantal compensatie opdrachten kan je het zo bond maken als je zelf wilt
ja dat was bij ons ook bij een college dat van 18:00 tot 20:00 uur werd gegeven (sowieso klotetijd voor een dagstudie). Gevolg was dat bijna iedereen na het tekenen van de lijst in de pauze wegging (was toch zo'n college met 200 man oid in een grote zaal, dus docent kan daar niet op letten) of gewoon iemand anders die lijst lieten tekenen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:22 schreef _Arual_ het volgende:
Ik deed uni. Een jongen had een keer een negen voor zijn tentamen, maar omdat hij minder dan 80 procent van de colleges gevolgd had, moest hij de hele reeks het jaar daarop opnieuw volgen.
Dat is toch gewoon belachelijk?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:22 schreef _Arual_ het volgende:
Ik deed uni. Een jongen had een keer een negen voor zijn tentamen, maar omdat hij minder dan 80 procent van de colleges gevolgd had, moest hij de hele reeks het jaar daarop opnieuw volgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |