abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41033870
Ik vind mooi weer prima (lees Juli) dat dan de prijs van verse groenten en aardappelen iets stijgen zal me worst wezen maar nu gaat het echt te ver. Voor een zakje boontjes ben je drie keer zoveel geld kwijt.........

Verse boontjes zijn inmiddels 8.8 maal zo duur als boontjes uit blik!

Prijzen C1000 Den Haag.
Blik boontjes ¤ 0.39 (Uitlek gewicht 445 gram)
Verse boontjes ¤ 3,78 (500 gram inclusief het gewicht van het dopverlies)

* Arnem_ wil graag gezond eten maar is ook student en gaat echt geen 4 euro voor z'n groenten betalen.
* Arnem_ heeft mensen groenten uit blik/glas zien hamsteren en denkt erover omdat ook te doen omdat groente uit blijk misschien ook wel veel duurder worden, als /me dus in de winter uberhaubt nog gezond wil eten moet hij misschien ook wel gaan hamsteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arnem_ op 21-08-2006 22:44:42 ]
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:45:27 #2
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_41034185
Gelukkig is het verschil qua gezond voedsel niet meer zo heel erg groot van vers t.o.v. blikvoer.
Uiteraard is en blijft vers lekkerder en voedzamer maar er zal niemand ziek worden of te weinig pitamientjes binnen krijgen omdat ie uit blik eet.
Blijft wel van de gekke dat de prijzen weer hogen worden, maar helaas, 'tis niet anders.
En voor straks, alvast smakelijk eten!!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_41034216
Volgens mij is dat de kilo prijs voor bonen. Een pond zou dan 1.79 kosten wat volgens mij beter klopt voor een pond spercibonen in augustus.

Oja, bonen uit blik
pi_41034318
Blikvoer heerst.
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_41034437
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:45 schreef TheYoung1 het volgende:
Gelukkig is het verschil qua gezond voedsel niet meer zo heel erg groot van vers t.o.v. blikvoer.
Uiteraard is en blijft vers lekkerder en voedzamer maar er zal niemand ziek worden of te weinig pitamientjes binnen krijgen omdat ie uit blik eet.
Dat is ook wel weer zo en je bent ook sneller klaar met koken.....Elk nadeel heb zo z'n voordeel maar het blijft een gigantisch verschil en volgens mij overdreven.
pi_41034522
Blikvoer is niet zo heel gezond, maar een heel goed alternatief voor 100% verse groentes zijn de diepvriesgroentes. Akkoord, de smaak haalt het niet bij vers maar de voedingswaarde is wel absoluut goed! Niet van die kleffe bende zoals uit blik... dat is pas echt smerig.
pi_41034670
Ook iemand een idee waarom bonen uit blik zoveel smeriger smaken dan bonen uit glas? Misschien gebruiken ze alleen betere bonen voor potten omdat je ze van buitenaf ziet? Of andere vloeistoffen?

Natuurlijk is alleen vers echt lekker maar de prijzen zijn zo absurd dat dat nergens meer over gaat, laat staan dat het betaalbaar is voor een groot gezin..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_41034731
Diepvries...for crying out loud
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:08:39 #9
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_41040060
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:01 schreef SadKingBilly het volgende:
Ook iemand een idee waarom bonen uit blik zoveel smeriger smaken dan bonen uit glas? Misschien gebruiken ze alleen betere bonen voor potten omdat je ze van buitenaf ziet? Of andere vloeistoffen?

Natuurlijk is alleen vers echt lekker maar de prijzen zijn zo absurd dat dat nergens meer over gaat, laat staan dat het betaalbaar is voor een groot gezin..
Ben ik met je eens. Uit glas smaakt toch beter, of uit blik minder...
Ik denk dat het toch komt doordat glas niet van binnen niet behandelt hoeft te worden, bij blik zit er toch altijd iets van een laagje ter bescherming binnenin.
Glasverpakkingen zijn dan wel weer iets duurder dan blikvoer, maar ja, dat verschil hou je toch altijd. Daarom is helemaal vers ook zo duur.
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:14:56 #10
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_41040269
Je gaat toch geen vieze, verse, harde sperzieboontjes eten je moet die uit blik hebben die je zo lekker naar binnen kan slobberen. tegenwoordig hoef je niet meer te kauwen op je eten hoor
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:19:35 #11
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_41040427
Ik vind spercieboontjes uit pot lekkerder dan vers
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
pi_41040443
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:14 schreef hydrah het volgende:
tegenwoordig hoef je niet meer te kauwen op je eten hoor
Helaas.
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:21:37 #13
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_41040513
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:19 schreef freddygonzales het volgende:
True, True.
pi_41041103
quote:
Me 2
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:57:04 #15
94113 Kurk
:D Kijk, een post -->
pi_41041701
quote:
Eerst stond hier niets, maar nu wel.
pi_41042986
Schrijf het goddomme toch zoals het hoort. Sperzieboon, zo moeilijk is dat niet. Gelukkig zitten hier gelijk weer een hoop mensen met een smaakontwikkeling van lik m'n reet. Sperziebonen uit blik lekker... nog even en iedereen leeft op 100% fabrieksvoer.

Jullie zouden "L'Aile Ou la Cuisse" eens moeten kijken, dat is koren op jullie molens.
pi_41043247
Ik eet nooit verse groenten. Veel te lastig, wassen en snijden en nog duur ook. Ik leef op pizza's en kant&klaar maaltijden . Ook afbakbroodjes maar kaas en ketchup zijn prima te eten
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  maandag 21 augustus 2006 @ 22:30:56 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_41044682
wheheh mijn vader is groentenboek als je dit al duur vind moet je nooit naar mijj pa gaan. Daar kost het iets meer

Maar hey voor goed spul moet dik betalald worden he
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_41044806
quote:
Ik ook, maar dat is omdat er zout en suiker aan toegevoegd is en het helemaal is verweekt.
Vers gekookte sperziebonen, dat is de goorste groenten die er is.

Verder eens met TS, verse groente is te duur. En fruit ook trouwens. Alleen op de markt kan je nog wel eens goedkoop fruit scoren.
pi_41045336
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:45 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik eet nooit verse groenten. Veel te lastig, wassen en snijden en nog duur ook. Ik leef op pizza's en kant&klaar maaltijden . Ook afbakbroodjes maar kaas en ketchup zijn prima te eten
Ik zie jou in "Politiek" dan ook de meeste idiote waanideeen verkondigen.
Je bent het bewijs dat ongezond eten eten ongezonde gevolgen heeft! Het tast je hersenen blijkbaar flink aan. Of andersom, er is een goede verklaring voor de onzin die je af en toe in politiek verkondigd!

De sperziebonen uit blik hebben vanavond overigens wel prima gesmaakt. Echt vies vind ik het nu ook weer niet en als je er een beetje gekruid zout overheen strooit is het best lekker (als het maar niet elke dag is)

Morgen staat een krop verse sla op het menu.........in verhouding is sla op het moment niet heel erg duur.

@ook_gek. Ik wil best voor eten betalen en als er een goede groentenboer bij mij op de hoek zat had ik er waarschijnlijk best vaak groenten gekocht. In de supermartk koop ik nooit groenten uit Spanje bijvoorbeeld. Heb niet zoveel zin in een overdosis bromide houdend bladgroen en volgens mij verkoopt de gemiddelde groenteboer minder snel groenten uit het buitenland. Het punt is alleen dat de groenten duurder zijn geworden door de droogte en volgens mij zoveel duurder dat er misbruik van wordt gemaakt. Het is niet in verhouding en dat is iets om over te klagen..........

Nog een tip......koop je groenten niet bij de C1000. Ik krijg de indruk dat je goed betaalbaar boodschappen kan doen bij de C1000. De relatief goedkope producten compenseren ze met relatief dure verse groenten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Arnem_ op 21-08-2006 23:00:38 ]
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:14:44 #21
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_41189472
Blik of pot groenten is voor sommige mensen beter dan vers, want sommige die kunnen werkelijk nog geen boon koken en koken het helemaal tot snot, waardoor er dus geen vitamine overblijft.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_41192855
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:33 schreef Arnem_ het volgende:
Ik vind mooi weer prima (lees Juli) dat dan de prijs van verse groenten en aardappelen iets stijgen zal me worst wezen maar nu gaat het echt te ver. Voor een zakje boontjes ben je drie keer zoveel geld kwijt.........

Verse boontjes zijn inmiddels 8.8 maal zo duur als boontjes uit blik!

Prijzen C1000 Den Haag.
Blik boontjes ¤ 0.39 (Uitlek gewicht 445 gram)
Verse boontjes ¤ 3,78 (500 gram inclusief het gewicht van het dopverlies)

* Arnem_] wil graag gezond eten maar is ook student en gaat echt geen 4 euro voor z'n groenten betalen. [/me]
[me=Arnem_ heeft mensen groenten uit blik/glas zien hamsteren en denkt erover omdat ook te doen omdat groente uit blijk misschien ook wel veel duurder worden, als * woniya dus in de winter uberhaubt nog gezond wil eten moet hij misschien ook wel gaan hamsteren.
Hoi Arnem, neem gewoon een handje boontjes bij de supermarkt, je hebt in je eentje toch geen pond nodig? Of je kunt een groenten roerbakschotel maken, met uien, knoflook, wortelen, boontjes en champignons. De wortelen en uien bljven lang goed en van de boontjes heb je heel weinig nodig
pi_41192928
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:01 schreef SadKingBilly het volgende:

Volgens mij zijn die dingen doodgekookt en hebben ze van die harde stukken eraan laten zitten, er zit ook altijd zo'n overheersende smaak aan, geef mij maar verse, goedschoongemaakte boontjes, beetgaar koken, afgieten, klontje roomboter erdoor, wat nootmuskaar erover eventjes doorroeren. Lekker met een aardappeltje, karbonaadje en lekkere jus.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:33:49 #24
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_41196457
Groenters kopen Totally n00b.
Wat is er mis met zelf telen.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:18:59 #25
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_41199109
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:33 schreef Gluckskafer het volgende:
Groenters kopen Totally n00b.
Wat is er mis met zelf telen.
Boh gek, die paupers die op een flatje wonen hebben toch helemaal geen tuin om boontjes en worteltjes te zaaien.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')