Omdat het kopen van een waterbed geen pakje brood betreft. Er zijn zoveel zaken die meespelen en ik zelf zo iets liever bij een speciaalzaak koop (inclusief de bij behorende plaatsing). Waterbed klinkt leuk maar je hebt er net zoveel soorten in als gewone matrassen, deel of volledige stabilisatie. Zakken met relatief veel water of weinig water. Plaatsen van een waterbed komt nauwkeurig, metname de afwerking van de randen en hoeken. Je zal niet de eerste consument zijn die bij het toch nog even goed leggen de volledige zak met water aan scheurt.quote:
Als je vult met koud water duurt het ongeveer 2 dagen voor de zaak op temperatuur is. Als alternatief kun je lauw water gebruiken. Warm/heet water is overdreven. Nadeel is dat je wel meer moet ontluchten de eerste tijd om een of andere manier heeft lauw/warm water meer zuurstof in zich.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:39 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Vullen dus met warm water als je er de zelfde dag nog op wilt liggen?
Een waterbed heeft stabilisatie wanden. Ik geloof dat tm 25 kg verschil in lichaamsgewicht geen kwaad kanquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:30 schreef Maddy_K het volgende:
Ik heb zelf geen ervaring met een waterbed maar ik zou een gelbed overwegen als ik jou was.
Een waterbed kun je niet meer laten stabiliseren, dus als je het niet fijn vindt heb je gewoon pech! Ook schijnt een waterbed duurder in energieverbruik te zijn, omdat heel het water warm gemaakt moet worden. Een gelbed heeft gewoon een elektrische deken. Je moet er ook op letten of ieder zijn eigen "waterzak" heeft (dat kan bij een gelbed namelijk wel) want anders klots je als je partner zich omdraait.
Over de sex in en waterbed weet ik helemaal niks...
Ik weet niet of dit uitmaakt... een verwarmignselement voor een waterbed is ong. 40 cm breed en 1 meter lang, en gaat alleen aan zodra de zak onder de X graden komt, en ligt onder de zak waardoor de massa van de zak warm word. Een verwarmd deken zal volop aan staan als je er op ligt, en verwarmd ook daar waar je niet ligt. Mischien staat het element van mijn waterbed met de huidige temperatuur 20 minuten per week aan, en mn zak is continu 26/27 graden.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:13 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
dit heb ik ook inderdaad, ideaal.
bovendien ligt het verwarmingselement bij een gelbed bovenop, en bij een waterbed onderin zover ik weet.... waardoor je bij een waterbed dus altijd moet verwarmen om die zak water op temperatuur te houden, en bij een gelbed niet omdat je er direct op ligt...
overigens heb ik die verwarming vrijwel altijd uit staan, alleen 's winters is het wel lekker als het warm is als je erin kruipt
edit: sex is niet zo'n probleem trouwens, het is alleen effe wennen omdat je bed meegeeft...
Warm water bevat minder lucht/zuurstofquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:19 schreef harryharry het volgende:
[..]
Als je vult met koud water duurt het ongeveer 2 dagen voor de zaak op temperatuur is. Als alternatief kun je lauw water gebruiken. Warm/heet water is overdreven. Nadeel is dat je wel meer moet ontluchten de eerste tijd om een of andere manier heeft lauw/warm water meer zuurstof in zich.
En dat is precies hoe het isquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:een heleboel onzin in dit topic
[..]
Een waterbed heeft stabilisatie wanden. Ik geloof dat tm 25 kg verschil in lichaamsgewicht geen kwaad kanDaarnaast is de massa water zo enorm, dat eenmaal op temperatuur dit vrijwel niet meer afkoeld, de thermostaat zal af en toe even aanspringen...
Daarnaast kan je door iets meer/minder water er in te doen, of door em iets minder te ontluchten het klots / doorzaak niveau zelf aanpassen... een daar hoef je geen wazige, ik vermoed dure, poedertjes voor te kopen![]()
[..]
Ik weet niet of dit uitmaakt... een verwarmignselement voor een waterbed is ong. 40 cm breed en 1 meter lang, en gaat alleen aan zodra de zak onder de X graden komt, en ligt onder de zak waardoor de massa van de zak warm word. Een verwarmd deken zal volop aan staan als je er op ligt, en verwarmd ook daar waar je niet ligt. Mischien staat het element van mijn waterbed met de huidige temperatuur 20 minuten per week aan, en mn zak is continu 26/27 graden.
[..]
Warm water bevat minder lucht/zuurstofDaarom gaan vissen ook dood als het langdurig warm is...
De eerste paar dagen moet je het ding zowiezo een paar keer ontluchten, maar als je smiddags vult met lauw water kan je er s'avonds na de eerste keer ontluchten wel op liggen![]()
Warm water uit de kraan is iets anders dan in een vijver/aquarium. Laat ik het anders stellen een waterbed wat gevuld wordt met warm water moet je de eerste tijd vaker ontluchten dan met koud water.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:een heleboel onzin in dit topic
[..]
Warm water bevat minder lucht/zuurstofDaarom gaan vissen ook dood als het langdurig warm is...
De eerste paar dagen moet je het ding zowiezo een paar keer ontluchten, maar als je smiddags vult met lauw water kan je er s'avonds na de eerste keer ontluchten wel op liggen![]()
Ik heb er niets bij, er zijn pompjes voor, of een slangetje er in hangen en flink zuigenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:32 schreef Likkende_Lassie het volgende:
hoe laat je 't waterbed eigenlijk leeglopen? Zit dr een goeie slang bij die je er op kan aansluiten, vervolgens gewoon dr op gaan liggen ofzo?
Waterbed heeft stablisatie schotten (bij duozak) en stabilisatie matten (deze lopen van voor naar achter) Bij losse zakken en groot temperatuursverschil is het raadzaam om ook een isolatiebrug in het midden te leggen zodat de zak van de partner niet jouw zak verwarmd.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:een heleboel onzin in dit topic
[..]
Een waterbed heeft stabilisatie wanden. Ik geloof dat tm 25 kg verschil in lichaamsgewicht geen kwaad kanDaarnaast is de massa water zo enorm, dat eenmaal op temperatuur dit vrijwel niet meer afkoeld, de thermostaat zal af en toe even aanspringen...
Daarnaast kan je door iets meer/minder water er in te doen, of door em iets minder te ontluchten het klots / doorzaak niveau zelf aanpassen... een daar hoef je geen wazige, ik vermoed dure, poedertjes voor te kopen![]()
[..]
Hoezo mag dat niet?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb er niets bij, er zijn pompjes voor, of een slangetje er in hangen en flink zuigen(kijk uit dat je het water met chemische rommel niet binnen krijgt
)
je mag em trws nooit helemaal leeg laten lopen... hou daar goed rekening mee met het bepalen van de plek van het bed!!
Ik doelde meer op de poeders van een gelbed.. het is onzin dat een waterbed niet stabiel gemaakt kan wordenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:38 schreef harryharry het volgende:
[..]
Waterbed heeft stablisatie schotten (bij duozak) en stabilisatie matten (deze lopen van voor naar achter) Bij losse zakken en groot temperatuursverschil is het raadzaam om ook een isolatiebrug in het midden te leggen zodat de zak van de partner niet jouw zak verwarmd.
Enige poeder/middel wat je er in moet gooien is een anti alg/bacterie middel, 2x per jaar. tevens de zak schoonmaken met een schoonmaakmiddel voor waterbedden. Door de zak te ontdoen van stof en zweetresten gaat hij langer mee. Na iedere nachtrust ligt het bed 'open' om het te laten ademen en het bed te ontdoen van het verloren vocht in de nachtrust.
Globale opbouw van mijn waterbed.
beddengoed
Moltondeken
Tijk (of is het teik:?)
Waterzak (baltimore 2x)
opvang bak (volledige watercapaciteit wordt hier in opgevangen bij lek)
Molton deken was ik om de week ongeveer.
Tijk gaat 1 of 2x per jaar door de wasmachine (kan niet thuis ivm de omvang)
zit een hele dragende constructie onder als het goed is. Maar het gaat meer echt om de vloer, dan wat je er op legtquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:49 schreef Likkende_Lassie het volgende:
[..]
Hoezo mag dat niet?
en @ Harry, zo'n bak zit er bij die van de makro ook in, ik ga er trouwens heen , een magneetron wegbrengen die kapot is, en direct dat bed bestellen/halen!
De 28e wordt mn huis opgeleverd, vloer er in en hoop dan de 30e / 31e het bed er in te kunnen zetten
Kan het overigens wel, laminaat er onder? Lijkt me wel dat het gewicht niet wordt verdeeld over 3 pootjes![]()
dat poeder valt wel mee qua prijs... ik kan me niet meer herinneren wat het kostte, dus het kan nooit veel geweest zijnquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik doelde meer op de poeders van een gelbed.. het is onzin dat een waterbed niet stabiel gemaakt kan wordenIk moet er echt niet aandenken, een bed met 2 zakken (of 2 matrassen)
![]()
bij mij zit er een kruislingse balkencontstructie onder het hele bed, waar het geheel dus op steunt... iets onder het bed leggen is er dus ook niet bijquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:49 schreef Likkende_Lassie het volgende:Kan het overigens wel, laminaat er onder? Lijkt me wel dat het gewicht niet wordt verdeeld over 3 pootjes![]()
Bij de Makro heb je toch beperkte garantie omdat het consumetnenrecht er niet geld (groothandel)?quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:10 schreef LotjeSpieg het volgende:
Ik zal eens na vragen wat precies de garantievoorwaarden zijn, en hoe het precies zit met als het bed of de thermostaat kapot gaat. Heb je dan rechtstreeks contact met de leverancier of moet je bij de Makro zijn.
Meestal gaat het zo dat je eerst de Makro moet bellen, waarna zij contact opnemen met de leverancier, of jou een schadeformulier op gaat sturen. Hoe dan ook, meestal gaat er in elk geval meer dan 24 uur over heen. Wat heel vervelend is als je thermostaat kapot is.
Onder mijn bed zit een mdf frame met onder het loze gedeelte versteviging kruisen. Laminaat maakt niet zoveel uit. Waterbedden en gewicht (verstevigen onderliggende vloer) is meer iets van vroeger toen je enorme zakken met water had. Ik heb 2x 80 liter = 160 Kg op 2 bij 2 meter ... niets bijzonders voor een hedendaagse vloer.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:49 schreef Likkende_Lassie het volgende:
[..]
Kan het overigens wel, laminaat er onder? Lijkt me wel dat het gewicht niet wordt verdeeld over 3 pootjes![]()
Bij een groots gewichtsverschil zijn 2 zaken ideaal. Ik weeg 40Kg meer dan m'n vriendin plus dat zij een warmte mormel is en het mij niet koel genoeg kan zijn.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de poeders van een gelbed.. het is onzin dat een waterbed niet stabiel gemaakt kan wordenIk moet er echt niet aandenken, een bed met 2 zakken (of 2 matrassen)
![]()
Onzin, waterbedden geven een betere stabilisatie dan een normaal bed. Daarnaast hebben waterbedden geen last van het probleem bij normale matrassen. Ik noem het maar even het doorliggen, meestal lig je op dezelfde plek en na aantal jaar onstaat daar toch een kuil. Met een duurder matras duurt het wat langer dan met een matrassenhal matras. Als het dezelfde prof is van die japanse kussens met van die beukenoten weet ik genoegquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:53 schreef veldmuis het volgende:
Waterbedden zijn slechter dan een normaal matras, althans, dat vertelde prof. dr. dr. nogwattesnet op tv bij de keuringsdienst van waarde. Er werd ook verteld dat het niet uitmaakt waar een matras van gemaakt is, van elk gebruikelijk materiaal, of dat nou latex is of pocketvering of wat dan ook, zijn goede matrassen te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |