Wat doet het RIAGG?
Het RIAGG biedt hulp bij geestelijke of emotionele problemen, die uw huisarts of maatschappelijk werker niet kan verhelpen. De behandeling bestaat voornamelijk uit gesprekken.
Wat kan ik van het RIAGG verwachten?
Voor de meeste mensen is het niet zo makkelijk om hulp te vragen bij geestelijke of emotionele problemen. Daarom is het goed te weten dat onze medewerkers heel zorgvuldig met uw vragen omgaan. Zij zetten al hun kennis en ervaring in om u zo goed mogelijk te helpen.
Is een verwijzing van de huisarts nodig?
Ja, maar indien u bijvoorbeeld dringend hulp nodig heeft, dan kan de verwijzing achteraf geregeld worden. Heeft u geen huisarts, neemt u dan contact met ons op.
Kan mijn klacht altijd worden verholpen?
Helaas niet. Wij doen vanzelfsprekend onze uiterste best, maar voor sommige klachten of problemen bestaat (nog) geen afdoende hulpverlening.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Alles wat u met de hulpverleners van het RIAGG hebt besproken wordt als vertrouwelijke informatie behandeld. Uw gegevens worden goed bewaard en nooit zonder uw toestemming aan een ander gegeven.
Ik heb een klacht over het RIAGG. Waar kan ik naartoe?
Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over uw behandeling. Dan kunt u een klacht indienen. Het RIAGG heeft een klachtenreglement, waarin is vastgelegd hoe wij omgaan met klachten. Dit reglement kunt u bij ons opvragen.
Doet RIAGG A&O aan kwaliteitszorg?
Ja, kwaliteitszorg is een integraal onderdeel van onze bedrijfsvoering. Wij werken op verschillende manieren aan kwaliteit. Zo worden diverse verbeteracties ondernomen, onder meer op basis van de resultaten van de cliëntwaarderingsmeting. Ook volgt RIAGG A&O een traject om gecertificeerd te worden volgens de voor de sector geldende HKZ-normen.
Don't say you don't have enough time!!! You have exactly the same number of hours per day that were given to Helen Keller, Pasteur, Michaelangelo, Mother Teresa