Dat is utieraard het meest achterlijke wat je kan doen, daar is iedereen het over eens.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:44 schreef Yi-Long het volgende:
Maar goed, er wordt te laag gestraft in nederland, daar is iedereen het over eens. Als straks iemand mijn dochterje of zoontje iets flikt, dan volgt er ook geen aangifte, maar gaat papa zelf op pad voor gerechtigheid.
Dat vind jij,heb jij eigen kinderen dan piep je wel anders.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is utieraard het meest achterlijke wat je kan doen, daar is iedereen het over eens.
Eigenrechter spelen is iets voor in barbaarse landen.
Wat is er eigenlijk barbaarser? Voor eigen rechter spelen, of een strafrecht hebben dat ZO bezopen is dat mensen de neiging krijgen om voor eigen rechter te gaan spelen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:11 schreef du_ke het volgende:
Dat is utieraard het meest achterlijke wat je kan doen, daar is iedereen het over eens.
Eigenrechter spelen is iets voor in barbaarse landen.
Precies. En belachelijk dat ie nu dus die vermindering krijgt. Als iemand nu van plan is iemand te vermoorden, dan kan die persoon maar het beste gewoon het lijk goed verstoppen zodat je later, ALS je gevangene bent, je nog even lekker kunt afdingen op je gevangenis straf door dan pas de lokatie van dat lijkt te vertellen. Dus des te meer leed je bewust aanricht (moord met voorbedachte rade, en de beslissing om de nabestaanden lange tijd in onzekerheid te laten zitten), des te gemakkelijker kom je er van af, als je het goed uitspeelt.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:41 schreef PeRi het volgende:
Van mij mag ie nóg langer zitten vanwege het feit dat ie is blijven ontkennen.
Ben je het er wel mee eens dat justitie met strengere straffen moet komen dan?quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:40 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat het strafrecht wat we hier hebben nog de minste van de kwaden is zo'n beetje. Natuurlijk heeft het (grote) nadelen maar dat heeft elk systeem.
Voor eigen rechter gaan spelen is mij echter een aantal stappen te ver. Straks gaan jullie nog pleiten voor bloedwraak en volksgerichten.
Precies DAT vind ik hieraan zo verbijsterend, inderdaad: de precedentwerking die hiervan uitgaat. Dat nog *afgezien* van het feit dat het hele systeem van strafvermindering sowieso op de helling moet.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:52 schreef Yi-Long het volgende:
En belachelijk dat ie nu dus die vermindering krijgt. Als iemand nu van plan is iemand te vermoorden, dan kan die persoon maar het beste gewoon het lijk goed verstoppen zodat je later, ALS je gevangene bent, je nog even lekker kunt afdingen op je gevangenis straf door dan pas de lokatie van dat lijkt te vertellen. Dus des te meer leed je bewust aanricht (moord met voorbedachte rade, en de beslissing om de nabestaanden lange tijd in onzekerheid te laten zitten), des te gemakkelijker kom je er van af, als je het goed uitspeelt.
Het erge is juist: stel dat een terrorist hier 5000 mensen opblaast of vergast o.i.d. ... Als-ie dan gepakt wordt, staat er meteen een legertje advocaten klaar, plus een hele groep psychopatenlogen in het PBC, en nog een stel krakers die het allemaal maar zielig vinden, en niemand die zo'n terrorist gewoon helemaal z'n verdiende loon geeft! Welnee, een mooie gevangenis, TV er bij, knutseluurtje, etc.!quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:56 schreef Iamonlythemessenger het volgende:
3 Terroristen (van die gasten die 5000 mensen in 1 keer de dood in jagen)
Die mensen doen gewoon hun werk ,zorgen ervoor dat betreffende persoon een eerlijk proces krijgt zoals het in ieder beschaafd land zou moetenquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het erge is juist: stel dat een terrorist hier 5000 mensen opblaast of vergast o.i.d. ... Als-ie dan gepakt wordt, staat er meteen een legertje advocaten klaar
Je bedoelt die mensen die ervoor zorgen dat zo'n persoon wellicht TBS krijgt? Wel eens aan gedacht dat TBS meestal pas ingaat na de duur van de gevangenisstraf en ervoor kan zorgen dat iemand alsnog de rst van z'n leven achter slot en grendel zit?quote:plus een hele groep psychopatenlogen in het PBC
Je bedoelt isoleercel, 24 uur licht aan in de cel en 24 uur per dag cameratoezicht?quote:Welnee, een mooie gevangenis, TV er bij, knutseluurtje, etc.!
In Nederland bestaat er toch echt zoiets als levenslang wat juist de laatste 10 jaar erg vaak is opgelegd.quote:Nederland heeft simpelweg geen straffen voor dergelijke dingen
Psies.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:23 schreef DrMarten het volgende:
Oftewel, lul niet zo verschrikkelijk krom uit je nek.
Ik vind dat jij steed sympathieker word.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:28 schreef dVTB het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk barbaarser? Voor eigen rechter spelen, of een strafrecht hebben dat ZO bezopen is dat mensen de neiging krijgen om voor eigen rechter te gaan spelen?
Nee, natuurlijk verdient het de voorkeur om niet voor eigen rechter te spelen, maar het strafrecht in dit Nederland werkt het gewoon in de hand! Het strafrecht hoort iets te zijn waar de bevolking achter staat, omdat het op democratische wijze tot stand is gekomen.
Drie jaar strafvermindering in ruil voor een stel botten. Ik weet dat ik het wat grof zeg, maar daar komt het feitelijk op neer. Een moordenaar komt gewoon een paar jaar eerder terug in de maatschappij, door de locatie van een lijk aan te geven. Ik vind het verbijsterend. Zo'n iemand loopt over twee jaar weer vrij rond in dit land. Ik walg ervan, echt.
En toch gaan we straks allemaal weer op de gevestigde politieke partijen stemmen, dus verandert er geen ene hol.
en hoeveel harder straffen helpt zien we aan de states ?quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:56 schreef Iamonlythemessenger het volgende:
[..]
Ben je het er wel mee eens dat justitie met strengere straffen moet komen dan?
Ikzelf zou (mits onomstotelijk bewezen) VOOR de doodstraf zijn en die zou voornamelijk gelden voor:
1 Moordenaars
2 Kindermisbruikers/moordenaars
3 Terroristen (van die gasten die 5000 mensen in 1 keer de dood in jagen)
Kort samengevat: beroof je iemand anders van het leven moet je eigen leven ook (letterlijk) ingeleverd worden.
Praat eens met "overlevenden" van jarenlang misbruik of mensen waarvan kinderen zijn vermoord.
En het lijkt wel of dat er steeds meer worden.
Hoe meer aandacht er aan wordt besteedt hoe meer mensen de "neiging" krijgen denk ik zo.
Que?quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:26 schreef moussie het volgende:
[..]
en hoeveel harder straffen helpt zien we aan de states ?
De States is zowiezo een kut voorbeeld. daar straffen ze keihard voor de meest kleine overtredingen/misdaden. Als je een paar keer wordt gepakt met marihuana in je zak ben je echt serieus de lul. Daarnaast is gewoon die hele maatschappij ziek in hun hoofd.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:26 schreef moussie het volgende:
[..]
en hoeveel harder straffen helpt zien we aan de states ?
Overvolle gevangenissen en een erg hoge crime-rate zal ie wel bedoelen.quote:
helemaal mee eens, wetten zijn leuk en aardig wanneer je Actienieuws of wat voor nieuws dan ook zit te kijken..... Maar als je ergens midden in een drama zitten dan tellen de wetten niet meer. En dan moet er weggehaald worden wat er bij ons is weggehaald, klaar.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:44 schreef Yi-Long het volgende:
Als je dan familie bent van die vermoorde echtgenoot, dan schiet je die vent toch kapot zodra hij zijn eerste stappen buitenzet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |