quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:13 schreef yup het volgende:
-Space Wagon 2 liter
-als je de hele tijd serieus hebt geknald...
Hier precies hetzelfde geluid. Peugeot 206 uit '99.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 03:49 schreef Stefan het volgende:
Ik heb een Peugeot 306 en het is alsof iemand steentjes tegen de motorkap aangooit, dacht eerst dat t aan mn auto lag maar het is dus normaal? Gelukkig
Yep.. ene model heeft er wat meer last van als het andere.. en onderling kan dat ook nog enorm verschillen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 03:53 schreef sig000 het volgende:
Metaal zet uit bij warmte en krimpt bij afkoelen. Dat hoor je.
dat was nog niet 4x gezegdquote:Op zaterdag 4 juli 2009 03:53 schreef sig000 het volgende:
Metaal zet uit bij warmte en krimpt bij afkoelen. Dat hoor je.
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:13 schreef yup het volgende:
Dit kan ik wel beantwoorden: dit heeft helemaal NIKS met merk te maken.
Het KAN wel dat iemand een thermostaat erin heeft gepleurd dat wat later opengaat (motor word dus wat warmer).
Hier geldt: motor te warm = slecht. Te koud = ook slecht. Moet gewoon goeie temp hebben, ongeveer bij 90 graden denk ik zelf.
En dat jou mazda nakoelt is gewoon omdat het een kwalitatief goede auto is, serieus dat nakoelen is super goed voor je auto, is gewoon dat je motor nog koeling heeft terwijl hij heel heet is.. (en de motor uitgeschakeld is uiteraard) Er zijn auto's die dat ook doen maar nadat je de contact omdraait (dus sleutel helemaal naar 0 positie) gaat de fan uit: alle stroom wordt namelijk uitgezet. Lekker voor je motor die super heet is.
En het beste voor een automotor is: zo snel mogelijk naar bedrijfstemperatuur (meestal 90 graden)... Hoe langzamer hoe meer slijtage voor je motor en hoe meer je gaat verbruiken (koude motor verbruikt wat meer dan een motor dat op temperatuur is)...
Reden voor langzame opwarming: (geen reden maar een voorbeeld eerder:) oude diesels (diesel warmt zowiezo behoorlijk langzaam op), kapotte thermostaat (thermostaat laat gewoon water door waardoor je heel lang moet wachten totdat je motor op temperatuur is) etc.
Soepel rijden, niet te hoog in de toeren.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:07 schreef Impry het volgende:
Hoe kun eigenlijk het beste op een verantwoorde manier naar de ± 90 graden gaan?
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het zijn je injectors die je hoort.
Zie hier het enige juiste antwoordquote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het zijn je injectors die je hoort.
De auto staat stil en de motor staat al uit...quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:17 schreef Hyperdude het volgende:
Hij kan ook tikken omdat er een steentje in een groef van een band vast zit. Dat hoor je denk ik beter als je nog rijdt en de motor hebt uitgezet. Doe ik altijd de laatste meters om benzine uit te sparen.
Woont TS soms in Limburg; lekker de Cauberg afdalen met het motortje uit?
Een motorfiets heeft echt geen hitteschild en die tikt ook.quote:Op zondag 5 juli 2009 02:06 schreef Broekpaling het volgende:
Doorgaans hoor je het hitteschild tikken dat om de uitlaat zit onder de auto.
Vandaar ook mijn "quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De auto staat stil en de motor staat al uit...
Sommige auto doen dit wel. Dat wordt geregeld in de ECU.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:12 schreef Compomotive155 het volgende:
[..]
Zie hier het enige juiste antwoord![]()
![]()
Als de motor uit is doen je injectoren niks hoor
Bijzonder.quote:Op zondag 5 juli 2009 04:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een motorfiets heeft echt geen hitteschild en die tikt ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |