abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41012407
OP de bovenverdieping heb ik 4 paneel deuren die alle 4 in de loop der tijd door cultuur barbaren zijn behandeld. Alle 4 hebben ze aan 1 kant een hardboard plaat aan de binnekant zitten. Wie weet wat daar ondervandaan komt...

Bij de klink zit een metalen plaat van 10 bij 20, zal ook wel zijn reden hebben...
Elke deur heeft 2 sloten, waarvan bij alle deur er eentje buiten gebruik is gestelt. Eruit halen kan wel maar dan heb je dus behoorlijk gaten erin zitten...

Kortom, ik ben even op marktplaats aan het zoeken geweest naar deuren. Het aanbod is groot genoeg en passende deuren vind ik daar wel.

Hamvraag is alleen, hoe moet je deuren afhangen ???? Ik heb werkelijk geen idee. Zomaar wat proberen zal op schefe en uitzich zelf opendraaiende deuren uitlopen en daar heb ik geen zin in..

Dus wie kan met in J&J taal vertellen hoe ik dat klusje moet klaren ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41014107
Tja hoe ga je een deur afhangen, als je dat nog nooit hebt gedaan of gezien heb en niet handig bent is het beste om er vanaf te blijven. Of iemand bij jou in de buurt of kennissen kring vragen of die een timmerman weet. Het is nog al precisie werk , als je niet goed aanpakt en deur niet goed ophangt in de schanieren heb je een kans dat de deur vanzelf open of dicht gaat of wringen in het kozijn( klem zitten) en dat is ook niet de bedoeling .

Ik ga van uit dat jij in een oud huis woont, dan heb je met stompe deuren te maken .In de meeste nieuwbouw huizen gebruiken ze meestal, zowel de stompe als de opdekdeur.

Bij een nieuwe stompe deur moet je de deur eerst pas maken ( en armschaven) naar de vorm van het kozijn waar hij in komt. .Of het kozijn niet krom of niet haaks of recht is. En aan de kant waar de deur kruk zit ,moet ook pas en arm geschaafd worden.
pi_41015141
Kom gezellig naar de K&W meet en neem een deur, een kozijn, schroevendraaier, betiels, hamer, schaaf, potlood, duimstok, blokhaak en schroeven mee houden we daar te drimmelen een workshop.

Jje kunt ook even naar drimmelen bellen of ze daar nog een deur hebben die afgehangen moet worden, hoef je geen deru mee te zeulen

Ik kan het je wel zo vertellen maar het is iets wat je een keertje moet zien en lieft mee helpen voor je het zelf zonder tegen problemen en onhandigheden aan te lopen en er niet 1 volledag met veel troubles aan te lopen klooien. (No offense.)
pi_41015976
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:17 schreef tnimble het volgende:
Kom gezellig naar de K&W meet en neem een deur, een kozijn, schroevendraaier, betiels, hamer, schaaf, potlood, duimstok, blokhaak en schroeven mee houden we daar te drimmelen een workshop.

Jje kunt ook even naar drimmelen bellen of ze daar nog een deur hebben die afgehangen moet worden, hoef je geen deru mee te zeulen

Ik kan het je wel zo vertellen maar het is iets wat je een keertje moet zien en lieft mee helpen voor je het zelf zonder tegen problemen en onhandigheden aan te lopen en er niet 1 volledag met veel troubles aan te lopen klooien. (No offense.)
No offense taken

Ik krijg jou zeker niet zover me het te laten zien op locatie van ondergetekende ?
pi_41016257
Hangt van de locatie van de locatie af
pi_41016367
Ik neem wel een potlood mee
  maandag 21 augustus 2006 @ 08:37:48 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41021196
Ik de deur Hij staat toch in de garage!!!!

(Wat voor deur zoek je Gompy?? Wij gaan na de vakantie een andere kopen en houden deze dan over)

Hij heeft een ronde boog boven de raampjes die je nu ziet. Mankementen? 1 ruitje zit verkeerd om, en hij moet geschuurd + geschilderd.

Overigens kun je bij de Praxis en Gamma klusfolders halen waar een handleiding in staat. Het is wel een klusje wat je gewoon eens gedaan moet hebben wil je het een beetje kunnen.
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:58 schreef tnimble het volgende:
Hangt van de locatie van de locatie af
Utrecht Tnimble.

[ Bericht 12% gewijzigd door sanger op 21-08-2006 08:46:42 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41021738
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 08:37 schreef sanger het volgende:

Overigens kun je bij de Praxis en Gamma klusfolders halen waar een handleiding in staat.
Klik
  maandag 21 augustus 2006 @ 09:41:37 #9
65960 sanger
pi_41021899
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 09:31 schreef Conflict het volgende:

[..]

Klik
Online kan natuurlijk ook
pi_41025729
Een prachtig aanbod van een deur Sanger, absoluut perfect voro iemand die dat type deur nodig heeft

Ik heb van die jaren 30, 4 vakspanneel deuren op de bovenverdieping waar het bovenste vak glas in lood is. Wat ik graag wil is 4 deuren zonder dat glas in lood, wel 3 of 4 vaks...

Het is overigens niet iets dat per direct moet gebeuren hoor. Als het pas ove reen maandje of x is is het mij ook goed.

Het gaat om werk en slaapkamer deuren. De deur van Sanger is meer een woonkamer deur.
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:23:37 #11
65960 sanger
pi_41025830
Dan komt ie na de vakantie in het bouwmateriaal te koop topic
pi_41046221
Heb je een foto van die deuren, msichien zijn ze zo te redden! Zitten ze wel met scharnieren vast in die periode werden n.l. vaak knieren toegepast is wat lastiger dan om deuren te wisselen.
pi_41053519
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:27 schreef tnimble het volgende:
Heb je een foto van die deuren, msichien zijn ze zo te redden! Zitten ze wel met scharnieren vast in die periode werden n.l. vaak knieren toegepast is wat lastiger dan om deuren te wisselen.
Ik ging zoeken op google naar knieren en vervolgens zie ik jouw pimp my door project
pi_41079211
Dat zou kunnen onze voor en binnen deuren zten er ook allemaal mee vast

Dit zijn (een model) knieren. IN het kozijn maak je een gleuf van ca 3mm dik. ter hoogte van het gat houdt je de knieren op het kozijn markeerd de 2 gaten. Dan steek je de knier in die sleuf en sla je 2 spijkers in het kozijn waar je net gemarkeerd hebt en klaar is kees. Je ziet uiteindelijk alleen het draaipunt en een 1 a 2 cm breedt stalen strookje verder niets.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')