en dat is dus precies de reden dat mijn ouders nu geen pleegouders meer zijnquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:29 schreef ChatChewbacca het volgende:
Sprekend uit ervaring van pleegbroer, neem die cursus, laat je informeren, en als 't misgaat, trek gewoon keihard aan de bel, want 't gaat altijd goed, tot op een zekere hoogte, en als 't dan misgaat is de pleegzorg opeens in geen velden of wegen te bekennen en moet je 't zelf uitzoeken. Maar goed dat je 't doet
Om een goed beeld te krijgen van wat het met je doet om een vakantiegastgezin te zijn, is het verstandig dat idd een paar jaar te doen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:13 schreef Tan het volgende:
Sjeen, heb je niet overwogen om eerst eens vakantiegastgezin te zijn? Voor buitenlandse (oorlogs-)kinderen of voor andere kinderen die gezien hun situatie nooit op vakantie kunnen.
Gewoon om te kijken hoe dat is, met een vreemd kindje in je huis. Je kunt dat toch een paar jaar doen? (als het goed is krijg je steeds hetzelfde kindje terug). Dat is leuk te combineren met Isa ook. En als Isa dan groter is kun je altijd nog overwegen om echt een pleeggezin te worden.
Ik vond het léúk! Mis ze nog steeds weleens in de zomer. Je kunt (bij de stichting die wij hadden), maar kinderen tot 12 jaar krijgen. Tja, inmiddels zijn wij ouder, en doen we dus heel andere dingen in de vakantie, waardoor ze de laatste jaren niet meer komen. Is niet leuk voor hen, als wij steeds aan het werk zijn enzo. Maar ik heb echt genoten!quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:13 schreef Sjeen het volgende:
Inno, jij hebt het dus niet als vervelend ervaring als ik je verhaal zo lees? Ik kan me voorstellen dat het twee kanten op kan gaan. Lijkt me voor die kinderen ook best moeilijk om zo'n verandering te verwerken...
Ik heb ook zo'n ''gastgezin'', daar ben ik erg blij mee. Eens in de zes weken ga ik daar logeren. Ze hebben 3 logeerkinderen en 1 pleegkind die altijd bij hun woont. Succes!quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:01 schreef Biancavia het volgende:
In de verstandelijk gehandicaptenzorg worden er ook vaak logeergezinnen gezocht voor kinderen met een beperking. Deze komen dan bijvoorbeeld twee weekenden per maand logeren.
Phluphy, waarom ik denk dat die vraag er staat is om mensen die een "designerbaby" willen, af te schrikken. Mensen die zeg maar op zoek zijn naar een kindje van tussen de .... en ... maanden/jaar oud, jongen/meisje is eigenlijk ook al bepaald door hen etc. Dat zijn vaak de mensen die niet echt doorhebben wat het in houdt, die een pleegkind misschien wel als een soort van puppy zien. En dat is niet zo, maar goed, ik neem aan dat jij dat zeker beseft...quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:57 schreef phluphy het volgende:
Sjeen, zijn jullie al concreet verder gegaan met stappen, dan wel met besluitvorming?
Ik kan me voorstellen dat er misschien al vragen zijn ontstaan, ben er wel benieuwd naar.
Wij willen ook héél voorzichtig de oriëntatiefase ingaan. Op de site van pleegzorg.nl staat al aardig wat informatie om een beeld te krijgen van de mogelijkheden. Er staat ook een test, maar bij het invullen vond ik sommige vragen een beetje zwart/wit.
Vraag:
"Waarom bent u geïnteresseerd in pleegzorg?"
Mogelijke antwoorden:
A : Er zijn veel kinderen die een goede plek nodig hebben en wij hebben ruimte over.
B : Wij willen heel graag een pleegkind in ons gezin; dat past in onze gezinsplanning.
Je mag maar één antwoord geven, en antwoord A is het "goede" antwoord. Dat betekent dat B een "fout" antwoord is. Maar eigenlijk gelden beide antwoorden in meer of mindere mate.
Daardoor begon ik meteen te twijfelen omtrent onze intenties. Maar ja, hoe krijg je daar duidelijkheid over?
Verder vond ik sommige berichten in dit topic over Jeugdzorg een beetje verontrustend. Niet dat ik me daardoor zou laten afschrikken, maar het is wel iets waarover ik me afvraag in hoeverre je je kunt indekken tegen gebrek aan hulp wanneer het nodig zou zijn.
ja ze hebben een websitequote:[b]Op vrijdag 26 januari 2007 18:29 schreef phluphy het volgende:[/b
-ym- : zo'n Vereniging voor Pleegouders zou natuurlijk een perfecte bron zijn voor het krijgen van ervaringsverhalen. Weet je zo of ze ook een website hebben of een manier om contact op te nemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |